Павло Яковенко, засновник і співвласник компанії СRMiUM. /надано пресслужбою
Категорія
BrandVoice
Дата

Ключ до оптимізації. Як компанія СRMiUM впроваджує надійні CRM-системи, допомагаючи бізнесу масштабуватися. Інтерв’ю засновника

7 хв читання

Павло Яковенко, засновник і співвласник компанії СRMiUM. Фото надано пресслужбою

СRMiUM працює на українському ринку автоматизації бізнесу понад вісім років. Спершу компанія пропонувала послуги технічного підряду з налаштування CRM-систем для малого бізнесу. З часом якість послуг створила компанії високу репутацію, і замовлень побільшало. За роки роботи СRMiUM виросла як горизонтально, так і вертикально, сформувавши пул рішень для автоматизації маркетингового та ІТ-бізнесу, гравців ринку ритейлу, установ освітньої галузі та компаній і відділів з управління людськими ресурсами. Про тренди ринку CRM-систем, важливість автоматизації сучасного бізнесу, її правильну етапність та унікальність послуг і продуктів від CRMiUM – в інтерв’ю засновника та співвласника компанії Павла Яковенка

Від малого до великого: заснування і масштабування CRMiUM

Коли і з чого народилася компанія CRMiUM?

CRMiUM – мій перший бізнес, що з’явився у 2016 році завдяки моєму досвіду у галузі автоматизації бізнес-процесів. До цього я працював багато років у компанії, яка є провідним вендором CRM-рішень в світі – Terrasoft (наразі Creatio). Звільнившись, спершу я не планував відкривати бізнес. Усе вирішив випадок. Мене порекомендували компанії GoIT – тоді ще невеликій – як фахівця з налаштування СRM-системи. Мені сподобалася компанія та її запит, це була така собі демо-версія власного бізнесу, коли я міг самостійно ухвалювати складні рішення – мені це сподобалося. Так я вирішив відкрити компанію-інтегратор. А в GoIT, до речі, досі працює обрана тоді система. Компанія виросла і CRM-система також, але кістяком залишилося рішення восьмирічної давнини, і це дуже надихає мене.

Які послуги CRMiUM пропонувала на початку свого шляху?

Спочатку ми впроваджували тільки одну систему Zoho, і робили впровадження під ключ. Але з часом вирішили розширювати і портфель систем і послуг.

Як розширився пул послуг і продуктів станом на зараз?

Зростала експертиза CRMiUM – більшало клієнтів. Ми аналізували потреби ринку і розробляли нові пропозиції, які могли б їх покрити. Так з’явилася послуга впровадження CRM-системи під ключ. Це пакет, до якого входить налаштування системи, навчання співробітників користуванню нею, інтеграція з іншими системами бізнесу, запуск і підтримка.

Далі ми поповнили портфель пропозицій ще двома послугами. Перша – структурування процесів перед впровадженням. Наші клієнти часто скіпають крок структурування вимог або некоректно їх формують, бо не мають часу на їхній чіткий опис. Це ускладнює та уповільнює нашу співпрацю. Ми ж вирішили пропонувати клієнту, що має розгалужені процеси, структурувати їх і лише після цього впроваджувати CRM-систему.

Друга нова послуга – професійний рекрутинг внутрішніх адміністраторів. Часто у клієнта у команді немає спеціаліста, який займеться впровадженням і адмініструванням СRM-системи. У кращому випадку це людина, яка міксуватиме свою посаду і ці нові обов’язки, не маючи відповідної експертизи, у гіршому – цю роль візьме на себе маркетолог або СЕО і просто не матиме на це часу. Ми ж у CRMiUM, подумавши, як полегшити роботу, запропонували клієнтам допомогу у наймі внутрішніх адміністраторів. У нас є цей досвід, адже ми наймаємо таких людей для себе. Тепер ми шукаємо для компаній фахівців цифрової галузі, іноді навчаємо їх, а іноді формуємо цілу inhouse-команду для управління СРМ, якщо бізнес не хоче віддавати це на аутсорс.

Також маємо ще один новий проєкт, – зараз тестуємо його – який ознаменував наш вихід за рамки СRM. Йдеться про компанію Digitalist, що займеться digital-дизайном бізнесів. Так буває, що клієнт, формуючи вимоги, неправильно розуміє свої потреби і цілі. Іноді СRМ-система не закриває потребу або закриває частково. Тож ми вирішили створювати digital-дизайн бізнесу. Спершу проводимо консультацію і тестуємо наявну систему компанії – це потрібно, аби сформувати потребу, і тільки після цього впроваджуємо систему автоматизації.

