Фото надані пресслужбою PMI
Категорія
BrandVoice
Дата

На перетині науки й бізнесу. Як Philip Morris створює бездимне майбутнє

3 хв читання

Фото надані пресслужбою PMI

The Cube («Куб»), інноваційний дослідницький центр Philip Morris International (PMI) у Невшателі, відкрився у 2015 році. R&D-центр, розташований на березі озера в Західній Швейцарії, є осередком розробок «бездимного майбутнього». 

У проєкт інвестували понад $9 млрд та залучили близько тисячі науковців, щоб змінити звички курців і запропонувати їм менш шкідливі альтернативи. 

Від старовинного млина до екологічного R&D-центру: історія The Cube 

The Cube – унікальний дослідницький об’єкт, одна з восьми фабрик PMI, повністю орієнтованих на виробництво бездимних продуктів. Розробками й інноваціями в The Cube займаються близько 980 науковців та інженерів. Усередині будівлі росте справжній тютюн, а на другому поверсі крізь скло видно робочий процес лабораторій, науковців, менеджерів з відділу якості та розвитку продуктів. 

На перетині науки й бізнесу. Як Philip Morris створює бездимне майбутнє /Фото 1

Фото надані пресслужбою PMI

Одразу біля R&D-центру розташована фабрика, де до виробництва залучено ще понад 450 працівників. Процеси на підприємстві настільки автоматизовані, що протягом 10 хвилин всередині можна побачити весь цикл виробництва: від перетирання листків тютюну до сортування готових продуктів і їх пакування. Близько 70% продукції звідси експортується в Японію, Африку, Палестину та Марокко, 30% – реалізується у Швейцарії. 

Фабрика пов’язана з тютюновою галуззю вже понад сто років. У 1909 році на місці підприємства побудували старовинний синій млин, на горищі якого у 1950-х швейцарські підприємці почали виробляти сигарети. 1957 року на них звернула увагу американська компанія Philip Morris, а у 1964-му – купила будівлю з виробництвом. 

На сьогодні R&D-центр PMI є найбільш енергоефективним підприємством регіону Невшатель. У 2020 році вона стала другою вуглецево-нейтральною фабрикою PMI. Зокрема, для логістики використовуються електричні вантажівки Planzer, а понад 90% будівлі обігрівається за допомогою теплових помп і води з місцевого озера. Крім того, компанія реалізує освітню програму з усвідомленого споживання водних ресурсів Eco School Label, визнану UNESCO. 

Курс на бездимне майбутнє

Кількість курців на планеті вже багато років залишається незмінною – близько 1 млрд людей продовжують курити, попри усвідомлення ризиків. Приблизно 10 років тому Philip Morris International поставили собі за мету змінити ситуацію, сформувавши стратегію «бездимного майбутнього». 

На перетині науки й бізнесу. Як Philip Morris створює бездимне майбутнє /Фото 2

Фото надані пресслужбою PMI

Філософія такого підходу полягає в тому, що курці, які не мають наміру відмовлятись від куріння, можуть перейти на менш шкідливі альтернативи. Одна з головних цілей компанії у межах цього підходу – до 2025 року досягнути 50% доходу, згенерованого виключно продажами бездимних продуктів. Протягом останніх чотирьох років компанія збільшила цей показник із 10% до 30%. 

За останнє десятиліття PMI здійснила великий прогрес у переосмисленні куріння, розробляючи низку альтернативних продуктів у дусі часу, що не передбачають куріння тютюну: флагманську систему нагрівання тютюну, лінію електронних сигарет і нікотинових паучів. 

Також за кілька років PMI планує вивести бездимні альтернативи на ринки понад 100 країн, а через 10–15 років – повністю припинити продаж класичних сигарет на кількох ринках.

За останніми дослідженнями, 7 із 10 споживачів продуктів PMI повністю перейшли з класичного куріння на бездимні альтернативи

Швидкість зникнення сигарет з полиць залежатиме від того, яку регуляторну політику ухвалюватимуть уряди держав. До прикладу, у Великій Британії та Новій Зеландії на офіційному рівні запровадили рекомендації з переходу на бездимні альтернативи тим, хто не може кинути курити. 

«Ми змінюємо звички людей. І якщо ми хочемо досягти в цьому успіху, нам потрібно усунути якнайбільше бар’єрів на шляху до змін для споживача. Тому крім розширення асортименту ми також враховуємо важливість різних цінових категорій», – пояснює Стефано Вольпетті, президент категорії бездимних продуктів PMI. 

Вдосконалення флагманських продуктів також залишається у пріоритеті. Кожне оновлення продукту супроводжується ретельним тестуванням та клінічними дослідженнями. Результати верифікуються міжнародними й урядовими організаціями, як-от американською FDA. 

Жизель Бейкер, віцепрезидентка наукового напряму PMI, розповідає про процес запуску інноваційних продуктів: «У нас є чіткий набір стандартів, яким має відповідати кожен продукт, тому передусім ми переконуємося у дотриманні цих вимог. Наразі окрім власних дослідницьких зусиль ми спираємося на результати понад 50 незалежних медичних досліджень. Щодо дизайну та зручності користування ключову роль у процесі покращення та інновацій відіграє фідбек наших споживачів».

За останніми дослідженнями, 7 із 10 споживачів продуктів PMI повністю перейшли з класичного куріння на бездимні альтернативи. Один з найпомітніших зсувів поведінки демонструють споживачі у Японії, де бездимні продукти вже домінують на ринку. 

До запуску флагманської системи нагрівання тютюну в Японії у 2014 році щорічне зниження продажів тютюнової продукції було стабільним і становило близько 1,8% на рік. Попри те, що значна частина японців перейшла на систему нагрівання тютюну, загальний тренд на зниження продажів тютюнової продукції зберігся на тому самому рівні, а от з 2015 до 2018 року продажі сигарет скорочувались на 9,5% щорічно. Можна дійти висновку, що протягом останніх років понад 30% курців у Японії перейшли на бездимні альтернативи.

«PMI – лідер галузі, який втілює власну візію майбутнього без тютюнового диму. Наша подорож почалася із запуску бездимних продуктів, у яких немає процесу горіння. З початку 2014 року приблизно 13,5 млн повнолітніх споживачів, які однаково продовжували б курити, перейшли на менш шкідливі бездимні альтернативи (станом на вересень 2022 року)», – зазначив Томазо ді Джовані, віцепрезидент з міжнародних комунікацій.

В The Cube впевнені, що у наступні 10–15 років на більшості ринків вдасться зменшити кількість курців сигарет до мінімального рівня.

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Головний журнал 2024 року вже у продажу

Замовляйте з безкоштовною доставкою по Україні