У грудні 2023 року COMINBANK (АТ «Комінбанк») відзначив 30-річчя. Фінустанова є майже ровесником української незалежності, отже, разом із країною стійко долала економічні та політичні кризи, революції, пандемію COVID-19.
Як під час повномасштабної війни банк збільшив мережу, налагодив корпоративне волонтерство, безперервно допомагає українській армії та поліпшив свої фінансові показники – розповіла Forbes BrandVoice Тетяна Путінцева, голова правління COMINBANK.
Тетяно Володимирівно, розкажіть, як «банк з історією» долає турбулентність війни?
З перших днів повномасштабного вторгнення ми працюємо в режимі стресостійкості та мультизадачності. Як і всі українські бізнеси, у перші тижні «гасили пожежі»: убезпечили співробітників, кошти вкладників, евакуювали персонал, готівку та матеріальні цінності з відділень. Далі забезпечили безперервність робочих процесів, зберегли ліквідність і платоспроможність банку. Однак нашою метою було не просто встояти, а й почати якомога швидше допомагати країні, підтримувати наших воїнів і цивільних.
Навесні 2022-го багато банків опинилися в складній ситуації щодо платіжної ліквідності. Що було у вас?
Ми гідно витримали той удар завдяки комбінації наших антикризових алгоритмів дій та ручного режиму керування, а також завдяки тому, що останні роки багато працювали над стресостійкою бізнес-моделлю. Дуже вчасним стало й рефінансування від НБУ в розмірі 30% від залишків на рахунках фізосіб. Наша гнучкість обумовлена тим, що Комінбанк хеджує ризики відповідно до змін в економічному стані країни і забезпечений адекватним ризик-менеджментом. Велику роль зіграла й підтримка від Стефана Пола Пінтера, нашого британського акціонера, з яким ми погоджуємо у встановленому порядку стратегічні рішення щодо розвитку банку та постійно перебуваємо на зв’язку.
За воєнний період обсяг пасивів Комінбанку збільшився на 83%. Що дало такий показник?
Все правильно, загальний обсяг пасивів з 01.01.2022 по 01.01.2024 року справді зріс більш ніж на 3,8 млрд грн. Відбулося це завдяки органічному розвитку фінустанови: розширенню мережі, залученню коштів нових вкладників, суттєвому збільшенню нових рахунків клієнтів-юридичних осіб, а також залишків за цими рахунками. Відповідно, показник ощадності не перевищив 31%. Це свідчення того, що ми залишаємось ефективним універсальним банком із фокусом на кластері юросіб.
Що, на вашу думку, є найважливішим досягненням банку за останні два роки?
Я вважаю, що це збереження та розширення команди. У нас не було жодного скорочення через війну. Ми підтримували співробітників мережі в усіх куточках країни, надавали їм психологічну підтримку. І посилювалися.
У 2022 році завдяки новим відділенням штат банку збільшився на 19%, а у 2023-му — на 22%. Прогнозуємо, що у 2024-му команда зросте щонайменше на 20%.
Люди сьогодні є найважливішим фактором відновлення економіки України. Ми цінуємо кожного нашого співробітника, адже це професіонали високого рівня. І дуже важливо, щоб вони продовжували працювати в Україні.
Деякий подив викликає розширення мережі банку під час війни. Як команді це вдалося?
За час війни мережа банку зросла на 22 відділення (це 87% від кількості, яка була на початку 2022 року). Першим після вторгнення відкрилося відділення в Ужгороді. Це було у травні. Далі відкриття у Києві, Запоріжжі, Дніпрі, Вінниці, Житомирі, Черкасах, Одесі та Ізмаїлі. Минулого року одразу два нові відділення запрацювали у Львові, оскільки саме в західних регіонах країни внутрішня міграція посприяла бізнес-активності та стрибку кількості транзакцій. Як тільки це буде безпечно, відновимо роботу в Донецькій та Херсонській областях. І знову ж таки наголошую: всі сили зараз скеровано на перемогу. Що потужнішою стає наша мережа, то більше ресурсів ми можемо спрямовувати на допомогу ЗСУ та співвітчизникам.
На жаль, сьогодні від ворожих атак страждає чимало населених пунктів. Чи були у банку ситуації, коли доводилося щось відновлювати після обстрілів?
Під час окупації було пошкоджено ірпінське відділення, але ми зробили все можливе, щоб воно поновило свою роботу вже в травні 2022-го. А нещодавно через обстріл зазнало руйнування відділення у Харкові, там ми також доклали зусиль і все відремонтували менше ніж за тиждень.
Давайте про допомогу докладніше. Комінбанк дійсно багато комунікує саме про доброчинність. Поділіться, що під час війни змінилося у вашій корпоративній соціальній відповідальності?
Доброчинність стала ще більш системною. Була створена концепція КСВ з назвою Dobrokolo. Вона охоплює декілька напрямів. Це щомісячна допомога армії та госпіталю, така ж регулярна допомога стареньким, діткам ВПО, людям з інвалідністю через партнерство з благодійним фондом ONUKY, також корпоративне волонтерство, просвітницькі історичні ініціативи.
До 30-річного ювілею банк подарував дітям цикл екскурсій у «Музеї становлення української нації». Я переконана, що особливо зараз молоде покоління має знати правдиву історію України. Завдяки цій благочинній ініціативі школярі (учні з числа внутрішньо переміщених осіб, дітки військовослужбовців, а також підопічні благодійного фонду ONUKY) зможуть із користю провести час у надсучасному музеї. Символічно, що презентація екскурсій припала саме на 5 грудня – День волонтера.
