Вирішувати житлову проблему під час війни вкрай важливо, хоча й надзвичайно складно. Зараз це один із векторів роботи Ощадбанку, який блискуче пройшов труднощі перших місяців війни та першим серед банків запустив іпотечне й автокредитування. Разом із тим команда запровадила нові продукти для клієнтів, оновила філософію та комунікаційну стратегію банку. Про те, як «Ощад» став флагманом держпрограми «єОселя» та які нові можливості створив для преміум-клієнтів, розповів Антон Тютюн, заступник голови правління Ощадбанку.
Під час війни українці попри ризики цікавляться придбанням житла – це і внутрішні переселенці, і ті, хто повертається з-за кордону. Як Ощадбанк підтримує їх?
На початку повномасштабної війни всі іпотечні програми в Україні зупинились. Банки на кілька місяців запровадили канікули за основними кредитними продуктами, і лише наприкінці липня 2022-го почалася слабка відлига. Кількість угод на придбання житла все ще була мізерною порівняно з довоєнним періодом, але все ж таки вони були.
У жовтні уряд запустив державну програму пільгового кредитування на придбання житла «єОселя». Ощадбанк як найбільш розгалужений держбанк України одразу долучився до неї і першим розпочав іпотечне кредитування під час війни. Ми розуміли, що для деяких українців такий інструмент є життєво необхідним.
Що дає українцям іпотечне кредитування під час війни?
Це стимул повертатися з-за кордону. Часто не ракетна небезпека, а відсутність власного житла в Україні заважає українцям повернутись. Ми впевнені, що унікальні умови, які отримують учасники «єОселі», переважать сумніви: багато українців приїдуть додому, щоб швидко отримати ключі від власної домівки. Також іпотечне кредитування важливе і для тих десятків тисяч українців, які не виїжджали з країни, але хочуть покращити житлові умови.
Які обсяги іпотечного кредитування демонструє Ощадбанк зараз?
За програмою «єОселя» ми донині зберігаємо лідерство. Станом на літо 2023-го в межах програми Ощадбанк охопив 53% ринку іпотечного кредитування України. З початку року ми видали кредити 1200 клієнтам на суму 1,7 млрд грн.
Крім іпотечних кредитів, Ощадбанк видає позики на купівлю рухомого майна?
Попри війну українці зрозуміли, що життя триває, і почали потроху цікавитися придбанням автомобілів. Звісно, ринок просів через проблеми з доставкою авто в Україну і падінням платоспроможності громадян. Влітку 2022-го Ощадбанк першим серед банків відновив автокредитування. Щоб отримати позику, потрібно внести від 20% вартості обраної автівки, розподіливши решту суми на сім років. Можна обрати й менший термін, але сім років – це та частота виплат, коли фінансове навантаження відчувається мінімально. Відсотки варіюються залежно від терміну кредитування, суми авансу і марки авто.
Як змінилася комунікація Ощадбанку з клієнтами за півтора року війни?
У 2018-му ми фокусувались на меседжі: «Ощадбанк – найбільший універсальний банк країни». Після повномасштабного вторгнення банк приєднався до кампанії «Сміливість» і разом з іншими великими брендами розповідав про відданість своїх працівників. У 2023-му, коли держава визначила вектор розвитку держбанків на час війни, ми зрозуміли, що потребуємо власної комунікаційної стратегії.
Розкажіть про комунікаційну платформу «Моє». Яка її мета та філософія?
Під час війни українці згуртувалися навколо нашої ідентичності. Навколо великого «моє», яке ми нізащо не віддамо ворогу: «моя земля», «моя родина», «мій дім», «моя робота». Тож Ощадбанк оновив концепцію комунікацій із лейтмотивом «моє».
У нашому «моє» – гордість за роботу працівників у перші місяці війни: інкасатори везли українцям пенсії та соцвиплати, відділення працювали під час ракетних обстрілів, контакт-центр відповідав на дзвінки з бомбосховищ. Ми залишались на територіях, де вже не було жодного банку, та повертались на деокуповані землі одними з перших. Менш ніж за тиждень після звільнення Херсона Ощадбанк відкрив там відділення, хоч і на генераторах – не було ані світла, ані тепла.
Хоч ми й кажемо про стратегію «моє» на телебаченні і в соцмережах, це не агресивна маркетингова кампанія. Це радше нова внутрішня конституція банку, які відображає наші цінності.
Як із початку війни Ощадбанк оновив функціонал диджитал-інструментів?
Ми інвестували в розробку нових функцій застосунку «Мобільний Ощад» та зробили апгрейд чат-ботів у Viber і Telegram. Врахувавши вимушений виїзд багатьох клієнтів з України, ми підключили опцію додзвону до банку через сайт. Укріпили ІТ-інфраструктуру – півтора року минуло без жодного збою в роботі мобільного застосунку, контакт-центру та відділень.
Як війна змінила настрої та потреби преміум-клієнтів?
Через релокацію багатьох преміум-клієнтів до інших країн їхні потреби змінились. Приміром, зріс попит на дистанційне обслуговування. До того ж вони стали більше цінувати контакт із преміум-менеджером, який у будь-який час допоможе розвʼязати проблему.
Ощадбанк у партнерстві з Masterсard надає сервіси, що корисні для наших преміум-клієнтів як в Україні, так і за кордоном. Усередині країни це знижки на послуги таксі Uklon і безкоштовна річна підписка на Megogo. Також преміум-клієнтам пропонуються знижки в Буковелі: 10% – на проживання в готелі «Буковель», 10% – на денний табір для дітей, 10% – на послуги туристичного центру тощо.
Для преміальних клієнтів за кордоном Ощадбанк у співробітництві з Mastercard також підготував цікаві пропозиції: безплатний роумінг, до 35% знижки на бронювання авто на Avis, до 10% – на booking.com, до 20% кешбеку в європейських магазинах і ресторанах-партнерах. Також діє програма LOUNGE KEY, яка дає можливість відвідувати бізнес-зали аеропортів по всьому світу на спеціальних умовах. Із сервісом Mastercard Travel Experiences преміум-клієнти можуть скористатись окремою чергою для проходження контролю безпеки в більш ніж 100 аеропортах Європи, скуштувати улюблену страву чи напій перед перельотом зі знижкою до 25% або замовити індивідуальний трансфер з/до аеропорту.
Яка мета впровадження цих пропозицій?
Відповідати сучасним вимогам клієнтів, які зараз суттєво змінились. Кінцева мета нашої роботи – задоволений клієнт. А це вже конвертується в довгострокові відносини з ним. Тому Ощадбанк продовжує працювати, залишатись передовим технологічним банком і створювати нові продукти для українців навіть під час повномасштабної війни.
Вы нашли ошибку или неточность?
Оставьте отзыв для редакции. Мы учтем ваши замечания как можно скорее.