На тлі повномасштабної війни українці дедалі більше цікавляться власною культурою. Музика, література, кіно, виставки формують основу знань про національну спадщину, історію та традиції. Ми глибше усвідомлюємо історичні передумови та причинно-наслідкові зв’язки, що визначають сучасну Україну. Цей інтерес зміцнює позиції української культури як в Україні, так і за кордоном. Відроджуючись, вона стає джерелом єдності, натхнення та сили у боротьбі. Бізнес, залучаючи власні ресурси, може посилити цей процес і зробити культуру ще більш помітною.
Саме з такою метою мережа мультимаркетів «Аврора» розпочала підтримку низки культурних проєктів у межах своїх продуктових лінійок та партнерств. Чому це важливо для суспільства – розповідаємо у матеріалі.
Навесні 2024 року мережа мультимаркетів «Аврора» спільно з лейблом pomitni заснувала проєкт «На її основі». Це незалежна музична платформа, яка через власні сервіси підтримує вітчизняних артистів і розвиває нову хвилю української музики. Ціль – об’єднати українське музичне ком’юніті та соціально відповідальний бізнес. У грудні минулого року стартував ще один проєкт «Аврори» у партнерстві з ГО Ukraine WOW, присвячений популяризації української культури. А у березні цього року «Аврора» почала співпрацю з медіахолдингом FILM.UA.
Це перші проєкти «Аврори» з популяризації української культури. Їхня мета – показати її унікальність, глибину та зв’язок з історією, вони нагадують про цінність спадщини та важливість підтримки сучасних культурних проявів.

Роман Сівковський,
директор з маркетингу мережі «Аврора»
«Останні три роки українська культура переживає відродження – люди дедалі частіше звертаються до власної історії, традицій, коріння. Це стало потребою, прагненням, джерелом натхнення. Тому бізнес, який має ресурси і щире бажання змінювати суспільство, повинен підтримувати культуру, даючи можливості молодим митцям проявити себе. Це важлива частина соціальної відповідальності бізнесу, маркер його залученості в життя країни та зацікавленості у збереженні спадщини».
«Аврора» і сучасна українська музика
У червні проєкт «На її основі» відзначив рік роботи. Це масштабна платформа, що допомагає відкривати нові імена. Платформа поєднує кілька сервісів: грантову програму для підтримки творчих проєктів артистів, музичні виїзні кемпи, де музиканти створюють треки разом із досвідченими наставниками, а також зйомки YouTube-шоу «ЗА ЇЇ ЛАШТУНКАМИ» у рамках музичного інтенсиву – це дводенний формат роботи у професійній студії, під час якого артисти та саундпродюсери створюють трек з нуля. Перші результати можна послухати тут.
Також у рамках проєкту створено радіо «Аврора» – станція формує плейлісти з треків молодих українських виконавців і транслює їх щодня більш як у 1700 магазинах «Аврора» по всій Україні.
Підтримка талановитих українців та сприяння розвитку української музики – один із ключових елементів стратегії «Аврори». Інвестиції в культуру – необхідний внесок у майбутнє нашої країни, і підтримка музичної індустрії сприяє розвитку талановитої молоді та посилює економіку України, певен Лев Жиденко, співзасновник «Аврори».
Співпраця «Аврори» і Ukraine WOW
Бізнес із довірою клієнтів може стати містком між українською культурною спадщиною та аудиторією, вважають в «Аврорі». А культурні символи, інтегровані у предмети повсякденного вжитку, швидко стають частиною життя клієнтів.
Це розуміння стало основою спільного проєкту «Аврори» та Ukraine WOW. У межах ініціативи буде створено тематичні продуктові лінійки, присвячені українській культурі: сувеніри, текстиль, посуд, декор, іграшки. Всі товари представлено в магазинах «Аврора» по всій Україні.
