Катерина Возіанова, засновниця Indposhiv Bespoke
Категорія
BrandVoice
Дата

Indposhiv Bespoke House: Брендам варто показувати українського героя, який жертвує собою задля перемоги України, завдяки чому ми можемо продовжувати жити та працювати

6 хв читання

Катерина Возіанова, засновниця Indposhiv Bespoke

Як Катерина Возіанова переосмислила bespoke-майстерню чоловічого одягу і знайшла нові ніші для розвитку під час війни.

У серпні 2022 року Володимир Зеленський звернувся до українців у вишиванці кольору хакі з вишитими символами воєнного часу: танками, БТР та парою українців, що тримаються за руки. Сорочка створена українським брендом Indposhiv у співпраці з білоруською художницею та опозиціонеркою Руфіною Базловою. Макет цієї сорочки, підписаний «В. Грін», разом з іншими індивідуальними лекалами ділових костюмів президента зберігається в Indposhiv Bespoke House. З 2009 року ця українська компанія спеціалізується на пошитті преміального чоловічого одягу за bespokе-стандартами Британської гільдії кравців. Одяг шиється майже повністю вручну, без використання клейових технологій, за індивідуальними лекалами замовника, які зберігаються в майстерні.

За 14 років засновниця Indposhiv Bespoke Катерина Возіанова побудувала першу в Україні bespoke-майстерню чоловічого одягу, обслуговуючи понад 2000 клієнтів по всьому світу. У 2021 році також запустила жіночий бренд bespoke-костюмів Heroism. 

Проте після 24 лютого 2022-го, окрім усього іншого, змінилося уявлення про те, як мають виглядати українські чоловіки зараз. В Indposhiv з’явилися нові напрями, як-от ці вишиванки з орнаментами воєнного часу. Катерина Возіанова розповіла Forbes, як переосмислила Indposhiv і як розвивається цей бізнес під час війни. 

Indposhiv Bespoke House: Брендам варто показувати українського героя, який жертвує собою задля перемоги України, завдяки чому ми можемо продовжувати жити та працювати /Фото 1

Катерина Возіанова, засновниця Indposhiv Bespoke

Як змінився попит на преміальні bespoke-костюми? Що перестали замовляти, що продовжуєте шити під час війни і як вдається втримувати замовлення? 

Ще до початку війни ми вирішили започаткувати нові напрями, які б розширили бізнес Indposhiv. До нашого основного напряму Indposhiv Bespoke (пошиття одягу на замовлення) ми додали ще один – Indposhiv Casual. Це готовий чоловічий одяг, пошитий за стандартами Британської гільдії кравців. Тому, коли почалося повномасштабне вторгнення, в нас уже був «план Б». Але щодо попиту на преміальні bespoke-костюми, то він стрімко падав. Саме тому для наших постійних клієнтів ми розробили спеціальну bespoke-лінійку класичного одягу Military Classic – актуальні речі для цивільних чоловіків під час воєнних дій. Це протримало нас перші місяці після відкриття у квітні 2022 року. 

Мене вразило, що влітку під час війни українці продовжували одружуватися, і ми мали замовлення на весільні костюми. А восени почалося поступове зростання попиту на bespoke-одяг. Багато наших клієнтів, зокрема урядовців і депутатів, бажали гідно представляти Україну в світі та почали замовляти класичні костюми українського бренда для відряджень. Інші замовляли одяг, пояснюючи це звичайним бажанням носити костюм, як це було в нормальному житті. Хоча попит ще далекий від довоєнних часів, але це надихає нас працювати та розвиватися. Ми багато креативимо, зробили вже три колекції Indposhiv Casual та багато інших цікавих проєктів. 

Indposhiv Bespoke House: Брендам варто показувати українського героя, який жертвує собою задля перемоги України, завдяки чому ми можемо продовжувати жити та працювати /Фото 2

Масі-Мустафа Найєм, адвокат, засновник юридичної компанії «Міллер», військовослужбовець ЗСУ, громадський діяч, правозахисник.

