Майже 10 років тому Єлизавета Куртяк, на той час маркетологиня у фармкомпанії, вирішила купити перший у Хусті апарат для лазерної епіляції й відкрити кабінет з відповідною послугою. «До цього я їздила в салон у Львів, за 300 км, – згадує Єлизавета. – Тож вирішила, що апарат стане популярним на Закарпатті». Сьогодні її мережа клінік естетичної медицини Mediskin – один із лідерів Заходу України в галузі косметології. Компанія працює у п’яти містах України, а цьогоріч вийшла на міжнародний ринок і відкрилася в Празі. Як Єлизаветі Куртяк вдалося цього досягти всього за 10 років
У чому полягає суть вашої бізнес-моделі?
До нової бізнес-моделі ми прийшли три роки тому. Ми завжди формували свої послуги як відповідь на клієнтський запит. На жаль, не всі дівчата можуть вкласти великі кошти в безліч косметологічних процедур, але більшість точно підуть на лазерну епіляцію та лікування акне. Тому коли всі косметологи досліджували найкрутіші апарати з Азії, я вивчала ринок їхніх базових процедур – чисток шкіри та доглядів. Це все стало основою наших власних протоколів Korean Glow. Під них ми завезли спеціальні апарати та косметику для чисток. А врешті-решт це переросло в абсолютно новий підхід до косметології.
Сьогодні всі процедури Mediskin клієнти оплачують погодинно. Що це означає? Ми дивимося на точку «А» – з чим прийшла пацієнтка, з якими даними, знайомимося із загальною картиною. А потім комплексно працюємо за своїм протоколу протягом усього часу, який пацієнтка оплатила – годину, дві чи три – скільки треба. Ми проти того, щоб просто механічно виконати чистку обличчя, ми за те, щоб підійти до проблеми комплексно з використанням усіх необхідних послуг. Якщо треба попрацювати зі зморшками або іншими недоліками, ми це робимо. Але ще раз: клієнт не платить за додаткові послуги, він платить за час. Ми прагнемо, щоб пацієнти, які приходять з проблемами, пішли від нас з підтягнутою, блискучою, заспокоєною шкірою. А необхідні послуги для досягнення цієї мети обирають наші фахівці.
Яка історія вашого бізнесу, з чого він починався?
Я працювала маркетологинею у фармкомпанії 10 років тому і не мала відношення до косметології. Жила я в Хусті, а на епіляцію їздила за 300 км до Львова. І дивувалася: чому в нас на Закарпатті ніхто не пропонує таку послугу? Невже більше нікому не потрібна епіляція? В нашому місті на той час усі інвестори, які мали зайві кошти, вкладалися у розвиток готельно-ресторанного бізнесу, косметологія мало кого цікавила.
Зрештою в грудні 2013 року я купила лазерний апарат за $70 000 – це і були перші вкладення в майбутню клініку Mediskin, відкрила косметологічний кабінет і вирішила, що це буде як паралельний бізнес до основної роботи. Але до мене на лазерну епіляцію вишикувалися такі черги, що про основну роботу згодом довелося забути. Вже за чотири місяці, без жодних додаткових інвестицій, я придбала другий апарат – для корекції фігури, і взяла кількох людей у команду. Ще за кілька місяців ми запустили новий напрям – травматологію – і під нього відкрили другу клініку в Ужгороді. Сьогодні ще, окрім Хуста й Ужгорода, працюємо в Мукачево, Тячеві й Косино.
Mediskin – це послуги класу «люкс»? Який портрет вашого клієнта?
Я б клієнтів не ділила на «люкс» чи не «люкс», тому що на дійсно важливі послуги, які потрібні всім – лазерну епіляцію, лікування акне тощо – ми тримаємо демократичні ціни. Коли ми відкривали клініку 10 років тому і купували лазер за $70 000, долар був по 8 грн. Як змінився рівень інфляції та зріс курс за це час – з 2013-го до 2023 року? А ціни в Mediskin змінилися відсотків на 20 – у гривні, не в доларах. Причому наших перших апаратів вже давно немає, ми їх оновили рази три.
Розкажу одну показову історію про ціноутворення в наших клініках. Вже років п’ять у нас діє акція на збільшення об’єму губ, це коштує €99. Процедуру виконують досвідчені лікарі й використовують якісні препарати. Як так вийшло? П’ять років тому косметологічний ринок нісся у прірву: Instagram кишів косметологами без медичної освіти, які робили ін’єкції просто у підвалах. А потім з цими «зіпсованими» губами молодих дівчат розбиралися ми – кваліфіковані спеціалісти. Ми розуміли, що основний критерій вибору косметолога для певної категорії клієнтів – ціна. Тому я вирішила: якщо не можу боротися з мафією, то треба її очолити (сміється). Ми поставили демпінгову ціну на популярну послугу – конкуренти були в шоці, але сприймаємо це, як своєрідну соціальну місію. Нехай краще молоді дівчата йдуть до нас і отримують якісну послугу, а не в підвали.
Розкажіть, будь ласка, про експансію на міжнародні ринки. Чому ви обрали саме Чехію?
З початком повномасштабної війни в Україні дуже багато наших громадян, які поїхали до Європи, зокрема до Чехії, стали їздити до нас на Закарпаття на косметологічні процедури. В Чехії взагалі одна з найбільших діаспор закарпатців. І першими, за ким вони починали сумувати під час життя за кордоном – це ми.
Я вирішила вивчити ринок, і виявилося, що в Чехії насправді не дуже сильна косметологія і трихологія, а клієнтський запит на послуги величезний. До того ж по косметиці там представлено дуже мало брендів. Тому у вересні цього року ми відкрили клініку у Празі з потужним напрямом трихології й з представленням наших брендів.
Mediskin у цифрах
близько 40 000 – загальна кількість пацієнтів мережі клінік в Україні
1000 – кількість пацієнтів за кордоном (Прага, Чехія)
128% – приріст обороту компанії за 2021–2022 роки
312% – приріст обороту компанії за 2022–2023 роки
Зараз ви тільки починаєте розвивати напрям Medical SPA. З чого почалася ця історія і які плани надалі?
У нас в Україні безліч чудових курортів, але одиниці з них пропонують якісні медичні послуги. Кілька місяців тому до мене звернулися власники термал-готелю Ivancso Birtok – одного з готельних комплексів у Косино – із запитом реалізувати напрям medical SPA для їхніх гостей. Спочатку вони хотіли, щоб ми запустили класичну клініку Mediskin при готельному комплексі, але ми пішли далі й по суті відкрили центр, який уособлює взагалі новий напрям для нас.
Чому так вийшло? Ми могли відкрити ще одну косметологічну клініку, але ми розуміли, що люди мають після наших процедур піти у термальну воду, наприклад. Тому ми зупинилися на послугах Medical SPA. Плюс додалися процедури, які ми не могли собі дозволити в умовах естетичних клінік. Наприклад, вперше у Косино в нас будуть представлені wellness-крапельниці або мікробіомне харчування.
Для проєкту Medical SPA розроблені унікальні програми для діагностики та лікування проблем мікробіому організму, які мають в майбутньому величезний потенціал для лікування таких хвороб, як бронхіальна астма, ожиріння, акне та інших. Для нас це робота на основі знань за всі 10 років.
У нашої клініки у косинському готелі є медична ліцензія, там працює головний лікар. Він проводить обстеження навіть перед звичайним обгортуванням. Паралельно з тим, як ми запускали проєкт у Косино, до нас звернулися інвестори з APARTEL SKHIDNYTSYA WELLNESS RESORT і так само запропонували реалізувати схожий проєкт.
Отже, у результаті нашого аналізу ринку та уважного ставлення до потреб клієнтів ми успішно впровадили новий напрям Medical SPA. Наша команда завжди прагнула вдосконалювати навички та сервіс. На шляху до успіху Mediskin продовжує йти до високих стандартів якості та індивідуального підходу до кожного клієнта, що робить нашу клініку одним із лідерів у галузі косметології.
Вы нашли ошибку или неточность?
Оставьте отзыв для редакции. Мы учтем ваши замечания как можно скорее.