Вячеслав Климов, співвласник «Нової пошти» та групи NOVA. Віра Платонова, старша віцепрезидентка Visa, яка відповідає за 17 ринків.
Категорія
BrandVoice
Дата

Надійне партнерство, запуск відділень у Європі та управління групою NOVA. Головне з інтерв’ю зі співвласником «Нової пошти»

4 хв читання

Вячеслав Климов, співвласник «Нової пошти» та групи NOVA. Віра Платонова, старша віцепрезидентка Visa, яка відповідає за 17 ринків.

Forbes BrandVoice спільно з Visa запустили проєкт «Точка (без)контакту», у якому топменеджери провідних українських компаній у серії відеоінтерв’ю розповідають про те, як і чим живуть їхні компанії, які ключові виклики постали перед командами та як їх долають, про те, як ухвалюють рішення і реагують на безпрецедентні виклики з початку повномасштабної російської воєнної агресії

Героєм шостого епізоду став Вячеслав Климов, співвласник «Нової пошти» та групи NOVA.

У розмові з Вірою Платоновою, старшою віцепрезиденткою Visa, яка відповідає за 17 ринків, він розповів про символ «Нової пошти», нові послуги, що не повʼязані з доставкою товарів, експансію до Європи, а також розкрив секрети довготривалого партнерства й анонсував інновації, які чекають клієнтів компанії цьогоріч.

Підсумовуємо головні тези розмови. 

Компанія починалась зі «Славути»

  • Перша автівка «Нової пошти» – «Славута». На ній Вʼячеслав Климов та Володимир Поперешнюк шукали співробітників, відкривали філії, перевозили посилки – у неї можна було завантажити близько 200 кг посилок.
  • Через 12 років Андрій Федорів (маркетолог, засновник Fedoriv Group) запропонував знайти цю автівку, її вдалося викупити. Тепер вона стоїть на постаменті перед входом у найбільший термінал NOVA в Києві як символ початку компанії.
  • Загалом у 2001 році в бізнес вклали $7000. З моменту заснування і до 2014 року Вʼячеслав Климов був генеральним директором «Нова пошта».
  • У компанії побудували таку систему управління, що дозволяє засновникам менеджерити дрібні операційні питання та приймати тактичні рішення. Така управлінська конструкція дає можливість постійно покращувати продукти компанії та створювати стратегію.

NOVA – як новий меседж

  • 9 січня 2024 року група компаній «Нова пошта» анонсувала зміну назви на NOVA. Це не ребрендинг, а наведення ладу в брендах компанії й водночас меседж, що група – уже більше, ніж експрес-доставка. Слово «пошта» залишається в назві українського бренду, а слово «пост» – у назві європейської мережі.
  • У компанії створюють нові бізнеси, зокрема запустили додаток Nova Pay. Це сервіс у форматі cashless economy, де клієнту зручно, зрозуміло й легко здійснювати будь-які платежі. У 2022 році рівень оплати cashless послуг «Нової пошти» був трохи вищий за 50%, а у 2023-му – сягнув уже 53%.
  • Сьогодні стратегія компанії фокусується на шести пунктах: fast, easy, safe, human, tech, growth. Наприклад, easy (легко) означає, що додаток має бути настільки простим та дружнім для клієнта, щоб той закохався в нього одразу.

Про партнерство та сумісну роботу

  • Перші три місяці великої війни Вʼячеслав та Володимир провели разом стільки ж часу, як і на початку 2000-х років: брали участь у нарадах, пили чай та обідали разом із менеджерами. Вʼячеслав вважає, що бізнес врятували саме співробітники компанії – у Харкові, Полтаві, Івано-Франківську, Херсоні.
  • За 22 роки між партнерами не було великих сварок чи сперечань, натомість завжди було бажання знайти компроміс. Якщо про щось домовитись одразу неможливо, ідею знімають з обговорення, а повертаються до неї, коли один із партнерів буде згоден із пропозицією іншого.
  • Чотири складові надійного партнерства: відвертість у спілкуванні, збіг цінностей, співпадіння цілей та психологічна сумісність.
  • Заохочують співробітників бути клієнтами своєї ж компанії, користуватись її мобільним додатком. Засновники самі часто відвідують відділення і термінали, вчать менеджерів постійно бути на місцях.

Запуск відділень у Європі та робота над помилками

  • Головним завданням 2023 року було приходити з прапором України й «Нової пошти» та розставляти їх у країнах Європи. Загалом 2023-й став першим роком повноцінної роботи компанії NOVA за кордоном.
  • Відкрили 10 відділень у Європі за рік, але поки що засновники не задоволені результатами їхньої роботи. Проте стан незадоволеності сприймають як комфортне управлінське середовище.
  • Бізнес у Європі наразі працює в режимі стартапу та тестування гіпотез – рік роботи NOVA показав багато помилок, але без них розвиток компанії був би неможливий.
  • Запустили власний корпоративний університет у Європі, що дасть змогу залучити й іноземців до навчання та подальшої роботи в компанії.
  • Завдяки експансії на міжнародні ринки для багатьох співробітників усередині компанії відкрився карʼєрний ліфт. Більшість вакансій, у тому числі CEO, закрили завдяки українському менеджменту. Лавка запасних у компанії постійно поповнюється, тому що люди професійно зростають.

Плани NOVA POST EUROPE на 2024 рік

  • Завдання номер один для NOVA POST EUROPE – стати найкращим вибором для українців, створити надійний, якісний і швидкий канал за кордоном і вдома.
  • Наступний крок – обʼєднати між собою країни без України. Наприклад, Польщу та Німеччину або Польщу та країни Балтики.
  • Не збираються конкурувати із сильними локальними гравцями на логістичному ринку, натомість планують встановити з ними партнерство. Це дасть можливість доставляти посилки з Америки або Китаю не тільки в Україну чи Молдову, а й в інші великі регіони.
  • У 2024 році планують відкрити ще чотири відділення – в Іспанії, Франції, Австрії та Великій Британії.
  • Рівень технологій та диджиталізації поштових відділень компанії в Європі – такий самий, як і європейський, або краще. Вважають, що вдосконалювати потрібно навички глобального управління, тому в NOVA POST EUROPE мають зʼявитись топменеджери таких міжнародних гравців, як FedEx, UPS, DPD.

«Нова пошта» в цифрах за минулий рік

  • За 2023 рік «Новою поштою» перевезено понад 400 млн посилок. Це більше, ніж у довоєнному 2021 році (тоді перевезли 350 млн).
  • Інвестиції NOVA в перемогу – на допомогу Силам оборони – у 2023 році склали 1,6 млрд грн.
  • 24 години – середня доставка посилки по Україні.

Інноваційні рішення 2024 року

  • Головна інновація – новий мобільний додаток, але поки що в компанії стримують його поширення серед клієнтів, бо, по-перше, старий додаток подобається клієнтам, а по-друге, ще багато деталей слід відшліфувати.
  • Роботизація – ще одна інновація в компанії. Наприклад, є вантажні термінали, де вантажі перевозять роботи. У компанії також впроваджують IT-розробки, які допомагають покращувати логістичний ланцюг, і тестують штучний інтелект у різних галузях.

Бліц-питання

  • Одна порада підприємцям-початківцям? Дійте.
  • Скільки годин ви спите? Намагаюсь вісім, для мене це важливо.
  • Якби ви писали книгу, про що вона була б? Думаю, про управління через людей.
  • Якби не «Нова пошта», то який бізнес? Ще більша «Нова пошта».

Дивіться повну відеоверсію розмови за посиланням або слухайте як подкаст на зручній для вас платформі.

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.