Інновації у кав’ярні: як WOG CAFE поєднує FoodTech та FinTech /Изображение сгенерировано ИИ Midjourney в сооавторстве с Александрой Карасевой
Категория
BrandVoice
Дата

Інновації у кав’ярні: як WOG CAFE поєднує FoodTech та FinTech

6 хв читання

Изображение сгенерировано ИИ Midjourney в сооавторстве с Александрой Карасевой

Коли кава та хот-доги на АЗК були рідкістю, понад 10 років тому, мережа АЗК WOG почала пропонувати водіям та мандрівникам не лише якісне пальне, а й смачну їжу та напої. «Позитивні відгуки клієнтів стали рушійною силою розвитку WOG CAFE. Із часом асортимент розширився, зʼявлялися нові позиції: десерти, бутерброди, салати, сніданки», – згадує директорка дирекції громадського харчування Ірина Соколовська. Сьогодні WOG CAFE – це окремий бізнес-юніт, який зростає разом із мережею.

В історії WOG CAFE було кілька періодів, коли клієнти по-новому відкрили для себе кафе на АЗК, – спочатку під час карантинів COVID-19, потім у складні перші тижні великої війни, під час блекаутів восени та взимку 2022–2023 та зараз, коли знову ворог знищує критичну енергетичну інфраструктуру України. «Весь цей час ми готували, годували, зігрівали, WOG CAFE перетворювалося то на коворкінг, то на університетську аудиторію, то на салон краси або лікарняну палату, але головне, що кожен знав і знає, що тут його чекають», – каже Ірина Соколовська. 

WOG CAFE

WOG CAFE перетворювалося о на салон краси або лікарняну палату

WOG CAFE

WOG CAFE перетворювалося то на коворкінг, то на університетську аудиторію

Предыдущий слайд
Следующий слайд

Впродовж усіх років команда WOG CAFE працює над тим, щоб максимально задовольняти потреби гостей із різним спектром харчових уподобань, поєднуючи FoodTech та FinTech, і постійно експериментує, що є основою будь-яких інновацій. Нині WOG CAFE при 357 АЗК є чи не найбільшою монобрендовою мережею кавʼярень в Україні. 

Ірина Соколовська, директорка з управління громадським харчуванням

Ірина Соколовська, директорка з управління громадським харчуванням

Місце відпочинку 

WOG CAFE – повноцінне кафе, яке не обмежується виключно кавою. 80% його продажів забезпечують бутербродна група та кава, бо це зручно споживати у машині, а 20% – страви, снеки тощо. Але клієнти кажуть, що їм більше подобається обирати з різноманіття. Тому ми постійно працюємо над розширенням та ротацією асортименту у всіх категоріях. Наприклад, додали парові овочі у сніданки для більш здорового харчування, також маємо вегетаріанські опції: бургер із веганською котлетою, лаваші з сулугуні та овочами, круасан та салат із м’яким сиром.

Наше завдання – розширити сприйняття АЗК як місця не тільки зручного і смачного перекусу, а ще й якісного обіду, пізньої вечері й раннього сніданку.

Наразі наші АЗК і WOG CAFE – чи не єдина можливість повноцінного сніданку о шостій чи о сьомій ранку: в нас є сирники, салати, англійський сніданок, до кави широкий вибір десертів. Також це місце, де можна зручно і повноцінно погодувати дітей курячим бульйоном та основними стравами. Наші технологи працюють над тим, щоб регулярно додавати до меню щось особливе. Так, восени ми запропонували сезонне карпатське меню з баношем, бограчем, дерунами. Ці страви припали до смаку нашим гостям. Нещодавно ми ввели в меню окі-догі. Цей проєкт ми протестували на 20 АЗК, тож у липні він масштабується на всю мережу. Цього літа ми запропонуємо у WOG CAFE страви з меншим вмістом борошна із використанням не традиційної булочки, а тортильї: донер кебаб із яловичиною чи курятиною, фреш корнер із шинкою, фреш роли з креветками чи мʼяким сиром, фреш бургер із яловичиною або курятиною. Чекайте на оновлення. 

