Ірина Сітнікова, HRD Danone /пресс-служба Danone
Категория
BrandVoice
Дата

«Інвестиції в людей є найменш ризикованими у воєнний час», – Ірина Сітнікова, HRD Danone

5 хв читання

Ірина Сітнікова, HRD Danone Фото пресс-служба Danone

Компанія Danone в Україні відчула усі виклики, які постали перед бізнесом під час повномасштабного вторгнення. Адже один із виробничих майданчиків компанії знаходиться у Херсоні, який був швидко окупований, а після звільнення залишається на вістрі ворожих атак. Ірина Сітнікова, директорка по роботі з персоналом Danone, розповідає, як на тлі викликів війни компанії вдається зберігати корпоративну культуру і розвивати найважливіший актив – людей

В останні роки бізнес в Україні зіткнувся з безпрецедентними випробуваннями. Що в таких умовах стало запорукою стійкості вашої компанії?

Ще в часи ковіду ми поставили собі завдання організувати віддалену роботу. І ця репетиція стала корисною, коли ми зайшли у воєнний стан: вже не було сумніву, що команда може продуктивно працювати у віддаленому режимі. Це стало одним зі стовпів, завдяки якому ми вистояли.

Продукція Danone

Продукція Danone

Другий стовп стійкості – наша попередня підготовка до війни. Бо, попри оптимізм, ми навчали людей, розробляли інструкції, в активному режимі тримали канали комунікації. Це допомогло уникнути паніки. 

Ми спиралися на BCP-план – розуміли, як будемо поводитися з виробничими майданчиками у Херсоні, Кременчуці, головним офісом та іншими локаціями. Херсонський майданчик закрили в перший же день: забрали документи, вивезли все, що могло містити персональні дані. Тим часом люди зосередилися на виїзді з міста. А згодом ми організовували евакуацію централізовано – навколо цього обʼєдналася вся компанія. Це відчуття єдності, згуртованості команди стало третім стовпом, який допоміг вистояти. 

Чи вдалося в умовах війни в Україні зберегти корпоративну культуру і цінності компанії? Та яку роль це відіграло?

Компанія має понад столітню історію і потужну корпоративну культуру. І ми в усіх країнах присутності групи Danone хоч і є дуже різними, але просякнуті єдиною культурою. Ця спільність (у стилі роботи, у внутрішній мові, якою ми комунікуємо між собою, у цінностях тощо) обʼєднує і допомагає. Звісно, дистанційна робота стала викликом для її збереження. Але ми продовжуємо утримувати контакт з усіма нашими людьми, попри географію та віддаленість. Зустрічі компанії та команд проходять регулярно.

Також у цей період зросла кількість навчань для співробітників, що додатково сприяє поширенню культури. А зовсім нещодавно ми відкрили оновлений офіс в Києві, який відповідає вже новій філософії командної роботи в сучасних умовах і слугує творчим хабом для взаємодії працівників Danone.

Оновлений офіс Danone в Києві

Оновлений офіс Danone в Києві

Які інструменти наразі допомагають отримувати зворотний звʼязок від команди та моніторити її стан?

Для цього ми маємо в компанії налагоджену систему зворотного звʼязку. Вона складається з регулярних опитувань, командних зустрічей і зустрічей у форматі «один на один». Це частина цінностей і відкритості компанії – бути готовим не лише надавати, але й приймати зворотний звʼязок. У навчанні співробітників ми прицільно приділяємо увагу тому, як саме надавати цей зворотний звʼязок коректно й ефективно.

Ми поєднуємо щорічні великі опитування, які стосуються широкого кола питань, зокрема бізнесу, цінностей, стратегії та культури, з більш оперативними пульс-опитуваннями персоналу, які можуть стосуватися таких динамічних питань, як емоційний стан, поточні потреби, достатність комунікацій тощо. Це дає нам розуміння реального стану речей. Результати показують хороший рівень менеджерської підтримки – в середньому 8,5–8,9 бала. Наприкінці минулого року опитування продемонструвало енергію на рівні 7,8 з 10 балів, що також є гарним показником. Ба більше, загальне опитування компанії, яке проводили на глобальному рівні, свідчить про рівень залученості працівників з України у 95%, тоді як у Європі цей показник становить 64%.

Результати глобального опитування співробітників групи Danone за 2023 рік*

94% працівників підтверджують намір залишатися у компанії протягом наступного року;

96% респондентів стверджують, що отримують своєчасний і корисний зворотний зв’язок від керівника;

90% опитаних зазначають, що їхній керівник демонструє справжню турботу про стан їхнього добробуту;

90% – індекс інклюзивності;

93% респондентів стверджують, що можуть бути собою на роботі;

97% опитаних висловлюють впевненість, що компанія Danone своєю діяльністю позитивно впливає на здоров’я людей, довкілля та добробут громад.

