Категория
BrandVoice
Дата

Від викликів до можливостей

6 хв читання

Від викликів до можливостей /Коллаж Forbes Украина

Коллаж Forbes Украина

Історії підприємців зі Словʼянська та Одеси, які попри критичну близькість фронту й постійні обстріли продовжують розвивати бізнеси

Українські підприємці – потужна рушійна сила нашої економіки. Наразі вони працюють у надскладних умовах. Але попри все створюють продукти та послуги, зберігають робочі місця, зокрема на прифронтових територіях, де, здавалося б, це неможливо. Нова пошта першою після військових повертається у звільнені українські села та міста і стає ключовим логістичним звʼязком для їхніх клієнтів з усієї України.

Forbes BrandVoice у партнерстві з Новою поштою продовжує серію матеріалів, присвячених роботі підприємців на територіях, близьких до фронту. 

Війна двічі зупиняла бізнес 

Справа Артема Маринюка – сімейна, понад 25 років тому її почали батьки Артема. У 1990-х вони купували на заводах України білий посуд – тарілки та чашки, розфарбовували їх, декорували й продавали невеликими партіями. На початку 2000-х, коли білий посуд був у дефіциті, батьки хлопця самі навчилися робити вироби з кераміки. У рідному Словʼянську обладнали цех площею 1200 кв.м, закупили обладнання та почали виготовляти керамічні келихи, вази, горщики, чашки та піали.

За 20 років бізнес доводилось зупиняти тричі, двічі з них – через війну. Спочатку – у 2014-му, коли Словʼянськ на кілька місяців опинився під окупацією. За словами Артема, тоді люди масово виїжджали, бізнес був на межі банкрутства. Але за два–три роки деякі клієнти повернулись і навіть зʼявились нові. Поступово компанія вийшла на обсяг виробництва до 10 000 одиниць на місяць. У 2021 році виробництво Артем реформував: так зʼявився бренд Nana Ceramics – виробник керамічних ваз, горщиків для квітів і сувенірів.

Артем Маринюк, бренд Nana Ceramics у Словʼянську

Артем Маринюк, засновник бренду Nana Ceramics у Словʼянську. Фото Раздорожний Владислав

24 лютого 2022-го Артем та його родина були змушені вдруге зупинити справу життя. Через повномасштабне вторгнення вони виїхали зі Словʼянська, а повернулися додому лише за п’ять місяців, коли ЗСУ витіснили ворога з Лиману. «Я подивився на те, що відбувається з бізнесом і зрозумів: потрібно щось змінювати, розширювати мережу, – розповідає Артем. – Вирішив налагодити гуртові поставки з партнерами по всій Україні. Так восени 2022 року почалась моя співпраця з Новою поштою, яка стала вирішальною у розвитку мого бізнесу. У мене крихкі товари, а завдяки правильному пакуванню від Нової пошти їх завжди доставляли цілими і неушкодженими. Клієнти були задоволеними, що суттєво підвищило рівень довіри та лояльності до компанії. Співпраця з Новою поштою відкрила нові можливості для розширення ринку й залучення нових покупців». 

За рахунок гуртових продажів обсяг виробництва вдалося наростити та вивести майже на той рівень, який був до повномасштабної війни – до 8000–10 000 одиниць на місяць.

«Завдяки Новій пошті я зміг робити так звані міні- та середні опти, – ділиться власник Nana Ceramics. – Клієнти почали дізнаватись про нас через таргетовану рекламу з посиланням на наш сайт і соцмережі».

У лютому 2024-го бізнес Артема зупинився втретє – цього разу через жахливу пожежу. Тоді загорілись дроти у щитовій, та вогонь знищив 400 кв.м діючого цеху разом з усім обладнанням. За словами Артема, пожежники тушили вогонь всю ніч трьома машинами. «Після того, що сталося, я день-два не міг прийти до тями, думав, що робити далі. Те, що в мене не забрала війна, забрала пожежа», – згадує Артем Маринюк. Врешті-решт через потужну підтримку від дружини та клієнтів Nana Ceramics чоловік вирішив продовжувати справу на тій виробничій площі, що вцілила. Місяць він з командою працював майже цілодобово: все облаштовували, купували нове обладнання, встановлювали його. Після 8 березня запустилися знов. 

Сьогодні Артем, попри все, продовжує розвивати сімейну справу. Середній чек замовлення у Nana Ceramics – від 5000 до 20 000 грн. Щомісяця Артем відправляє Новою поштою 15-20 палет і 20-30 флетбоксів у понад 20 областей України. «Наразі я співпрацюю з понад 100 партнерами в Україні, включаючи магазини, бази та ринки. Також щомісяця зʼявляються нові клієнти», – говорить Артем. Товар приходить швидко та без пошкоджень, тому найбільші торговельні мережі, а також численні онлайн й офлайн магазини по всій Україні співпрацюють з ним як з надійним постачальником. 

«Завдяки мобільності та неймовірній гнучкості нашого логістичного партнера я фактично зміг перезавантажити бізнес і залучити нових клієнтів, – каже Артем. – Я не чекаю перевізника по кілька тижнів, а самостійно пакую товар та відправляю Новою поштою у найкоротші терміни. Часто використовую послугу виклику курʼєра від НП: він приїжджає до мене і забирає палети. І головне – завжди безпечно перевозить товар. Я можу бути спокійним».

