Категорія
BrandVoice
Дата

Не медом намащено. Історії дніпровських підприємниць, які, попри критичну близькість до фронту й постійні обстріли, продовжують розвивати власні бізнеси

6 хв читання

Не медом намащено. Історії дніпровських підприємниць, які, попри критичну близькість до фронту й постійні обстріли, продовжують розвивати власні бізнеси

Українські підприємниці – потужна рушійна сила нашої економіки. Наразі вони працюють у надскладних умовах. Але, попри все, створюють продукти й послуги, зберігають робочі місця, зокрема на прифронтових територіях, де, здавалося б, це неможливо. Нова пошта першою після військових повертається у звільнені українські села та міста і стає ключовим логістичним звʼязком для своїх клієнтів із усієї України

Forbes BrandVoice у партнерстві з Новою поштою продовжує серію матеріалів, присвячених роботі підприємців на територіях, близьких до фронту.

У жовтні 2015 року дніпрянка Юлія Козлова почала свою справу з пошиття жіночого взуття. Спочатку вона майже нічого не знала про специфіку цього бізнесу. Перед нею лежала купа важких зелених колодок, які здавалися незрозумілими та складними. «Я запросила в команду жінку з 15-річним досвідом роботи на взуттєвому виробництві. Ми починали робочий день рано-вранці й закінчували о 23 годині», – згадує Юлія Козлова. Спочатку бізнес уміщався в кімнаті площею 80 кв. м, яка була й офісом, і виробництвом, і складом. Наймати нових працівників було складно, бо Юлія не могла гарантувати їм стабільну роботу. Але команда створила першу модель жіночих черевиків на танкетці, а через три місяці була готова перша колекція. Вирішили виставляти її в Києві на міжнародній виставці. Довго думали, як краще пересилати взуття в Київ із Дніпра, щоб уникнути затримок, пошкоджень або інших неприємних сюрпризів, і вирішили скористатися послугами Нової пошти. «Зараз це дивно згадувати, але тоді ми для пересилки чомусь вирішили скористатися б/в коробками, які заради економії купили в іншого підприємця. На цих коробках був напис GINO FIGINI, так і народилася назва нашого бренду», – каже Юлія.

GINO FIGINI

Юлія Козлова, засновниця бренду GINO FIGINI. Фото: Андрій Шостак

Взуття на київську виставку було доставлено вчасно, колекція мала успіх, у GINO FIGINI зʼявилися перші гуртові клієнти. Максимальний обсяг, який команда відвантажила одному замовнику, становив 400 пар. Загалом гуртовим клієнтам Юлія спочатку продавала близько 2500 пар на місяць.

З 2019 року команда Юлії Козлової почала продавати взуття вроздріб і невеликими партіями, співпрацюючи з крамничками у Києві, Львові, Харкові та Одесі.

«Згадуючи той час, розумію: якщо б не партнерство з Новою поштою, нічого б тоді не вийшло. 90% товару ми надсилали саме через неї, а 10% люди забирали самостійно, – розповідає Юлія. – При цьому весь час працюємо з одним і тим самим відділенням №86 у Дніпрі. Крім сервісу та швидкості, мені подобалося, що ми могли відправляти посилки не лише у великі міста, а й у районні центри та навіть села. Географія у Нової пошти неймовірно широка».

Коли почалося повномасштабне вторгнення, у команді GINO FIGINI працювало 20 людей. Юлія не думала про те, щоб виїхати з Дніпра, адже її дім був тут. Але й думати про бізнес було недоречно. Саме у цей час до Юлії звернулися волонтери: чоловіки йшли на фронт, зручного взуття для них дуже не вистачало. «Наша команда згуртувалася навколо ідеї зробити хлопцям берці, хоча до цього з чоловічим взуттям ми не працювали, – згадує Юлія. – У нас не було ні колодок, ні інших матеріалів – наш швець переточив колодки з жіночих на чоловічі. У результаті ми пошили тисячу пар берців».

Незабаром почали писати й клієнти: з приходом весни було потрібне нове взуття. У березні 2022-го Юлія відправила 146 пар, а вже в червні команда вийшла на довоєнні обсяги. 

«Як не дивно, сьогодні у нас набагато більше відправлень, ніж у 2021 році. Якщо до повномасштабного вторгнення клієнтам було складно пояснити, чому варто купувати українське, то зараз цього робити не потрібно. Українці свідомо роблять вибір, – говорить власниця GINO FIGINI. – Навіть ті клієнти, які виїхали за кордон, все одно замовляють взуття у нас. Масштабували бізнес легко, тому що ключові питання з доставкою нашої продукції за кордон закрила Нова пошта. Тепер відправляємо замовлення у Польщу, Німеччину, Угорщину, де у нас найбільше клієнтів». Український бренд GINO FIGINI вже завоював серця понад 40 000 жінок у 15 країнах, пропонуючи черевики, чоботи, босоніжки зі шкіри та замші.

Нова пошта

Ключові питання з доставкою продукції GINO FIGINI за кордон закрила Нова пошта. Фото: Андрій Шостак

Юлія планує розвивати бренд GINO FIGINI і за межами Європи. Вона вже має двох гуртових замовників із США та Канади, яким відправила по 150 пар взуття. Одна з найближчих цілей – створити зручну систему складу, що дасть змогу скоротити час на пошуки матеріалів з 15 до 1 хвилини. Детальніше про те, як це реалізувати, та інші бізнес-інсайти Юлія дізналася у Школі бізнесу Нової пошти. Вона багато чула від колег-підприємців про рівень навчання там, тому як тільки побачила рекламу про відкриття курсу в Дніпрі, одразу заповнила форму заявки.