*В опитуванні брав участь 661 працівник Danone в Україні. Опитування проводилося в період 21 вересня – 19 жовтня 2023 року незалежною організацією Qualtrics XM: The Leading Experience Management Software.

Але, з іншого боку, люди накопичили велику втому. Тож ми посилили напрям психологічної підтримки працівників, залучили зовнішнього спеціаліста. Наразі ми оплачуємо його послуги, але не відстежуємо, хто з працівників до нього звертається і скільки часу на це витрачає. Це допомагає людям почуватися більш впевнено і відкрито під час психологічних консультацій.

Danone посилила напрям психологічної підтримки працівників

Danone посилила напрям психологічної підтримки працівників

Хочу зазначити, що гарний ефект дав курс «Самодопомога плюс», на якому ми навчили внутрішніх фасилітаторів з працівників компанії працювати з ознаками стресу і вигоряння. З їх допомогою організували групову роботу. Під час неї люди радо діляться досвідом і знаходять підтримку, а рівень довіри між ними сприяє відкритості й кращому спілкуванню. Зрештою протягом року роботи таких груп ми отримали терапевтичний ефект, що, зокрема, посприяло високому рівню залученості на кінець року.

Ірина Сітнікова, директорка по роботі з персоналом Danone

Ірина Сітнікова, директорка по роботі з персоналом Danone

Бізнес в Україні й світі вже не перший рік дбає про розвиток інклюзивності. Як це стосується вашої компанії?

Для Danone цей напрям не є новим. Наш перший аудит інклюзивності офісу ми провели у 2017 році. Ба більше, ми розглядаємо інклюзивність не тільки крізь призму людей з інвалідністю, а як прийняття відмінності думок, поглядів, походження, життєвого досвіду. Бо ми керуємося гаслом, що різноманіття – це даність, а інклюзивність – це вибір, який ми давно зробили.

Безумовно, війна лише посилила актуальність цієї культури, адже відмінностей, які потрібно усвідомлено приймати, з якими потрібно вміти працювати, стало ще більше. Тож усі зусилля, яких ми докладали до розвитку відповідної культури ще до війни, тепер приносять свої плоди.

Створити сьогодні безбар’єрний офіс – це лише частина рішення, а ось створити сприятливе інклюзивне середовище в команді – це справді те, на що варто спрямувати всі можливі ресурси.

Війна продовжується, але бізнес вже зараз починає впроваджувати програми реінтеграції ветеранів. Напевне, саме цей напрям опинився у фокусі уваги компанії?

До повернення працівників з фронту ми системно готувалися від самого початку війни. Протягом минулого року проводили роботу з командами для розвитку навичок спілкування у межах навчального курсу, який для нас проводили психологи та нейрофізіологи. Наша мета – трансформувати культуру так, аби у межах єдиної корпоративної етики поділ на цивільних і ветеранів взагалі не відчувався, що відповідає інклюзивному баченню єдиного суспільства, в якому є ветерани поряд з іншими групами.  

У процесі реінтеграції окрему увагу приділяли адаптації робочих завдань для таких колег. Керівники переглядали обов’язки, аби співробітники дійсно могли працювати у межах своїх можливостей, приносити користь і відчувати свою професійну цінність. Подекуди працівникам довелося змінити професію чи напрям роботи. Інколи змінювали також і навантаження.

Мобілізованих серед наших співробітників стає дедалі більше, але розмір підтримки для них від компанії не скорочується. Ми дотримуємося єдиного підходу, що передбачає, з-поміж іншого, збереження заробітньої плати, забезпечення екіпіруванням, підтримку родин і самих працівників під запит протягом служби в ЗСУ.

Узагальнімо досвід останніх двох років: чому він навчив Danone і як з цим надбанням ви надалі будуватимете бізнес в Україні?

Для нас люди завжди були і є головним активом компанії. Інвестувати варто саме в людей, в їхнє навчання і розвиток. Перевага таких інвестицій ще й в тому, що вони найменш ризиковані в умовах воєнного часу. А останні роки практично довели роль цього активу у стійкості та витривалості будь-якої організації за будь-яких умов.

Наш другий урок – підготовка є запорукою успіху. Навіть ризик, який здається малоймовірним, варто аналізувати і готувати різні сценарії розвитку подій.

Наш третій висновок полягає в тому, що організаціям час відмовитися від дихотомії «криза vs бізнес як зазвичай». Важливо рухатися вперед, працюючи в поточних умовах, якими б вони не були. Бо, як кажуть, переможе не великий малого, а швидкий повільного.

Продукція Danone

Продукція Danone

Вы нашли ошибку или неточность?

Оставьте отзыв для редакции. Мы учтем ваши замечания как можно скорее.