Зі скількома клієнтами CRMiUM попрацював станом на зараз?

У нас понад 500 клієнтів. Це малі та середні підприємства, а також бізнеси, що підбираються до категорії «великі». Клієнтів, з якими ми активно працюємо щомісяця, – 150-160. Серед них – українські компанії Megogo, Fedoriv, МХП, Genesis, Academy DTEK, ЛУН, GoIT, Laba тощо.

Опишіть вашого клієнта: який це сегмент бізнесу, скільки у нього співробітників?

У перші рік-два існування CRMiUM клієнтами були мікро- і малі бізнеси. Щойно ми зросли, «зріс» і клієнт. Зараз це середні та великі бізнеси, які працюють на ринку 10+ років, мають монолітну бізнес-стратегію, велику клієнтську базу і потребують автоматизації не тільки продажів, а й облікової системи, HR-процесів, аналітики, та хочуть запустити чат-боти.

Розкажіть про роботу за кордоном: у яких країнах працює CRMiUM?

Маємо клієнтів із 27 країн. Перший за величиною іноземний ринок – польський. Там ми працюємо з юридичною особою, надаємо послуги польською мовою. Також працюємо на англомовних ринках: у США, Великій Британії, Ізраїлі, Німеччині, Болгарії. Загальний дохід компанії на 60% формують українські клієнти і 40% – іноземні.

У чому якість та унікальність послуг компанії CRMiUM? Які болі клієнтів ви вирішуєте, впроваджуючи для них автоматизацію?

Деякі компанії-інтегратори помилково фокусуються лише на технічному налаштуванні CRM-системи і не навчають співробітників компанії роботі з нею. Буває, що наполягають на впровадженні конкретної CRM-системи, не аналізуючи особливості бізнесу клієнта, тому замовник отримує непотрібні функції.

У CRMiUM – зовсім інший алгоритм, тому і якість послуг вища. Ми сегментуємо роботу на багато етапів, щоб не втратити по дорозі чогось важливого. У нашій команді 70+ фахівців, тож робота виконується максимально швидко та сфокусовано: усі завдання поділені на відділи, у кожного з яких є керівник, тож клієнт отримує найширшу і найглибшу експертизу зі свого питання.

Ми аналізуємо запит клієнта і специфіку його роботи, виокремлюємо цілі бізнесу, проводимо аудит процесів. Далі підбираємо оптимальну CRM / ERP / HRM-систему серед найпопулярніших і найдієвіших. Розробляємо концепцію впровадження, де чітко й просто описуємо усі свої напрацювання та представляємо клієнту так, щоб він усе зрозумів. Під час налаштування щотижня проводимо демопокази системи, щоб швидко збирати фідбек. І нарешті навчаємо працівників клієнта користуватися CRM-системою, детально розповідаючи усі нюанси в межах відеогайдів. Крім того, після запуску ми продовжуємо розвивати систему.

Павло Яковенко, засновник і співвласник компанії СRMiUM.

Павло Яковенко, засновник і співвласник компанії СRMiUM.

Яким є середній чек вартості ваших послуг?

Глобальний чек дуже розтягнутий у часі – це оплата не за тиждень чи місяць, а здебільшого – за кілька місяців роботи. Приміром, за перший проєкт ми отримали $1000. Зараз же $500-1000 коштує пакетне рішення, яке впроваджуємо за тиждень–два. Це підбір CRM, ERP або HRM-платформи. Чек стартового запуску системи для середнього бізнесу – від $8000 до $15 000.

Як плануєте розвивати CRMiUM далі?

Плануємо виходити і закріплюватися на зовнішніх ринках як локальний бренд з місцевими експертами та юридичною особою. Зараз аналізуємо ринок Румунії, плануємо відкривати там юрособу. Це цікаво з точки зору потенціалу, але щоб закріпитися там, потрібен великий бюджет. Весь час існування ми розвивалися в Україні на власні кошти, і це вдавалося добре. Але зовнішні ринки – інша справа. Наш продукт виходить на ринок довго, бо має тривалий цикл продажів – щонайменше пів року, а на операційну самоокупність можна розраховувати лише за рік. Тож потрібна велика фінансова подушка. Частину маємо, а на решту витрат шукаємо інвестора, який допоможе і фінансово, і операційно, і юридично. Найкращим варіантом буде інвестор з галузей ІТ чи консалтингу. 

