Розбудовуючи екосистему прозорих бізнесів. Як МХП розвиває міцне партнерство в Україні /пресс-служба МХП
Категория
BrandVoice
Дата

Розбудовуючи екосистему прозорих бізнесів. Як МХП розвиває міцне партнерство в Україні

8 хв читання

пресс-служба МХП

Як, працюючи з іншими компаніями на принципах прозорості та відповідальності, МХП, попри війну, покращує власні показники та нарощує міць українського бізнесу.

Українському бізнесу було нелегко у кожен з років незалежності країни. Світова економічна криза, девальвація гривні, революції, пандемія, велика війна – це лише кілька помітних каменів спотикання, які тиснуть на малий, середній і великий бізнес. Щоб нинішні проблеми бізнесу не обернулися завтра падінням економіки України, потрібно зміцнювати підприємництво. Як це робити? Бізнес може підтримувати та розвивати інший бізнес, певні у компанії МХП. У 2019 році МХП почала впроваджувати новий формат співробітництва з партнерами – франчайзі, дистрибʼюторами, торговельними мережами, клієнтами HoReCa.

Принципи співпраці МХП з бізнесами 

В Україні МХП понад 25 років відома як один з найбільших виробників на ринку м’ясопереробки, експортерів курятини, зерна та рослинних олій. Коли чотири роки тому МХП почала перетворення на кулінарну компанію, то розробляла не лише нові продукти, а й нові сервіси, бізнес-моделі та формати залучення партнерів. 

У компанії певні: усі бізнеси, так чи інакше дотичні до неї, мають бути більше, ніж просто її контрагентами. МХП прагне нести відповідальність за розвиток партнерів: і клієнтів, які продають її продукцію, і тих, хто допомагає її виробляти. Сьогодні це понад 300 великих компаній, з якими співпрацює МХП на постійній основі, і тисячі менших бізнесів. 

У МХП немає команди продажів, натомість є дирекція з розвитку бізнесу клієнтів. Це команда, сфокусована на тому, щоб надавати експертну підтримку партнерам. У ній працюють люди, які думають не про те, скільки компанія відвантажила товару, а про те, наскільки ефективні партнери МХП: яка в них організаційна структура, мотивація, яких людей вони наймають, яка логістика, склад, машинодоставки, що вміють їхні торговельні представники, як працюють продавці в торговельних точках. За потреби фахівці компанії перезбирають бізнес-процеси, а потім допомагають партнерам ставити цілі, підбирати команду, організовувати навчання, розробляти системи мотивації та звітів тощо. Такий підхід відчутно нарощує показники компаній-партнерів. Так, валова маржинальність партнерів у каналах франчайзингу і дистрибуції у першій половині 2023 року в деяких регіонах України зростала втричі швидше, ніж показники МХП. 

У МХП думають не про те, скільки компанія відвантажила товару, а про те, наскільки ефективні партнери.

Дмитро Морозов,

Дмитро Морозов,

заступник голови правління МХП з розвитку бізнесу клієнтів

«У нас так: якщо бізнес співпрацює з МХП, ми зобов’язані дати йому щось, крім транзакційних відносин «купити-продати». Ми є українською міжнародною компанією, тому відчуваємо відповідальність допомагати якомога більшій кількості українських бізнесів ставати конкурентоспроможними і вдома, і за кордоном. Тож МХП завжди відкрито ділиться своїми напрацюваннями з партнерами. 

На тлі колосальної турбулентності для суспільства і бізнесу через воєнні ризики ми відкриваємо магазини, випускаємо нові продукти, створюємо робочі місця та сплачуємо більше податків, підказуючи партнерам, як робити те саме на тлі обстрілів та економічної нестабільності. Ми підтримуємо продовольчу безпеку України, бо знаємо, що незважаючи ні на що українці мають бути нагодовані, а держава повинна мати фінансове паливо для перемоги. На власному досвіді ми зрозуміли, що у кризовій ситуації можна робити бізнесові трансформації швидше, ніж у спокійних умовах, і мотивуємо до цього наших партнерів».

Мережа магазинів «М’ясомаркет»

Франчайзингова мережа магазинів «М’ясомаркет». Фото: пресслужба МХП

Партнер МХП – це «Партнер майбутнього». Концепція програми

Програма «Партнер майбутнього» розроблена в першу чергу для створення можливостей для партнерів МХП стати частиною історії з трансформації компанії в кулінарну. Щоб швидко й ефективно перебудувати й оптимізувати бізнес-моделі партнерів, у МХП створили інструмент бізнес-діагностики – опитувальник, який дозволяє діагностувати рівень зрілості процесів партнера і, відповідно, готовність до трансформації та масштабування бізнесу. Так команда МХП фіксує обсяг роботи, що її належить провести, а для партнера це спосіб об’єктивно побачити слабкі місця свого бізнесу. Після аналізу ситуації команда МХП формує шлях змін за різними напрямами і погоджує його з партнером.

