Ольга Шевченко, виконавча директорка ТОВ «РУШ» (Лінія магазинів EVA та EVA.UA) /пресслужба EVA
Категорія
BrandVoice
Дата

Еволюція EVA: від нових форматів до маркетплейсу

5 хв читання

Ольга Шевченко, виконавча директорка ТОВ «РУШ» (Лінія магазинів EVA та EVA.UA). Фото пресслужба EVA

Виконавча директорка ТОВ «РУШ» (Лінія магазинів EVA та EVA.UA) Ольга Шевченко про досягнення, нові формати та вплив мобілізації

Під час війни бізнесу доводиться знаходити непересічні рішення для масштабування та розвитку. Найбільша національна мережа магазинів краси і здоровʼя EVA активно інвестує в нові формати та технології. Виконавча директорка Ольга Шевченко розповідає про досягнення компанії у 2023 році, інвестиційні плани й ключові інновації. Також топ-менеджер ділиться досвідом впровадження нових послуг, висвітлює виклики, повʼязані з мобілізацією та дефіцитом робочої сили.

Про нові формати та експерименти

У 2023-му ми відкрили 58 нових магазинів, переважно у форматі «Жіноча енергія». Магазин розділений на дві частини: у чорній продаються продукти для краси, у бежевій – товари для дому. 

Ще з нових форматів минулого року – shop-in-shop «Центр здоров’я шкіри», де ми представляємо категорію дерматокосметики. Раніше українці шукали ці товари в аптеках та інтернет-магазинах, тепер – у дерматоцентрах магазинів EVA і на нашому сайті. Ми намагаємося тримати найкращі ціни та частіше пропонувати вигідні акції й приємні подарунки. Неможливо точно визначити вплив відкриття нового напрямку на середній чек, бо люди часто міксують покупки, обираючи товари з різних категорій. Але можу зазначити, що вартість одиниці товару в дерматоцентрі в середньому в 3,7 раза вища, ніж у звичайному асортименті EVA. 

Окремо аптечний напрямок розвивати зараз не плануємо. У 90% EVA є так звана «медична поличка» з вітамінами, БАДами, фітнес-чаями тощо. 

Магазин EVA у форматі «Жіноча енергія»

У 2023-му було відкрито 58 нових магазинів EVA, переважно у форматі «Жіноча енергія»

Магазин EVA у форматі «Жіноча енергія»

Магазин EVA у форматі «Жіноча енергія»

shop-in-shop «Центр здоров’я шкіри»

Формат shop-in-shop «Центр здоров’я шкіри» в EVA, де представлено категорію дерматокосметики

Попередній слайд
Наступний слайд

Про салони краси у EVA BEAUTY

Минулоріч ми відкрили перший магазин нового формату EVA BEAUTY у столичному ТРЦ Respublika Park, а в липні 2024-го плануємо запуск другого – у ТРЦ Victoria Gardens у Львові. Це нова концепція з розширеним асортиментом преміального цінового сегменту. 

Професійні засоби з догляду за шкірою обличчя та волоссям потребують іншого підходу при продажу. Часом покупцям недостатньо простої консультації, має бути можливість реального тестування продуктів. Тому ми запустили у EVA BEAUTY перший салон краси з послугами догляду за волоссям і косметологією. Для цього провели велику роботу як з точки зору бізнес-процесів, так і з точки зору людей. 

По-перше, вивчали специфіку роботи перукарів, колористів чи косметологів, – як їх підбирати, мотивувати і навчати. Також запустили окремий програмний продукт для адміністрування роботи салону – налаштували запис клієнтів, графік роботи майстрів, систему розрахунку вартості послуг. Зараз наша основна ціль – підтримувати високу якість послуг салону, працювати з майстрами та постачальниками й підвищувати кількість клієнтів.

Результати вже перевершили наші очікування. Середній чек у EVA BEAUTY в 2,8 раза вищий, ніж у «звичайній» EVA.

EVA BEAUTY

Магазин нового формату EVA BEAUTY

EVA BEAUTY

Магазин формату EVA BEAUTY

EVA BEAUTY

Магазин формату EVA BEAUTY

EVA BEAUTY

Салон краси з послугами догляду за волоссям та косметологією у EVA BEAUTY

Попередній слайд
Наступний слайд

Про додаткові послуги для залучення покупців

Ми додали до магазинів зони тестування волосся, можливість зробити макіяж і безкоштовні майстер-класи. Також у нас є, наприклад, програма, яка на основі запитань про ваші уподобання щодо ароматів рекомендує парфуми. Асортимент великий, і не завжди покупцю легко обрати свій парфюм, а після чотирьох-пʼяти тестувань вже втрачається можливість зрозуміти, що подобається.