«Всім підприємцям раджу подати туди заявку, це всього п’ять хвилин. Під час навчання я отримала багато корисної інформації про фінанси, маркетинг і продажі, – говорить Юлія Козлова. – Крім того, Нова пошта об’єднує підприємців з однієї області України. Це допомагає налагодити звʼязки та можливі колаборації. Хтось виготовляє косметику, хтось займається металом – ми, дніпряни, спілкуємося між собою і разом розвиваємося на благо нашого регіону, нашої країни».

Солодка спадщина

Сестри Діана та Катерина Марченки виросли в родині, яка понад 45 років займається бджільництвом. З дитинства вони спостерігали, як дідусь робить мед, що перетворюється на ніжну пасту. «Це був чисто білий крем-мед, і ми навіть не думали, що в нього можна додавати какао чи горіхи», – розповідає співзасновниця бренду LOVE HONEY Діана Марченко. Але коли у 2017 році на одній із ярмарок дівчата побачили, яку популярність має медова паста з натуральними домішками, то попросили у батьків 10 л меду і почали експериментувати.

Експерименти були успішними: перший варіант крем-меду мав шоколадний смак завдяки якісному бельгійському какао. Згодом вони створили «Рафаелітто» – крем-мед із кокосом і мигдалем, а пізніше – з імбиром і лимоном. «Ми часто брали участь у ярмарках, щоб зрозуміти, що подобається клієнтам. Люди були в захваті, – посміхається Діана. – Надихнувшись успіхом, ми створили акаунт в Instagram і почали продавати онлайн різні варіації крем-меду, реінвестуючи зароблені кошти у нові смаки». Так у 2017 році дівчата вдихнули нове життя в сімейний бізнес.

LOVE HONEY

Діана та Катерина Марченки, співзасновниці бренду LOVE HONEY. Фото: Андрій Шостак

До повномасштабного вторгнення бізнес стрімко розвивався. Щороку LOVE HONEY подвоював дохід. До 2022 року компанія продавала кілька тисяч банок медової продукції на місяць, а середній чек становив 600 грн. «Ми одразу почали співпрацювати з Новою поштою. Завдяки їй ми змогли доставляти наш крихкий товар і завжди були впевненими в якості пакування. Адже пересилати продукцію у скляних банках досить складно», – розповідає Діана.

Але прийшла війна, бізнес зупинився. Перші дні війни дівчата сумнівалися, чи буде комусь потрібен їхній продукт. «Склад був заповнений. Ми намагалися роздати все, щоб не дати ворогу пограбувати його. І тому вирішили все віддати нашим військовим», – згадує Діана.

Попри труднощі, поціновувачі якісного меду не забули про LOVE HONEY. Незабаром клієнти почали просити доставити їм улюблену продукцію знову. «Ми хвилювалися, адже добувати мед стало набагато важче. Раніше ми часто вивозили вулики на Сумщину чи Запоріжжя, де є чудові акацієві ліси. Але тепер туди їхати небезпечно через заміновані території та зміни в екосистемі, – говорить Діана. – Вибухи змінюють озоновий шар, що призводить до сильного потепління і критичних змін в екосистемі. Для бджіл це дуже важко, адже вони живуть лише 40 днів, а тут то дощ, то спека». Але була і стабільна складова – логістика Нової пошти, на яку можна було розраховувати і спиратися у плануванні вчасних і надійних доставок. «Це надало нам впевненості. Ми зважили все і вже у квітні 2022-го відновили бізнес», – кажуть підприємниці.

Сьогодні дівчата вже повернулися на довоєнний рівень доходу. Середній чек на покупку зріс до 900 грн. Наразі бренд LOVE HONEY пропонує 200 найменувань товарів. Серед популярних продуктів: крем-мед, класичний мед і горіхи з медом.

«Влітку ми відправляємо в середньому 1000 посилок на місяць, а взимку ця цифра зростає в кілька разів», – каже Діана. Спочатку дівчата самі пакували товар, але згодом почали віддавати його на пакування Новій пошті та економити свій час. Підприємниці зазначають: Нова пошта – надійний партнер у будь-яких ситуаціях.

«Ми маємо персонального менеджера, і це неймовірно зручно. Якщо я не встигаю зробити зміни в доставленні або переадресацію, я телефоную йому, і він завжди оперативно допомагає», – ділиться Діана.

Нова пошта

Завдяки Новій пошті підприємниці можуть доставляти продукцію LOVE HONEY в скляних банках і завжди бути впевненими в якості пакування. Фото: Андрій Шостак

Менеджер також інформує дівчат про акції та освітні курси. Обидві підприємниці закінчили навчання у Школі бізнесу Нової пошти. Тепер у планах – розвинути роботу з корпоративними клієнтами. Діана та Катерина вже співпрацюють із будівельними, IT- та фармацевтичними компаніями, а одним із їхніх ключових партнерів є monobank. «Ми готуємо спеціальні пропозиції до свят, робимо гарне пакування та брендування продукції. А завдяки поштомату, який наша персональна менджерка НП запропонувала встановити безпосередньо на виробництві, відправляємо посилки нашим клієнтам ще швидше».

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.