Продажі, логістика, побудова процесів HR, ведення фінансової звітності, IT-інфраструктура – фахівці МХП разом з партнером трансформують будь-який процес у компанії партнера, якщо він цього потребує. Таким чином скорочуються витрати і зростають доходи партнера.

Сьогодні десять партнерів МХП згодилися розвиватися в межах програми – усі вони фокусуються на дистрибуції та розвитку франчайзингових мереж магазинів «М’ясомаркет», «Їжа Свіжа» і шаурмових Döner Маркет. За два-три роки в МХП планують збільшити пул партнерів до 15 і налаштувати процес так, щоб вони покривали канали франчайзингу та дистрибуції по всій Україні.

Олександр Гура,

Олександр Гура,

керівник управління трансформації бізнес-моделей МХП

«Наші партнери – це логічне продовження ланцюжка постачання між МХП як виробником продукції та її кінцевим споживачем. Вони доставляють нашу продукцію українським родинам, тому мають робити це професійно – швидко, якісно, добросовісно, екологічно. Ми завдяки цим принципам співпраці підтримуємо такий стиль роботи партнерів.

Відкритість необхідна, адже ми допомагаємо масштабувати бізнес, роблячи його більш системним. Для цього маємо знати деталі усіх процесів, сильні сторони бізнесів і їхні вузькі місця. Ми відкриті, і від партнера чекаємо того самого. Також партнери мають бути налаштовані на тривалу співпрацю, адже програма вимагає суттєвих інвестицій часу, знань, зусиль, нерідко – грошей. А де інвестиції, там гра в довгу. Бажання партнера впроваджувати разом нашу кулінарну стратегію дозволяє працювати злагоджено і швидко. Ми спонукаємо партнерів покращувати бізнес-процеси невпинно. Впроваджуємо автоматизацію, інвестуємо у розвиток нових продуктів і забезпечуємо їм максимальну присутність у ключових каналах – франчайзингу та дистрибуції. Так партнери не наздоганяють ринкові тренди, а самі створюють їх».

Франчайзингова мережа шаурмових Döner Маркет

Франчайзингова мережа шаурмових Döner Маркет. Фото: пресслужба МХП

Повна підтримка. Умови франчайзингу від МХП

Франчайзинг МХП засновано понад 20 років тому, коли компанія почала розвивати новий сегмент продукції – охолоджену птицю на заміну замороженій, якою повнився ринок. Логістичні ланцюги та обладнання, пропоновані тоді торговими мережами, не були готові до роботи з охолодженим продуктом. Тому МХП почала розбудову власних торгових точок, розрахованих на його реалізацію, зокрема й у форматі франчайзингу.

Станом на 2024 рік франчайзинг МХП – це майже 1500 точок: мережа магазинів біля дому «Мʼясомаркет», заклади смачного безпечного фастфуду Döner Маркет, магазини «Їжа Свіжа», «Наша Ряба». Кулінарна компанія МХП нині забезпечує для своїх франчайзі 70% асортименту: сировина; допрацьований продукт; продукт, готовий до приготування; готова їжа, зокрема кулінарія. Розробляють рецептури і готують страви кращі шеф-кухарі країни, які працюють у команді МХП.

Ми будуємо сильні локальні бізнеси, які створюють робочі місця, платять податки й у своїх локальних громадах стають осередками економічної стабільності.

Одна з амбіцій франчайзингового напряму МХП – відкриття в Україні понад 2000 торгових точок «М’ясомаркету». До повномасштабної війни компанія активно залучала нових франчайзі. Однак зараз співпрацює більше з наявними партнерами. Чому? На ринку ритейлу – багато неконтрольованих зовнішніх ризиків. Річ у тім, що під час великої війни ритейл колосально збільшив видатки: зарплата персоналу в магазинах переглядається раз на квартал. Суттєво подорожчала оренда та комунальні тарифи, а «М’ясомаркети» складаються переважно з вітрин. Тож через вартість електроенергії й оренди магазин, який вчора приносив прибуток, у наступному місяці може стати збитковим.

Загалом підхід МХП до франчайзингу сильно відрізняється від інших пропозицій на ринку. Зокрема, тим, що у франшизі компанії не було і немає ані роялті, ані паушальних чи маркетингових внесків. Основний інтерес у тому, що чим більше продають франчайзі, тим більше продає МХП. Ще одна особливість підходу – МХП надає партнеру повністю відпрацьовану бізнес-модель: формат і дизайн магазину та вітрини, асортимент, сервіс-бук для продавців. В оперативній і якісній розробці франчайзі допомагає команда чисельністю майже сто людей.

