Олена Вдовиченко /Фото Антон Забєльський
Категория
BrandVoice
Дата

Сприяючи змінам. МЕТRO Україна впроваджує благодійні проєкти та долає виклики воєнного часу, ухвалюючи ефективні рішення

4 хв читання

Олена Вдовиченко, генеральна директорка METRO Україна. Фото Фото Антон Забєльський

За 20 років роботи на українському ринку компанія METRO Україна стала одним з провідних ритейлерів і задає вектори розвитку галузі. Наразі компанія управляє 21 класичним центром оптової торгівлі та трьома ТЦ смарт-формату по всій Україні. Податкові відрахування та інвестиції в українську економіку, які показує МЕТRО Україна, є одними з найвищих у сфері торгівлі. METRO Україна входить до переліку бізнесів, які найбільше допомагають ЗСУ та цивільним, котрі постраждали від військових дій. З першого дня повномасштабного вторгнення обсяги допомоги перевищили 58 млн грн

Зараз час підбити підсумки 2023 року – одного з найважчих в історії України, сповненого ризиків воєнного часу. Про корпоративну, соціальну відповідальність і очікування від 2024-го розповідає Олена Вдовиченко, генеральна директорка METRO Україна.

Соціальна відповідальність як обов’язок бізнесу

Цьогоріч Україна стала другою в рейтингу Світового індексу благодійності, тоді як у 2010 році, коли цей рейтинг з’явився, ми були на 150-му місці з 153-х. Такому зростанню, зокрема, сприяв соціально відповідальний бізнес. 

До великої війни компанії мали окремі, чітко сегментовані бюджети, спрямовані на допомогу незахищеним верствам населення, дітям, безпритульним тваринам тощо. Після початку повномасштабного вторгнення бізнес почав допомагати дещо хаотично, відгукуючись на всі можливі запити від держави, людей, волонтерів, військових, благодійних фондів, спілок і організацій. Проте з середини 2022-го й у 2023 році ми спостерігаємо кардинальні зміни в українській культурі благодійності. Залученість бізнесу в Україні систематизувалась: українські компанії обрали для себе чіткі вектори допомоги, що сприяє вдосконаленню соціальних ініціатив та їхній ефективності, а публічна демонстрація соціальних зусиль надихає інших гравців ринку. 

Сприяючи змінам. МЕТRO Україна впроваджує благодійні проєкти та долає виклики воєнного часу, ухвалюючи ефективні рішення /Фото 1

Якщо говорити про фокус уваги нашої компанії, то за два роки він не змінився, а радше окреслився. METRO Україна з першого дня великої війни забезпечувала продуктами військових, бійців тероборони і підприємства HoReCA, які готували тисячі гарячих обідів для захисників і переселенців. Цьогоріч запити на продовольчу допомогу знизилися. Тож ми акумулюємо зусилля для відбудови країни і підтримки громадян: підписали угоду з Всеукраїнським сучасним центром Superhumans – фінансуватимемо протезування українців, постраждалих від війни. Їх ми розглядаємо як майбутніх працівників METRO Україна: щоб вони змогли комфортно працювати у нас, додатково інклюзивно модернізуємо наш офіс. Також разом у співпраці з East Europe Foundation наша компанія долучилась до будівництва бомбосховищ для шкіл у різних регіонах України. Керуючись принципами щодо справедливих умов праці, ми розширили підтримку інклюзивності: 6 грудня у Києві відкрилась друга піцерія мережі Sunshine Café, де має змогу працювати молодь з ментальними порушеннями та синдромом Дауна. Проєкт увійшов до топ-трійки лідерів разом з ініціативами Польщі та Литви в межах конкурсу EMERGING EUROPE AWARDS 2023.

Всебічна підтримка співробітників та адаптація працівників-ветеранів – ще два важливих фокуси для METRO Україна у контексті соціальної відповідальності. Наші 188 фахівців, мобілізованих до лав ЗСУ, незалежно від посади отримують зарплату у вигляді щомісячної матеріальної допомоги зі збереженням свого робочого місця. Паралельно у жовтні 2023 року ми запровадили програму підтримки ветеранів і ветеранок, яка охоплює ментальний, соціальний та фінансовий аспекти добробуту. Також хочу нагадати, що з літа у METRO Україна діє Програма вдячності для учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни, яка дає можливість отримати знижку на товари в усіх працюючих ТЦ по Україні. 

