Валерій Баранівський, співзасновник та директор логістичного оператора Berger Cargo /Артем Галкін
Категорія
BrandVoice
Дата

Логістичні горизонти. Валерій Баранівський, співзасновник та директор логістичного оператора Berger Cargo, про зміни ринку та реструктуризацію зберігання вантажів

4 хв читання

Валерій Баранівський, співзасновник та директор логістичного оператора Berger Cargo. Фото Артем Галкін

Для логістичної галузі повномасштабне вторгнення стало безпрецедентним викликом. Оператори ринку зіткнулися із зупинкою авіасполучення, блокуванням морських портів, окупацією частини територій, руйнуванням складських потужностей, неможливістю перевезень під час комендантської години, ускладненнями з боку фінансової системи тощо. Як компанії налагодили роботу в нових умовах і як переформатувався ринок за останні роки – розповідає Валерій Баранівський, співзасновник та директор Berger Cargo. 

Про компанію Berger Cargo

«Бергер Карго Україна» надає повний цикл логістичних послуг у сегменті B2B – від складського зберігання до перевезень і митно-брокерського оформлення. Наразі у розпорядженні компанії 10 складів, розташованих неподалік від Києва, Львова, Чернівців та Одеси. Загальна площа всіх приміщень – близько 84 000 кв. м, що в рази більше, ніж до 2022 року. Тобто попри всі виклики війни, «Бергер Карго Україна» продовжує розвиватися. 

Зміни в розстановці сил на логістичному ринку України

Валерій Баранівський, директор компанії Berger Cargo, зазначає, що іноземні компанії, які активно розвивалися на українському ринку логістичних послуг до лютого 2022 року, останнім часом збавили оберти, тоді як український бізнес стає рушієм ринку. 

«Схема прийняття рішень в іноземних компаніях набагато складніша. У місцевих директорів зазвичай немає повноважень брати відповідальність за інвестиції та будь-які інші серйозні питання, що стосуються бізнесу, тим паче під час повномасштабної війни. Це дає певну конкурентну перевагу українським операторам, в яких власники компаній часто беруть на себе операційне управління і всю відповідальність або принаймні активно беруть участь в операційній діяльності компанії», – коментує ситуацію директор Berger Cargo. При цьому він висловлює здивування, що деякі міжнародні логістичні компанії, які присутні в Україні, одночасно продовжують працювати в Росії, а наша держава ніяк на це не реагує. 

На ринку змінилася не тільки розстановка сил, а й пул клієнтів, які користуються логістичними послугами. Валерій Баранівський згадує, що на початку великої війни певна частка бізнесів релокувалася з України за кордон і вже навряд чи повернеться. Деякі підприємства згорнули бізнес або мінімізували свою присутність у країні. Проте на їхньому тлі виділяються компанії, які встояли в 2022-му і наразі є дуже активними та навіть домінуючими в своїх сегментах. Понад те, повертається зацікавленість в українському ринку з боку іноземних гравців, що є для країни хорошим сигналом.

Berger Cargo

Логістичний оператор Berger Cargo. Фото Артем Галкін

«У нас часто відбуваються переговори з іноземними компаніями, під час яких потенційні замовники формулюють високі вимоги до логістики й озвучують масштабні плани розвитку свого бізнесу в Україні. Серед них є бізнеси, яких у нашій країні не було до 2022 року. Тобто є зацікавленість і постійні нові запити. Дехто вже навіть почав заходити в Україну», – каже Баранівський.

Ще один позитивний сигнал надходить від банківської системи. Адже в конкуренції за кращих клієнтів банки пропонують бізнесу цікаві фінансові рішення й охоче йдуть на компроміси. «Якщо перші кілька місяців повномасштабної війни, з лютого по квітень, з банками було досить складно, то зараз фінансові установи, як державні, так і приватні, стали більш дружніми до бізнесу, – зазначає Валерій Баранівський. – Банки йдуть назустріч і пропонують гарні умови лізингу та кредитування, існують привабливі державні програми фінансування, але наша компанія не є активним користувачем таких послуг. Хоча, можливо, таку увагу з боку банків можна пояснити хорошим фінансовим станом і динамічним розвитком нашого бізнесу».

