Війна не завадила Банку Кредит Дніпро зберегти капітал і команду. Будучи універсальним банком із фокусом на корпоративний сегмент і роздрібне кредитування, у війну він розширив фокус на роздріб, малий і середній бізнеси. Голова правління банку Сергій Панов розповів про результати роботи та як глобальне бачення майбутнього України вплине на клієнтів
Поговорімо спершу про підсумки 2022 року для банку.
Основне досягнення – безперебійність роботи всіх процесів із першого дня повномасштабного вторгнення. Ми одні з перших серед банків забезпечили можливість продовжити повноцінне обслуговування клієнтів в умовах будь-яких загроз воєнного часу завдяки хмарним технологіям Microsoft Azure. Ми не втратили наш регулятивний капітал. Нам вдалося досягнути всіх показників за 2021 рік. Операційний прибуток склав 374,1 млн грн, і ми збережемо тенденцію з прибутковості на наступний рік.
На прифронтових та тимчасово окупованих територіях і далі працює український бізнес. Як ви налагоджуєте співпрацю в такому випадку?
Так, є клієнти, що працюють близько від місць ведення бойових дій, наприклад у Нікополі, Марганці, Кривому Розі, Покрові. Ми майже з усіма ними на зв’язку.
Аграрії, які були під окупацією або в зоні бойових дій, теж постійно тримали з нами зв’язок, а як тільки їхні території звільняли, вони відразу намагалися отримати доступ до активів. Першими, кому телефонували підприємці, були наші менеджери.
Наші клієнти вражають стійкістю. Наприклад, власник бізнесу з деокупованої Херсонщини самостійно придбав міношукач, щоб очистити свої 2000 гектарів замінованих полів. А клієнт із деокупованої Харківщини зібрав весь врожай восени сам, тому що механізатори відмовилися вийти в поле.
Ми створюємо умови, щоб такі клієнти залишилися в строю, реструктуризуємо за потреби частину кредитів, дивимося case by case, оцінюємо ситуацію з точки зору і захисту інтересів банку, і підтримки клієнта.
Держава допомагає програмою кредитів «5-7-9», але потреби набагато вищі. Безумовно, ми розуміємо, що ситуація з наповненням бюджету складна. Та банки розділяють ризики з державою, і хочеться, щоб держава виконувала свої зобов’язання. Банки роблять усе можливе для виконання своїх зобов’язань перед вкладниками та задля підтримки бізнесу.
Ми сфокусувались на фінансуванні енергетики та постачанні енергоресурсів, логістиці, будівництві, переробній промисловості.
На які галузі бізнесу ви орієнтуєтеся в кредитуванні?
Відновлення кредитування – основне завдання для банківського сектору. Ми сфокусувалися на фінансуванні енергетики та постачанні енергоресурсів, логістиці, будівництві, переробній промисловості. Окремий напрямок – агробізнес, який вже був розвинений, і зупинятися ми не плануємо. Зараз працюємо над диверсифікацією портфеля – як сегментною, так і географічною.
Нацбанк прогнозує 20–30% NPL за різних сценаріїв війни. Але в кожного банку своя ситуація. Який NPL має Банк Кредит Дніпро сьогодні?
Частка NPL кредитного портфелю з врахуванням резервів не перевищує 7%. Ми ефективно проводимо колекторську роботу за тими NPL, які є. Всупереч воєнному часу суди працюють, у тому числі ті, що близько до лінії фронту.
Водночас основним рішенням зараз є пошук контакту з позичальником, щоб знайти розвʼязання проблеми, вивчити ситуацію та умови ведення бізнесу. При цьому ми не миримося з клієнтами, які знаходяться в умовно безпечній зоні, мають робочий бізнес, стабільний дохід і зупиняють обслуговування кредиту.
В цілому в нас відповідальні позичальники – 98–100% погашення. Аграрії виплачують трохи гірше – 65–70%, але в більшості випадків це пов’язано з негативним впливом війни. Ми віримо в ЗСУ і впевнені, що бізнес незабаром повернеться в деокуповані території заради відновлення нашої країни.
Російська повномасштабна агресія безумовно виснажує людей морально та фізично. Як ви підтримуєте команду зараз?