WOG CAFE

WOG CAFE

WOG CAFE

WOG CAFE

Предыдущий слайд
Следующий слайд

Також у цьому сезоні ми запустили пілот на 18 АЗК з продажу морозива. Особливістю є те, що гості мають змогу приготувати морозиво самостійно, цей формат дуже подобається нашим маленьким клієнтам. Отже, сьогодні від WOG CAFE гості очікують більшого і наше завдання – задовольнити кожного.

Успішна інтеграція FoodTech у FinTech

У кафе на заправках технології можуть зробити процес купівлі ще зручнішим та швидшим. Так, більш ніж на 90 наших АЗК працюють термінали самообслуговування WOG PAY BOX. З їхньою допомогою гість може оплатити каву чи замовити улюблені страви. За словами Ірини Соколовської, замовлення автоматично зʼявляється в оператора на планшеті, що є стартом для початку приготування. Гість отримує його за номером чека.

Додатково до можливості сплатити за каву на касі в оператора або ж на WOG PAY BOX гості мають змогу розрахуватися просто біля кавомашини завдяки сервісу WOG PAY Кава у застосунку PRIDE.

«Цю інновацію ми впроваджували передусім для уникнення черг на касах у пікові години, а також щоб надати зручну диджитальну альтернативу для здійснення замовлень улюблених напоїв», – пояснює директор з маркетингу Геннадій Карлінський.

Як результат – до 10% кави в моменти пікового навантаження на АЗК купують саме в такий спосіб. Це свідчить про те, що WOG дає гостям зручну альтернативу придбання.

Також у застосунку PRIDE за допомогою сервісу WOG PAY Кафе заздалегідь можна замовити страви в меню WOG CAFE того АЗК, де ви плануєте зупинитися, і забрати їх, коли будете на заправці. 

Інтелектуальна кава

Мережа АЗК WOG однією з перших почала розвивати культуру споживання якісної кави на автозаправках. За словами Ірини Соколовської, це ДНК компанії, а не просто один із пунктів у меню. На кожному АЗК WOG є професійні кавомашини Franke, які можуть автоматично налаштовувати параметри приготування кави, такі як температура, тиск і тривалість заварювання, аби щоразу забезпечити ідеальний смак. Зі слів Соколовської, на найбільшому в Україні АЗК в с. Глибочиця неподалік від Житомира встановлено також постову кавомашину Dalla Corte, на якій напої готують професійні баристи з двох видів зерен та чотирьох видів молока: класичного коровʼячого, безлактозного, кокосового та мигдалевого. «Ми мали достатньо експертизи, щоб стверджувати, що є категорія людей, яким важливо, щоб каву для них готували саме професіонали. Тож пішли на такий експеримент і не помилилися. Чули багато схвальних відгуків від рестораторів, експертів у галузі гостинності, що кава тут надзвичайно смачна», – пояснює директорка дирекції громадського харчування.

Наталія Карапата, технічна директорка мережі АЗК WOG

Наталія Карапата, технічна директорка мережі АЗК WOG

Окрім якісного зерна від німецької компанії J.J. Darboven зі 150-річним досвідом, важливою складовою для кави є правильна вода. За словами технічної директорки мережі АЗК WOG Наталії Карапати, компанія приділяє велику увагу контролю якості води для кавових напоїв: контролює її мінералізацію, на більшості АЗК встановлено спеціальні системи підготовки води, а на кількох АЗК, де параметри артезіанської води не дозволяють її довести до єдиного стандарту за хіміко-фізичним складом, WOG не йде на компроміс, а доставляє бутильовану воду, параметри якої відповідають внутрішнім стандартам якості.

«Жоден гість не має відчути різниці в смаку кави, придбаної на АЗК в будь-якому куточку країни. Завдяки цьому від Харкова до Чопа, від Чернігова до Ізмаїла наші кавові напої мають однаковий найкавовіший смак, і це дуже цінують наші гості», – пояснює Наталія Карапата.

