За рік компанії «Дарниця» вдалось наростити ринкову частку, запустити ряд освітніх проєктів у сфері медицини та отримати нагороду «HR-бренд 2022» у номінації «Культурний код компанії» за один зі своїх проєктів. /надано пресслужбою
Категорія
BrandVoice
Дата

«Коли рвуться емоційні звʼязки – ви втратили людину». Як культурний код «Дарниці» допомагає зберегти команду

4 хв читання

За рік компанії «Дарниця» вдалось наростити ринкову частку, запустити ряд освітніх проєктів у сфері медицини та отримати нагороду «HR-бренд 2022» у номінації «Культурний код компанії» за один зі своїх проєктів. Фото надано пресслужбою

Упродовж останнього року українці пережили більше випробувань, ніж деякі люди проживають за усе життя. За таких обставин мати осередок стабільності – велика розкіш. Деколи ця розкіш зводиться до наявності надійної, ціннісної роботи у колі однодумців.

Олена Соколова, директорка з управління персоналом фармацевтичної компанії «Дарниця», переконана, що теперішні часи – не найкращий період для різких змін всередині компанії, бо зовні їх достатньо. Для багатьох продовження звичної роботи залишається не лише запорукою психологічної рівноваги, а й способом бути корисним своїй країні у важкий час. Тому компанія адаптувала свою HR-стратегію під виклики часу, скоригувавши її наповнення, але не меседжі. 

Як і раніше, фармацевтичний лідер навчає людей, реалізовує соціальні ініціативи та багато уваги приділяє темі здоров’я. Проте акценти у цих напрямках природньо змінились відповідно до контексту, у якому ми живемо. 

Олена Соколова /надано пресслужбою

Олена Соколова

Директорка з управління персоналом фармацевтичної компанії «Дарниця»

«Головне, що нам вдалося зробити стати надійною опорою для наших людей. Не могло бути й мови про скорочення чи припинення роботи. Навпаки, ми продумували рішення, як зберегти усю команду. Наші керівники постійно були на звʼязку, поруч із своїми людьми, нікуди не виїжджали з країни та частково виконували роль психологів. Така врівноважена і стійка поведінка компанії надала людям відчуття стабільності», – каже Олена Соколова. 

У більш практичному сенсі, компанія мала антикризовий план, яким, на жаль, 24 лютого скористалась. Зокрема, із січня 2022 року «Дарниця» підготувала укриття на території заводу, забезпечене всім необхідним. Діяльність не припинялася від перших днів повномасштабного вторгнення, продовжував повноцінно працювати склад для відвантаження ліків, а виробництво поновилося вже з 28 лютого. Коли росіян витіснили з Київської області, керівництво навіть повернулось до передвоєнних проєктів розвитку. Це допомогло і лідерам, і командам повернутися у робочий ритм. 

За рік компанії вдалось наростити ринкову частку, запустити ряд освітніх проєктів у сфері медицини та отримати нагороду «HR-бренд 2022» у номінації «Культурний код компанії» за один зі своїх проєктів.

надано пресслужбою

Фармацевтичний лідер навчає людей, реалізовує соціальні ініціативи та багато уваги приділяє темі здоров’я. Фото надано пресслужбою

#ФармОборона: багатоцільовий підхід до психологічної підтримки

На основі оцінки ВООЗ, очікувана поширеність ментальних захворювань в зоні бойових дій – понад 20%. Отже, кожен пʼятий українець буде мати проблеми з ментальним здоров’ям. Проте уже стає очевидно, що кваліфікованих психологів та терапевтів на всіх не вистачає.

Зважаючи на це, «Дарниця» прагне не лише надавати підтримку своїм співробітникам, а й масштабувати зусилля для допомоги всім українцям. Тому компанія створила освітній портал з ментального здоров’я для лікарів і пацієнтів, а також провела навчання для психологів контактного центру міста Києва (гарячої лінії 1551). Окрім того, «Дарниця» запускає в травні освітню програму про вплив та наслідки психотравми на ментальне здоров’я для спеціалістів первинної ланки та неврологів. Лекторами стали як вітчизняні, так і іноземні спеціалісти.

Окремий пласт комунікаційних ініціатив компанія створила для своїх працівників. До прикладу, #ФармОборона, що стала одним з найуспішніших HR-проєктів 2022 року. Проєкт мав на меті виконання конкретних завдань: зберегти всю команду, забезпечити стабільність бізнесу, надати команді відчуття причетності до перемоги та налаштувати онлайн-комунікацію відповідно до нових потреб співробітників. Комунікаційна програма включала історії про Героїв ФармОборони, системну комунікацію керівництва, консультаційні послуги для команди, корпоративний «бла-бла-кар». В межах програми, працівники компанії ділились і своїми переживаннями та досвідом війни. 

