Валерій Решетняк, СЕО robota.ua /пресслужба robota.ua
Категорія
BrandVoice
Дата

«Зміна СЕО під час війни – челендж для команди і самого керівника», – Валерій Решетняк, СЕО robota.ua

Валерій Решетняк, СЕО robota.ua. Фото пресслужба robota.ua

У квітні 2023-го Валерій Решетняк обійняв посаду СЕО у команді robota.ua. «Пік тривоги та ризиків вже відбувся, проте зміна СЕО під час війни, у все ще кризовий момент, – великий стрес і челлендж для команди», – зазначає він. Як вдалося завоювати довіру співробітників? Яку роботу проводили з клієнтами, щоб зберегти їх та отримати нових? Про це – в колонці Валерія Решетняка, СЕО robota.ua. 

Фундаментальний підхід 

На початку роботи в пріоритеті було два напрями: забезпечення business continuity, тобто підтримка функціонування бізнесу під час війни, та побудова стосунків із командою.

Для команди я не був зовсім новою людиною. До ролі СЕО займав позицію директора з продажів, це дещо полегшило адаптацію в новому статусі. Основною метою стало отримання довіри співробітників та підтримка команди. Працівникам важливо було побачити, що робота залишиться чесною, прозорою та значущою. З мого досвіду в таких випадках найліпше працюють прості дії:

  • Щиро ставитися до бізнесу, яким керуєте, як би ви ставилися до власного. Тут потрібно не номінальне бачення, а абсолютне занурення в процеси.
  • Дотримуватися політики відвертості. Ані СЕО, ані команда не мають приховувати помилки. В роботі їх не уникнути, особливо в такий стресовий час. Тому треба навчити команду не боятися говорити про проблеми, тільки так їх вдасться швидко виправити. 
  • Акцентуватися на кросфункціональній колаборації. Постійна взаємодія між різними відділами та департаментами компанії – це фактично їх перетворення на одну велику команду, де кожен розуміє, хто він є та чим займається. 
Команда robota.ua

Команда robota.ua. Фото пресслужба robota.ua

Планування робочих процесів

У січні 2023-го ситуація на ринку почала вирівнюватися, і це дало змогу знову запустити сталі процеси в команді. Тут на допомогу прийшло планування, але треба розуміти, що й воно потребує адаптації до воєнних умов. 

Планувати на рік у період невизначеності – неможливо. Ми розробили річний план, проте постійно коригували його. Тому основний рух відбувався за міністратегіями: квартальними й навіть помісячними.

Зараз робота сфокусована довкола 4-5 стратегічних напрямів. При цьому всі команди взаємодіють між собою, тобто кожен робить внесок у ключові напрями роботи.

Цікаво, що ринок відновлювався достатньо швидко, тому плани перевиконували. Це дало змогу вивільнити кошти для команди. Наприклад, наприкінці минулого року усі працівники отримали бонус до зарплати у розмірі півмісячного окладу. Хоча 80% із них не розраховували на премію. 

Коли плани спрацьовують, а показники вдається навіть перевиконати, це помітно і для клієнтів, і для команди. Саме так вдається підтримати business continuity.

HR Camp robota.ua

HR Camp robota.ua. Фото пресслужба robota.ua

Організація роботи міжнародних компаній

Robota.ua – міжнародна компанія, ми є частиною групи Pracuj. Наш головний офіс знаходиться у Варшаві. Наразі у компанії є портали з пошуку роботи в Україні та Польщі. Окремий продукт – це ATS, або Application Tracking Systems, що працюють на польському та німецькому ринках. У планах маємо вихід в країни DACH

Ми маємо глобальну візію. Тобто в роботі я і вся команда спираємось не лише на українські показники чи тенденції, а маємо змогу аналізувати ринок Європи.

Велика частка міжнародних компаній працюють за матричною структурою: в них є локальний СЕО та головний директор в іншій країні. Тобто команди мають одразу два керівники. Це ускладнює процеси: локальний СЕО може бачити один сценарій розвитку, а людина за кордоном – інший. Приходячи в міжнародну компанію, треба бути готовим працювати на двох керівників. 

Керівний склад robota.ua та Gruppa Pracuj

Керівний склад robota.ua та Gruppa Pracuj. Фото пресслужба robota.ua

Для групи Pracuj ми обрали іншу структуру. Локальні офіси мають максимум повноважень та самостійно приймають рішення. Звичайно, ми взаємодіємо з польськими та німецькими командами, але менеджмент, продукт та клієнт у нас виключно український. Акціонери, що знаходяться за межами України, міцно підтримують нас з 2022 року. 

Ми працюємо за системою OKR – objective key results. Це коли всі цілі каскадуються: від глобальних – до тих, що стосуються конкретних країн, департаментів та команд. Звичайно, кожен спеціаліст розуміє глобальні цілі, й зрештою, саме на їх досягнення і працює. 

Зміни в роботі та пріоритетах під час війни

З початком війни у ринку з’явилося багато нових потреб. Точно можу сказати, що ринок зараз належить пошукачу, тож важливо вміти з ним взаємодіяти. 

У 2023 році ми запустили першу велику промокампанію за період повномасштабного вторгнення. Рекламу зосередили у Facebook та Google. Кампейн із псом-роботошукесом охопив 87% аудиторії пошукачів. Ми отримали понад 1 млн переходів на сайт, а ще – приріст юзерів мобільного застосунку на 43%.

Паралельно почали запускати нові продукти та удосконалювати ті, що були раніше. Ось кілька прикладів: 

  • Helper – це спеціальний аплікейшн для автоматизації роботи рекрутерів. Автоматизація відбувається на кожному кроці: від розміщення вакансії – до наймання співробітника. Helper також аналізує ефективність кожного з етапів підбору кандидатів. Продукт є безкоштовним для клієнтів. Це приємний бонус до придбаного пакета вакансій.
  • Впровадження ШІ. Ми використовуємо його для підготовки описів вакансій, генерування списків питань на співбесіду для роботодавців тощо. Тобто робимо взаємодію з платформою зручнішою та більш автоматизованою.
  • Метчинг пошукачів та роботодавців. Тут також використовується штучний інтелект. ШІ моніторить шлях пошукачів: з якими вакансіями вони взаємодіють, які фільтри використовують тощо. Потім, спираючись на це, добирає найбільш релевантні вакансії.

Взаємодія некомерційних компаній та держави

У нашій команді є спеціалісти, що наразі служать у лавах ЗСУ. Також у наших працівників є рідні на фронті. Ми підтримуємо всіх: допомагаємо грошима, амуніцією, фактично закриваємо будь-які запити.

Підтримка ЗСУ

robota.ua підтримує ЗСУ. Фото пресслужба robota.ua

Звичайно, як відповідальний бізнес, ми хочемо допомагати підтримувати економіку країни. Для цього стали більше взаємодіяти з державою. В грудні 2023 року спільно з Міністерством оборони ми запустили окремо рекрутингову платформу для військовослужбовців – defence.robota.ua. Думаю, це один із найважливіших наших проєктів за останній час. Потреба в мотивованих та професійних військовослужбовцях залишається, а платформа дає змогу самостійно обрати підрозділ та посаду, на якій людина хоче служити.

Підпис меморандуму з Міноборони.

Підпис меморандуму з Міноборони. Фото пресслужби robota.ua

Крім цього, багато взаємодіємо з Міністерством цифрової трансформації. У нас є інтеграція з «Дією» – каталог вакансій у «Дія.Освіта», і ми точно не плануємо зупинятися на цьому.

Безперечно, і війна, і наш статус міжнародної компанії впливають на побудову робочих процесів. Проте коли команда працює злагоджено і є вмотивованою, вдається успішно долати будь-які труднощі. Над цим я і працюю щодня. 

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні