Компанія Global Ocean Link – гравець ринку логістики та контейнерних перевезень. Компанія працює у цій сфері понад 10 років та має команду в понад 150 фахівців. Розуміючи тренди ринку та запит на інноваційні рішення, Global Ocean Link сприяє взаємодії українського та європейського бізнесу.
Серед попередніх проєктів компанії – запуск контрейлерних перевезень у ЄС. У період тотального блокування кордонів із Польщею це стало чи не єдиним рішенням, яке дало змогу суттєво скоротити терміни доставлення. Але це лиш одне з актуальних рішень компанії, яка не зупиняється та невпинно продовжує рухатися вперед. Які здобутки має Global Ocean Link та в якому векторі будує свою перспективу? Про це – в матеріалі.
Здобутки без фанфар
Повномасштабне російське вторгнення значно вплинуло на діяльність Global Ocean Link, як і на будь-яку компанію, котра працює в транспортно-експедиторській галузі. Коли потенціал та ресурси є великими, їх значно складніше зберегти в умовах воєнної агресії, вимушеної перебудови логістичних ланцюгів та перманентної потреби в грамотному реагуванні на виклики.
Один із прикладів такого вдалого реагування на виклики – запуск напрямку контрейлерних перевезень до ЄС у відповідь на блокування польсько-українських кордонів з боку польських протестувальників. Контрейлерні перевезення – одна з прогресивних логістичних технологій: коли на спеціальних платформах транспортують навантажені фури або напівпричепи до них.
Цей досвід свідчить про те, що Global Ocean Link може розробляти креативні та потужні логістичні рішення, коли потрібно адаптуватися до несприятливих умов.
Релокація працівників, ребрендинг та рух уперед
Коли російське повномасштабне вторгнення лише почалося, компанія GOL здійснила часткову релокацію команди в межах українських та міжнародних філій. Це допомогло не лише зберегти ключових фахівців, а й трансформувати сервісну лінійку, яка була збагачена новими логістичними рішеннями, продиктованими обставинами воєнного часу. Приміром, це стосується перевезення генеральних і навалювальних вантажів річковими та морськими суднами.
Генеральний директор компанії Павло Линник та комерційний директор Володимир Гузь переконані: складні часи – привід ще більш ретельно вивчати тренди своєї галузі та адаптувати їх у роботі, а ще краще – випереджати, пропонуючи ринку інноваційні рішення.
Як керівництво, так і команда Global Ocean Link впевнені в тому, що важливо працювати не лише над актуалізацією лінійки послуг, а й над іміджем компанії. Тому у 2023 році був проведений ребрендинг. Цьогоріч триває робота над новим сайтом, який відповідатиме усім запитам сфери та полегшуватиме взаємодію компанії та клієнтів. Так впроваджуватиметься електронний кабінет клієнта, що допомагатиме в автоматизованому режимі отримати всю документацію по співпраці.
Потужний бекграунд як базис для трансформації
Звісно, здатність компанії впевнено переживати складні часи не береться «нізвідки». Цьому передує успішний попередній досвід. Згадаймо 2021 рік. Саме тоді компанія Global Ocean Link стала однією з перших, хто використав прикордонний перехід «Мостиська» для роботи з контейнерами. Тоді ця робота відбувалася в тестовому режимі та віднімала чимало сил. Однак результат того вартував. Ще до початку повномасштабного вторгнення на станції «Мостиська-2» у Львівській області було відвантажено перший рухомий склад із контейнерами. В подальшому цей логістичний проєкт розвивався ще більш активно.
Щоб реалізувати цей задум та трансформувати його з ідеї в практичну площину, було проведено комплексну роботу одразу в кількох напрямках:
- команда Global Ocean Link ділилася з місцевими митниками досвідом щодо того, як ефективно працювати з платформами та контейнерами;
- проводили інтернет, аби в контексті організаційних аспектів ніщо не гальмувало;
- після початку повномасштабного вторгнення залучили відомого залізничного оператора PCC Intermodal SA, котрий спеціалізується на роботі з судноплавними лініями.
Саме такий алгоритм дій допоміг забезпечити якісне та безперебійне доставлення вантажів до польських портів Ґдиня та Ґданськ.
Якщо проводити паралель між цим проєктом та подальшою адаптивністю компанії вже після вторгнення, стає очевидно, що своєчасні й конструктивні реакції на нові виклики базуються саме на потужному попередньому досвіді, здатності бачити нові можливості та достатній компетентності команди для впровадження інновацій.
До слова, потім у Львівській області, де реалізували згаданий проєкт, відкрився «Мостиська Драй Порт». Та саме GOL – перші з тих, хто опанував роботу на цьому напрямку, проклавши стежку і для всіх інших.
Кейс у співпраці з УЗ
Розвиток компанії GOL є дуже стрімким. Серед свіжих кейсів, які засвідчують це, є інтермодальні контейнерні потяги з участю залізниці – УЗ Польщі. В рамках цього проєкту вже було відвантажено 30 контейнерних потягів.
Його реалізація розпочалася в жовтні 2023 року. Раніше так ніхто не працював, хоча сервіс був відкритий. Таким чином, саме команда GOL першою тестувала відправлення порожніх контейнерів із Ґданська до Одеси та Дніпра.