Нова пошта у Слов'янську

Артем Маринюк, засновник бренду Nana Ceramics, відправляє продукцію Новою поштою. Фото Раздорожний Владислав

Материнство стало поштовхом до власної справи 

Бізнес двох подруг-одеситок Діани Любошець та Тетяни Лавріненко виріс зі звичайного хобі. Обидві мали дітей і хотіли тільки найкращого для них, у тому числі й в одежі. Коли у 2016 році вони не змогли відшукати потрібні дитячі комбінезони в одеських магазинах, то вирішили пошити їх самостійно. У той час ринок пропонував здебільшого яскраві кольори, а жінки вважали, що верхній одяг для дитини має бути зносостійким та у стриманих тонах. Разом з конструктором Діана і Тетяна розробили лекало й звернулись до професійних швачок. Результат їм настільки сподобався, що вони вирішили продавати подібні комбінезони через Instagram. Так зʼявився бренд Twomoms.  

Діана Любошець та Тетяна Лавріненко, засновнці бренду Twomoms

Діана Любошець та Тетяна Лавріненко, засновнці бренду Twomoms. Фото: Іванова Тетяна

«Спочатку ми продавали один-два комбінезони на місяць, і це важко було назвати бізнесом. Тож вирішили залучити блогерів для реклами. У тому ж 2016 році ми взяли участь у ярмарку, що проходив в Одесі. І коли продали все, що пошили, зрозуміли: наші комбінезони мамам подобаються», – розповідає Діана Любошець. 

Згодом вони з партнеркою розширили асортимент: додали до дитячих комбінезонів базові моделі жіночого та чоловічого одягу – футболки, майки, сорочки, шорти, штани тощо. Тканину Діана та Тетяна закуповують у постачальників: турецький трикотаж, італійський льон, китайську віскозу, а ось фурнітуру підбирають виключно українського виробництва. До повномасштабного вторгнення під брендом Twomoms вироблялося понад 500 одиниць одягу щомісяця, а загальний виторг компанії становив понад 400 000 грн за цей же період. 

«Тільки-но в нас почались активні продажі, ми одразу уклали угоду з Новою поштою. Вона і досі залишається нашим ключовим партнером, вирішальною ланкою у зростанні бізнесу, адже наш одяг купують по всій Україні – ділиться Діана Любошець. – У відділеннях обслуговують неймовірно швидко, тож завдяки цьому у нас звільняється час на дітей та масштабування бізнесу. Оператори найближчого до нас відділення в Одесі нам уже як рідні». За словами Діани, в сезон вони відправляють НП по 20-30 посилок на день, іноді буває, що й кілька разів на день. 

Нова пошта в Одесі

Тетяна Лавріненко, засновнця бренду Twomoms на Новій пошті в Одесі. Фото: Іванова Тетяна

З початком повномасштабного вторгнення Діана і Тетяна зупинили бізнес, але вже за два тижні відновили роботу. «Постійні покупці почали писати нам, що у костюмах Twomoms дітям комфортно навіть у підвалах і сховищах. Це стало поворотним моментом: ми зрозуміли, що потрібні людям, а значить, будемо продовжувати справу попри все», – згадує Тетяна Лавріненко. У березні 2022-го їхня компанія була чи не єдиною, хто замовляв пошив у цеху та закуповував тканину на промтоварному ринку в Одесі.

Водночас дівчата намагались підтримувати українську армію в найскладніші перші місяці великої війни. «Відправляли продукти та речі військовим, бо тоді потреба була буквально в усьому. А тканину, що підходила за кольором, віддавали для плетіння маскувальних сіток на фронт», – розповідає Діана. 

Від першого дня повномасштабної війни й до сьогодні Одеса знаходиться під постійними обстрілами. У січні цього року шахед влучив у будівлю, що знаходиться за 50 метрів від будинку Тетяни – вдома у неї потріскались стіни. А в цеху, де виробляє одяг Twomoms, від вибуху ракети повилітали вікна. «Ми часто спускаємось в укриття, бо знаходимося в такому районі міста, який майже щоденно обстрілюють. Чим ближче щось прилітає, тим стає страшніше. Але ми тримаємось», – діляться Діана і Тетяна.

Попри обставини вони продовжують працювати й навчатись. Пів року тому Діана пройшла офлайн-курс для підприємців мікро-, малого та середнього бізнесу від Школи Бізнесу Нова пошта.

«Чотири тижні навчання пролетіли як один день. Це був неймовірний досвід з дійсно професійними викладачами, – розповідає Діана Любошець. – Завдяки їхнім порадам у нас зʼявився автоматичний облік клієнтів, ми впровадили CRM-систему, дізнались, як з максимальною конверсією налаштовувати таргетинг. Ми й досі переписуємося в чаті нашої групи, ділимось бізнес-інсайтами, запитуємо поради один в одного».

Завдяки навчанню та наполегливості Діани й Тетяни продажі у Twomoms зростають навіть під час війни. Хоча, за їхніми словами, з поверненням світового ритейлу в Україну, нашим виробникам одягу стало важче. «Зараз ми відшиваємо більш точково, дивимося на попит. Спочатку запускаємо таргет на певні моделі та аналізуємо інтерес покупців. У нас тільки жіночого одягу понад 50 різних позицій», – кажуть засновниці Twomoms.

У планах Діани та Тетяни відкрити офлайн-магазин в Одесі, а також вийти на міжнародний ринок. Багато постійних клієнтів Twomoms виїхало до Польщі та Німеччини, а Нова пошта має відділення у цих країнах. Саме тому дівчатам цікаво розвивати ці ринки. Завдяки Новій пошті мами, які виїхали за кордон, вже сьогодні мають змогу отримувати посилки з улюбленими речами швидко і доступно. Жоден інший логістичний оператор не має такої розгалуженої мережі, як в Україні, так і в Європі. 

Вы нашли ошибку или неточность?

Оставьте отзыв для редакции. Мы учтем ваши замечания как можно скорее.