Емель Мордо, директорка напряму «Люди та культура» компанії «Філіп Морріс Україна»
2024 рік знаменує початок нової ери для «Філіп Морріс Україна». Цього року ми відкриваємо нову фабрику на Львівщині. Це надзвичайно важливий момент для кожного співробітника нашої компанії. Ми інвестуємо в стійкість і сталість бізнесу в Україні: у виробництво, податки, що будуть сплачені в український бюджет і найголовніше – у нові робочі місця, зокрема, для тих наших співробітників, які не працювали з 24 лютого 2022 року.
Від запуску нової фабрики нас відділяє лише кілька тижнів. На складному шляху до цього довгоочікуваного моменту вже було чимало перешкод – іноді величезних, іноді більш дрібних, які випробовували на міцність нашу рішучість, нашу готовність досягнути мети. Ми як українська компанія починали з прискіпливого аналізу й оцінки наявних можливостей, далі будували сміливі, але цілком реалістичні плани. Після багатьох місяців обговорень було прийнято остаточне позитивне рішення.
Для нас це був момент гордості, радості та надії.
Ми одразу засукали рукава і взялися до роботи, аби підготуватися до відкриття нової фабрики.
Підготовка тривала за багатьма напрямами одночасно. Але, мабуть, найскладнішим і найбільш чутливим було збереження та посилення потенціалу нашої команди. «Ми кращі разом» – це наш лозунг, цінність і дороговказ. Втілити його в життя нам допоміг стратегічний план.
Перше – визначити потреби
Ми зосередилися на створенні якомога більшої кількості робочих місць на новій фабриці. Це означало, що ми не будемо дотримуватися наших звичайних стандартів ефективності, а матимемо дещо інший «компас» у процесі прийняття рішень.
Ми пройшли процес ретельного визначення потреб у ресурсах для кожної виробничої лінії – щодо команди, рівня посад і менеджменту. Для цього визначили чіткий перелік умінь та технічних навичок, які знадобляться для роботи з новими виробничими лініями, аби забезпечити безперебійне виробництво готової продукції. І врешті у Львівській області в нас з’явилось 250 робочих місць.
Друге – ідентифікувати наявні ресурси
Перш за все ми пропонували посади тим співробітникам, які раніше працювали на харківській фабриці. Але через війну наші колеги були розпорошені по всій Україні, а деякі з них перебували за кордоном, оскільки не було реальної можливості працювати. Утім компанія продовжувала виплачувати повну зарплату протягом 18 місяців після початку повномасштабної війни. Наше завдання полягало в тому, щоби поспілкуватися з кожною людиною, зрозуміти її кар’єрні прагнення, життєвий вибір і сімейну ситуацію. Нова фабрика вимагає фізичної присутності кожного її працівника у Львові, і кожен мав сам прийняти рішення. Ми створили безпечну комунікацію, щоб людина могла зробити свій вибір. І до кожного із цих рішень ставимося з великою повагою.
Це було надзвичайно важливе завдання, яке ми виконували пліч-о-пліч з менеджментом середньої ланки та командою напряму «Люди і культура». Утім, це також був реальний прояв емпатії та інклюзивності, втілення в життя ще однієї нашої цінності – «Ми дбаємо». І коли рішення вже були прийняті, ми почали працювати над тим, аби якомога вдаліше задовольнити потреби нової фабрики наявними у нас ресурсами.
Третє – створити індивідуальні плани
Відкриття нової фабрики – це система послідовних кроків. І кожен крок залежить від найрізноманітніших факторів, таких як повноцінна реконструкція приміщення, отримання належних дозволів, доставка виробничих ліній, їхнє налаштування й тестування, рішення людей щодо працевлаштування та багато інших. Це означало, що наші плани були такими само динамічними, як і кількість змінних у цьому рівнянні. На основі наявних бізнес-планів ми створили індивідуальні графіки початку роботи кожного нашого співробітника на новій фабриці. Ми також розробили індивідуальні плани супроводу кожного нашого співробітника, аби забезпечити успішний переїзд наших колег і їхніх родин, пошук житла.
Звісно, не все проходило гладко. Деякі співробітники були змушені змінити своє рішення вже в процесі, наприклад, через зміни в сімейних обставинах. Але незмінним залишався наш підхід – ми забезпечили постійний двосторонній особистий зв’язок із кожним співробітником, і це гарантувало успіх нашої непростої справи.
Четверте – допомогти людям наважитися на зміни
Розуміючи, через які труднощі довелося пройти нашим співробітникам, ми розробили комплексний план управління змінами, щоб підготувати наших працівників до нового життя. Ми почали з культурного тренінгу у Львові, який провела відома екскурсоводка родом із Харкова. Цей тренінг посилив взаємну довіру в команді та відкритість до змін. Також ми максимально стимулювали формальні та неформальні механізми обміну знаннями між колегами. Так, наприклад, люди, які першими переїхали до Львова, стали для наступних хвиль наших колег ключовим джерелом інформації щодо найрізноманітніших питань – від пошуку житла та школи для дитини до місць, де можна купити найкращі львівські смаколики. Сприяння обміну знаннями, посилення співпраці не лише в межах виробничої команди, а й також між нею та комерційною командою, що теж базується у Львові, допомогли нам уникнути ризику розрізненості та об’єднатися для спільної мети.
Для всіх менеджерів персоналу нашої нової фабрики у Львові ми проводимо модульну програму, яка вчить їх діяти саме у ролі «агентів змін», аби підтримувати всіх учасників нашої великої команди протягом періоду інтеграції.
Як казав колись відомий письменник Рой Беннетт: «Вірте в себе. Ви сміливіші, ніж думаєте. Талановитіші, ніж вважаєте. І здатні на більше, ніж навіть можете собі уявити». Ми навіть не мріяли, що зможемо зробити так багато за такий короткий проміжок часу. Але ми вже тут: місце розташування нової фабрики визначено, реконструкцію завершено, ліцензію розширено на нову локацію, обладнання встановлено, понад 150 наших співробітників вже переїхали до Львова. І тепер ми з нетерпінням чекаємо початку виробництва та святкування відкриття за кілька тижнів.
Вы нашли ошибку или неточность?
Оставьте отзыв для редакции. Мы учтем ваши замечания как можно скорее.