Олександр Колб, засновник і генеральний директор Promodo /Александр Чекменев
Категория
BrandVoice
Дата

«Ритейл – паливо та кровоносна система економіки України», – Олександр Колб, Promodo

2 хв читання

Олександр Колб, засновник і генеральний директор Promodo. Фото Александр Чекменев

Як зустріли повномасштабну війну українські online-ритейлери? Завдяки чому зростає популярність online-шопінгу серед українців? Який прогноз щодо розвитку ринку на 2024 рік? Розповідає Олександр Колб, засновник і генеральний директор компанії Promodo. 

Ритейл – паливо та кровоносна система для економіки нашої країни. І як тут не говорити про online-складову цього бізнесу, коли частка великих гравців може досягати 30–40% всіх продажів? 

Rozetka, «Нова пошта», «Епіцентр», Intertop, «Алло», Comfy та багато інших відомих ритейлерів з початком повномасштабного вторгнення взяли на себе логістичний тягар і забезпечення українців усім необхідним. Але не можемо не згадати й той фактор, що кожна криза є часом зародження молодих та амбіційних нових гравців у ніші. Тобто сьогоднішні виробники дронів, майстерні з пошиття одягу чи інші постачальники товарів для армії – майбутні ритейл-гравці, які матимуть величезний вплив на відбудову України.

Ми як маркетингова агенція, що працює з e-commerce-лідерами в Україні з 2004 року, можемо відзначити неабияку «живучість» нашого бізнесу. Глобальна фінансова криза 2008-го, Майдан 2013–2014 рр., COVID-19 та повномасштабна війна «загартовують» бізнес, роблять його унікальним. І результатом турбулентності зовнішнього середовища є те, що Україна сьогодні має один з найкращих ритейлів у світі з надвисоким рівнем сервісу та якості. Українці, які багато подорожують і мешкають за межами країни, могли в цьому неодноразово переконатись.

Згідно з даними Statista, обсяг e-commerce-продажів в Україні за 2021 рік становив $3,89 млрд. Наша країна посіла 21-е місце серед країн Центральної та Східної Європи. Для порівняння: в топ вийшли Велика Британія, Франція та Німеччина з обсягами 254, 123 та 100 млрд відповідно. 

Ці цифри говорять про те, що попри популярність online-шопінгу серед українців ми стоїмо лише на початку популярності online-покупок порівняно з іншими європейськими країнами, не говорячи вже про США.

Тенденції ринку e-commerce у воєнний час

Які ще тенденції ми спостерігаємо: 

  • у 2023 році українці витратили на онлайн-покупки 182 млрд грн, що на 21% більше, ніж торік;
  • майже 10 млн українців купують товари онлайн, з них 1,5 млн зробили свою першу покупку в інтернеті саме у 2023 році;
  • у гривні електроніка залишається найбільш дохідною нішею онлайн. Проте продукти й алкоголь стали найбільшим проривом у 2023-му та посіли другу сходинку за дохідністю, посунувши навіть категорію одягу та взуття. 
  • дитячі товари падають рік до року й, за прогнозом, у найближчій перспективі не зростатимуть через масовий виїзд жінок з дітьми за кордон. Про це також каже Владислав Чечоткін, співзасновник Rozetka. 

Також за словами Владислава Чечоткіна, у 2023 році в Rozetka зросли продажі в майже усіх категоріях товарів. Найбільше замовлень зробили в категорії «Корм для кішок» (+30% до 2022-го), «Кабелі та адаптери» (+42% до 2022), «Чохли для смартфонів» (+30% до 2022), «Пральні засоби» (+25% до 2022), «Кава» (+35% до 2022). 

Ми прогнозуємо зростання online-продажів щонайменше на 25% у 2024 році. І це надає оптимізму на повоєнне оновлення бізнесу й утримання планки лідерства в сервісній частині e-commerce в Європі – завдяки ЗСУ, стійкості сталих гравців і конкуренції та стандартів серед нових.

Вы нашли ошибку или неточность?

Оставьте отзыв для редакции. Мы учтем ваши замечания как можно скорее.