Валерій Баранівський, співзасновник та директор логістичного оператора Berger Cargo

Валерій Баранівський, співзасновник та директор логістичного оператора Berger Cargo. Фото Артем Галкін

Стосовно страхування майна від військових ризиків – у Berger Cargo зараз запросили інформацію у кількох страхових компаній і вивчають наявні варіанти. Адже таких пропозицій на страховому ринку не було на початку повномасштабного вторгнення, відповідні програми почали з’являтися лише останнім часом.

Як працює Berger Cargo у 2024 році

Складські комплекси компанії Berger Cargo, яка наразі обслуговує близько 150 клієнтів, розташовані в Києві, Одесі, Львові та Чернівцях. У березні 2022-го, в розпал боїв на Київщині, компанія втратила один зі своїх об’єктів у Броварах, який кілька разів потрапляв під обстріли.

Зараз найскладніша безпекова ситуація в Одесі, де компанія контролює складський комплекс площею 14 000 кв. м. Там для співробітників побудували нове сховище, і відповідно до безпекових протоколів персонал під час повітряної тривоги ставить роботу на паузу та відправляється в укриття. Також туди мають пройти всі відвідувачі, які знаходяться на складі під час тривоги.

У Чернівцях ситуація найспокійніша, і цей напрям останнім часом інтенсивніше розвивається внаслідок тривалого блокування польського кордону. За словами Валерія Баранівського, дуже багато бізнесів через страйки на кордоні з Польщею вже переорієнтувалися на ввіз вантажів через Чернівці, і, ймовірніше, вони навряд чи знову їхатимуть до України через Львів, принаймні найближчим часом. 

Щоб реструктурувати ризики та не втратити все, клієнти намагаються не зберігати усі товари в одній локації, а розподіляють між кількома складами, у тому числі в різних регіонах. Це ще один актуальний тренд, про який розповідає директор Berger Cargo. «Ми відчули цю тенденцію ще в 2022 році. Якщо тоді це був експромт, то зараз є усталеною практикою, яка працює наче годинник. Бо логістика – це живий організм, який постійно рухається і змінюється», – наголошує Валерій Баранівський.

Складські комплекси компанії Berger Cargo

Складські комплекси компанії Berger Cargo. Фото Артем Галкін

Складські комплекси компанії Berger Cargo

Складські комплекси компанії Berger Cargo. Фото Артем Галкін

Складські комплекси компанії Berger Cargo

Складські комплекси компанії Berger Cargo. Фото Артем Галкін

Попередній слайд
Наступний слайд

Варто додати, що у 2024 році в Україні майже всі бізнеси зіткнулися з дефіцитом робочих рук. У логістиці, де традиційно працюють переважно чоловіки, ця проблема відчувається надто гостро. У Berger Cargo отримали статус підприємства критичної інфраструктури й завдяки цьому мають можливість забронювати до 50% військовозобов’язаного персоналу від мобілізації. Водночас 12 працівників компанії служать у лавах ЗСУ, і з кожним із них компанія продовжує підтримувати контакт. Дехто вже повернувся з фронту після поранення і знову долучився до роботи. 

Крім того, у Berger Cargo намагаються активніше працевлаштовувати жінок, частка яких у штаті компанії вже перевищила 20%. 

Також велику увагу приділяють рішенням, які підвищують продуктивність і зменшують потребу в персоналі. «Ми купуємо техніку преміумсегменту, що є більш потужною, швидкою, якісною. Крім того, у нас у сузір’ї Berger працює IT-компанія Berger Soft. Ця робота в напрямі автоматизації й диджиталізації дає змогу дещо компенсувати нестачу персоналу», – резюмує Валерій Баранівський.

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.