Дмитро Озеран,

Дмитро Озеран,

керівник управління по роботі з франчайзі МХП

«Допомагаємо франчайзі знайти локацію, а далі інженерно-технічний відділ: архітектори, дизайнери, будівельники, експерти з електрики супроводжують ремонт. Контракти з ключовими постачальниками обладнання та будматеріалів в Україні гарантують оптові ціни для всіх партнерів незалежно від розміру і виторгу. Категорійні менеджери аналізують найпопулярніший асортимент продуктів серед українців. Операційна команда забезпечує партнерам усі процеси у магазині: прийом товару, його облік і розкладку. Аудитори МХП регулярно перевіряють усі торгові точки партнерів, оцінюючи якість процесу зберігання та продажу м’ясної продукції.

Принцип МХП «Якість понад усе» ми транслюємо і на партнерів, бо франчайзі – це наші провідники до кінцевого споживача. А найлегший спосіб упевнитися, що у партнера все добре і він працює правильно, – допомогти йому з налаштуванням цих процесів. При цьому ми не сприймаємо франчайзі як свій бізнес. Ми будуємо сильні локальні бізнеси, які створюють робочі місця, платять податки й у своїх локальних громадах стають осередками економічної стабільності».

Рішення від МХП для галузі HoReCa

Коли у 2019 році МХП почала трансформацію у кулінарну компанію, фокус на розбудові якісного партнерства з бізнесами галузі HoReCa став одним із основних. У межах співпраці з HoReCa МХП оптимізує модель роботи партнерів, а Кулінарний центр МХП випускає для них продукти ready to eat та ready to cook. Компанія прагне говорити з ресторанним бізнесом його мовою, тому пропонує йому як точкові поради, так і комплексні рішення. До створення таких рішень залучена велика команда МХП, що складається із шеф-кухарів, технологів, фахівців сенсорного аналізу, маркетологів. А фахівці з розвитку бізнесу клієнтів HoReCa, щоб якомога краще розуміти бізнес партнерів, навчаються як теорії – від нюансів страв кухонь світу до P&L закладів, так і практики – роботи з продуктом МХП на реальній кухні.

МХП має понад 7000 клієнтів з цього ринку: від невеликих українських родинних ресторанів і точок стрит-фуду до автозаправок і міжнародних мереж закладів харчування.

Така співпраця швидко показує результати. Приміром, одна з ресторанних мереж завдяки постачанню якісних доопрацьованих продуктів наростила продажі у 2,5 раза. Ще один кейс – меню закладу розширилося на 25 позицій без додаткового навантаження на кухню.

Андрій Дорошенко,

Андрій Дорошенко,

керівник управління по роботі з клієнтами HoReCa компанії МХП

«Особливість підходу МХП до закладів HoReCa – у готових пропозиціях для покращення їхньої операційної діяльності. Наша команда детально аналізує меню партнера, його бізнес-модель, кваліфікацію і стиль роботи команди. Оптимізацію процесу завжди проводимо з огляду на індивідуальні характеристики бізнесу. За чотири роки ми вивчили тонкощі якісної роботи закладів харчування, тому знаємо різницю у побудові бізнесу фастфуду і ресторану чи кав’ярні.

МХП як постачальник закриває багато процесів на кухні, дозволяючи власнику закладу думати не про приготування страв і закупівлю продуктів, а про стратегічно важливі для бізнесу речі: скажімо, рекламу чи маркетинг. Приміром, для деяких мереж АЗК ми розробляли меню від А до Я. А завдяки пораді від МХП щодо введення нової категорії піци одна всеукраїнська мережа піцерій наростила продажі на 20%. Іноді звертаємо увагу партнера на тренд певних категорій торгових точок, і він, консультуючись з нами, відкриває такі точки – абсолютно нового для себе формату, і вони стають дохідними».

Рішення від МХП для галузі HoReCa

Рішення від МХП для галузі HoReCa. Фото: пресслужба МХП

У МХП розповідають, що ефективність екосистеми відповідального бізнесу помітна не лише за рахунок зростання економічних показників. У компанії наводять приклад початку повномасштабного вторгнення, коли МХП разом із партнерами виконували роль стабілізаторів продовольчої безпеки, зокрема у регіонах. Приміром, коли росіяни перерізали шляхи сполучення до Сумської області і жоден національний оператор не зміг поставити продукцію, локальний партнер місяць доставляв сумʼянам продукцію МХП зі своїх складів.

У компанії переконані: це свідчення того, що розвиток не тільки власного бізнесу, а й бізнесу партнерів згуртовує підприємців України у міцне ком’юніті, готове робити більше для країни та годувати українців.

Вы нашли ошибку или неточность?

Оставьте отзыв для редакции. Мы учтем ваши замечания как можно скорее.