І додає: «У мережі діють жорсткі внутрішні стандарти обслуговування та регламенту кавомашин».

Інновації у кав’ярні: як WOG CAFE поєднує FoodTech та FinTech /Фото 1

Невпинні експерименти

«WOG постійно експериментує, щоб покращити клієнтський досвід та мандрівку споживача – шляху, який проходить гість від виникнення потреби в товарі до моменту купівлі, а також емоції та досвід, які він проживає під час цього процесу», – розповідає директор із маркетингу Геннадій Карлінський. Так, наприклад, на початку 2023 року на АЗК зʼявився перший кавовий острів WOG Barista, зараз такі острови є вже на 28 АЗК WOG, і з часом їхня кількість збільшуватиметься. «Ми також працюємо над розширенням можливостей вибору для наших гостей, пропонуючи як нові напої, так і можливість обирати зерно для їх приготування, що також позитивно впливає на клієнтський досвід», – каже Карлінський. Так, уже рік у меню WOG CAFE є кавові напої на основі зерна без кофеїну – ЗАВЖДИКАВА. Експеримент стартував з 26 АЗК Київщини, наразі можливість обрати зерно є на 112 АЗК в 16 областях, а до кінця літа кількість таких автозаправних комплексів зросте до 140.

Наступний експеримент – пілотний проєкт «кава на безлактозному молоці», який дає можливість обрати безлактозне молоко для кавових напоїв.

«Це ще один крок, який розширює аудиторію поціновувачів якісної кави та дає можливість врахувати особливості різних категорій клієнтів, – каже директор з маркетингу WOG. – Можливість вибору та зручність для гостей – ось наші ключові орієнтири».

Геннадій Карлінський, директор з маркетингу мережі АЗК WOG

Геннадій Карлінський, директор з маркетингу мережі АЗК WOG

Нова культура споживання

Головна новинка літа у WOG CAFE – холодні кавові напої. У меню їх 13 видів. За словами Геннадія Карлінського, як трендсетер кавової теми, мережа хоче більше розвинути в Україні культуру споживання холодних кавових напоїв, частка яких незначна у порівнянні з Південною Європою та США. Для цього на АЗК встановили інноваційні льодогенератори.

Як вони працюють? Одним натисканням кнопки льодогенератора гість отримує порцію льоду для напою. На відміну від звичних великих кубиків, льодогенератор видає лід дрібної фракції, адаптованої під напої в меню АЗК. Це максимально доповнює та розкриває їхній смак. Якщо гість бажає, приміром, еспресо-тонік чи бамбл, то в стакан додається ще й тонік чи апельсиновий сік із ванільним сиропом. Наступний крок – обрати на кавомашині у звичний спосіб бажаний напій та додати його в стаканчик із льодом.

Зараз такі пристрої є на 58 АЗК WOG.

Інноваційні льодогенератори на АЗК WOG

Інноваційні льодогенератори на АЗК WOG

«Ключовою особливістю нового досвіду є можливість відчути емоції від приготування кави: почути легкий стукіт шматочків льоду об стінки стаканчика, спостерігати за цівкою кави, що огортає їх та розтікається по стакану, змішуючись з іншими інгредієнтами. Це активізує смакові рецептори та збільшує задоволення», – пояснює важливість емоційного досвіду директор з маркетингу WOG.

Компанія уважно відстежує ефективність впроваджених пілотних проєктів та інновацій. Так, одним із КРІ, що контролюється, є частота повторних покупок лояльними клієнтами. «Ми підрахували перші результати експерименту, частота повторних придбань холодних кавових напоїв на АЗК, де встановлені льодогенератори, випереджає інші заправки», – додає Карлінський.

Вы нашли ошибку или неточность?

Оставьте отзыв для редакции. Мы учтем ваши замечания как можно скорее.