Сприяючи змінам. МЕТRO Україна впроваджує благодійні проєкти та долає виклики воєнного часу, ухвалюючи ефективні рішення /Фото 2

Ще один із пріоритетних напрямів у роботі компанії – збереження екосистеми України, яку руйнує війна. Це впливає на стабільність продовольчої безпеки, тому METRO Україна продовжує працювати над зменшенням негативного впливу на екологію та сталим розвитком: зменшенням викидів (заміна дизельних навантажувачів на електричні), сортуванням відходів (METRO WASTE COLLECTION POINT, «ЯПОМОГАБОКС» для обміну пластикових пляшок). Маємо вже сьогодні дбати про майбутнє, в якому житиме наше підростаюче покоління.

Виклики великої війни: як METRO долає їх

Під час повномасштабної війни українське бізнес-ком’юніті спіткали форс-мажори: розсипалися ланцюги постачання, зруйновано інфраструктуру, а через окупацію територій скоротилися обсяги виробництва.

У перші тижні великої війни ворог знищив 50% складів METRО тільки на Київщині, а блокування роботи портів негативно вплинуло на імпорт товарів. Як результат – порівняно зі звичайним станом товарні запаси скоротилися вдвічі. Проте наша команда завжди націлена на пошук можливостей, і попри турбулентні для країни часи ми впоралися. Від глобального постачання перейшли до локального: закуповували продукцію у невеликих постачальників, часто фермерів. Частину товарів імпортували наземними шляхами через Польщу. Завдяки цим крокам полиці на 96% заповнилися товарами, на які чекали покупці.

Наприкінці 2023 року до переліку викликів для українського бізнесу додалися страйки на кордонах. Від цього страждають українські компанії, їхні партнери та постачальники. Вантажівки з ультрасвіжими товарами до Різдва і Нового року вимушено стоять на кордоні по три-чотири дні. Час реалізації цих продуктів скорочується, тож METRO Україна встановлює на них максимально привабливу ціну і залучає маркетинг, аби встигнути розпродати їх до закінчення терміну придатності.

Під час великої війни ритейл відчув ще дещо – часткове падіння обсягів споживання через зниження доходів українців. Дослідження авторитетної маркетингової компанії Nielsen показує, що 86% українців почали економити. Середня місячна вартість кошика – 7400 грн. Рівень доходів покупців мережі METRO «середній»/«середній плюс». Однак і вони не готові витрачати кошти на додаткові речі, не купують товарів, яких не споживали раніше, уникають імпульсивних покупок. Ми стимулюємо покупки за принципом BMPL (Buy more, pay less) – менша ціна за умови купівлі більшої кількості товару. Щоправда, заощаджуючи кошти, українці не переходять на товари нижчої якості або на бренди нижчого цінового сегмента. Вони купують те, до чого звикли, просто у трохи меншій кількості.

Викликів перед бізнесом під час великої війни безліч, проте ритейл успішно адаптується. METRO Україна вдалося не тільки вистояти, а й внести позитивні зміни в економіку: ми продовжили надавати людям робочі місця, сплачувати податки, забезпечувати продовольством країну та підтримувати HoReCa-бізнес. Нашій команді вдається дотримуватися місії – забезпечення всіх якісними товарами у наших торговельних центрах та онлайн з професійною доставкою, впроваджуючи сучасні фінансові й диджитальні рішення, які дають клієнтам впевненість і почуття безпеки у важкі часи. Тож тепер час переходити від виживання до зростання.

Зміна фокусу на розвиток – наш робочий пріоритет у 2024 році.

Ми не знаємо, що чекає на нас у майбутньому і коли закінчиться війна, але впевнені – разом вистоїмо і переможемо. 

Вы нашли ошибку или неточность?

Оставьте отзыв для редакции. Мы учтем ваши замечания как можно скорее.