Винайдений кочовими народами Центральної Азії шашлик, вже давно користується популярністю серед українців. Нарізане та обсмажене на шампурах м’ясо є в меню багатьох сучасних ресторанів, а власник мережі Shashlikyan Володимир Аганесян побудував на цій страві успішний бізнес. З’явившись у 2012 році, сьогодні мережа Shashlikyan налічує 12 закладів у Києві та області. Скільки Володимир Аганесян інвестував у перший ресторан і з якими викликами стикався під час масштабування, він розповів в інтерв’ю Forbes BrandVoice.
Довідка про компанію
Shashlikyan – мережа ресторанів в Україні, що налічує 12 закладів, з них вісім – у Києві та по одному в Ірпені, Броварах, Бучі та Крюківщині. Мережа працює за гібридною системою, що передбачає обслуговування в закладах, кейтеринг і доставку в будь-яку точку столиці.
Назва бренду містить у собі основний продукт – шашлик, якого в Shashlikyan понад 30 видів, а закінчення «ян» – типове для вірменських прізвищ. Власником мережі є Володимир Аганесян, який з двома друзями відкрив перший магазин шашлику в Києві у 2012 році. Наразі у мережі працює понад 150 людей.
Все почалось з магазину шашлику
Чому ви вирішили відкрити заклад, повʼязаний саме із шашликом?
Я народився в Єревані, закінчив одну з найкращих фізико-математичних шкіл у Вірменії. І попри те, що до Єреванського державного університету вступив з легкістю, стати радіофізиком мені не судилось. З юності я мріяв про власний бізнес.
19 років тому я переїхав до Києва і закінчив тут університет. А після цього повернувся таки до своєї мрії й почав розмірковувати з друзями над тим, який бізнес відкрити. Ледь не з малечку ми, вірменські чоловіки, вміємо готувати мʼясо та добре знаємося на шашликах. Саме на це ми з товаришами вирішили зробити ставку, коли у 2012 році відкрили магазин шашлику площею 20 кв. м, де продавали як готовий шашлик, так і маринований.
Тоді такий асортимент у Києві був новинкою, до того ж ми швидко почали пропонувати доставку – бізнес пішов угору. А далі розпочався шлях масштабування: у 2013 році ми відкрили власний цех з виробництва маринованого мʼяса, у 2014-му – другу локацію в Оболонському районі. За кілька років ми переосмислили концепт і перезапустились вже як повноцінний ресторан.
Скільки довелося вкласти у той перший магазин? Що тоді було зробити найважче?
Як і багато підприємців-початківців, ми мали сильне бажання розвивати бізнес, а от великого бюджету не мали. Вже постфактум порахували, що на першу локацію пішло десь $4000. Гроші брали з особистих заощаджень, та ці інвестиції повернули вже за кілька місяців.
Найскладнішим було зібрати команду. І до сьогоднішнього дня це залишається основним викликом – через мобілізацію, міграційні хвилі, воєнні ризики тощо. Наразі нам конче не вистачає чоловіків – кухарів та курʼєрів. За більше ніж два роки у нас мобілізували понад 10% співробітників. Рятує ситуацію моя особиста залученість у процеси: якщо потрібно, я сам сідаю за руль і доставляю замовлення.
Розвиток попри війну
Під час війни бізнес дійсно стикається з різними проблемами. Як ви їх долаєте?
Окрім нестачі людей, є ще велика проблема блекаутів. Формуючи річний бюджет наприкінці минулого року, ми не закладали в нього купівлю генератора. Але щоб все-таки працювати в нормальному режимі, вирішили скористатися державною програмою «5-7-9» і взяти кредит на енергообладнання. Проте неочікувано отримали відмову від банків, бо маємо ліцензію на алкоголь. На жаль, у програмі прописана така умова, вона фактично унеможливлює отримання кредиту для більшості закладів харчування. Довелось виділити кошти з обігу на покупку кількох потужних генераторів.
Попри постійні проблеми та обстріли, наш бізнес розвивається: навіть за 2,5 роки великої війни ми відкрили один новий заклад у Києві та ще чотири – за межами столиці: в Ірпені, Броварах, Крюковщині та Бучі.
Як ви вважаєте, чому клієнти обирають саме Shashlikyan?
По-перше, ми готуємо якісний продукт, серйозно ставимось до вибору мʼяса та співпрацюємо тільки з перевіреними фермерами, навіть не дивимось у бік фабричних мʼясних продуктів. По-друге, у нас широка зона доставки і швидкість – будь-яке замовлення ми привеземо вчасно і гарячим. А ще гості отримують бонуси на особистий рахунок і надалі можуть користуватись ними під час розрахунку. І, звісно, у нас широкий асортимент меню. Тільки шашликів близько 30 видів, а іншої маринованої продукції – понад 20 варіантів. Це значно заощаджує нашим гостям час на приготування страв до пікніку.
Відкриті для партнерства
Хто може стати партнером мережі? Які умови потрібно виконати для цього?
Партнером мережі може стати будь-яка людина, яка готова приділяти бізнесу багато часу щодня. Одразу попереджаю: це не пасивний дохід. Ми пропонуємо придбати як франшизу мережі, так і стати нашим партнером. Наприклад, можна зробити колаборацію вже з існуючим бізнесом, який хоче розширити асортимент. Так, влітку популярність мають комплекси з басейном: тож ми можемо взяти на себе зобовʼязання щодо забезпечення того чи іншого комплексу мʼясними продуктами. Другий варіант – співпраця з ритейлерами та торговими мережами. Ми відкриті до будь-яких колаборацій.
Як швидко партнер отримує прибуток? Які строки окупності ресторану?
Тут дуже важлива локація, її вибір завжди був одним із вирішальних факторів успіху закладу. Точку беззбитковості ми досягаємо в середньому за три-шість місяців, але були локації, що вже в перший місяць показували досить гарні результати. Сьогодні на окупність одного закладу зазвичай іде від 18 до 24 місяців.
Які пріоритети розвитку для вас до кінця року?
Відкрити в центрі Києва ще один ресторан, бажано в районі «Золотих воріт». Якщо будуть гарні локації, то запустимо ресторан і у Львові. Також плануємо відкрити перший заклад у Варшаві, маємо гарні перспективи у цьому напрямку. Взагалі тримаємо курс на розширення мережі у Східній Європі.
Вы нашли ошибку или неточность?
Оставьте отзыв для редакции. Мы учтем ваши замечания как можно скорее.