Бізнес-принципи Групи «PZU Україна» сформовані 30 років тому й ефективні досі. Що допомагає бізнесу продовжувати такий тривалий успіх? Головні секрети: бути інтегрованим у глибинні процеси страхування, розуміти весь обсяг відповідальності та завжди знаходитись на боці клієнта
«Всі ці роки базою для розвитку «PZU Україна» слугував більш ніж 200-річний досвід нашої материнської компанії PZU. З одного боку, нам було легше, ніж іншим компаніям, заходити на страховий ринок: був досвід, було розуміння, на що спрямовувати фокус уваги та які продукти виводити на ринок. Інша річ, що світанок страхування в Україні випав на буремні 1990-ті, і треба було адаптуватися до тодішньої недосконалості законодавства, нестабільності економіки молодої держави та відсутності розуміння необхідності страхування у клієнтів», – ділиться голова правління «PZU Україна», радник правління PZU у Польщі Яцек Матусяк.
Відповідальні акціонери та менеджмент – ефективна компанія
Страховий бізнес коштує дорого. Будь-яке непродумане рішення карається втратою значних сум, репутації й партнерів. А якщо структура власності страховиків не відповідає вимогам прозорості, компанія ще й зазнає додаткових перевірок регулятором.
«Ще навесні 2023 року товариства Групи «PZU Україна» – як Life, так і non Life – успішно пройшли тест на відповідність вимогам прозорості від НБУ. Звісно, це було закономірним, адже ми на 100% належимо польській страховій компанії PZU та є частиною великої Групи PZU у Польщі – лідера з надання фінансових послуг у цій частині Європи. А мати настільки потужного акціонера – це означає мати впевненість у стабільності та надійності як для нас, так і для наших партнерів і клієнтів», – зазначає Яцек Матусяк.
Роль акціонера – це не лише отримання доходів чи дивідендів, а велика робота над необхідною капіталізацією компанії та її бездоганною репутацією.
Професіонали залишаться, якщо про них піклуватися
Щодня конкретні співробітники запускають процеси, створюють продукти, відповідають на дзвінки клієнтів, врегульовують страхові випадки та виплачують збитки по них. Щоб зберегти кадри, Група «PZU Україна» створює умови, за яких команда буде довіряти своєму керівництву та відчувати піклування у надскладні періоди.
«Ми свідомо інвестуємо в перспективні кадри та створюємо всі умови, щоб фахівець залишився з нами надовго. Особисто я вже 16 років працюю в Групі «PZU Україна», а нинішній член правління «PZU Україна» Василь Зубач – 20 років, і починав він із посади юриста. Також є ще велика команда професіоналів, які працюють в Групі «PZU Україна» понад 20 років. Саме вони є носіями корпоративної культури та прикладом для інших працівників. І компанія це дуже цінує», – розповідає Збігнев Шолига, генеральний директор СК «PZU Україна Страхування життя».
Від безпеки співробітників, їхньої віри в компанію та ефективності залежить весь бізнес. У часи криз компанія має фокусуватися спочатку на працівниках, від злагодженої роботи яких залежить задоволеність клієнтів і прибуток компанії.
«Коли прийшла війна, антикризові рішення приймали за фактом, відповідно до завчасно підготовлених антикризових планів. Найголовніше було – швидко допомогти нашим людям і захистити інтереси клієнтів. У цьому оперативну допомогу надала з Польщі Група PZU. Співробітники, які мали можливість і бажання, були евакуйовані разом із сім’ями до Польщі та забезпечені всім необхідним. Ми захистили найцінніше в компанії та продовжили працювати в нових умовах, не зупиняючи операційну діяльність ні на день», – розповідає член правління «PZU Україна» Василь Зубач.
Щоб утримати якісні кадри в Україні під час війни, базовий набір компанії включає безпечні умови роботи, наявне бомбосховище й генератор, можливість онлайн-роботи, страхування життя.