Управління ризиками як запорука відповідальності
В грудні минулого року компанія мала зразковий кейс, який демонструє те, як варто реагувати на мінливі обставини у бізнесових взаємодіях. Отже, компанія подала два контейнерні потяги для відвантаження олійних вантажів. Однак звʼязок із клієнтом зник. Він не міг забрати вантаж у зв’язку з нестабільністю в Червоному морі, пов’язаною з хуситськими атаками на судна. Щоб не мати великих збитків, команда GOL почала шукати креативні способи розвʼязання проблем.
У цей момент на звʼязок вийшов клієнт і підтвердив, що немає можливості забрати вантаж. Тож він уточнив, чи можна знайти того, хто перекупить вантаж. Тут допомогло те, що до складу команди входять численні менеджери, які вміють якісно працювати з клієнтами. Вони вели комунікацію з тими з клієнтів, кого міг зацікавити такий великий олійний вантаж. І клієнт знайшовся! Після цього склади були розвернуті до нього.
Згодом до GOL звернувся перший клієнт, з яким відбувалася співпраця, та запропонував компенсацію. Однак у ній не було потреби, з огляду на те, що правильна комунікація та пошук варіантів рішення допомогли уникнути збитків.
Про що свідчить цей кейс? Перш за все, він вказує на такі принципи у роботі компанії, як:
- увага до належної професійної підготовки та підвищення кваліфікації персоналу, завдяки чому працівники мають достатню компетентність, аби вирішувати складні, несподівані та термінові завдання;
- глибинне розуміння клієнтської бази та знання потреб різних клієнтів (саме це стало запорукою того, що клієнт на великий об’єм олійного вантажу знайшовся);
- вміння діяти не розгублено, а максимально злагоджено та орієнтовано на результат, незалежно від обставин.
Саме такі принципи простежуються не лише в цьому, а й в інших кейсах, котрі були згадані вище. Вони є запорукою того, що команда GOL не боїться брати на себе відповідальність та проявляти ініціативу там, де цього потребує ситуація.
Інновації як стратегія
Компанія активно займається впровадженням у своїй діяльності електронної трекінг-системи та роботизації в питаннях документообігу. А ще попереду роботизація багатьох процесів у бухгалтерському та юридичному відділах. Тут йдеться аж зовсім не про гонитву за інноваціями заради тренду, а про те, що команда GOL стратегічно націлена на те, щоб максимально звільнити кваліфікованих фахівців від рутинних завдань, з якими впорається штучний інтелект, та дати їм можливість спрямувати свої сили й таланти на важливі та креативні напрямки, де їх не зможе замінити «машина».
Дбати про найбільш ефективне застосування людської праці – це ті пріоритети, котрі ставить перед собою керівництво Global Ocean Link. Недаремно щотижня всередині команди відбуваються мозкові штурми. Фахівці консолідують зусилля, аби шукати якомога більш ефективні шляхи для реалізації конкретних цілей у контексті логістичної діяльності компанії.
З мінуса в плюс
Цілком логічно буде проаналізувати те, якими є фінансові показники компанії Global Ocean Link. Перший рік повномасштабної війни компанія закінчила з доволі великими збитками. Вони вимірюються сумою в $300 000. Тут можна було би зупинитися з думками про несприятливі часи та численні труднощі, однак така позиція – не про компанію Global Ocean Link.
Керівництво з командою міркували, як переформатувати використання наявних ресурсів, аби це було більш ефективно. І все вдалося. Минулого року одних лише податків із прибутку було сплачено на суму близько $150 000. Компанія пишається тим, що працює цілком прозоро, сумлінно сплачує податки та на кожне з перевезень може пред’явити всю необхідну документацію.
Запровадження нового навчання та ефективний пошук спеціалістів
Освітня та просвітницька робота у своїй галузі теж належить до пріоритетів GOL. Так, компанія ініціювала й розпочала безкоштовний курс для студентів під назвою «Логістика – шлях професіоналів» із викладанням від найбільш досвідчених фахівців команди. Курс є постійним, а успішним учням надана можливість стажування та працевлаштування в компанії. Дійсно, саме на навчанні, де є нагода для максимально тісної професійної взаємодії з тестуванням та оцінкою знань, можна побачити рівень фахівців та поповнити свою команду професіоналами. Тож GOL так і робить.
Отже, компанія Global Ocean Link недаремно змогла на другому році повномасштабної війни вийти на показники, які так разюче відрізняються від 2022 року. Такий успіх має конкретне пояснення та складається з величезного комплексу факторів. Серед них:
- сміливість випереджати тренди галузі та впроваджувати інновації;
- вміння вчитися на досвіді, отриманому в непрості часи;
- розгалужена структура менеджерів, які тримають тісні контакти з клієнтами та знають їхні потреби;
- вміння керувати ризиками;
- повна податкова прозорість та відповідальний підхід до юридичних питань;
- здатність грамотно використовувати наявні ресурси, примножуючи їх.
На сьогодні Global Ocean Link вже має офіси не лише в Україні, а й в Литві та Польщі. Компанія будує великий контейнерний термінал в Одеській області. Тож далі – лише нові горизонти й досягнення.
Вы нашли ошибку или неточность?
Оставьте отзыв для редакции. Мы учтем ваши замечания как можно скорее.