Приїхав в Америку без грошей та знання мови й зробив онлайн-сервіс для мігрантів, який став перспективним стартапом. Історія україно-американського стартапу BAZAR.club від появи ідеї до планів на майбутнє
Якби під час переїзду до США вже існував такий сервіс, який заснував Володимир Пугач, йому б вдалося швидко адаптуватися в Америці. Але його не було, тому хлопцю довелося самому зробити те, що тепер змінює життя інших – сайт BAZAR.club.
«Коли їдеш у США, думаєш, що на тебе чекають круті автівки, гори грошей, пентхаус на Манхеттені, як в американських фільмах. А по факту, отримуєш обдерту бруклінську квартиру, сусіда, який хропе, як трактор, і брудну роботу на будівництві за копійки», – розповідає Володимир Пугач, засновник україно-американського стартапу BAZAR.club.
Шлях від мігранта до засновника сайту для допомоги мігрантам
Володимир емігрував до США у 2014 році. З першого ж дня в новій країні йому довелося працювати та налагоджувати життя. І якщо перед поїздкою здавалося, що це буде просто, то на ділі з труднощами він зіткнувся відразу.
Він жив у квартирі знайомого, на першу роботу його теж влаштував знайомий, адже де її знайти без досвіду та знання мови – він не знав.
Перший час в Америці був суцільним форс-мажором. Коли я їхав до США, все було зав’язано на знайомствах – не маєш знайомих, вважай, пропав. Зараз усі ці форс-мажори вирішує наш портал. Тож, тепер я кажу: не маєш знайомих – є BAZAR.club!
Володимир зробив онлайн-платформу для допомоги мігрантам, аж через кілька років після міграції, коли вже адаптувався у новій країні, зав’язав багато знайомств і навіть мав бізнес із перевезеннями. Народження проєкту BAZAR.club сталося після переїзду в інший штат, де не було знайомих, які могли б допомогти.
«Коли я захворів – усвідомив, що нікого тут не знаю, а отже, не можу знайти лікаря, який би розмовляв моєю мовою. Моєї англійської було недостатньо, аби пояснити американському лікарю, що і як саме болить.»
Вирішити все одним телефонним дзвінком, як у попередніх штатах, де вже було багато знайомих, не вдалося, бо навіть не було кому зателефонувати.
Саме такі незручності й наштовхнули хлопця на розробку зручного сервісу з пошуку всього для іммігрантів знайомою їм мовою: роботи, житла, сервісу, дозвілля. Саме онлайн, щоб за запитом швидко знаходити або клієнта – якщо ти надаєш послугу, або послугу – якщо ти клієнт. Тобто, «свої для своїх».
З ідеєю зробити «КАРТУ НАШИХ» онлайн Володимир зателефонував другу в Україну, який розробляє сайти. Хлопці вирішили втілити ідею.
BAZAR.club: із соціального проєкту до швидко зростаючого стартапу
На початку проєкт задумувався виключно як «дошка оголошень для мігрантів», де кожен може комунікувати та знаходити необхідне: роботу без знання мови, послуги знайомою мовою (від лікарів, адвокатів до бʼюті майстрів), заходи для українців тощо.
Першочергово планів заробляти на проєкті не було, Володимир хотів просто вирішити болі, з якими стикаються мігранти, в тому числі й він сам. Але сайт зростав, видозмінювався, штат працівників збільшувався, проєкт почав забирати більше часу, грошей і ресурсів. І саме тоді було ухвалене рішення почати монетизувати портал.
Усе вдалося, виручка зростала, але зростали й витрати. Володимир працював, не покладаючи рук, але до шаленого темпу праці йому належало залучити й команду. Варіантів було два: або збільшувати фонд оплати праці, а це шалені інвестиції, або шукати інші рішення. Чоловік вирішив частину акцій компанії роздати працівникам, як мотивацію. Це давало змогу залучити до проєкту кваліфікованих спеціалістів за розумні гроші.
Та для цього варто було розуміти, скільки коштує стартап. У проєкт вкладалося стільки сил, грошей та часу, що оцінювати його мав право тільки кращий з кращих. І хлопець знайшов такого.
«Ми проговорили 4 години. І щоразу він: «Та ти що? Серйозно?! Не може бути!». Він був у захваті. Переважно спеціалісти такого класу беруть 500 доларів за годину. Розмова закінчилася тим, що він каже: ціна твого стартапу – стільки-то мільйонів. За консультацію він з мене не взяв».
Після цієї розмови ще один фахівець підтвердив оцінку компанії.
Перспективи стартапу не просто мотивували команду, а й зацікавили інвесторів. У компанії почався новий етап.
Куди привів зірковий шлях?
Епопея Володимира – це сюжет про успішного молодого чоловіка, в якого здійснилася «американська мрія». За класичною американською історією, він приїхав у США з невеличкого містечка України, з «пачкою» доларів у кишені, яка розтанула через два місяці, та з мінімальним словниковим запасом англійської.
Та навіть через багато років після неочікуваної еміграції, успішного бізнесу, перспективного стартапу Володимир впевнений, що залишається все тим самим хлопцем із невеликого українського міста, який опинився у чужій країні та не розумів, куди йому йти і що робити. І якому вдалося вигадати щось таке, що справді здатне полегшити життя мігрантам. Зараз на BAZAR.club можна подати оголошення, якщо ви шукаєте працівників, надаєте послуги, продаєте траки, чи здаєте житло в оренду. І відповідно, якщо ви мігрант, який хоче звернутися до своїх співвітчизників, можна знайти роботу, різноманітні послуги, орендувати житло. А також можна знайти на сайті афішу з українськими концертами та подіями. Або почитати блог про життя у США, у якому багато відповідей для тих, хто щойно мігрував: і про виготовлення документів, і про кредитні історії, за якими живе США, і про пошук навчання та ліцензування професії тощо. Та отримати американські новини українською.
У планах Володимира розширювати свій продукт на інших мігрантів, які говорять іншими мовами: польською, румунською, іспанською тощо. І точно, як він колись, опинившись у новій країні, не знають, куди їм йти і з чого почати. «Щоб вони знали: не маєш знайомих – є BAZAR.club!»
Вы нашли ошибку или неточность?
Оставьте отзыв для редакции. Мы учтем ваши замечания как можно скорее.