надано пресслужбою

Олена Соколова, директорка з управління персоналом фармацевтичної компанії «Дарниця» Фото надано пресслужбою

«Думаю, успіх цієї програми та того, як ми пройшли перші місяці та проходимо випробування зараз, — у її людяності та органічності, адже ми й справді емоційно та фізично проживали цей досвід всі разом. Кожному з нас було необхідне відчуття, що ми не залишені зі своїми страхами та переживаннями наодинці. ФармОборона — це розповіді звичайних людей про звичайні людські емоції й також про надзвичайні рішення і вчинки», – пояснює Олена.

«Дарниця – це наше»: побудова нових сенсів

Інший стратегічний проєкт, що набирає обертів – «Дарниця – це наше». Це зовнішня та внутрішня комунікаційні програми, що працюють в синергії. Їх осердя – гордість за українське та віднайдення нових національних сенсів. У внутрішній комунікації, це втілилося у програму навчання для співробітників. HR-команда вирішила говорити про ті сфери, які є наріжними каменями національної ідентифікації та провести серію інтерактивних лекцій з відповідними впливовцями. 

Зараз уже проходить мовний курс «Українська – це наше» з мовознавцем та письменником Олександром Авраменком та курс із сучасної української літератури «Читати – це наше» з літературознавцем Євгеном Стасіневичем.

надано пресслужбою

Зараз уже проходить мовний курс «Українська – це наше» з мовознавцем та письменником Олександром Авраменком. Фото надано пресслужбою

«Ці програми навчання надзвичайно популярні в колективі. На вебінар збираються до 200 людей і чат просто горить від активної участі. Люди долучають рідних та близьких, переглядають урок потім в записі, активно обговорюють. Нам надзвичайно приємно стати маленьким рушієм українізації, повернення до витоків» — підкреслює Олена Соколова.

Чимало працівників «Дарниці» служать у Силах оборони. Тому команда має спільноту «Ми разом» у внутрішній корпоративній соціальній мережі, де співробітники підтримують одне одного та збирають кошти. Спільними зусиллями вже зібрали понад мільйон гривень на потреби мобілізованих та їхніх підрозділів.

надано пресслужбою

Інший стратегічний проєкт, що набирає обертів – «Дарниця – це наше». Це зовнішня та внутрішня комунікаційні програми, що працюють в синергії. Фото надано пресслужбою

Важчі часи не стали перепоною постійному навчанню. «Дарниця» – єдина з фармкомпаній, яка навчає своїх співробітників у Harvard Medical School та впродовж року не припиняла постійну освіту для команди. 

Інвестиція у нове покоління професіоналів

надано пресслужбою

«Дарниця» спільно з Ukrainian Pharmaceutical Student Association започаткували програму «PharmBuddy», де співробітники компанії стануть менторами для студентів фармації. Фото надано пресслужбою

Проте на ринку праці відчувається значний брак кваліфікованих спеціалістів. Виїзд понад 8 мільйонів українців, більшість яких це освічена й талановита робоча сила, відчутно позначились на кадровій ситуації.

Аби збалансувати цей виклик, компанія активно працює зі студентською спільнотою та наймає стажерів. До прикладу, «Дарниця» спільно з Ukrainian Pharmaceutical Student Association започаткували програму «PharmBuddy», де співробітники компанії стануть менторами для студентів фармації. Це допоможе молодим фахівцям зрозуміти, як фармацевтична галузь працює зсередини та які компетенції дійсно потрібні. 

Попри певні труднощі, плинність кадрів у компанії залишилась на довоєнному рівні – 1,6%. На думку Олени Соколової, це сталось завдяки тому, що роботодавець проявляв емпатію та гнучкість в підходах до роботи. 

надано пресслужбою

«Дарниця» прагне не лише надавати підтримку своїм співробітникам, а й масштабувати зусилля для допомоги всім українцям. Фото надано пресслужбою

«Люди були інтегровані в життя компанії. Вони її не залишили емоційно, а це надважливо. Тому що коли рвуться емоційні звʼязки – це означає, що ви втратили людину», – пояснює директорка з управління персоналом «Дарниці».

Окрім того, зросла кількість кандидатів, що приходять за програмою рекомендацій – від 25% до 31%. «Якщо людям не подобається працювати у компанії, вони не рекомендуватимуть її друзям чи родичам. Тому для мене це ознака того, що ми на правильному шляху. Не знижуємо планку і продовжуємо працювати з людьми для людей», – підсумовує Олена. 

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні