Поліна Карєліна, директорка з управління персоналом Nestlé в Україні та Молдові
Категория
BrandVoice
Дата

«Ми прагнемо дати команді відчуття впевненості в умовах невизначеності». HR-директорка українського Nestlé розповіла, як змінилася кадрова політика компанії за останній рік

4 хв читання

Поліна Карєліна, директорка з управління персоналом Nestlé в Україні та Молдові

Як війна змінила підходи до управління персоналом Nestlé в Україні, як компанія підтримує українців, де знаходять роботу співробітники, що виїхали з України, кого і як перенавчають в українському офісі та скільки все це коштує в інтерв’ю Forbes розповіла директорка з управління персоналом Nestlé в Україні та Молдові Поліна Карєліна.

HR у мирний час – про вивчення і розвʼязання кадрових питань бізнесу. Але під час війни забезпечення потреб персоналу розширюється до актуальних потреб усіх українців, незалежно від того, де і ким вони працюють. Як війна змінила підходи до управління персоналом Nestlé в Україні, як компанія підтримує українців, де знаходять роботу співробітники, що виїхали з України, кого і як перенавчають в українському офісі та скільки все це коштує, — в інтерв’ю Forbes розповіла директорка з управління персоналом Nestlé в Україні та Молдові Поліна Карєліна.

Наскільки війна ускладнила пошук персоналу в Україні? Яких спеціалістів Nestlé бракує зараз?

Через війну багато наших працівників були змушені переїхати або поїхати за кордон. Дехто пішов до лав ЗСУ. Тому нам довелося переорієнтувати наші потреби в людях. По-перше, для вакансій, що виникали, ми розглядали внутрішніх кандидатів. По-друге, склали перелік людей, які за потреби зможуть швидко підхопити певні процеси або проєкти.

Для співробітників, що через війну поїхали з України, ми шукаємо можливості всередині Nestlé в тих країнах, де вони перебувають. Майже 20 людей таким чином вже працевлаштовані.

«Ми прагнемо дати команді відчуття впевненості в умовах невизначеності». HR-директорка українського Nestlé розповіла, як змінилася кадрова політика компанії за останній рік /Фото 1

Фото надані пресслужбою Nestlé

При цьому в Україні для Nestlé найбільш затребуваними залишаються професії у фінансах, плануванні поставок та логістиці, управлінні категоріями. Оскільки ми продовжуємо інвестувати в розширення виробництва й екологічні технології, нам також потрібні спеціалісти інженерних професій та проєктні менеджери.

Також ми продовжуємо безкоштовне навчання, підвищення кваліфікації та освоєння нових професій. Також даємо можливість переходити з відділу до відділу всередині Nestlé без певного досвіду в новій професії. Наприклад, у моїй команді працює колега з відділу закупівель, інша прийшла з відділу продажів, ще одна була маркетологом.

Що найбільше спрацювало для утримання працівників?

Ми поставили в пріоритет безпеку працівників – насамперед фізичну. Швидко облаштували сховища з усім необхідним і організовували евакуацію співробітників у безпечніші місця.

З наших так званих safety call tree ми досі отримуємо оперативну інформацію про стан кожного з 5800 працівників і у разі потреби одразу реагуємо. Другий аспект – фінансова безпека. Ми виплачуємо 100% заробітної плати навіть працівникам, які через війну не могли працювати. Попри війну ми дотрималися усіх зобов’язань з перегляду заробітних плат і виплат річного бонусу, надали допомогу тим, хто був змушений поїхати, запровадили додаткове підвищення зарплат на 10% у жовтні та виплатили спеціальну премію наприкінці 2022 року. Крім цього, ми продовжуємо виплачувати зарплату колегам, які в ЗСУ.

Третій напрям – ментальне здоров’я співробітників.

Що саме входить сюди і скільки співробітників скористалися цією програмою?

Ми почали ще у перші дні війни з групою волонтерів і поступово запустили повноцінну програму: залучили експертів та провели вебінари з подолання психологічних проблем під час війни з психологом – учасником бойових дій та іншими кваліфікованими психологами, навчили працівників опануванню тривоги та нервового напруження, створили добірки порад, наприклад, для перебування у сховищі та для батьків про спілкування з дітьми під час війни.

В межах програми кожному працівнику ми надаємо вісім безкоштовних сесій з психологом. Наш партнер – платформа «Розумію» – вже виконала понад 100 наших запитів. Також ми продовжуємо вибудовувати програми реінтеграції наших працівників, які зараз у ЗСУ.

Вас саму війна теж не змусила поїхати з України. Чому вирішили залишитися?

За майже 15 років у Nestlé я пройшла через безліч випробувань, пов’язаних з пандемією, конфліктами й іншими важкими подіями. Втім до великої війни, що розпочалася через два тижні після мого повернення на нове призначення в Україні, це мене не підготувало. Але я HR, тому в Україні відповідаю за людей та їхній добробут. Важлива впевненість у завтрашньому дні: ми дбаємо про наших працівників та їхні сім’ї, підтримуємо країну та людей, інвестуємо у майбутнє. І заради цього я тут.

«Ми прагнемо дати команді відчуття впевненості в умовах невизначеності». HR-директорка українського Nestlé розповіла, як змінилася кадрова політика компанії за останній рік /Фото 2

Фото надані пресслужбою Nestlé

Які інструменти фінансової підтримки працівників ви задіяли? Яку кількість працівників вони охопили та про які суми йдеться?

З лютого 2022 року ми запустили програму Ukraine, WeCare з фізичної, фінансової та психологічної безпеки. Зокрема, це разова грошова допомога та компенсація вартості житла тим працівникам, які через війну змушені були переїхати в межах України або за кордон. Загалом ми виконали запити 2100 працівників. Також ми надали додаткові премії працівникам на фабриках, які продовжили працювати в умовах тривог.

Загальний гаманець програми становив 281 млн грн. Крім цього, ми організували програму допомоги нашим працівникам, чиє житло було зруйноване через війну. Наші міжнародні колеги теж долучилися, за місяць ми зібрали 12 млн грн та поділили їх між 69 працівниками, яким потрібно відновлювати житло.

Які ви оцінюєте успішність власних HR-ініціатив, запроваджених за час повномасштабної війни?

Коли на початку війни ми запускали ті чи інші програми, ми орієнтувалися на поточні критичні потреби. Погоджували ідеї та запускали їх ледь не з коліс, без тривалого тестування. Всі вони досягли головної мети: убезпечити людей, дати їм відчуття стабільності та впевненості в умовах невизначеності.

Наведу приклад: з початком відключень електроенергії в нашому офісі в Києві за два дні було створено так званий Survival Hub – ми купили ліжка, постіль, оснастили душові, поставили пральну машинку, зробили дитячу кімнату та зібрали набір продуктів.

Тут завжди була вода, тепло, світло та доступ до інтернету, завдяки чому, наприклад, діти наших працівників продовжували навчання. Коли у мене вдома не було світла та тепла по кілька днів і не було розуміння, що далі, я знала, що в мене є місце, де це є. Особисто мені це додавало впевненості та віри в те, що все буде добре.

Ми зберегли повний штат, продовжуємо інвестувати у розвиток бізнесу та людей. Так, за минулий рік ми інвестували у виробництво близько 30 млн швейцарських франків та оголосили про відкриття виробництва на Волині, в яке компанія інвестує 40 млн швейцарських франків.

Крім цього, за минулий рік ми передали продукти харчування на суму 540 млн грн та продовжуємо допомагати. Все це зробили ми – команда, яка на сьогодні має відповідний фізичний та емоційний ресурс. І це, мабуть, найбільш точна оцінка успішності HR-ініціатив під час війни.

Вы нашли ошибку или неточность?

Оставьте отзыв для редакции. Мы учтем ваши замечания как можно скорее.