Довідка про компанію CRMiUM і її продукти

Довідка про компанію CRMiUM і її продукти

Компанія CRMiUM пропонує клієнтам такі послуги:

Підбір СRМ-системи – обрання CRM/ERP/HRM-платформи для бізнесів.

Аудит – пошук точок росту для покращення бізнес-процесів у компаніях, які уже використовують CRM, та рекомендація шляхів оптимізації процесів.

Підготовка процесів до автоматизації – виявлення неоптимальних бізнес-процесів і рекомендації щодо їхньої оптимізації.

Впровадження «під ключ» – надання послуг, які ведуть до успішного запуску CRM-системи, що якісно покращує показники бізнесу.

Супровід і розвиток – закріплення за CRM-системою клієнта професійної команди інтеграторів, оперативне реагування на будь-який запит і надання пропозицій з покращення існуючої СRM-системи.

Адміністрування CRM на аутсорсі – підбір адміністратора CRM для клієнта.

Кількість клієнтів компанії – 500+ у 27 країнах у Європі та Північній Америці.

Перелік продуктів і сервісів, які компанія пропонує клієнтам, динамічний і гнучкий на тлі технологічного прогресу та адаптації до умов ринку. Станом на жовтень 2024 року CRMiUM впроваджує такі продукти:

  • Zoho – система для автоматизації робочих процесів, яка дозволяє масштабувати процеси.
  • Creatio – платформа для автоматизації робочих процесів на основі no-code технологій, що пропонує готові модулі для різних бізнесів.
  • Odoo – ERP та CRM-система з готовими модулями і відкритим вихідним кодом, що дає змогу обʼєднати усі програми, повністю автоматизувавши усі бізнес-процеси.
  • Pipedrive – система для управління продажами, яка групує необхідні дані і дозволяє керувати ними та автоматизувати їх.
  • NetHunt – система автоматизації продажів, інтегрована з Gmail, яка допомагає керувати потенційними клієнтами, відстежувати процес продажу.
  • HubSpot – платформа, що дає змогу відстежувати лідів і клієнтів на різних етапах, має доступні чат, динамічні списки, форми для залучення клієнтів та email-маркетинг.
  • KeyCRM – система для інтернет-магазинів з вбудованими інтеграціями маркетплейсів, сайтів, поштових сервісів.

Без автоматизації не буде розвитку: чому CRM справді необхідна бізнесу

Як впроваджують автоматизацію у світі та в Україні?

За кордоном фахівці розробляють штучний інтелект, але Україна впроваджує його чи не найкраще. Ми швидко опановуємо нові технології, оперативно імплементуємо їх, вбудовуючи ШІ-інструменти у наш В2В-софт. Україна повсюдно використовує чат-боти у Telegram, Viber, Instagram, тоді як за кордоном цього часто не розуміють. Там користуються СМС-розсилками і е-поштою.

У чому полягає важливість автоматизації для сучасного бізнесу, чому без неї не обійтися?

Від поетапної та далекоглядної автоматизації залежить виторг і швидкість розвитку компаній. Це ключ до оптимізації й масштабування бізнесу, який важливий з чотирьох причин.

  1. Перша – спрощення процесів. Бізнес, де дані зберігаються у головах співробітників та їхніх блокнотах і таблицях Excel, не масштабується.
  2. Друга – економія часу та грошей. Неправильна аналітика, зроблена підручними засобами, несе фінансові збитки.
  3. Третя – керування процесами у будь-якій точці світу й у будь-який час. Це надійне зберігання даних, їхня синхронізація і різностороння аналітика. Це швидкі звіти, що дають змогу ухвалювати правильні рішення та нарощувати заробіток.
  4. Четверта – змога наймати віддалених працівників без збитків для бізнесу. Приміром, ми у CRMiUM не маємо офісу, наша команда працює віддалено, і при цьому ми стабільно зростаємо, бо якісно автоматизували власні процеси.

Який вигляд має правильна автоматизація?

Не можна братися одразу на закриття всіх запитів, потрібна поступовість. Малому бізнесу треба впроваджувати системи недорогі і максимально вигідні з огляду на потреби, ті, що допомагають продавати.

Найголовніше структурувати комунікацію: витягнути її з чатів та особистої пошти співробітників і синхронізувати. Після цього можна переходити до автоматизації облікових і HR-процесів. Крок за кроком правильна автоматизація стає не просто інструментом, а надійним фундаментом для зростання бізнесу, допомагаючи впорядкувати процеси та звільнити час для розвитку нових можливостей.

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.