Компанія PepsiCo – одна з найбільших серед виробників харчових продуктів в Україні та світі. На українському ринку PepsiCo представлена двома компаніями: «Сандора» та «Вімм-Білль-Данн Україна», які корпорація придбала у 2007 та 2011 роках відповідно.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Окрім етичного підходу, PepsiCo застосовує власні стандарти ведення бізнесу для забезпечення росту та прибутковості своїх брендів. Співробітники компанії розповіли про принципи PepsiCo, та як покупка сокового виробництва «Сандора» вплинула на розвиток бренду.
Принципи ведення бізнесу PepsiCo
«Один з фундаментальних принципів співробітників компанії PepsiCo – це ставитися до бізнесу, як до власного. Такий підхід гарантує стабільно високі результати та стійкість бізнесу навіть в турбулентні часи», – розповідає Олександр Кисельов, генеральний директор PepsiCo в Україні.
«Окрім того, ми заохочуємо відкрито висловлювати свою думку, – продовжує Олександр, – разом радіти успіхам, діяти етично, орієнтуватися на споживачів у всьому, що ми робимо, та задавати високі стандарти для розвитку талантів і культури різноманітності».
Як PepsiCo допомагає брендам зростати? Кейс «Сандора»
Історія успішного розвитку та зростання PepsiCo в Україні починається з 2007 року, після того, як компанія придбала виробничі комплекси та бренд соків «Сандора» в Миколаївському регіоні. За словами Ірини Козлової, віцепрезидента ланцюжка постачання категорії «Молоко», саме завдяки PepsiCo брендові вдалося утримати лідерські позиції та значно вирости.
«Для FMCG-гіганта покупка українського лідера-виробника соків мала стратегічне значення, адже перш за все відкривала доступ до молодого та перспективного ринку, а також дозволила розширити портфель продуктів», – пояснює Ірина.
«Сандора» була безперечним лідером сокового напрямку, з розвинутою інфраструктурою, сучасною виробничою базою, та впізнаваним брендом, – додає Ірина. «Окрім того, система дистрибуції «Сандора» не лише покривала усю територію України, але й мала успішні експортні позиції у сусідніх країнах».
Олена Стоянова, директор з маркетингу PepsiCo, наголошує на важливості соціальної складової для успішного процвітання бізнесу.
«Надзвичайно важлива соціальна позиція PepsiCo. Етичне та прозоре ведення бізнесу забезпечує довгострокові звʼязки з усіма партнерами як у постачанні, так і в ланцюжку продажів. Окрім того, такий підхід гарантує дружнє, бізнес орієнтоване середовище у команді, що сприяє постійному розвитку та зростанню компанії та її брендів».
Оксана Кочеркевич, керівник з маркетингу в категорії «Соки», вважає, що бренду лише на користь, якщо з ним працює команда PepsiCo.
«Бізнес PepsiCo в першу чергу орієнтований на споживача. До того ж компанія займає соціально відповідальну позицію і працює над збереженням чистоти навколишнього середовища, – пояснює Оксана. «А для бренду це означає довгостроковий та стабільний розвиток, а не ситуативні перемоги або знецінення шляхом постійних знижок».
Цьогоріч бренд «Сандора» святкує своє 25-річчя та утримує позицію лідера у преміумсегменті на соковому ринку України, за даними AC Nielsen 2019-2021 року.
За ключовими моментами в історії бренду можна прослідкувати його розвиток під керівництвом PepsiCo.
- 1996: Випущено перший пакет соку «Сандора». Історія бренду «Сандора» почалася з в селі Миколаївському із запуску однієї лінії розливу, з якої 21 березня 1996 року зійшов перший пакет соку. На той час у команді було близько 80 працівників, а потужність єдиної лінії виробництва становила лише 3600 пакетів продукції на годину.
- 2007: Компанія PepsiCo стає власником бренду «Сандора» в Миколаївській області. Покупка «Сандора» компанією PepsiCo влітку 2007 року стала однією з найбільших бізнес-угод для України. Покупка гарантувала PepsiCo лідерські позиції та великий потенціал для розвитку інших напрямків бізнесу, в тому числі снеків та газованих напоїв.
- 2010: «Сандора» перемагає в номінації «Сік року» на Міжнародному фестивалі-конкурсі «Вибір року». У 2010 році бренд «Сандора» отримував свою перемогу на українському щорічному міжнародному фестивалі-конкурсі «Вибір року» у номінації «Сік року» та номінації «Лідер десятиліття». Проєкт є однією з найбільш авторитетних бізнес-нагород в Україні, що визнає найякісніші товари на локальному ринку протягом двадцяти років.
- 2020: «Сандора» оновлює позиціювання та презентує комунікаційну платформу «Заряджені сонцем». У 2020 році бренд презентував нову комунікаційну платформу «Заряджені сонцем». Зміна позиціювання стала успішним ходом: значно зросли атрибути впізнаваності, а бренд досягнув рекордної за останні 3 роки частки ринку: 19,6% частки ринку в грошах у 2021.
- 2021: «Сандора» святкує 25-річчя в статусі найсильнішого сокового бренду в Україні. За результатами дослідження компанії Millward Brown у травні 2021 року, компанія одержала перемогу в категорії «Найсильніший соковий бренд на ринку України».
Стратегічна трансформація PepsiCo Positive
На своїх виробничих майданчиках PepsiCo впроваджує технології задля зниження впливу на навколишнє середовище. У вересні 2021 року компанія оголосила про стратегічну трансформацію та запуск глобальної стратегії PEP+, спрямованої на довготерміновий стійкий розвиток.
В Україні екоініціативи розпочались зі зміни пакування в напоях. Вже у 2021 році компанія запустила в продаж холодний чай Lipton Ice Tea в пакуванні з вторинного пластику (rPET). Таке пакування придатне й для подальшого перероблення та використання в харчовій промисловості.
В рамках глобальної стратегії, PepsiCo взяла на себе зобовʼязання:
- Стати повністю вуглецево-нейтральною компанією до 2040 року
- Відновлювати 100% використаної води до 2030 року
- Скоротити використання первинного пластику в пакуванні напоїв на 50% до 2030 року
- Запустити напої Pepsi в упаковці з повністю переробленого пластику (rPET) в 11 країнах Європи до 2022 року
PepsiCo в Україні разом з партнерами по галузі фінансує проєкт із сортування побутових відходів у Вишгороді, а також працює над створенням Організації розширеної відповідальності виробників (ОРВВ).
Таким чином, компанія інвестує в інфраструктуру з роздільного збирання та перероблення пакування, керуючись принципом, що пакування ніколи не повинно ставати сміттям. PepsiCo підтримує рух України до впровадження моделі циркулярної економіки.
Вы нашли ошибку или неточность?
Оставьте отзыв для редакции. Мы учтем ваши замечания как можно скорее.