Що Indposhiv хотів сказати, зробивши обличчям колекцій Indposhiv українських військових – адвоката Масі Найєма й азовця Іллю Самойленка (позивний Гендальф)? 

Колись ми мріяли, що обличчями Indposhiv стануть відомі актори чи співаки з-за кордону, аби показати велич нашого бренда за межами України. Проте коли розпочалася війна, ми зрозуміли, що справжні герої вже поруч. Наші українські чоловіки пішли на війну, незважаючи на роботу, бізнес, сімʼю та рівень життя. Тому варто показати українського героя, який жертвує собою задля перемоги України. Завдяки таким людям ми можемо продовжувати жити та працювати.

Indposhiv Bespoke House: Брендам варто показувати українського героя, який жертвує собою задля перемоги України, завдяки чому ми можемо продовжувати жити та працювати /Фото 3

Ілля Самойленко, український військовослужбовець, офіцер управління розвідки полку «Азов» Національної гвардії України.

Це мають побачити не лише в Україні, а й по всьому світу. Ці герої також могли бути нашими клієнтами до війни. Масі – юрист і надягає костюми як уніформу. Ілля любить класичний одяг. Мене вразило, що коли він потрапив у полон після «Азовсталі», то мріяв повернутися до Києва і прогулятися Хрещатиком у костюмі Indposhiv. На війні Ілля втратив руку і око. І ми створили для нього костюм із вдосконаленою конструкцією одного з рукавів для зручності та ідеальної посадки. Гендиректор Yasno Сергій Коваленко був нашим клієнтом до війни. Але у весняній колекції Indposhiv Casual він уособлює героїв енергетичного фронту, які допомогли нам усім пережити цю складну зиму з відключеннями світла.

Які ще нові напрями з’явилися в Indposhiv Bespoke House під час війни?

Ідея створити чоловічу вишиванку в нас була і до війни, але не було такої, яка відчувалась вдалою та актуальною. Після того, як почалося повномасштабне вторгнення, і я натрапила на роботу Руфіни Базлової, то в моїй голові одразу виникла ідея зробити ці орнаменти з відображенням нашої реальності, частиною нашого національного коду — вишиванки.

Перша вишиванка спочатку була біло-червоною, ми вирішили подарувати її президенту. Йому вона сподобалась, але команда попросила змінити колір на хакі. Коли він одягнув її на День Незалежності, це стало для нас дуже приємним сюрпризом.

Зараз ми шиємо повний family look, включаючи вишиванки для мам і дітей, і маємо багато замовлень з-за кордону. Також розробили другий варіант, із «Байрактаром», і готуємо новий дизайн, який буде готовий до 24 серпня 2023 року. Сподіваюся, це стане останньою вишиванкою з воєнними орнаментами, а майбутні будуть лише з мирними.

З початку війни ми з командою вирішили створювати лише актуальні колекції, які відображають поточну ситуацію в Україні. Таким арт-вираженням подій стали наші хустинки. Маємо шовкову «Бавовну в Керчі», «Бавовну в Кремлі», а також окремі дропи з малюнками дітей. Тепер плануємо створити з них арт-музей у Indposhiv Bespoke House як хронологію війни, щоб усі могли згадати, через що пройшли. Хустинки часто використовуються як подарунки, але ми вигадали щось особливе для чоловіків. Зараз є можливість замовити підкладку для піджака з цих шовкових принтів або з написами «Незалежність» і «Воля». Зовнішній вигляд костюма незмінний, але наш клієнт або його близькі знають, що всередині, наприклад, є близький до мерця меседж.

Комфорт для чоловіків нині став набагато важливішим, ніж стиль і зовнішній вигляд. Тому на початку 2023 року ми створили костюм із трикотажної тканини, пошитий за адаптованими лекалами, який назвали «зручним». Він сидить і має вигляд як майже класичний костюм, але за відчуттями та комфортом – як спортивний. У ньому можна робити що завгодно, навіть танцювати. Тому продемонструвати це ми запросили Олексія Базела, соліста балету Freedom. 

Що наразі з жіночим брендом Heroism, чи плануєте його оновлення або розширення? 

