Fabiosa
Категория
BrandVoice
Дата

«Ми стали №4 у світі за чотири роки з нуля». Як український медіапаблішер Fabiosa злетів у боротьбі соціальних мереж за лідерство

5 хв читання

Олена Разінькова, CEO медіапаблішера Fabiosa

Хто ж тут андердог? Згідно з даними Statista за 2023 рік, соціальні мережі накачали мʼязи, рівень охоплення аудиторій виріс з 54% до 61,4% у 2022 році – це 4,95 млрд користувачів у всьому світі. Однак багато впливових персон з телевізійної індустрії досі скептично ставляться до своїх колег у соціальних мережах.

Медіапаблішер Fabiosa у цифрах це: 165 млн підписників, 4-те місце у чарті популярності Facebook, близько 6 млрд переглядів на місяць і близько 90% команди – з України. А ще це талановиті креатори з Індії, США, Латинської Америки, Африки тощо. Олена Разінькова, CEO компанії, ділиться історією успіху.

Не пиши, знімай! Стрибок Fabiosa від статей до відео

Як Fabiosa Media пройшла шлях з нуля і як ви приєдналися до команди? 

У 2016 році Fabiosa Media стартувала із сімома редакційними командами. Мій шлях у компанії розпочався у 2017 році на посаді віддаленого редактора англомовної команди. Незабаром ми перетворилися на потужний центр створення контенту, що випускав понад 5000 статей щомісяця сімома мовами – англійською, іспанською, німецькою тощо. Наш контент охоплював різні віральні теми: від лайфхаків та кулінарії до краси, домашніх тварин, а також останніх новин про знаменитостей та місцевих соціальних новин кожного регіону. Нас читала величезна аудиторія, понад 95% якої становили жінки.

Основна увага була зосереджена на аудиторії США, яка вважалася недосяжною з України. Всього за вісім місяців цей регіон став нашим основним джерелом доходу і забезпечував понад 80% фінансових результатів. Наші статті збирали понад 100 млн переглядів на місяць, а кількість наших підписників на Facebook зросла з 1 млн до 20 млн. Окрім США, нас активно читали в Канаді, Великій Британії та Австралії.

В чому секрет? Як ви досягли цих цифр і результатів?

Аналітика відкрила нам справжній скарб: понад 50% нашої цільової аудиторії – жінки старшого віку. Ми занурилися в блиск і гламур золотої епохи Голлівуду, розповідали про знаменитостей і шоу того часу: від дрібниць до дивовижних фактів про американське телебачення та кіно. Ми навіть зналися на історіях з життя онуків Кларка Гейбла. За лічені місяці наша редакція зросла з двох до 45 осіб.

У 2018 році ми відкрили анімаційну студію. Обсяги швидко зросли зі скромних пʼяти до вражаючих 50–80 відео щомісяця. Ми започаткували анімаційні трихвилинні короткометражки, поєднання драми та мелодрами. Паралельно розпочалося виробництво відео, зокрема, лайфхаки, саморобки та мейковери.

Швидко нарощуючи темпи, ми досягли потужності у понад 130 відео на місяць і до 2019 року повністю переключились на виробництво відео.

У сфері соціальних мереж відео має безумовну перевагу над текстовим контентом.

Як вам вдалося впоратися з викликами, повʼязаними з повномасштабною війною?

Адаптуючись до викликів під час війни, ми закрили наші виробничі потужності в Україні та поставили на перше місце безпеку команди. Це рішення, хоч і нелегке, привело до нової ери співпраці. Зараз ми спільно виробляємо контент з більш ніж 500 партнерами по всьому світу в форматі UGC.

Fabiosa

Команда медіа-паблішера Fabiosa

«Вірусні» тріумфи: скільки нулів у числі?

Давайте розберемося: про яку кількість переглядів ми говоримо?

Деякі відео в нашому арсеналі можуть похизуватися вражаючими 500 млн переглядів. Щомісяця ми збираємо від 6 до 9 млрд (!) переглядів лише на Facebook. Ми спробували себе у жанрі сценарного реаліті, інсценуючи ситуації, які надихають і мотивують. Водночас наш несценарний контент не перестає дивувати – від знятих дронами вивержень вулканів до неймовірного дротяного дерева життя китайського креатора.

Під час війни наш фокус змістився на суворі реалії України, проливаючи світло на становище постраждалих від бойових дій дітей і домашніх тварин. Ці відеоролики з посиланнями на різні фонди зібрали понад 360 млн показів по всьому світу та підвищили обізнаність серед користувачів Facebook у США та ЄС. Деякі благодійні сайти отримали понад 50 000 кліків після публікації.