Якщо не помиляюсь, то на цей захід у музеї прибув британський акціонер?
Так, Стефан Пол Пінтер прилетів в Україну, щоб привітати команду з ювілеєм. Екскурсії ми презентували з ним разом. І особисто переконалися, що історична мандрівка, яку даруємо діткам, є суперцікавою. Пан Стефан, між іншим, чудово знає нашу історію, щиро вірить у перемогу, підтримує команду і безупинно допомагає українцям. Під час цього візиту він першим урочисто підписав стяг Комінбанку і передав естафету колегам, директорам регіональних відділень. Зараз така діяльність дуже об’єднує команду.
З якими показниками банк завершив 2023 рік?
За даними НБУ, загальні активи Комінбанку станом на 1 грудня 2023 року становили 9,1 млрд грн, а чистий прибуток – 94,4 млн грн. Ми не лише зберегли вкладників, а й залучили нових. Мали також чисельні експертні визнання: за версією Мінфін, увійшли до топ-30 банків за рівнем активів, посіли сьоме місце у топ-19 банків із найнадійнішими депозитами за підсумками «Стандарт-Рейтинг», здобули перемогу в номінації «Найкращий банк з індивідуального підходу до клієнтів», і це лише частина приємних здобутків.
А доброчинну діяльність якось аналізували?
За той час, що триває війна, банк переказав на добрі справи мільйони гривень. Як результат, ми перемогли у номінації «Соціально відповідальний український банк» і стали лідером рейтингу соціальної відповідальності серед українських банків з недержавною часткою, за даними «Стандарт-Рейтингу». Маємо подяки від ГУР, Ірпінського військового госпіталю, командування окремих військових частин ЗСУ.
Але знаєте, які саме такі моменти найзворушливіші? Це коли хлопці, які проходять лікування, власноруч підписують прапор України і передають його нам на знак вдячності.
Якщо ж узяти до уваги невійськові труднощі, то складною для банку була ситуація зі штрафом від НБУ. Розкажіть детальніше про цю історію.
Це вже пройдений етап, який допоміг нам вирости і зміцніти, щиро про це кажу. На початку війни ми робили все, щоб безперервно і швидко проводити платежі для наших клієнтів. Пауза ж могла посіяти недовіру до банків і призвести до великих проблем. На жаль, цим скористалися недобросовісні клієнти – використали ліберальний підхід до фінансового моніторингу для ухилення від оподаткування. Це стало причиною, через яку Нацбанк оштрафував Комінбанк на значну суму. Ми за пʼять днів сплатили штраф у повному обсязі та вжили усіх заходів, щоб більше не стикатися з такими неприємностями. До речі, навіть великий штраф не відобразився на показниках ліквідності Комінбанку. На ринку фінансових послуг банк почувається впевнено.
Банк якось убезпечив себе від подібних ситуацій у майбутньому?
Ми вже реформували департамент фінансового моніторингу банку – зараз там працюють 12 співробітників, і ще три фахівці скоро приєднаються до команди. Також оновили систему внутрішнього фінансового моніторингу згідно із законодавством України та постановами НБУ. Також автоматизували операції, пов’язані з фінмоном клієнтів, – встановили програмний системний аналіз, який дає змогу аналізувати всі клієнтські операції. До того ж у грудні керівники відділень банку успішно склали іспит на знання фінансового моніторингу.
Можу сказати, що пройшли кризовий момент, зробили висновки та впевнено рухаємося вперед, увійшовши у 2024 рік оновленим і сильним банком з неабияким досвідом та запасом міцності.
Поділіться планами команди на 2024 рік.
У планах – надалі зростати і стати великим універсальним банком. Працюємо над впровадженням нових продуктів, розширенням мережі відділень, підсиленням команди висококласними спеціалістами.
Також плануємо запуск оновленого – швидшого і зручнішого – мобільного застосунку і цифрової банківської картки з прив’язкою до нього. На початку 2022-го ми вагалися, йти у масштабні інвестиції чи ні. Але вирішили розвиватися, і от на початку ІІ кварталу 2024 року плануємо зробити вже перший реліз нового застосунку. Безумовно, цьогоріч не забудемо і про соціальну відповідальність у межах нашої ініціативи Dobrokolo.
Головне про COMINВANK
COMINВANK (АТ «КОМІНБАНК») працює з 3 грудня 1993 року і надає повний перелік банківських послуг для корпоративних клієнтів та приватних осіб. Це банк з приватним капіталом, власником істотної участі якого є британський підприємець Стефан Пол Пінтер (володіє 94,86% акцій). Голова правління банку в Україні з 2018 року – Тетяна Путінцева,якій належить 5,14% акцій фінустанови.
COMINВANK працює зі складними фінансовими інструментами, постійно збільшує клієнтську активність завдяки умовам лояльності, скретч-карткам, кредитним програмам. В умовах повномасштабної війни кредитування спрямоване на юридичних осіб, які мають велику швидкість обертання обігових коштів і велику маржинальність бізнесу.
14 грудня COMINВANK став банком-партнером Фонду розвитку підприємництва за напрямом «Доступний факторинг» у межах держпрограми підтримки українських підприємців «5-7-9».
Вы нашли ошибку или неточность?
Оставьте отзыв для редакции. Мы учтем ваши замечания как можно скорее.