Михайло Поляков
Категорія
BrandVoice
Дата

Інвестиційні амбасадори: чому варто вкладати гроші в нові проєкти в Україні просто зараз?

Михайло Поляков, заступник генерального директора з корпоративних зв’язків компанії «Філіп Морріс Україна»

Війна змінила все: наше ставлення до безпеки та життя, бізнес-процеси й, звісно, ставлення до залучення інвестицій в Україну. На перший погляд, зараз лише божевільний вкладатиме гроші в розвиток українських підприємств. Але це лише на перший погляд 

Зараз, майже через півтора роки після початку повномасштабної війни, Philip Morris International інвестує $30 млн у нову фабрику на Львівщині. І це не благодійність, а бізнес-проєкт. Навіть більше: на моє переконання, немає кращого часу для інвестицій в Україну, аніж зараз. Здивовані? Проаналізуймо.

Ми змушені були тимчасово зупинити фабрику в Харкові 

У перший день повномасштабної війни ми тимчасово зупинили нашу харківську фабрику. Всього 30 км до російського кордону, безперервні обстріли та ракетні атаки – це занадто небезпечні умови для продовження роботи працівників. Виробництво, яке 16 років забезпечувало український ринок та експорт до 20 країн світу, зупинилося на невизначений термін. 

На початку травня минулого року в адмінбудівлю фабрики влучила російська ракета. Пошкодження були не критичними для самої фабрики, але через високі ризики ми вирішили поки що не відновлювати роботу харківського підприємства. А щоб забезпечити сталі поставки на український ринок, уклали угоду про тимчасове виробництво продукції Philip Morris на потужностях іншої компанії. Цей контракт полегшив наше становище, але не вирішував проблеми відсутності власного виробництва. Треба було думати про нову фабрику. 

Чому саме Львівщина? 

З десяти локацій, запропонованих урядовим офісом із залучення інвестицій (UkraineInvest), ми обрали селище Підрясне на Львівщині через зручність для логістики. 

Реконструкція будівлі нової фабрики от-от розпочнеться: фахівці, залучені до проєкту, активно працюють – підприємство має стартувати у І кварталі 2024 року.

Львівське виробництво буде меншим за харківське. У 2006-му, коли створювали фабрику на Харківщині, український ринок тютюнових виробів України був значно більшим, аніж зараз. Крім того, до початку повномасштабної війни половину продукції харківської фабрики відвантажували на експорт. Зараз ми у «Філіп Морріс Україна» плануємо задовольняти потреби виключно українських споживачів. Експорт пов’язаний із дуже високими логістичними ризиками. 

На львівському підприємстві отримають роботу 250 осіб, які раніше переважно працювали у Харкові. Перед запуском виробництва компанія власним коштом забезпечить житлом релокованих працівників на Львівщині.

Про ризики та переваги 

Немає інших ризиків, окрім безпекових, котрі могли б завадити запуску фабрики. У проєкт ми інвестуємо $30 млн: це гроші на реконструкцію будівлі, якісне іноземне обладнання та зведення бомбосховища на території, адже зараз до найближчого укриття треба їхати автобусом. 

Відкриття нового виробництва Philip Morris має покращити бізнес-клімат Львівщини й наповнити міський бюджет додатковими податками. Крім того, створення одного робочого місця на фабриці забезпечить додаткові десять у суміжних галузях. 

Проте запуск фабрики – це не лише історія про бізнес і прибуток. Це про нашу відданість Україні. Philip Morris прагне залишатися одним із найбільших роботодавців, інвесторів і платників податків України.

І інші інвестори, які вірять в Україну та вкладають у неї гроші зараз, – це інвестиційні амбасадори. Інвестування під час війни може видаватися ризикованим, а перспективи – незрозумілими. Але своїм прикладом ми показуємо усім іншим іноземним компаніям: зараз саме час робити бізнес в Україні!

Інвестувати можна і потрібно в різні галузі. Нині на слуху – відновлення та реконструкція. Тому інвестиційні амбасадори – головні герої наступних років. Інвестиційні амбасадори – це кисень, який живитиме Україну під час її зростання.

Що стримує міжнародні компанії від інвестування? 

Інвестиційні амбасадори можуть своїм прикладом надихнути «новачків» – потенційних інвесторів, і це подвоїть результативність державних ініціатив із залучення інвестицій. 

Держава ж, зі свого боку, має більше популяризувати успішні кейси відважних компаній і всіляко їх підтримувати. Їй варто міркувати над розширенням програм страхування ризиків війни.

Наявні пропозиції актуальні здебільшого для малого та середнього бізнесу, але аж ніяк не для таких компаній, як наша, бо сума потенційних втрат, як і компенсацій, відрізнятиметься суттєво. 

Також прискорити інвестиційний потік допоможе прозорість податкової політики. Адже наразі бізнес змушений повсякчас бути на сторожі, підлаштовуючись під мінливе регуляторне, податкове та законодавче середовище. Воєнна нестабільність, помножена на непослідовність податкової політики, без перебільшення вибиває землю з-під ніг бізнесу і, звісно, зовсім не сприяє залученню інвестицій.

Хоча саме держава, бізнес та інвестори, які вже відкривають можливості України, мають стати надійними союзниками у формуванні міцного тилу сьогодні й у побудові кращої України після нашої Перемоги. І бізнес, і держава зацікавлені в яскравому міжнародному промо інвестиційних можливостей України. Саме тому ми всі разом – амбасадори, а наші спільні зусилля забезпечать синергетичний ефект для популяризації країни серед інвесторів, які зроблять свій внесок у зростання економіки та притік капіталу. Успішні історії відважних бізнесів і прогнозованість й логічність державної політики – запорука збільшення інвестиційної привабливості країни.

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні