У квітні 2023-го Валерій Решетняк обійняв посаду СЕО у команді robota.ua. «Пік тривоги та ризиків вже відбувся, проте зміна СЕО під час війни, у все ще кризовий момент, – великий стрес і челлендж для команди», – зазначає він. Як вдалося завоювати довіру співробітників? Яку роботу проводили з клієнтами, щоб зберегти їх та отримати нових? Про це – в колонці Валерія Решетняка, СЕО robota.ua.
Фундаментальний підхід
На початку роботи в пріоритеті було два напрями: забезпечення business continuity, тобто підтримка функціонування бізнесу під час війни, та побудова стосунків із командою.
Для команди я не був зовсім новою людиною. До ролі СЕО займав позицію директора з продажів, це дещо полегшило адаптацію в новому статусі. Основною метою стало отримання довіри співробітників та підтримка команди. Працівникам важливо було побачити, що робота залишиться чесною, прозорою та значущою. З мого досвіду в таких випадках найліпше працюють прості дії:
- Щиро ставитися до бізнесу, яким керуєте, як би ви ставилися до власного. Тут потрібно не номінальне бачення, а абсолютне занурення в процеси.
- Дотримуватися політики відвертості. Ані СЕО, ані команда не мають приховувати помилки. В роботі їх не уникнути, особливо в такий стресовий час. Тому треба навчити команду не боятися говорити про проблеми, тільки так їх вдасться швидко виправити.
- Акцентуватися на кросфункціональній колаборації. Постійна взаємодія між різними відділами та департаментами компанії – це фактично їх перетворення на одну велику команду, де кожен розуміє, хто він є та чим займається.
Планування робочих процесів
У січні 2023-го ситуація на ринку почала вирівнюватися, і це дало змогу знову запустити сталі процеси в команді. Тут на допомогу прийшло планування, але треба розуміти, що й воно потребує адаптації до воєнних умов.
Планувати на рік у період невизначеності – неможливо. Ми розробили річний план, проте постійно коригували його. Тому основний рух відбувався за міністратегіями: квартальними й навіть помісячними.
Зараз робота сфокусована довкола 4-5 стратегічних напрямів. При цьому всі команди взаємодіють між собою, тобто кожен робить внесок у ключові напрями роботи.
Цікаво, що ринок відновлювався достатньо швидко, тому плани перевиконували. Це дало змогу вивільнити кошти для команди. Наприклад, наприкінці минулого року усі працівники отримали бонус до зарплати у розмірі півмісячного окладу. Хоча 80% із них не розраховували на премію.
Коли плани спрацьовують, а показники вдається навіть перевиконати, це помітно і для клієнтів, і для команди. Саме так вдається підтримати business continuity.
Організація роботи міжнародних компаній
Robota.ua – міжнародна компанія, ми є частиною групи Pracuj. Наш головний офіс знаходиться у Варшаві. Наразі у компанії є портали з пошуку роботи в Україні та Польщі. Окремий продукт – це ATS, або Application Tracking Systems, що працюють на польському та німецькому ринках. У планах маємо вихід в країни DACH.
Ми маємо глобальну візію. Тобто в роботі я і вся команда спираємось не лише на українські показники чи тенденції, а маємо змогу аналізувати ринок Європи.
Велика частка міжнародних компаній працюють за матричною структурою: в них є локальний СЕО та головний директор в іншій країні. Тобто команди мають одразу два керівники. Це ускладнює процеси: локальний СЕО може бачити один сценарій розвитку, а людина за кордоном – інший. Приходячи в міжнародну компанію, треба бути готовим працювати на двох керівників.
Для групи Pracuj ми обрали іншу структуру. Локальні офіси мають максимум повноважень та самостійно приймають рішення. Звичайно, ми взаємодіємо з польськими та німецькими командами, але менеджмент, продукт та клієнт у нас виключно український. Акціонери, що знаходяться за межами України, міцно підтримують нас з 2022 року.
Ми працюємо за системою OKR – objective key results. Це коли всі цілі каскадуються: від глобальних – до тих, що стосуються конкретних країн, департаментів та команд. Звичайно, кожен спеціаліст розуміє глобальні цілі, й зрештою, саме на їх досягнення і працює.
Зміни в роботі та пріоритетах під час війни
З початком війни у ринку з’явилося багато нових потреб. Точно можу сказати, що ринок зараз належить пошукачу, тож важливо вміти з ним взаємодіяти.
У 2023 році ми запустили першу велику промокампанію за період повномасштабного вторгнення. Рекламу зосередили у Facebook та Google. Кампейн із псом-роботошукесом охопив 87% аудиторії пошукачів. Ми отримали понад 1 млн переходів на сайт, а ще – приріст юзерів мобільного застосунку на 43%.
Паралельно почали запускати нові продукти та удосконалювати ті, що були раніше. Ось кілька прикладів:
- Helper – це спеціальний аплікейшн для автоматизації роботи рекрутерів. Автоматизація відбувається на кожному кроці: від розміщення вакансії – до наймання співробітника. Helper також аналізує ефективність кожного з етапів підбору кандидатів. Продукт є безкоштовним для клієнтів. Це приємний бонус до придбаного пакета вакансій.
- Впровадження ШІ. Ми використовуємо його для підготовки описів вакансій, генерування списків питань на співбесіду для роботодавців тощо. Тобто робимо взаємодію з платформою зручнішою та більш автоматизованою.
- Метчинг пошукачів та роботодавців. Тут також використовується штучний інтелект. ШІ моніторить шлях пошукачів: з якими вакансіями вони взаємодіють, які фільтри використовують тощо. Потім, спираючись на це, добирає найбільш релевантні вакансії.
Взаємодія некомерційних компаній та держави
У нашій команді є спеціалісти, що наразі служать у лавах ЗСУ. Також у наших працівників є рідні на фронті. Ми підтримуємо всіх: допомагаємо грошима, амуніцією, фактично закриваємо будь-які запити.
Звичайно, як відповідальний бізнес, ми хочемо допомагати підтримувати економіку країни. Для цього стали більше взаємодіяти з державою. В грудні 2023 року спільно з Міністерством оборони ми запустили окремо рекрутингову платформу для військовослужбовців – defence.robota.ua. Думаю, це один із найважливіших наших проєктів за останній час. Потреба в мотивованих та професійних військовослужбовцях залишається, а платформа дає змогу самостійно обрати підрозділ та посаду, на якій людина хоче служити.
Крім цього, багато взаємодіємо з Міністерством цифрової трансформації. У нас є інтеграція з «Дією» – каталог вакансій у «Дія.Освіта», і ми точно не плануємо зупинятися на цьому.
Безперечно, і війна, і наш статус міжнародної компанії впливають на побудову робочих процесів. Проте коли команда працює злагоджено і є вмотивованою, вдається успішно долати будь-які труднощі. Над цим я і працюю щодня.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.