За якими критеріями ви обираєте відео і скільки платите?

Доброта, прийняття, індивідуальність, розваги та корисність лежать в основі всього, що ми створюємо. Як мудро сказала Ерін Грювелл: «Зло перемагає, коли добрі люди нічого не роблять». Ми віримо у те, що кожна людина здатна змінити світ на краще. Незалежно від того, чи це захоплююче зображення, чи чотирьохсекундний кліп, наш контент розкриває історії, які відгукуються в людях. 

Для нас відео – окремий продукт. Оскільки ми отримуємо відео з усього світу, ціни на нього можуть суттєво відрізнятися – від $30 до $7000 за один ролик. Це яскраве свідчення різноманітності та цінності контенту, який ми пропонуємо аудиторії.

Яка ситуація на сучасному ринку диджитал-медіа та в який бік, на вашу думку, рухаються видавці?

Нещодавно ми відвідали MIPCOM у Каннах – найбільшу в світі конференцію з питань телебачення та розваг. Хоча багато телекомпаній проголошують себе «великими медіа» на великому екрані, справжня активність – у соціальних мережах.

За останніх три місяці ми зібрали 22 млрд переглядів лише на Facebook. Люди живуть у соціальних мережах, дивляться контент на меншому екрані, але набагато більше часу! Наша база підписників злетіла до понад 165 млн на Facebook, 20 млн на YouTube, 1,5 млн в Instagram та перших 100 000 підписників на Snapchat. Можливості здаються безмежними.

Довгий час паблішери у соціальних мережах вважалися аутсайдерами. Однак зараз, коли лише Meta може похвалитися понад 3,8 млрд активних користувачів, TikTok має понад 1,4 млрд, а YouTube – 2,2 млрд, ситуація змінилася. Люди проводять на цих платформах в середньому понад 151 хвилину щодня. Понад 10 млн осіб стали активними блогерами і творцями контенту. До них приєдналися креатори ШІ, як наші майбутні сторінки про собак на штучному інтелекті.

Майбутнє компанії Fabiosa та ШІ

Як ви безперешкодно інтегруєте інструменти ШІ в процеси вашої компанії?

Штучний інтелект для нас – як костюм Залізної людини Тоні Старка у «Месниках». Він розширює наші можливості та робить нас розумним двигуном створення контенту. Всього за кілька секунд мій ШІ-асистент, ScriptDoctor, застосовує мої знання до різних сценаріїв, заощаджуючи мій час. Я люблю креативити і проводити мозкові штурми за допомогою інструментів ШІ. Уявляю майбутнє, де авторська група складатиметься лише з однієї людини та пʼяти ШІ, це буде революція у методах створення контенту.

А як же зростання команд у традиційному розумінні? 

Команда – це стрижень. Ми не витісняємо людей на другий план, бо сотня першокласних спеціалістів зі штучним інтелектом – це наша версія Спарти. На початку 2023-го ми усвідомили, що маємо змінити свій підхід до моделі бізнесу. Розуміючи нові бізнес-цілі, ми мали реформуватись та вимушені були скоротити команду з 250 людей до 100. І знаєте, що сталося? Ми все одно посіли 4-те місце у світі, залишивши конкурентів позаду. Спритні, кваліфіковані люди та компактні команди – ось що потрібно для успіху. Майбутнє вже настало, і ми шукаємо людей, готових адаптуватися на льоту, що володіють ШІ та прагнуть до зростання. Як навчитися ШІ? YouТube допоможе!

Як навчити себе вчитися?

Почати і практикувати. Я виявила свій хист до письма випадково. На початку 2000-х інтернет відкрив безліч можливостей для авторів. Це мене заінтригувало, і я вирішила спробувати. Тоді мені доводилося часто відвідувати бібліотеки, щоб писати статті для інтернету. Результатом моєї першої спроби стало понад 400 статей про рекламу та PR. Написання статей захопило мене, і незабаром я отримала пропозицію приєднатися до команди SEO та SMM. Після 11 років фрілансу я зайняла посаду старшого копірайтера.

Моя мантра? «Вчися заробляючи». Це творить дива.

Які цілі ви ставите перед Fabiosa?

Ми поставили собі за мету стати паблішером віральних відео №1 у світі! Останні три сходинки, безсумнівно, є найскладнішими, адже ми зіштовхнулися із серйозними та висококваліфікованими конкурентами. Лідери, які наразі займають три перші позиції, мають команди і з понад 2000 осіб, тоді як ми тримаємося на висоті лише із сотнею. Але попри це розрив у переглядах неухильно скорочується!

Вы нашли ошибку или неточность?

Оставьте отзыв для редакции. Мы учтем ваши замечания как можно скорее.