Перший проєкт у рамках співпраці – демонстрація шаблі гетьмана Мазепи у травні 2024 року на боксерському рингу після перемоги Олександра Усика над Тайсоном Ф’юрі. Наприкінці березня цього року «Аврора» запустила у продаж іграшкову версію шаблі до дня народження Мазепи, щоб зберегти в памʼяті символ перемоги. Форма, декор та гравіювання наближені до оригіналу. На клинку – позолочене зображення Богородиці, ангелів та козацькі мотиви. Дерев’яну копію виготовляє харківський виробник. Придбати можна у магазинах «Аврора» та на сайті. Весь прибуток піде на підтримку Чернігівського обласного історичного музею, де зберігається оригінал.
Продовжуючи проєкт із шаблею Мазепи, «Аврора» та Ukraine WOW запустять у продаж колекцію посуду та декору, натхненну козацькою добою, – цю лінійку уже розробляють українські дизайнери Анаіт Данієлян та Максим Войтенко.
Щоб широка аудиторія зацікавилася продуктом, він має бути доступним ментально, фізично і фінансово, пояснює Роман Сівковський. Щодо ментальної доступності та цікавості – за це відповідає Ukraine WOW, генеруючи креативні ідеї. Щодо фізичної та фінансової доступності – це сегмент відповідальності «Аврори». У розробці ідей беруть участь молоді митці. Торік різдвяну колекцію подарункових наборів «Святкова скринька» було створено у співпраці з Музеєм Івана Гончара, Live Animations та мисткинею Akelina.
«Аврора» та Ukraine WOW солідарні у баченні розвитку культури. «Це – один із найважливіших стовпів, на якому височіє держава, а проєкти, що ми втілюємо, спрямовані на збереження, підтримку і популяризацію української культурної спадщини як вдома, так і за кордоном. Прагнемо, аби «Аврора» асоціювалася у світі з Україною і була одним з інструментів популяризації нашої країни у світі», – каже Роман Сівковський.
Окрім розвитку продуктових лінійок, «Аврора» реалізує культурні проєкти як в Україні, так і за її межами. До сторіччя завершення турне Української республіканської капели, яке познайомило світ зі «Щедриком», «Аврора», Ukraine WOW, Міністерство закордонних справ України та Leontovych Institute відтворили цю легендарну різдвяну композицію на 50 сценах у 17 країнах. Історію створення та популярності композиції у зворушливому відеоролику розповіли американські зірки з українським корінням: акторка і режисерка Віра Фарміґа та акторка і співачка Барбра Стрейзанд.
Проєкт «Серце України» – інтерактивну світлову інсталяцію – Ukraine WOW реалізувала разом з «Авророю» на столичному Південному вокзалі. «А з 24 лютого, третьої річниці повномасштабного вторгнення Росії в Україну, «Серце України» транслювало імена тих, кого забрала війна», – розповів Роман Сівковський.
Будь-хто з будь-якої точки світу міг надіслати імʼя близької людини, котра загинула через війну, розв’язану РФ проти України.
Партнерство «Аврори» та FILM.UA
Ще однією віхою культурної роботи є партнерство мережі «Аврора» з медіахолдингом FILM.UA. Співпраця передбачає створення тематичних ліцензійних товарів, що втілюватимуть історії з кіно, серіалів, анімації та їхніх героїв у побутових речах, які продаються у магазинах «Аврора». Так партнери виходять за межі своїх індустрій, щоб інтегрувати елементи впізнаваних українських фільмів та серіалів у повсякденне життя українців. Компанії спільно інвестують у проєкт, розділяючи витрати і доходи, та разом створюють, промотують і монетизують українські кіносвіти. У межах проєкту створюються лінійки товарів, пов’язані з важливими національними символами і сенсами, що відображаються у кінострічках та серіалах.
«Популяризація української культури – це не лише змога зберегти нашу культурну та історичну спадщину, а й важливий крок до її переосмислення та визнання у світі. Для «Аврори» це дотичність до створення продукції, яка допомагає людям краще зрозуміти українську історію, культуру та цінності. Це сприяє обʼєднанню українців і зрощує гордість за власне коріння», – резюмує Роман Сівковський.
Вы нашли ошибку или неточность?
Оставьте отзыв для редакции. Мы учтем ваши замечания как можно скорее.