З початком повномасштабної війни український ринок праці значно змінився. Мобілізація та масовий відтік українців за кордон спричинили справжній кадровий голод. За оцінками ООН, з України станом на сьогодні виїхало вже понад 6 млн осіб. Найбільше від дефіциту фахівців страждають такі галузі, як логістика, виробництво, IT, сільське господарство тощо. Бракує також фінансистів, маркетологів, інженерів. Як наслідок – конкуренція за кандидатів серед компаній зростає. HR-директори стверджують: вакансій на ринку більше, ніж реальних шукачів.
Компанії намагаються утримати таланти: розробляють програми матеріальної та нематеріальної підтримки співробітників, допомагають людям із релокацією тощо. Про те, як впоратися з викликами війни та щомісяця залучати нових працівників, Forbes BrandVoice розповіла HR-директорка компанії BAYADERA GROUP Людмила Савицька.
Нові можливості
З початку повномасштабного вторгнення у нашій компанії гостро постало питання найму нових співробітників. Майже 10% наших колег наразі мобілізовано на фронт, чимала частина з них пішла захищати Україну добровільно.
Але бізнес не стоїть на місці й щомісяця у нас з’являється близько 40 нових вакансій. Традиційні методи пошуку співробітників – сайти, соціальні мережі й Telegram-канали – спрацьовують не завжди. Сьогодні рекрутери мають бути гнучкими, винахідливими та знаходити нові шляхи в залученні працівників. Одночасно слід оновлювати і програми для утримання вже наявної команди – це гарно працює для профілактики хантингу. На жаль, такі випадки почастішали на ринку.
Одна із таких програм у компанії BAYADERA – це допомога у релокації. Ми заохочуємо співробітників з прифронтових або окупованих територій переїздити у більш безпечні міста, де є філії нашого холдингу. До запитів підходимо індивідуально: оплачуємо оренду квартири на перший час та безпосередньо сам переїзд. З 2014 року релокейт у межах компанії здійснили 60 співробітників.
Ганна Смикалова
39 років, HR-менеджерка Bayadera Group
У компанії BAYADERA я з 2007 року. Протягом шести років працювала у філії в Горлівці, а в 2013-му перевелась до Донецька. Коли у 2014-му почалася війна, я здійснила вимушений релокейт у Дніпро. Рада, що в компанії є філії по всій країні. Це дозволило мені, переїжджаючи, не втратити роботу, а навпаки, ще і мати два варіанти на вибір – жити і працювати у Харкові чи Дніпрі.
Скласти речі у валізу та поїхати – непросте рішення, але я рада, що мій переїзд був усередині країни. Не було мовного бар’єру і всі побутові питання розвʼязувалися досить швидко. За 10 років, що минули з моменту переїзду, Дніпро вже став для мене по-справжньому рідним містом, тож я дуже вдячна своїй компанії, яка підтримує мене.
Владислав Русінов
37 років, заступник директора департаменту продажів HoReCa BAYADERA GROUP
Я з Маріуполя, у компанії BAYADERA працюю з 2013 року. До повномасштабного вторгнення обіймав посаду заступника директора департаменту продажу регіону Південь.
У липні 2022-го я переїхав з родиною до Києва, бо окупанти захопили моє рідне місто. Довелося буквально починати все з чистого аркуша, звикати до нового темпу, облаштовувати житло. Але я вдячний компанії, що не втратив роботу, хоча й довелося змінити посаду, адже підпорядкована мені територія опинилася під окупацією. Колектив у Києві зустрів мене добре, зʼявилися нові знайомства, кожен ставився до мене з розумінням, намагався щось підказати та допомогти в роботі. Завдяки колегам я відчуваю справжню підтримку, і це дуже цінно.
Михайло Гордієнко
42 роки, комерційний директор філії BAYADERA GROUP в Одесі
До BAYADERA GROUP у місті Краматорськ я прийшов у 2021 році на посаду супервайзера. Коли почалася велика війна, разом із сімʼєю переїхав з Краматорська спочатку до Дніпра, а потім до Харкова. У квітні 2023-го мені запропонували посаду комерційного директора філії в Одесі, саме тому сьогодні я живу і працюю тут.
Переїзди для мене – це завжди нові можливості та знайомства. Якщо ти професіонал своєї справи, справедливо ставишся до підлеглих, проявляєш лідерські якості, то проблем із вливанням у нову команду не виникає. Плюс під час адаптації мене дуже підтримав топменеджмент компанії.
Додаткові бонуси та програма рекомендацій
Усі співробітники BAYADERA GROUP можуть отримати додаткові грошові бонуси за участь у програмі рекомендацій. Можна рекомендувати кандидатів до будь-якого підрозділу чи департаменту компанії – головне, щоб людина мала необхідні знання та навички.
Є кілька каналів, де працівники можуть дізнатися про актуальні вакансії – це сайт BAYADERA GROUP і Telegram-канал People-Service. Якщо кандидат пройшов випробувальний термін, то та людина, яка його рекомендувала, отримає грошову винагороду. Розмір допомоги визначається в кожному окремому випадку індивідуально, залежно від регіону та рівня посади. У середньому ми приймаємо на роботу за рекомендацією 10–12 осіб щомісяця.
Якщо говорити про інші додаткові бонуси в компанії, то ми також надаємо матеріальну компенсацію тим співробітникам, які втратили житло внаслідок російських атак чи захворіли. Також допомагаємо тим, хто пішов на фронт, та їхнім сім’ям. Загалом холдинг від початку повномасштабного вторгнення переказав на допомогу ЗСУ 63 млн грн. На ці кошти було придбано мобільний шиномонтаж, мобільний банно-пральний комплекс, мобільний шпиталь, автотранспорт, БПЛА, квадрокоптери із тепловізорами, дизельні генератори, портативний апарат для судинної хірургії, ліки, техніку, амуніцію, засоби захисту тощо. Ми з гордістю зберігаємо грамоти, відзнаки і трофеї від наших захисників. Маємо подяки від командування ЗСУ, ССО, ГУР МО, а також від 93-ї, 95-ї, 13-ї, 112-ї та інших славетних бригад, полку ССО «Азов» та від багатьох інших підрозділів.
Компанія і надалі переказуватиме кошти на потреби ЗСУ, а згодом і на відбудову країни.
За даними Державної податкової служби, холдинг BAYADERA GROUP є найбільшим платником податків в алкогольній галузі України. З початку повномасштабного вторгнення компанія сплатила понад 8 млрд грн податків до держбюджету.
Про спорт та навчання
Ми активно залучаємо працівників займатися спортом та вести здоровий спосіб життя. У центральному офісі BAYADERA GROUP двічі на тиждень відбуваються заняття з йоги, також компанія оплачує участь працівників у бігових марафонах, дає корпоративні знижки до мережі одного з відомих спортивних клубів.
Загалом ми вітаємо будь-який розвиток співробітників: частково компенсуємо навчальні курси та заохочуємо вивчати іноземні мови.
Особливо пишаємося програмою «Внутрішній тренер», у рамках якої досвідчені співробітники діляться своєю експертністю з іншими. Цього року ми успішно сертифікували пʼять внутрішніх тренерів. А завдяки багаторівневій програмі кадрового резерву члени торгової команди мають можливість карʼєрно зростати. Ба більше, ми співпрацюємо із Львівською школою керівників бізнесу, де менеджери компанії навчаються на курсі Executive MBA.
Працівників у холдингу – 3500.
Мобілізовано до лав ЗСУ – 253 особи.
По всіх філіях станом на квітень 2024 року відкрито 184 вакансії.
У середньому в компанії щомісяця відкривається 41 вакансія.
Релокейт здійснили 60 співробітників.
Співробітників скоротили з початку війни – 0.
Вы нашли ошибку или неточность?
Оставьте отзыв для редакции. Мы учтем ваши замечания как можно скорее.