Продуктами української фінтех-компанії PayForce сьогодні користуються близько 5 млн людей. Її розробки та сервіси вже купили понад 10 банків, серед яких KredoBank, Індустріал банк, БІЗ банк тощо. PayForce пропонує банкам поліпшити досвід їхніх клієнтів під ключ: створити онлайн-банкінг, запровадити віддалену ідентифікацію та додати картку у Wallet для здійснення безконтактних платежів
Про те, як компанія за вісім років стала лідером у своїй галузі в Україні, які продукти може запропонувати іншим країнам і як планує розвиватися на світових ринках, розповів Дмитро Гавриков, CEO та засновник PayForce.
Яким був фокус PayForce, коли ви започаткували компанію?
У 2015 році ми з партнерами створили компанію PayForce, яка на той момент займалася транзакційним і консалтинговим бізнесом. Ми, так би мовити, були фронт-частиною банків: встановлювали термінали в кафе, магазинах, на автозаправках.
За рік ми побачили, що у банківській сфері є велика прогалина у розвитку онлайн-банкінгу та безконтактних платежів, тому вирішили, що потрібно швидко реагувати на тенденції у банківському секторі, робити рестарт компанії щодо нової стратегії, що з часом привело до перерозподілу частки PayForce.
Який вектор розвитку наразі має PayForce?
Після перезапуску бізнес-моделі компанії, у якій я став мажоритарним власником, ми залишили тільки Р2Р-перекази й повністю пішли у fintech-розробку.
Наразі PayForce – це декілька компаній, кожна з яких з’явилася як відповідь на клієнтський запит.
Ми працюємо у трьох напрямах: розробка, підтримка наших продуктів і транзакційний бізнес.
Які продукти ви сьогодні пропонуєте банкам?
У застосунках багатьох українських банків ви можете побачити можливість відкрити цифрову картку, розділити рахунок з друзями, переказати кошти за геолокацією, додати картку в Apple Pay/Google Pay тощо. Це і є результат нашої роботи. PayForce розробляє онлайн-банкінг для фізичних осіб і підприємців у єдиному інтерфейсі – з відображенням усіх продуктів на одному екрані та можливістю здійснювати перекази з рахунку ФОП на рахунок фізичної особи, тобто клієнту навіть не потрібно перемикатися між екранами у застосунку. Жоден із діючих на ринку онлайн банків не пропонує такого рішення.
Ми також займаємося безконтактними платежами за допомогою Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay або SwatchPAY та Mi Pay. Створили платіжне рішення для нашого партнера – мережі заправок АMIC Energy, яке дає змогу їхнім клієнтам заправити машину, навіть не виходячи з неї.
Чи є у PayForce продукт, яким ви пишаєтеся?
Так, це сервіс, який ми розробили одними з перших в Україні – віддалена ідентифікація. Громадянин України, який користується «Дією», надає дозвіл на передачу цифрових даних паспорта до банку. Також він фотографує обличчя за певною схемою, і система порівнює знімки з цифровими документами. Якщо фото збігаються, клієнту автоматично відкривається віртуальна картка. Віддалену ідентифікацію ми запустили у вересні 2022 року, й уже три українських банки придбали у нас цю функцію. З четвертим ми наразі на етапі підписання контракту.
Чому банку вигідніше купити готові рішення у вас, ніж створити власний центр розробки?
Наш основний продукт – онлайн-банкінг. Для нього ми розробили понад 20 додаткових модулей для розширення функціональності, які банк може придбати разом або окремо. Для кожного клієнта ми розробляємо UI/UX-дизайн інтернет-банкінгу. Наша система онлайн-банкінгу побудована з урахуванням відкритих АРІ, тобто банк завдяки рішенням PayForce має змогу віддавати сервіси стороннім компаніям – надавачам послуг. Наша система готова до стандарту європейської директиви PSD2, яка невдовзі має запрацювати в Україні.
У середньому ми імплементуємо рішення за 6–12 місяців. PayForce має окрему команду підтримки для забезпечення працездатності системи наших клієнтів, але те, що ми передаємо невиключні права інтелектуальної власності на програмний продукт, дає змогу клієнту самостійно розвивати й підтримувати продукт і бути незалежним.
Ми маємо ліцензію НБУ як технологічного оператора платіжних послуг, що дозволяє нам виконувати P2P-перекази. Для банку або клієнта це означає, що він отримує готовий сервіс у мобільному застосунку без потреби проходження додаткових сертифікацій та отримання ліцензій від платіжних систем Mastercard, Visa, «Простір» тощо. Тобто банк купує у нас коробочне рішення.
Наразі ми є єдиною компанією в Україні, яка надає банкам одночасно і розробку, і підтримку, і токенізацію, і транзакційні сервіси. Такої синергії продуктів я не зустрічав ще ані в Україні, ані у світі.
Якщо якийсь класичний банк хоче створити in-house-розробку, для цього потрібно збирати команду, витрачати час, гроші, та й не факт, що це «вистрелить», адже в нас на створення такого комплексного продукту пішло досить багато часу та коштів. Купити у нас вже готовий продукт вийде як мінімум утричі дешевше.
Які продукти варто очікувати від PayForce найближчим часом?
Зараз ми розробляємо новий сервіс, якого ще точно немає на ринку – це месенджер в онлайн-банкінгу. В чаті клієнти можуть як спілкуватися з банком і просити, наприклад, відправити якусь довідку, так і переписуватися між собою. Такий чат є абсолютно безпечним, оскільки інформація зберігається на внутрішніх серверах банку та захищений наскрізним шифруванням.
Як ви плануєте розвиватися в інших країнах?
Ми активно ведемо переговори з країнами Європи, Африки, Латинської Америки й у найближчі кілька років хочемо відкрити офіс за кордоном. Часто банківські іноземні застосунки мають незручні UX/UI-інтерфейси. Тому на цьому ринку ми плануємо запускати онлайн-банкінг, віддалену ідентифікацію та продукти, пов’язані з безконтактними платежами.
У країнах Африки доцільним буде наш продукт процесінгу електронних грошей, оскільки більшість електронних гаманців привʼязані до мобільних операторів.
Чому іноземному банку вигідно співпрацювати саме з PayForce?
Наша банківська експертиза та наявність готових рішень дає змогу швидко інтегрувати продукт, це робить нас гнучкими, швидкими й економічно вигідними для клієнта, що відрізняє нас від європейських девелоперів. PayForce – це не тільки про те, що ми робимо, а й про те, як ми це робимо.
Вы нашли ошибку или неточность?
Оставьте отзыв для редакции. Мы учтем ваши замечания как можно скорее.