Війна змінює правила: KERNEL адаптував стратегію соціальної відповідальності, щоб стати рушієм позитивних змін у суспільстві /пресс-служба Kernel
Категория
BrandVoice
Дата

Війна змінює правила: KERNEL адаптував стратегію соціальної відповідальності, щоб стати рушієм позитивних змін у суспільстві

4 хв читання

пресс-служба Kernel

З початком повномасштабного вторгнення багато компаній, зокрема й агрохолдинг KERNEL, змінили пріоритети корпоративної соціальної відповідальності (КСВ), спрямовуючи зусилля на підтримку армії та реінтеграцію ветеранів. За останні 2,5 роки KERNEL виділив 2,7 млрд грн на підтримку військових, а також спрямував додаткові бюджети на проєкти для ветеранів, розвиток громад і співробітників

Директорка з комунікацій та взаємодії з урядом Катерина Співакова розповіла, як KERNEL співпрацює з військовими бригадами, реалізує корпоративне волонтерство та планує змінювати підходи до соціальних проєктів.

Катерина Співакова, директорка з комунікацій та взаємодії з урядом, KERNEL

Катерина Співакова, директорка з комунікацій та взаємодії з урядом, KERNEL

Допомога армії

У перші місяці війни ми в KERNEL усвідомили, що допомога армії повинна бути системною та масштабною. Спочатку акцент зробили на підтримці мобілізованих співробітників. Однак з часом стало зрозуміло, що ефективність допомоги зросте, якщо зосередитися на конкретних військових підрозділах. Тому KERNEL взяв під опіку чотири бригади: 95-ту, 72-гу, 93-тю і 14-ту.

Ці підрозділи отримували не лише захисне спорядження, а й високотехнологічне обладнання, яке є критично важливим на фронті. Наприклад, компанія багато інвестувала і продовжує це робити й дотепер у закупівлю БПЛА, які відіграють важливу роль у розвідці та коригуванні артилерійського вогню. Крім того, ми зосередилися на придбанні засобів звʼязку та радіоелектронної боротьби (РЕБ), адже саме вони забезпечують ефективну координацію дій військових підрозділів. Не менш важливим було постачання на фронт транспортних засобів, що використовуються для переміщення особового складу та евакуації поранених.

Працівники компанії KERNEL відвідали 93-тю бригаду на східному напрямку

Команда KERNEL відвідала 93-тю бригаду на східному напрямку

Окремий напрям – зведення фортифікаційних споруд. KERNEL спільно з іншими бізнесами й державними структурами долучився до будівництва укріплень на стратегічно важливих напрямках. Цей внесок у зміцнення оборони країни показує, як бізнес може ефективно інтегруватися в загальнонаціональні оборонні зусилля.

Постійно співпрацюючи з військовими бригадами, ми зрозуміли, що, крім надважливих потреб фронту, є велика потреба у підтримці поранених бійців у шпиталях. Наша компанія має широку присутність у регіонах України. Це дало змогу ефективно та у досить короткі терміни реалізувати серед співробітників ініціативу «Корпоративний волонтер». Ми створили спеціальні пакунки відновлення з речами першої необхідності для поранених – одяг, предмети гігієни, рушники, спідня білизна тощо, а також з приємними дрібницями – смаколиками, книжками, а ще – листами підтримки від дітей наших колег. Кожен співробітник компанії може пройти спеціальне навчання щодо спілкування з пораненими, а потім відвідати у лікарні свого міста бійця, який проходить лікування, передати йому пакунок із найнеобхіднішим, а головне – підтримати його моральний дух для швидкого оновлення.

«Корпоративний волонтер», ініціатива співробітників KERNEL

Співробітники KERNEL відвідують поранених бійців у межах ініціативи компанії «Корпоративний волонтер»

Допомога громаді

Значні зміни торкнулися й соціальної роботи з місцевими громадами. До війни KERNEL реалізовував класичні КСВ-проєкти, такі як підтримка шкіл, медичних закладів, розвиток інфраструктури та культури в регіонах, де представлена компанія. Однак з початком великої війни акценти змінилися. Проблеми, повʼязані з великою кількістю внутрішньо переміщених осіб (ВПО), стали одними з найгостріших.

У багатьох невеликих громадах України населення зросло на 10–50% через приплив переселенців. Це призвело до значного навантаження на місцеву інфраструктуру: не вистачає житла, роботи, навчальних закладів і медичних послуг. KERNEL долучився до розвʼязання цих проблем. Компанія, наприклад, побудувала гуртожитки для ВПО, забезпечила громади необхідними товарами та послугами, допомогла з відновленням життєво важливої інфраструктури.