Крім того, у співпраці з компанією LʼOréal ми розвиваємо продукт VISUAL by EVA – інноваційне дзеркало, яке дає змогу приміряти будь-який образ завдяки доповненій реальності з конкретними косметичними продуктами. Це ексклюзивна опція, яка є лише у EVA. Ми постійно оновлюємо та покращуємо її: зараз працюємо над можливістю побачити, який буде колір волосся після фарбування LʼOréal.

EVA

Зони тестування волосся, можливість зробити макіяж та безкоштовні майстер-класи у магазинах EVA

EVA

Парфумний тест в магазинах EVA

VISUAL by EVA

EVA у співпраці з компанією LʼOréal розвиває продукт VISUAL by EVA

Попередній слайд
Наступний слайд

Також ми запустили новий мобільний застосунок EVA, через який вже проходить 25-30% замовлень з інтернет-магазину. Активно розвиваємо електронні подарункові сертифікати, які наразі можна придбати у будь-якому каналі – на сайті, в додатку або нашому чат-боті. Ми дозволили розраховуватися сертифікатами також в інтернет-магазині, і вони діють на всі товари, навіть акційні. Звісно, активно продаємо ці сертифікати корпоративним клієнтам, що купують їх для своїх співробітників на свята.

Про EVA.UA та новий маркетплейс

Цього року ми повноцінно впровадили маркетплейс.

Сайт EVA.UA – тепер не просто інтернет-магазин, а платформа, де мерчанти можуть продавати свої товари.

Це потребувало значних зусиль і змін у філософії компанії, адже тепер ми відповідаємо не тільки за свої товари. 

Наприклад, клієнти ще не звикли до того, що можуть отримати замовлення від різних продавців у різних каналах доставки: частину товару – у точці видачі EVA, а інші – у поштоматі Нової пошти. Тим не менш, ми вже маємо понад 10 000 SKU від сторонніх продавців, і цей асортимент щодня зростає. На сьогодні ми вже продали товарів на суму понад півмільйона гривень. 

Стосовно e-commerce, EVA значно зросла в цьому сегменті за останні пʼять років. Ми покращили сайт, логістику, пришвидшили доставку та ефективність операцій, зробили точки видачі у кожному магазині. Наша ціль – ставати кращими для клієнтів, зберігаючи прибутковість. Зараз ми обробляємо близько 13 000-14 000 замовлень щодня, що становить у середньому 13% від нашого загального товарообігу EVA.

Про плани розвитку та інвестиції

Ми декларували, що хочемо відкрити у 2024 році 60 нових EVA. Поки що йдемо по плану й понад 25 магазинів уже працює. Для EVA BEAUTY наполегливо шукаємо площі в ТЦ, прагнемо розвивати цей формат. 

Днями ми оновили третій магазин у Словʼянську: локація там ожила, відкрився супермаркет. Туди приходить багато людей, які кажуть, що їм потрібна EVA. 

Якщо у 2022 році ми інвестували у розвиток EVA лише 270 млн грн, то минулого року ця сума зросла майже вдвічі – до 560 млн грн.

На 2024 рік у нас заплановано від 1,8 до 2,1 млрд грн – це з новими складами, обладнанням, розвитком кас самообслуговування та інфраструктури, українських й європейських дата центрів тощо.

Про оновлені правила мобілізації

Війна суттєво вплинула на наш бізнес: не вистачає як чоловіків, які йдуть на фронт, так і жінок, які їдуть за кордон. Мобілізація, звичайно, зробила деякі посади дуже дефіцитними. У нас не так багато чоловічих професій, але все ж таки вони надзвичайно важливі для нас.

Найбільший ризик – це, звичайно ж, втрата необхідної кількості водіїв і вантажників. У нас більше тисячі магазинів EVA по всій країні, і товар туди повинен якось потрапити. Якщо не буде цієї кровоносної системи, по якій рухається товар, то наш бізнес просто не зможе існувати. 

Ми давно навчаємо жінок, наприклад, професії водія-навантажувача. У нас є резерв: жінки, які щодня хоч одну годину працюють на навантажувачах, набираються досвіду і можуть повноцінно працювати. Але поки що нам не вдається знайти жінок, які б погодилися працювати на великих вантажівках по всій країні. Вони не бачать себе в цій ролі – їм важко і страшно. Також є проблема з приймальниками товару в магазинах. Тут теж багато вакансій не закриті, і дівчата самі приймають товар, переміщують його всередині магазину й назовні. 

Дуже хотіли б, щоб запрацювало економічне бронювання зі зрозумілими та прозорими правилами для всіх. Бізнесу часто закидають, що ми забронюємо всіх чоловіків. Але насправді ми обираємо найбільш необхідних людей для функціонування компанії. 

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.