Массімо Андоліна /Philip Morris Ukraine
Категория
BrandVoice
Дата

«Час підтримати Україну». Інтервʼю президента європейського регіону Philip Morris International Массімо Андоліни

5 хв читання

Массімо Андоліна, президент європейського регіону Philip Morris International Фото Philip Morris Ukraine

Philip Morris International (PMI) – одна з найбільших тютюнових корпорацій у світі та на українському ринку зокрема. За даними компанії, з 1994 року вона інвестувала в економіку України понад $700 млн, створюючи робочі місця та співпрацюючи з органами державної влади для боротьби з нелегальною торгівлею

З початку повномасштабного вторгнення Росії в Україну компанія призупинила виробництво в Харкові з міркувань безпеки. У червні минулого року Philip Morris International оголосила про $30 млн інвестицій у запуск виробництва у Львівській області. Нову фабрику планують відкрити у квітні 2024-го. Це дасть змогу повністю задовольнити внутрішній попит на продукцію та сприятиме подальшій підтримці економіки України. На підтвердження цих намірів до України завітав президент європейського регіону Philip Morris International Массімо Андоліна. Під час свого візиту в інтервʼю Forbes BrandVoice він розповів про важливість інвестування в Україну навіть під час війни та роль нашої країни у європейському регіоні. 

Про приїзд до України 

Останні два роки з безпекових причин топменеджери міжнародних корпорацій рідко приїздять до нашої країни. Яка головна мета вашого візиту?

На це є дві основні причини. По-перше, в Україні працюють наші люди. Я хочу вкотре висловити їм свою підтримку та запевнити, що протягом останніх двох важких років ми не забуваємо про них. По-друге, хочу ще раз чітко наголосити: моя особиста прихильність і зобов’язання компанії Philip Morris International перед Україною залишаються незмінними. Я хочу засвідчити це особисто, а не просто відправити повідомлення.

Минулого року ми були однією з небагатьох компаній, що оголосили про інвестиції в Україну та почали негайно їх реалізовувати. Я говорю про $30 млн, які ми інвестували у нову фабрику у Львівській області.

Чи можна вважати, що прийнявши рішення про інвестування у нове виробництво, ви оцінюєте позитивно інвестиційний клімат в Україні зараз? І чи можна розглядати це як сигнал для інших міжнародних компаній розглянути можливість інвестування теж?

Україна перебуває у складній ситуації, оскільки війна все ще триває. На мій погляд, за таких умов небагато компаній готові сюди вкладати. Проте ми віримо, що зараз саме час інвестувати в Україну та продемонструвати свою впевненість у країні заради її економічного відновлення.

Це було непросте рішення і для нас. Ви знаєте, що у нас є велика фабрика поблизу Харкова, яка призупинила роботу з першого дня війни, щоб убезпечити наших людей. Пояснити нашим акціонерам, чому ми хочемо інвестувати у відкриття нової фабрики у країні, яка перебуває у стані війни, було непросто. І все ж ми це зробили. Бо переконані, що для будь-якої компанії – це найкращий спосіб показати свою справжню відданість Україні.

На нашій новій львівській фабриці працюватиме 250 людей. Там вироблятимуться всі сигаретні бренди, які ми комерціалізуємо в Україні.

Ми впевнені, що дивлячись на наш приклад інші компанії теж прийдуть до рішення, що саме зараз час підтримати Україну, інвестувати сюди та створювати робочі місця.

Як керівник PMI, відповідальний за європейський регіон, якою ви бачите роль України в регіоні та як поточний процес вступу країни до ЄС може вплинути на цю роль? 

Для нас Україна є фантастичним прикладом на шляху впровадження нашої стратегії бездимного майбутнього. Станом на сьогодні, за нашими оцінками, в Україні 1,3 млн курців кинули курити звичайні сигарети й перейшли на наші бездимні продукти, зокрема на систему нагрівання тютюну – IQOS. 

За останні роки наша команда в Україні змогла побудувати по-справжньому близькі стосунки зі споживачем у цифровому форматі. Наприклад, за допомогою digital-каналів користувачі IQOS в Україні можуть бути на звʼязку з брендом постійно та ділитися своїми відгуками. Ми вважаємо, це ефективний спосіб підтримувати активну комунікацію з повнолітніми споживачами та підтримувати їх у прагненні перейти з сигарет на бездимні альтернативи. Команди Philip Morris в інших країнах європейського регіону вчаться в України цього підходу до споживача. 

Philip Morris International

Массімо Андоліна, президент європейського регіону Philip Morris International

Про трансформацію виробництва 

У стратегічних планах PMI – повністю відмовитись від виробництва сигарет і перейти до бездимних альтернатив. Коли плануєте досягти цієї мети?