KERNEL продовжує соціальну підтримку громад присутності: відновлення інфраструктури, облашування приміщень, інвестиції в охорону здоров’я

KERNEL продовжує соціальну підтримку громад присутності: відновлення інфраструктури, облашування приміщень, інвестиції в охорону здоров’я

Окремо варто згадати програми підтримки у сфері зайнятості. У багатьох громадах, особливо тих, що знаходяться в прифронтових зонах, виникла нестача робочої сили через мобілізацію чоловіків. KERNEL допомагає навчати жінок і переселенців новим професіям, а також підтримує проєкти, які сприяють створенню нових робочих місць. Це охоплює як фінансову підтримку, так і надання доступу до ресурсів, необхідних для реалізації підприємницьких ініціатив.

Важливою частиною стратегії компанії є розвиток потенціалу агровиробників України. Так, у нас є проєкт Open Agribusiness, мета якого – сприяти стійкості аграріїв, забезпечуючи їх доступом до інфраструктури, надаючи кредити, допомагаючи закуповувати необхідні ресурси та реалізовувати врожай. Таке впровадження культури партнерства між усіма учасниками ринку посилює агросектор і зміцнює економіку України, що особливо важливо сьогодні.

Реінтеграція ветеранів

Робота з ветеранською спільнотою у KERNEL також системна й охоплює кілька напрямів. По-перше, це програми для наших колег: наразі ми маємо близько 90 ветеранів. До їхньої адаптації залучені професійні психологи, фізіореабілітологи, також передбачене надання юридичної підтримки. Також ми окремо проводимо навчання всередині команд щодо правильної взаємодії з ветеранами. До цього залучені понад 400 співробітників – топменеджери, HR-фахівці, колеги на місцях. Створений окремий нетворкінг-канал для ветеранів у Telegram. Окрім цього, час від часу організовуються офлайн-події – спеціальні зустрічі, креативні активності тощо. Загалом підхід передбачає отримання зворотного звʼязку для вивчення і врахування станів і настроїв колег-ветеранів та відповідно планування наступних кроків.

Крім внутрішньої роботи з ветеранами у команді, у нас є кілька потужних зовнішніх проєктів. Наприклад, одна з унікальних ініціатив, які підтримує компанія – створення можливостей для ветеранів займатися спортом, зокрема боксом. Цей вид фізичної активності допомагає знімати стрес, сприяє фізичній реабілітації та забезпечує комфортне середовище для соціалізації. Так з’явився Pototskyi Fight Club – боксерський клуб, який допомагає ветеранам реінтегруватися в цивільне життя через спорт. Військовослужбовці на ротації та у відпустці, військові, які в мирний час були спортсменами, а також курсанти, у нас тренуються безплатно.

Pototskyi Fight Club

Pototskyi Fight Club – боксерський клуб для ветеранів і військових, створений за підтримки компанії KERNEL

Також ми започаткували програми реабілітації для сімей пайовиків-ветеранів: у регіонах нашої присутності понад 12 000 військовослужбовців, які повернулися з фронту і які є нашими орендодавцями. Ми запропонували їм разом із родинами пройти двотижневий курс у реабілітаційному центрі в українських Карпатах. Програма включає фізіо- та санаторно-курортне лікування, а також техніки сімейної терапії з психологом. Саме через залучення дружин ветеранів психологічна реабілітація є найбільш дієвою, адже реінтеграція починається з найближчого оточення і далі поширюється вже на робочий колектив і соціум. Вже відбулося три заїзди.

Корпоративна соціальна відповідальність для KERNEL – це не просто частина бізнес-стратегії, а принцип, що лежить в основі всіх дій. Це приклад того, як бізнес може і повинен бути активним учасником суспільних процесів, демонструючи лідерство, відповідальність і готовність до змін. Війна змінила нас усіх, її наслідки незворотні й потребують постійного залучення соціально відповідального бізнесу. Тож ми плануємо в перспективі відходити від точкової благодійної допомоги до соціальних проєктів, які матимуть більший вплив на розвиток сталості громад.

Війна змінює правила: KERNEL адаптував стратегію соціальної відповідальності, щоб стати рушієм позитивних змін у суспільстві /Фото 1
Війна змінює правила: KERNEL адаптував стратегію соціальної відповідальності, щоб стати рушієм позитивних змін у суспільстві /Фото 2
Війна змінює правила: KERNEL адаптував стратегію соціальної відповідальності, щоб стати рушієм позитивних змін у суспільстві /Фото 3

Вы нашли ошибку или неточность?

Оставьте отзыв для редакции. Мы учтем ваши замечания как можно скорее.