Клієнти люблять турботу
Якщо під час страхового випадку клієнт передусім не отримав турботливе ставлення – наступного разу він вибере іншу страхову компанію. Тому мастхев для кожної компанії – професійний асистанс.
Асистанс має бути готовий у будь-який час надати послуги евакуатора, незалежного експерта, аварійного комісара чи тимчасове авто або організувати допомогу в медичному закладі. Група «PZU Україна» зробила на це ставку ще в 2002 році, створивши асистанс «SOS Сервіс Україна».
Здебільшого для клієнта важлива не ціна поліса, а саме рівень сервісу, швидкість реагування, можливість отримати консультацію чи пряму допомогу як в Україні, так і за її межами. Адже при настанні страхового випадку клієнт може перебувати у стресі, саме тому так важливо з розумінням поставитися до його стану та, попри все, намагатися запропонувати ефективне рішення щодо кожного випадку
Дмитро Гудюк в.о. генерального директора «SOS Сервіс Україна»
Корпоративна соціальна відповідальність
Успішний бізнес – це соціально відповідальний бізнес, який думає не тільки про бізнес-інтереси, а й дбає про інтереси суспільства. До цього переліку входять багато пунктів: від надання молодим фахівцям робочих місць до вчасної сплати усіх податків. Попри війну, Група «PZU Україна» за 2022 рік сплатила до державного бюджету України податків та зборів у розмірі 203,5 млн грн.
«Для нашої Групи дуже важливо займати проактивну соціальну позицію, і вона виражається в багатьох моментах. Але благодійні проєкти посідають особливе місце: фінансова допомога в будівництві Центру св. Іоанна Павла II у Сокільниках біля Львова. Відкриття мультимедійної лавки в м. Чортків та спонсорська допомога до його 500-річчя. Підтримка спортивного турніру для осіб з обмеженими можливостями Seni Cup та допомога дитячому будинку, яким опікуються сестри-домініканки. Також на постійній основі допомагаємо вихованцям двох реабілітаційних центрів для дітей у Тернопільській області: «Дім милосердя» та «Дорога в життя». І все це не зобов’язання, а усвідомлене бажання нашого бізнесу бути корисним на усіх рівнях», – говорить член правління Павел Гжешік.
Планувати, попри все
Без планування успішного бізнесу не існує. Стратегія й плани демонструють масштабність мислення акціонерів і впевненість топменеджерів у своїй команді.
«Останні кілька років, з огляду на пандемію і війну, планувати стало набагато складніше. Але ми з командою маємо бачити цілі та розуміти, як їх реалізовувати. Тому зараз ми спостерігаємо за ринком, за тим, як він трансформується в передчутті законодавчих змін», – ділиться планами генеральний директор СК «PZU Україна Страхування життя» Збігнев Шолига.
Одна з важливих цілей, які ми ставимо собі на післявоєнний період – це розвиток корпоративного каналу та крізь його призму – прищеплення в суспільстві культури індивідуального страхування як такого.
Збігнев Шолига генеральний директор СК «PZU Україна Страхування життя»
Член правління Марек Бабіцький із командою «PZU Україна» також готуються до післявоєнного періоду і вже зараз активно рухаються в відповідному напрямі:
«Наразі ми активно розвиваємо продукти, які мають попит серед клієнтів, змінюємо підходи та умови страхування відповідно до реалій сьогодення. Розуміємо, що після закінчення війни актуальним буде питання відновлення та відбудови України, тому наразі ми активно працюємо і в цій галузі. У зв’язку з диджиталізацією в країні активно розвиваємо співпрацю з онлайн-агрегаторами за різними напрямами страхування. Що своєю чергою також дає нам змогу залучати новий бізнес і розвивати продукти компанії в онлайн-сфері».
Вы нашли ошибку или неточность?
Оставьте отзыв для редакции. Мы учтем ваши замечания как можно скорее.