Володимир Аганесян, власник мережі Shashlikyan. /предоставлено пресс-службой
Категория
BrandVoice
Дата

Вірменська гостинність у Києві. Як мережа ресторанів Shashlikyan підкорила столицю та планує відкрити перший ресторан у Східній Європі

4 хв читання

Володимир Аганесян, власник мережі Shashlikyan. Фото предоставлено пресс-службой

Винайдений кочовими народами Центральної Азії шашлик, вже давно користується популярністю серед українців. Нарізане та обсмажене на шампурах м’ясо є в меню багатьох сучасних ресторанів, а власник мережі Shashlikyan Володимир Аганесян побудував на цій страві успішний бізнес. З’явившись у 2012 році, сьогодні мережа Shashlikyan налічує 12 закладів у Києві та області. Скільки Володимир Аганесян інвестував у перший ресторан і з якими викликами стикався під час масштабування, він розповів в інтерв’ю Forbes BrandVoice.

Довідка про компанію

Shashlikyan – мережа ресторанів в Україні, що налічує 12 закладів, з них вісім – у Києві та по одному в Ірпені, Броварах, Бучі та Крюківщині. Мережа працює за гібридною системою, що передбачає обслуговування в закладах, кейтеринг і доставку в будь-яку точку столиці. 

Назва бренду містить у собі основний продукт – шашлик, якого в Shashlikyan понад 30 видів, а закінчення «ян» – типове для вірменських прізвищ. Власником мережі є Володимир Аганесян, який з двома друзями відкрив перший магазин шашлику в Києві у 2012 році. Наразі у мережі працює понад 150 людей.

Все почалось з магазину шашлику 

Чому ви вирішили відкрити заклад, повʼязаний саме із шашликом?  

Я народився в Єревані, закінчив одну з найкращих фізико-математичних шкіл у Вірменії. І попри те, що до Єреванського державного університету вступив з легкістю, стати радіофізиком мені не судилось. З юності я мріяв про власний бізнес. 

19 років тому я переїхав до Києва і закінчив тут університет. А після цього повернувся таки до своєї мрії й почав розмірковувати з друзями над тим, який бізнес відкрити. Ледь не з малечку ми, вірменські чоловіки, вміємо готувати мʼясо та добре знаємося на шашликах. Саме на це ми з товаришами вирішили зробити ставку, коли у 2012 році відкрили магазин шашлику площею 20 кв. м, де продавали як готовий шашлик, так і маринований. 

Тоді такий асортимент у Києві був новинкою, до того ж ми швидко почали пропонувати доставку – бізнес пішов угору. А далі розпочався шлях масштабування: у 2013 році ми відкрили власний цех з виробництва маринованого мʼяса, у 2014-му – другу локацію в Оболонському районі. За кілька років ми переосмислили концепт і перезапустились вже як повноцінний ресторан. 

Shashlikyan

Скільки довелося вкласти у той перший магазин? Що тоді було зробити найважче? 

Як і багато підприємців-початківців, ми мали сильне бажання розвивати бізнес, а от великого бюджету не мали. Вже постфактум порахували, що на першу локацію пішло десь $4000. Гроші брали з особистих заощаджень, та ці інвестиції повернули вже за кілька місяців. 

Shashlikyan

Команда Shashlikyan

Найскладнішим було зібрати команду. І до сьогоднішнього дня це залишається основним викликом – через мобілізацію, міграційні хвилі, воєнні ризики тощо. Наразі нам конче не вистачає чоловіків – кухарів та курʼєрів. За більше ніж два роки у нас мобілізували понад 10% співробітників. Рятує ситуацію моя особиста залученість у процеси: якщо потрібно, я сам сідаю за руль і доставляю замовлення. 

Володимир Аганесян

Володимир Аганесян особисто залучений у процеси: якщо потрібно, сам сідає за руль та доставляє замовлення.

Розвиток попри війну 

Під час війни бізнес дійсно стикається з різними проблемами. Як ви їх долаєте? 

Окрім нестачі людей, є ще велика проблема блекаутів. Формуючи річний бюджет наприкінці минулого року, ми не закладали в нього купівлю генератора. Але щоб все-таки працювати в нормальному режимі, вирішили скористатися державною програмою «5-7-9» і взяти кредит на енергообладнання. Проте неочікувано отримали відмову від банків, бо маємо ліцензію на алкоголь. На жаль, у програмі прописана така умова, вона фактично унеможливлює отримання кредиту для більшості закладів харчування. Довелось виділити кошти з обігу на покупку кількох потужних генераторів.

Попри постійні проблеми та обстріли, наш бізнес розвивається: навіть за 2,5 роки великої війни ми відкрили один новий заклад у Києві та ще чотири – за межами столиці: в Ірпені, Броварах, Крюковщині та Бучі.

Як ви вважаєте, чому клієнти обирають саме Shashlikyan?

По-перше, ми готуємо якісний продукт, серйозно ставимось до вибору мʼяса та співпрацюємо тільки з перевіреними фермерами, навіть не дивимось у бік фабричних мʼясних продуктів. По-друге, у нас широка зона доставки і швидкість – будь-яке замовлення ми привеземо вчасно і гарячим. А ще гості отримують бонуси на особистий рахунок і надалі можуть користуватись ними під час розрахунку. І, звісно, у нас широкий асортимент меню. Тільки шашликів близько 30 видів, а іншої маринованої продукції – понад 20 варіантів. Це значно заощаджує нашим гостям час на приготування страв до пікніку.

Shashlikyan

В Shashlikyan широкий асортимент меню

Shashlikyan

В меню близько 30 видів шашликів, а іншої маринованої продукції – понад 20 варіантів

Предыдущий слайд
Следующий слайд

Відкриті для партнерства

Хто може стати партнером мережі? Які умови потрібно виконати для цього? 

Партнером мережі може стати будь-яка людина, яка готова приділяти бізнесу багато часу щодня. Одразу попереджаю: це не пасивний дохід. Ми пропонуємо придбати як франшизу мережі, так і стати нашим партнером. Наприклад, можна зробити колаборацію вже з існуючим бізнесом, який хоче розширити асортимент. Так, влітку популярність мають комплекси з басейном: тож ми можемо взяти на себе зобовʼязання щодо забезпечення того чи іншого комплексу мʼясними продуктами. Другий варіант – співпраця з ритейлерами та торговими мережами. Ми відкриті до будь-яких колаборацій. 

Як швидко партнер отримує прибуток? Які строки окупності ресторану?

Тут дуже важлива локація, її вибір завжди був одним із вирішальних факторів успіху закладу. Точку беззбитковості ми досягаємо в середньому за три-шість місяців, але були локації, що вже в перший місяць показували досить гарні результати. Сьогодні на окупність одного закладу зазвичай іде від 18 до 24 місяців.

Які пріоритети розвитку для вас до кінця року? 

Відкрити в центрі Києва ще один ресторан, бажано в районі «Золотих воріт». Якщо будуть гарні локації, то запустимо ресторан і у Львові. Також плануємо відкрити перший заклад у Варшаві, маємо гарні перспективи у цьому напрямку. Взагалі тримаємо курс на розширення мережі у Східній Європі.

Вірменська гостинність у Києві. Як мережа ресторанів Shashlikyan підкорила столицю та планує відкрити перший ресторан у Східній Європі /Фото 1

Вы нашли ошибку или неточность?

Оставьте отзыв для редакции. Мы учтем ваши замечания как можно скорее.