Юлія Бадрітдінова. Фото надано пресслужбою
Категорія
Компанії
Дата

«McDonald’s не буде працювати під час повітряних тривог». Як мережа готується до відкриття і що робила під час простою. Інтервʼю з СЕО українського представництва

Юлія Бадрітдінова. Фото надано пресслужбою

Наприкінці минулого тижня міністр закордонних справ Дмитро Кулеба натякнув на те, що найближчим часом в Україні можуть знову відкритися ресторани McDonald’s. Forbes поговорив із CEO компанії в Україні Юлією Бадрітдіновою про те, як мережа готується до відкриття

Як мотивувати команду не збавляти темп у надскладних умовах? Дізнайтесь 25 квітня на форумі «Надлюди» від Forbes. Купуйте квиток за посиланням!

Мережа ресторанів McDonald’s закрила всі свої заклади в Україні ще 24 лютого. Компанія пояснила це міркуваннями безпеки та не поспішає відкривати «Маки». Тема настільки важлива й гостра, що в перемовини про відкриття ресторанів включилося навіть МЗС. Міністр Дмитро Кулеба написав, що відомство обговорює проблему McDonald’s не лише з українським представництвом та глобальною штаб-квартирою компанії, а й з урядом США на офіційних зустрічах.

Ми поговорили про відкриття та діяльність McDonald’s в Україні з СЕО мережі Юлією Бадрітдіновою. Вона не назвала строки відкриттів ресторанів і відмовилася коментувати перемовини з МЗС. Проте, як розказав Forbes керівник одного з київських ресторанів McDonald’s на умовах анонімності, відкриття закладів може початися з серпня. Але в тому випадку, якщо будуть узгоджені питання безпеки.

Бадрітдінова розповіла, що саме робить McDonald’s для того, щоб відкрити заклади, як постраждала мережа від обстрілів, а також про те, чим займається компанія, поки ресторани не працюють.

Інтервʼю скорочено і відредаговано для зрозумілості

Як McDonald’s готується до відкриття 

Зараз ми працюємо над оновленням протоколів безпеки. Цей процес, поміж іншого, включає перегляд кожної нашої локації на предмет наявності поряд бомбосховищ. Коли звучить сигнал «повітряна тривога», ресторани терміново мають зачинятися, що само по собі є досить непростим процесом, оскільки ресторан – це мінізавод зі складним обладнанням і великою кількістю відвідувачів. 

McDonald’s не буде працювати під час повітряних тривог. 

Також ми плануємо відновити мережу постачань. Переважна більшість наших постачальників працюють, але через зруйновану інфраструктуру є певна категорія продуктів, які доведеться закупати в інших регіонах чи країнах. Наприклад, пакування, чи соки тривалого зберігання, соуси, тощо. 

Коли почалася війна, ми всі продукти, які зберігалися в наших ресторанах, віддали міськрадам. Це було на початку війни, коли з постачанням продуктів були великі проблеми. Загалом віддали понад 200 т продукції на суму близько 70 млн грн. Міські ради самостійно розподіляли продукцію відповідно до нагальних потреб.

Зараз ми працюємо над тренінгами для відновлення знань і навичок людей. А також над тренінгами з роботи з ПТСР. Дуже багато українців пережили реальні жахи. І ми розуміємо, що травмовані люди будуть як серед наших клієнтів, так і серед співробітників. І нам потрібно розуміти, як будуть справлятися наші команди. 

Ми ж «бізнес про людей». Кожен крок має бути зваженим, а головне – відповідати нашим стандартам безпеки людей та іжі. Ми не можемо просто так відкритися, поки не переконаємось, що все відповідає нашим вимогам. 

Про зарплату співробітникам

Ми платимо повну зарплату тим, хто у нас на ставці. А тим, хто працював погодинно, робимо виплату в розрахунку середньої кількості годин за попередні, довоєнні, три місяці.

Також ми не забирали жодні додаткові блага, такі як медична страховка, службовий автомобіль, а також здійснювали додаткові виплати. У нас є поранені співробітники, які також отримували додаткову матеріальну допомогу. 

Виплати відбуваються за рахунок корпоративних коштів. McDonald’s з першого дня сказав нам, що вони не полишать нас у біді. Ми виплачуємо зарплати. Оплатили всі рахунки партнерів за надані послуги і продовжуємо сплачувати всі, які виникають. Сплачуємо, звичайно, всі податки. 

Це десятки мільйонів доларів за ці місяці для команди, в якій більш ніж 10 000 людей. 

з особистого архіву

Юлія Бадрітдінова. Фото з особистого архіву

Скільки ресторанів McDonaldʼs постраждало

У нас постраждало девʼять ресторанів. У різній мірі. Ми їх усі будемо ремонтувати. 

До деяких із них ми ще не мали доступу. Наприклад, у Харкові. Згідно з нашими протоколами безпеки, ми не можемо туди потрапити і оцінити втрати, поки там йдуть бойові дії. 

Ми однозначно будемо все документувати, збирати інформацію, але скільки це займе часу – невідомо. 

В системі McDonald’s більше 40 000 ресторанів. В Україні – 107 поки що. Це маленька частка в бізнесі. 

Але у McDonald’s інший підхід до бізнесу. Для нас важливі цінності. Важливо те, що бренд представлений в країні і що ми розділяємо ті цінності, які є скрізь. І безпека співробітників так само важлива скрізь. Тож зараз мова не про дохід, а про інші речі. Кожна країна, навіть маленька, впливає на довіру до бренду в цілому. 

Чим зараз займається McDonald’s, поки ресторани в Україні зачинено

На другий місяць війни ми реорганізували команду McDonald’s у велику волонтерську організацію. 

Ми подумали: окей, а що McDonald’s робить найкраще? Найкраще – це управління ланцюжком постачання. А в країні з цим перебої. Швидкість шалена, багато дуже різних речей потрібно країні. Є потреба в тому, щоб швидко зрозуміти потребу, перевірити, що допомога потрапить саме тим людям. А в нас є ці навички. 

І тому ми стали волонтерами Фундації Дім Рональда Макдональда, яка ні на мить свою діяльність не припиняла. Проте додали до традиційних напрямів її діяльності – впровадження сімейно-орієнтованої медицини – ще три напрямки. Це надання продуктових наборів першої необхідності, закупівля обладнання для лікарень, а третій – задоволення швидких гуманітарних невеликих потреб лікарень та громад. 

Напрямок «Продукти першої необхідності» очолив на волонтерських засадах наш керівник з управління ланцюжками постачань. Ми надаємо продуктові набори туди, де відбуваються бойові дії або де велика кількість переселенців. Це набір продуктів для родини, якого вистачає на 4–5 днів. 

Якщо ви потрапите в приміщення, де відбувається збирання наборів, то побачите, що процес подібний до того, як збирають замовлення в ресторані. Фактично ті процеси, які ми використали в мирному житті, застосували й тут. За півтора місяці, які існує ця програма, ми розповсюдили 41 000 наборів на суму 20 млн грн. 

Друга програма – це медичне обладнання. Фундація виявила потребу через консультації з МОЗ і лікарнями і купила 200 апаратів для вакуумної терапії, які заживляють рани, і витратні матеріали до них. У них зараз величезна потреба, вона нетипова для будь-якої країни, для будь-якої медицини. Фундація виділила на цю програму 18,3 млн грн. Волонтерська команда провела великий тендер за золотими стандартами McDonalds. Знайшли, як найдешевше, як найшвидше доставити. Чекаємо, що до кінця червня обладнання прийде, і одразу розподілимо по лікарнях.

А третя – гуманітарна допомога родинам та лікарням. Є такі потреби, які виникають тут і зараз у тих громадах, в яких люди знаходяться. Наприклад, необхідно купити додатковий операційний стіл. Потрібно переобладнати прихисток для переселенців. Ми купували туди для дітей меблі, килимки, іграшки.  

Фактично наші волонтери, співробітники компанії, працюють як SCRUM-команди.Такі ж підходи ми застосовували й раніше, в крос-функціональних командах McDonalds. Є кілька пар людей: одні перевіряють запити, другі шукають альтернативні ціни, треті організовують процес придбання – на виході маємо швидкий результат. Таким чином уникаємо помилок, переплат, затягування – все, як ми робимо в McDonald’s. 

На останню програму направлено близько 9 млн грн. Але тут вражає не сума, а велика кількість маленьких закупівель, які зроблені з нормальною перевіркою і впевненістю, що вони дійдуть до адресата. Волонтерство – це дуже круто. А коли волонтериш із людьми, яким довіряєш, тому що вони твої співробітники, – це ще крутіше. 

Про «український бургер» у Польщі

На продуктові набори ми використовуємо в тому числі ті кошти, які сфандрейзила McDonald’s Польща. Вони створили «український бургер». Планували продавати його шість тижнів, а продали за два. Вони зібрали €510 000.  

Швейцарські франчайзі McDonald’s передали нашій фундації 100 000 франків. Просто тому що переймаються. Хоча зазвичай вони своїй фундації допомагають. 

Є велика підтримка в системі McDonald’s. Не тому, що це велика корпорація, а тому що велика сімʼя – вони розуміють, що ми тут у біді. І вони стають поруч. 

Про майбутнє

Ми віддані Україні і постійно оцінюємо ситуацію, маючи амбіції відновити роботу в деяких областях. На цьому етапі ми не можемо озвучити конкретні деталі чи плани.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні