The Cube («Куб»), інноваційний дослідницький центр Philip Morris International (PMI) у Невшателі, відкрився у 2015 році. R&D-центр, розташований на березі озера в Західній Швейцарії, є осередком розробок «бездимного майбутнього».
У проєкт інвестували понад $9 млрд та залучили близько тисячі науковців, щоб змінити звички курців і запропонувати їм менш шкідливі альтернативи.
Від старовинного млина до екологічного R&D-центру: історія The Cube
The Cube – унікальний дослідницький об’єкт, одна з восьми фабрик PMI, повністю орієнтованих на виробництво бездимних продуктів. Розробками й інноваціями в The Cube займаються близько 980 науковців та інженерів. Усередині будівлі росте справжній тютюн, а на другому поверсі крізь скло видно робочий процес лабораторій, науковців, менеджерів з відділу якості та розвитку продуктів.
Одразу біля R&D-центру розташована фабрика, де до виробництва залучено ще понад 450 працівників. Процеси на підприємстві настільки автоматизовані, що протягом 10 хвилин всередині можна побачити весь цикл виробництва: від перетирання листків тютюну до сортування готових продуктів і їх пакування. Близько 70% продукції звідси експортується в Японію, Африку, Палестину та Марокко, 30% – реалізується у Швейцарії.
Фабрика пов’язана з тютюновою галуззю вже понад сто років. У 1909 році на місці підприємства побудували старовинний синій млин, на горищі якого у 1950-х швейцарські підприємці почали виробляти сигарети. 1957 року на них звернула увагу американська компанія Philip Morris, а у 1964-му – купила будівлю з виробництвом.
На сьогодні R&D-центр PMI є найбільш енергоефективним підприємством регіону Невшатель. У 2020 році вона стала другою вуглецево-нейтральною фабрикою PMI. Зокрема, для логістики використовуються електричні вантажівки Planzer, а понад 90% будівлі обігрівається за допомогою теплових помп і води з місцевого озера. Крім того, компанія реалізує освітню програму з усвідомленого споживання водних ресурсів Eco School Label, визнану UNESCO.
Курс на бездимне майбутнє
Кількість курців на планеті вже багато років залишається незмінною – близько 1 млрд людей продовжують курити, попри усвідомлення ризиків. Приблизно 10 років тому Philip Morris International поставили собі за мету змінити ситуацію, сформувавши стратегію «бездимного майбутнього».
Філософія такого підходу полягає в тому, що курці, які не мають наміру відмовлятись від куріння, можуть перейти на менш шкідливі альтернативи. Одна з головних цілей компанії у межах цього підходу – до 2025 року досягнути 50% доходу, згенерованого виключно продажами бездимних продуктів. Протягом останніх чотирьох років компанія збільшила цей показник із 10% до 30%.
За останнє десятиліття PMI здійснила великий прогрес у переосмисленні куріння, розробляючи низку альтернативних продуктів у дусі часу, що не передбачають куріння тютюну: флагманську систему нагрівання тютюну, лінію електронних сигарет і нікотинових паучів.
Також за кілька років PMI планує вивести бездимні альтернативи на ринки понад 100 країн, а через 10–15 років – повністю припинити продаж класичних сигарет на кількох ринках.
За останніми дослідженнями, 7 із 10 споживачів продуктів PMI повністю перейшли з класичного куріння на бездимні альтернативи
Швидкість зникнення сигарет з полиць залежатиме від того, яку регуляторну політику ухвалюватимуть уряди держав. До прикладу, у Великій Британії та Новій Зеландії на офіційному рівні запровадили рекомендації з переходу на бездимні альтернативи тим, хто не може кинути курити.
«Ми змінюємо звички людей. І якщо ми хочемо досягти в цьому успіху, нам потрібно усунути якнайбільше бар’єрів на шляху до змін для споживача. Тому крім розширення асортименту ми також враховуємо важливість різних цінових категорій», – пояснює Стефано Вольпетті, президент категорії бездимних продуктів PMI.
Вдосконалення флагманських продуктів також залишається у пріоритеті. Кожне оновлення продукту супроводжується ретельним тестуванням та клінічними дослідженнями. Результати верифікуються міжнародними й урядовими організаціями, як-от американською FDA.
Жизель Бейкер, віцепрезидентка наукового напряму PMI, розповідає про процес запуску інноваційних продуктів: «У нас є чіткий набір стандартів, яким має відповідати кожен продукт, тому передусім ми переконуємося у дотриманні цих вимог. Наразі окрім власних дослідницьких зусиль ми спираємося на результати понад 50 незалежних медичних досліджень. Щодо дизайну та зручності користування ключову роль у процесі покращення та інновацій відіграє фідбек наших споживачів».
За останніми дослідженнями, 7 із 10 споживачів продуктів PMI повністю перейшли з класичного куріння на бездимні альтернативи. Один з найпомітніших зсувів поведінки демонструють споживачі у Японії, де бездимні продукти вже домінують на ринку.
До запуску флагманської системи нагрівання тютюну в Японії у 2014 році щорічне зниження продажів тютюнової продукції було стабільним і становило близько 1,8% на рік. Попри те, що значна частина японців перейшла на систему нагрівання тютюну, загальний тренд на зниження продажів тютюнової продукції зберігся на тому самому рівні, а от з 2015 до 2018 року продажі сигарет скорочувались на 9,5% щорічно. Можна дійти висновку, що протягом останніх років понад 30% курців у Японії перейшли на бездимні альтернативи.
«PMI – лідер галузі, який втілює власну візію майбутнього без тютюнового диму. Наша подорож почалася із запуску бездимних продуктів, у яких немає процесу горіння. З початку 2014 року приблизно 13,5 млн повнолітніх споживачів, які однаково продовжували б курити, перейшли на менш шкідливі бездимні альтернативи (станом на вересень 2022 року)», – зазначив Томазо ді Джовані, віцепрезидент з міжнародних комунікацій.
В The Cube впевнені, що у наступні 10–15 років на більшості ринків вдасться зменшити кількість курців сигарет до мінімального рівня.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.