Це подорож, і ця подорож може бути як швидшою, так і повільнішою, залежно від того, чи всі об’єднаються, щоб її реалізувати. Ми прагнемо зробити все можливе, щоб створити світ, у якому не буде сигарет, і ми відкрито заявили про свої амбітні цілі. До 2025 року хочемо отримувати більшу частину доходу від продажу бездимних продуктів. А нещодавно взяли на себе зобов’язання отримувати дві третини усіх доходів від продажу бездимної продукції до 2030 року. Вже зараз у Європі є низка країн, які у 2023-му перетнули межу 50%, а багато інших зроблять це у 2024 році. Станом на вересень 2023-го, за внутрішніми оцінками PMI, загалом 27,4 млн повнолітніх курців по всьому світу вже перейшли на IQOS, з них у Європі ми маємо 12,7 млн користувачів. Мова йде про повнолітніх курців, які перейшли на IQOS з традиційних сигарет. Ми можемо йти швидше, але якщо будемо не самі на цьому шляху.

Нам потрібне сприяння уряду, регуляторів та всіх, хто може об’єднати зусилля, щоб якомога швидше створити світ без тютюнового диму.

Україна була одним із тих ринків, які дійсно швидко розвивалися завдяки прагматичному підходу з боку законодавчого регулювання на початку запуску IQOS. 

На жаль, наразі деякі країни впроваджують радикальну та необґрунтовану політику, яка передбачає однакове оподаткування і регулювання бездимної продукції та сигарет. Я кажу, на жаль, тому що ми бачили негативні результати цієї політики в кількох країнах ЄС, зокрема у Франції. Тут кількість курців є однією з найвищих у Західній Європі, але рівень нелегальної торгівлі становить майже половину тютюнового ринку. У Франції повнолітні курці обмежені у доступі до науково підтвердженої інформації про існування альтернатив традиційному курінню, таких як системи нагрівання тютюну. А оскільки акциз збільшується безпрецедентними темпами, курці масово переходять на нелегальні сигарети замість того, щоб кинути курити чи перейти на бездимні альтернативи. 

Україна має змогу використати успішний європейський досвід, де переважна більшість країн визнали відмінність бездимних альтернатив від звичайних сигарет як на рівні законодавчого регулювання, так і диференційованого оподаткування.

Ми прагнемо підвищувати обізнаність серед курців і продовжуємо розробляти та комерціалізувати науково обґрунтовані продукти, що дозволяють повнолітнім споживачам, які не хочуть відмовлятися від куріння, переходити на бездимні альтернативи. Вони не виключають усіх ризиків і містять нікотин, що викликає залежність, проте повний перехід на IQOS менш шкідливий. 

Ми переконані, що коли люди поінформовані, вони можуть зробити зважений вибір. Тому ми завжди підтримуємо законодавство та регулювання, яке ґрунтується на науці та дає змогу курцям отримувати інформацію і мати доступ до бездимних альтернатив.

Про нелегальний ринок сигарет в Україні 

Нелегальний ринок сигарет залишається серйозною проблемою в сучасній Україні, а останні дослідження вказують на зростання нелегальної торгівлі до рекордних рівнів у понад 25% у 2023 році. Чи може досвід інших європейських країн допомогти Україні впоратися з цією проблемою? 

Проблема нелегальної торгівлі сигаретами стосується не тільки України. Подібні ситуації існують сьогодні й в інших країнах Європи – Франції, Бельгії, Великій Британії. Зростанню ринку нелегальних тютюнових виробів сприяє декілька факторів. Перш за все – це надмірне оподаткування, коли акциз зростає надто швидко та суттєво. Через високі податки пачка сигарет коштує занадто дорого, що створює можливість нелегальним виробникам заробити на цьому. 

Сьогодні ми знаємо, що у Франції 40% обсягу ринку сигарет – це нелегальна торгівля. Серед малозабезпечених французів одна з двох проданих сигарет є нелегальною. Як наслідок, курці стикаються з продукцією сумнівної якості, а французький уряд щороку втрачає понад €7 млрд недоотриманих податків. На цьому наживаються злочинні організації. Ще одним чинником є відсутність належної боротьби з незаконним виробництвом і продажем сигарет. Тут потрібен більш прагматичний підхід до оподаткування та посилення залученості правоохоронних органів. Тому ми завжди співпрацюємо з урядами країн, щоб сприяти боротьбі з нелегальною торгівлею. Український уряд знає про цю проблему і зацікавлений у її вирішенні – прогрес є, але хочеться бачити більше результатів. 

Про вихід з російського ринку

PMI все ще присутня на російському ринку, попри попередні зобовʼязання піти. Що ви можете сказати про це українцям? 

Ми постійно стежимо за ситуацією в Росії. На жаль, вона залишається складною, а наявні умови та регуляторні обмеження ще більше ускладнюють можливість виходу для іноземних інвесторів. Проте зараз я знаходжусь тут і цим засвідчую нашу відданість Україні, яка є частиною мого регіону та однією з ключових країн на шляху до майбутнього без тютюнового диму.

«Час підтримати Україну». Інтервʼю президента європейського регіону Philip Morris International Массімо Андоліни /Фото 1

Вы нашли ошибку или неточность?

Оставьте отзыв для редакции. Мы учтем ваши замечания как можно скорее.