Весь 2021 рік цей напрям в Indposhiv був тестовим, ми відточували майстерність жіночих bespoke-костюмів. З початку війни встигли зробити лише кейпи – пальто вільного крою, схоже на накидку чи пончо. Синій кейп із яскравою жовтою підкладкою і схованим написом «Незалежність», а чорний має червону підкладку і напис «Героїзм». Для нас це маніфест сили українських жінок під час війни. Найближчим часом ми презентуємо нову цікаву колекцію від бренда Heroism.  

Як трансформувався сервіс Indposhiv, зважаючи на нові реалії життя в Україні? 

Для мене сервіс – це дві речі: бездоганне розуміння потреб клієнта і люди, які створюють цей сервіс. Війна показала важливість обох аспектів. Ми ставимо клієнта в центр бізнесу, звертаючи увагу на те, які відчуття він має отримати, коли відвідує наш будинок, яку атмосферу, інтерʼєр і посмішки ми створюємо. Ми залишили всі наші сервіси: стиліст, який створить майбутній унікальний одяг, пожиттєва гарантія на костюми, яка включає в себе безкоштовну підгонку, якщо клієнт змінив розмір, і безкоштовну хімчистку. До війни їздили до Одеси на trunk show, щоб приймати замовлення та провести примірки, зараз плануємо поїздку до Львова, куди перемістилася частина клієнтів. Запустили онлайн-магазин із закордонною доставкою. Але за рік війни Indposhiv став більшим, ніж просто місцем, де можна замовити костюм або отримати сервіс. У грудні 2021 року ми відкрили в центрі Києва оновлений чотириповерховий клубний будинок Indposhiv Bespoke House з магазином, ательє, примірочними, баром Sartoria, барбершопом Chamber на одне крісло, окремою кімнатою для переговорів та бібліотекою. Тут можна не лише випити кави та провести зустріч чи співбесіду, а й просто відпочити чи попрацювати. Головне, що за цей час ми змогли зібрати навколо Indposhiv чудову спільноту чоловіків, які поділяють наші цінності. Вони залишилися в Україні, мали змогу, але не поїхали, дуже схожі за принципами, продовжують працювати та наближати перемогу. Під час наших невеликих зустрічей або безкоштовних коктейлів по четвергах ми збираємо цікавих людей, яких важко зустріти в інших місцях. Вони приходять до Indposhiv не лише для пошиття «костюма, як у президента», а й щоб стати частиною цієї спільноти. 

Indposhiv Bespoke House: Брендам варто показувати українського героя, який жертвує собою задля перемоги України, завдяки чому ми можемо продовжувати жити та працювати /Фото 4

Катерина Возіанова, засновниця Indposhiv Bespoke

Моє друге завдання – розвивати людей, які надають сервіс нашим клієнтам. Ми всі розуміємо, як зараз важко працювати психологічно. Всі ці обстріли та невпевненість у завтрашньому дні дуже впливають на моральний стан. Тому ми багато зусиль вкладаємо в розвиток команди, щоб тримати її у хорошому настрої та підтримувати, бо сервіс – це віддача. 

Розкажіть про британський напрям. Уперше ви поїхали до Лондона з trunk show ще у 2014 році, щоб прийняти замовлення та для проведення примірок. Як змінився цей напрям з війною і чи плануєте інші країни? 

До війни ми їздили до Лондона, але в 2022 році було не до експансії. Ми мали переосмислити продукт, зрозуміти, з чим будемо виходити на міжнародні ринки. У Британії конкуренція дуже велика, і ми маємо бути впевненими, що всі внутрішні процеси добре працюють, команда стабільна і ми можемо забезпечити якість попри все. Тепер готові, пройшли реорганізацію та переосмислення бізнесу і почали дивитися на інші країни. Ринок США перспективний, але зараз ми не можемо собі дозволити таку складну логістику. Тому придивляємося до країн Європи: Британії, Швейцарії та Австрії. 

Записатися на примірку indposhiv.ua 

Онлайн-магазин shop.indposhiv.ua

Instagram: @indposhiv_official

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.