Ми постійно підтримуємо комунікацію зі співробітниками, контактуємо з кожним як одна сім’я: від людини до людини. Використовуємо для цього в тому числі нашу внутрішню мобільну соцмережу Workplace, в якій я можу звернутися до кожного співробітника напряму, або ми повідомляємо новини одразу всьому колективу.
Також ми не забуваємо про родини наших колег, про дітей – проводимо з малечею різноманітні активності, заохочуємо їх до активного життя. До речі, в головному офісі працює дитяча кімната з вихователем.
Я можу з упевненістю сказати: наші співробітники герої. Це наш український емоційний інтелект: робити свою справу належно, попри внутрішні переживання, втрати, непередбачуваність. Ми так робимо, так роблять наші клієнти, наше суспільство.
Окрім моральної підтримки, як дбаєте про фізичну безпеку? Банківські відділення не можна просто релокувати.
Глобально – це делегування на місцях. Ми довіряємо керівникам місцевих відділень, вони приймають оперативні рішення щодо роботи відділення залежно від ситуації. Марганець, Нікополь, Харків, на жаль, під постійною загрозою. Але співробітники та начальники відділення відповідальні – у разі тривоги відразу йдуть в укриття.
Щоб функціонувати безперебійно, ми визначили ключових співробітників, виходячи не з посад, а з функцій. Співробітники можуть працювати як в наших обладнаних бомбосховищах, так і віддалено. Частину ключових співробітників – колег із Контакт-центру, ІТ, операційної вертикалі – ми перемістили у відносно безпечні регіони разом із сім’ями.
Компанії багато донатять на благодійні ініціативи під час війни. Як допомагає «Кредит Дніпро»?
Сьогодні дуже багато людей потребують підтримки. Ми не можемо бути байдужими, допомагаємо вирішувати нагальні потреби реальних людей.
Банк працює над благодійними програмами в напрямку медичної підтримки. Наприклад, у Балаклії на Харківщині окупанти розграбували першокласну лікарню. Ми забезпечили нове обладнання для реанімаційних палат. У Нікополі працюємо наразі з двома лікарнями, одній із них потрібне устаткування для реабілітації кінцівок після поранень. В Україні його немає, тому ми взаємодіємо з фондом, який допомагає знайти, закупити та привезти це обладнання.
У нас також є програма корпоративного волонтерства, в якій задіяні співробітники. Допомогу робимо адресну. Як один із прикладів, ми допомогли сім’ям із Маріуполя, які роз’їхалися по Україні, та жителям Херсонщини, що перебувають у деокупованих селах. Їх підтримує держава, але в людей не вистачало простих речей, медикаментів тощо. Ми закрили конкретні потреби реальних людей для більш ніж 200 сімей.
Що плануєте в поточному 2023 році?
Наше завдання на 2023-й – зростання і диверсифікація як всередині кожного бізнесу, так і в цілому в межах банку. І ми дивимося на те, що можемо запропонувати ринку завтра. Зараз працюємо над роздрібом: карткове кредитування, Buy-Now-Pay-Later, обговорюємо з «Укрфінжитлом» співпрацю за іпотечними програмами. Активно розвиваємо напрямок роботи з малим та середнім бізнесом. Саме вони будуть «витягувати» економіку України.
Ми розширяємо присутність на заході та у центрі України. Уже працює відділення в Хмельницькому, відкриваємо в Луцьку та Ужгороді. Тримаємо курс на універсальний банк.
Дивлячись вперед, кожному з нас, як частині українського суспільства, дуже важливо мати відповідь на найголовніше запитання: якою державою ми хочемо бачити Україну після перемоги? Аграрною, технологічною, з новими заводами? Куди і як будемо витрачати фінансову підтримку? Як будуть відновлюватись деокуповані території? Тут повинна бути спільна робота нашого суспільства та держави.
Країні потрібно вирішити, як повертати 7 млн переселенців з Європи. Вони – це наші клієнти, співробітники, громадяни нашої країни. Кожний роботодавець уже повинен замислитись над тим, як зробити привабливим їх повернення, фактично конкуруючи з Польщею та країнами Європи.
Будь-яка відповідь про майбутню візію країни має право на існування. Всім нам потрібно розуміти, куди триматиме курс наш корабель після нашої перемоги.
Вы нашли ошибку или неточность?
Оставьте отзыв для редакции. Мы учтем ваши замечания как можно скорее.