Емель Мордо, директорка напряму «Люди та культура» Філіп Морріс в Україні
Категорія
BrandVoice
Дата

Фокус на добробут: як Філіп Морріс в Україні адаптувала бізнес-модель під час війни

3 хв читання

Емель Мордо, директорка напряму «Люди та культура» Філіп Морріс в Україні

«Зосередьтеся на тому, що має значення. Люди, з якими ви працюєте, і те, як ви до них ставитеся, визначатимуть ваші бізнес-результати», – говорив один із досвідчених бізнес-лідерів, з яким я працювала кілька років тому. Це дійсно так, і всі ми знаємо, наскільки HR-стратегія важлива для успішного розвитку бізнесу.

Що змінилося з часів COVID і під час війни, то це те, що фізичний та емоційний добробут кожної людини в компанії фактично визначають можливість впроваджувати інновації та безперервно розвивати бізнес.

Ми всі розуміємо, що добробут – це складна комбінація низки факторів, які пов’язані зі здоров’ям, балансом між роботою та особистим життям і щастям загалом. І тут немає універсального рецепту, адже кожна людина унікальна. Більше того, наше розуміння добробуту може відрізнятися залежно від часу, середовища та пріоритетів. Щоб покращити добробут, спершу треба декомпонувати це поняття і зрозуміти, що воно означає для нас.

Ми визначаємо такі чотири стовпи добробуту

  • «Я стійкий/стійка» – це емоційний зв’язок, що дає людині змогу впоратися зі стресом, відчувати приналежність і бути в ресурсі.
  • «Я свідомий/свідома» – це фізичний добробут, в основі якого – здоровий спосіб життя.
  • «Я можу реалізувати свій потенціал» – це добробут людини на робочому місці, що скеровує її до професійної реалізації та досягнення значущих бізнес-результатів.
  • «Я можу впливати» – це соціальний внесок, спрямований на процвітання спільноти, культури та довкілля.

Той факт, що ми зробили добробут людей центральним елементом нашої HR-стратегії, а також частиною глобальних стратегічних пріоритетів, дав нам змогу планувати та втілювати конкретні заходи. Зокрема, дбати про фізичні та психологічні потреби співробітників і створювати численні можливості для самореалізації на робочому місці.

Наше бачення полягає в тому, щоб усі працівники відчували радість від почуття приналежності, яке підкріплюється способами роботи, лідерською поведінкою та психологічною безпекою.

З початком війни у лютому 2022-го фізична безпека – не лише працівників, а й членів їхніх сімей – стали номером один нашого порядку денного на декілька перших місяців військових дій. Спочатку ми займалися евакуацією і дбали, аби в кожного – як у наших працівників, так і у їхніх родичів – був дах над головою. Однак згодом, щойно всі ми відчули певний рівень безпеки, гору над нами взяли відчай, невизначеність і безперервна тривога.

Ми спостерігали, наскільки наші люди та організація були віддані відновленню бізнесу. Хоча наші споживачі частково змінили місцезнаходження, наші продукти все ще мали попит. Це дало можливість скерувати наших людей і перемкнути їхню увагу з постійного читання новин.

Фокус на добробут: як Філіп Морріс в Україні адаптувала бізнес-модель під час війни /Фото 1

Емель Мордо, директорка напряму «Люди та культура» Філіп Морріс в Україні

Генеральна директорка і засновниця Gradus Research Євгенія Близнюк зазначала: «Повернення до роботи дуже важливе, тому що це дає людям опору під час нестабільності у воєнні часи». Адаптація бізнес-моделі, розуміння потреб споживачів у новій динаміці допомогли людям відчути впевненість у тому, що вони мають стабільні роботу та дохід, підсилили почуття надії та гордості за робочі досягнення в екстремальних умовах.

Водночас ми змінили вектор роботи з людьми, аби озброїти працівників необхідними знаннями та навичками. Ми співпрацювали з найкращими експертами в різних сферах, аби фахово говорити з людьми про те, як дбати про свій психічний стан, керувати емоціями й піклуватися про родину під час війни.

Разом із розмовами про інфогігієну ми проводили практичні сесії, до прикладу, про першу домедичну допомогу, водіння під час військових дій, підготовку до зими. Загалом у нас було понад 20 відкритих онлайн-зустрічей, які дозволили нашим людям зрозуміти, що вони не самі, і що у них є система підтримки.

Відчуття надійної опори дали також наші ініціативи з підготовки офісів до зими, забезпечення людей павербанками для ноутбуків, організації позик від компанії для купівлі генераторів/акумуляторів на зиму. І все це на додаток до підтримки та забезпечення житлом всіх переміщених працівників та їхніх найближчих членів родин як в Україні, так і за кордоном.

Це допомогло людям зосередитися на тому, як вони можуть реалізовувати себе на роботі, досягати результатів і професійно розвиватися. Усі ці зусилля спричинили значне зростання залученості співробітників: минулорічний показник eNPS сягнув 80 і став найвищим за нашу історію.

Проте війна все ще триває, і наш головний виклик полягає в тому, як зберегти стійкість людей у довгостроковій перспективі. Після багатьох глибинних інтерв’ю, численних годин мозкових штурмів, а також завдяки фасилітації найкращих українських коучів ми сформулювали нашу нову стратегію добробуту на 2023 рік, зосередившись на внутрішній силі та безумовній інклюзивності.

Основні елементи нашої стратегії

  • HealthyME – це програма медичних обстежень, спрямована на оцінювання рівня ідентифікаторів стресу із подальшою консультацією сімейного лікаря, а за потреби – психолога.
  • Проєкт реінтеграції: ми розуміємо, що багато працівників та їхніх сімей через війну жили в нових незнайомих умовах. Тож інтеграція співробітників, які жили за межами України, назад до команд, повернення наших демобілізованих ветеранів до організації, а також возз’єднання розділених сімей вимагають уважного та інклюзивного підходу.
  • Відпочинок і відпустки: хоча минулого року всі ми мало або й зовсім не думали про це, відпочинок і регулярне заряджання «акумуляторів» є важливими для стабільного добробуту. Незалежно від того, йдеться про тривалу відпустку чи просто про кілька вихідних, коли тебе не турбують по роботі, відпочинок наших людей є передумовою для генерації нових ідей.

Ми віримо, що енергія співробітників є критично важливим фактором їхньої продуктивності, а турбота про їхній добробут є ключовою для підтримки рівня енергії. Ми як компанія беремо на себе обов’язок підтримувати добробут наших людей і заохочуємо їх піклуватися про себе, надавати цьому пріоритет та очікуємо від них особистого відповідального підходу до власного добробуту.

Як думаєте, чи «злетять» ці проєкти? Поговоримо за рік!

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.