Ольга Шевченко /пресс-служба
Категория
BrandVoice
Дата

EVA: «Відкриваємося там, де є люди, всюди, де є наші покупці»

Ольга Шевченко, виконавча директорка найбільшої національної мережі краси та здоровʼя «Лінія магазинів EVA та EVA.UA» Фото пресс-служба

«Звичайно, безпечних місць в Україні зараз немає, всі однаково знаходяться під ризиком. Але ми собі сказали: будемо відкривати EVA там, де є люди, там, де є наші покупці», – так виконавча директорка найбільшої національної мережі краси та здоровʼя Лінія магазинів EVA та EVA.UA Ольга Шевченко розповідає про перший рік війни.

Інвестувати? Почекати? Продавати? Війна змінює все, крім обов’язку лідера приймати виважені рішення. Вже 30 травня 40+ спікерів поділяться досвідом на Першій щорічній конференції про фінанси, інвестиції та економічне зростання. Купуйте квиток за посиланням.

У 2023 році ситуація почала стабілізуватися. Логістика відновилася, постачальники повернулися, і EVA змогла повернутися до розвитку бізнесу. Якщо на початку 2023-го з довоєнних EVA не працювало близько 165 магазинів, то зараз таких залишилося тільки 70. Це здебільшого магазини на окупованих територіях чи ті, які розташовані практично на лінії фронту, як, наприклад, у Костянтинівці Донецької області. З початку повномасштабної війни мережа відкрила 57 нових магазинів EVA і ще близько 20 з’явиться до кінця 2023 року. 

Ольга Шевченко розповіла про плани розвитку мережі EVA, як змінилися потреби покупців під час війни та чому великі компанії мають підтримувати ЗСУ та українців.

EVA

Національна мережа краси та здоровʼя Лінія магазинів EVA. Фото прес-служба EVA

EVA

Національна мережа краси та здоровʼя Лінія магазинів EVA. Фото прес-служба EVA

Предыдущий слайд
Следующий слайд

Як змінилися потреби покупців і попит на товари EVA під час війни? Враховуючи, що частина цільової аудиторії, жінки з дітьми, виїхали за кордон?

Ми провели велике дослідження на початку року, яке показало, що 45% наших покупців залишилися вдома, 8% переїхали в інші регіон і живуть там, 16% виїхали в інші країни, 17 % постійно мігрує Україною. Але ми також отримали багато нових. Кількість клієнтів EVA, у порівнянні з довоєнним періодом, зменшилася лише на 10%.

Структура попиту зазнала значних змін. На жаль, продаж дитячих товарів, від підгузків до дитячої косметики, значно скоротився. Падіння починалося з 60%, зараз це вже 40%. Натомість продаж декоративної косметики та парфумерії сильно зріс. Жінки хочуть відчувати себе краще в цей складний час і мати гарний настрій. Через те що доходи українців зменшилися, попит більше зміщується в бік бюджетного сегменту. EVA завжди пропонувала вигідні товари за доступними цінами, тому ми особливо уважно стежимо, щоб покупці могли знайти все необхідне і дешевше, ніж у конкурентів.

EVA

Лінія магазинів EVA. Фото пресслужби EVA

Як ви плануєте розвивати нові формати EVA Beauty та «Жіноча енергія»? 

Жіноча енергія – це наша оновлена EVA. Ми змінили дизайн, обладнання, розділили магазин на дві частини: в чорній продаються продукти для краси, в бежевій – товари для дому. Нині будемо відкривати «Жіночу енергію», по можливості, всюди. Можливо, лише в дуже маленьких селах EVA поки що буде в старому форматі «оранж». 

Нову флагманську EVA Beauty ми відкриємо до кінця року в ТРЦ Respublika. До березня 2024-го магазин буде таким, як ми собі запланували. В цьому форматі більше косметики та парфумерії, буде також дерматоцентр, професійні серії догляду за волоссям і розширена категорія преміальних брендів. Будемо відкривати більше EVA Beauty, але потрібно щоб в Україні будувалося більше нових торгових центрів. 

EVA Beauty

Формат EVA Beauty. Фото пресслужба EVA

EVA Beauty

Формат EVA Beauty. Фото пресслужба EVA

Предыдущий слайд
Следующий слайд

Як з початку війни розвивається e-commerce напрямок EVA.UA? 

Наш e-commerce весь цей час не зупиняється. Навіть на початку, коли багато точок були закриті, онлайн-магазин працював безперебійно. У вересні частка онлайн-продажу становила 10% від загального товарообігу. За підсумками 2023-го цей показник буде меншим, але він значно виріс у порівнянні з показниками попередніх років. Найпопулярнішими товарами в онлайні є косметика, парфумерія та товари для дому. Українці в цілому дуже диджиталізовані. Ми вже звикли замовляти товари онлайн, і це не змінюється під час війни.

Розкажіть про плани розвитку EVA. Скільки плануєте інвестувати в експансію? 

Зараз у мережі 1030 EVA. У 2024 році ми плануємо відкрити до 60 нових магазинів. Заплановані інвестиції в цей напрямок становлять близько 200 млн грн. Також продовжуємо розвивати онлайн-магазин EVA.UA. Хочемо поліпшити сайт і доставку, щоб зробити покупки ще більш зручними для наших клієнтів. 

Крім того, продовжуємо будівництво нового складу у Львові, яке має бути завершено в 2024 році, і розпочали будівництво нового складу в Одесі, яке буде завершено в 2025-му. Плануємо зробити їх автоматизованими – з роботами. Ще фіналізуємо потрібні інвестиції, але вже бачимо, що вони складуть мільярди гривень. Ми продовжуємо інвестувати в бізнес EVA, незважаючи на війну. Бо віримо в перемогу України і в те, що країна буде відновлена і люди повернуться додому.

EVA

Склад мережі EVA та EVA.UA. Фото пресслужба EVA

EVA

Склад мережі EVA та EVA.UA. Фото пресслужба EVA

EVA

Склад мережі EVA та EVA.UA. Фото пресслужба EVA

Предыдущий слайд
Следующий слайд

Багато чоловіків зараз у лавах ЗСУ, жінки з дітьми поїхали, чи відчуваєте ви нестачу персоналу? 

Найгострішою є ситуація на розподільчих центрах. Там потрібні в основному чоловіки, як-от вантажники, водії погрузчиків, а їх зараз важко знайти. Багато хто зараз у ЗСУ. У магазинах здебільшого працюють жінки, і ситуація не настільки критична. До війни заповнюваність працівниками була в середньому 98%, зараз ми витримуємо показник у 97%. 

За останніми дослідженнями Kantar, більше половини українців надають перевагу брендам, які наближують перемогу, допомагають, займаються благодійністю і підтримують економіку України. Що зробила EVA в цих напрямках? 

З початку повномасштабного вторгнення EVA визначила кілька напрямків підтримки: допомога Збройним силам України, постраждалим громадянам, дітям, волонтерська діяльність та допомога бездомним тваринам. За цей час ми спрямували на благодійність уже майже 60 млн грн. Частину суми виділила компанія, решта – донати від небайдужих українців.

Зараз більше 300 співробітників EVA на фронті. Ми відповідаємо на всі запити ЗСУ, але не тільки від наших колег. Передали вже і квадрокоптери, і пульти для керування дронами, бронежилети, генератори, долучились до збору на пікапи.

EVA також системно працює з благодійними фондами. Наш основний потенціал у тому, що можемо залучити покупців до благодійності, проводимо збори в наших магазинах. Cпільний проєкт із «Повернись живим» разом із покупцями зібрав для Сил оборони понад 20 млн грн. Зовсім нещодавно завершився збір на підготовку 100 аеророзвідниць, який ми організували з фондом Dignitas. Понад 7 млн грн на ініціативу переказали люди і ще понад мільйон – EVA.

Проєкт «На захисті краси України» з Dignitas

Оперативний штаб EVA з початку повномасштабної війни надає допомогу товарами з асортименту і вже задовольнив близько 475 запитів на суму в 5,7 млн грн. Крім того, активно підтримуємо ініціативу Руслана Шостака «Дитинство без війни» – зібрали понад 6,7 млн грн (у вигляді бонусів програми лояльності) для українських дітей, евакуйованих до Туреччини. 

Благодійні проєкти

Крім системних проєктів, ми постійно реагуємо на актуальні події. Наприклад, коли російські ракети влучили в житлові будинки в Дніпрі, Запоріжжі, Кривому Розі, коли окупанти підірвали Каховську ГЕС, EVA теж організовувала збори та разом із клієнтами спрямувала на допомогу близько 5,8 млн грн. Я точно можу сказати, що КСВ-напрям EVA з початком повномасштабного вторгнення набув у нашій роботі абсолютно нового значення.

Вы нашли ошибку или неточность?

Оставьте отзыв для редакции. Мы учтем ваши замечания как можно скорее.

Исправить
Новый выпуск Forbes Ukraine

Заказывайте с бесплатной курьерской доставкой по Украине