Тарас Коляда, СЕО аптечної мережі «Подорожник». /пресслужба «Подорожника»
Категорія
BrandVoice
Дата

«Ми будемо стандартом фармацевтичної галузі». СЕО аптечної мережі «Подорожник» Тарас Коляда про стрімкий розвиток, цінності й місію компанії

5 хв читання

Тарас Коляда, СЕО аптечної мережі «Подорожник». Фото пресслужба «Подорожника»

«Подорожник» цьогоріч відзначає 25 років на ринку. У 1999-му бренд налічував кілька аптек на Галичині, а сьогодні це розвинена мережа, що представлена у всіх областях України. За даними компанії, її частка на ринку фармацевтичного ритейлу країни становить 16%, а кількість аптек станом на серпень 2024 року перевищує 2060. Про корпоративно-менеджерські уроки та ключові цінності, що ведуть компанію вперед, розповів СЕО аптечної мережі «Подорожник» Тарас Коляда, який працює в компанії уже 16 років.

Підсумовуємо головні тези розмови. Інтерв’ю скорочено та відредаговано для зрозумілості

«Подорожник»: правила бізнесу

Моя зацікавленість підприємництвом і торгівлею звела мене з «Подорожником» у 2008 році. Тоді я закінчував виш і спільно з друзями керував невеликою рекламною агенцією. Власник «Подорожника», відкриваючи 10-ту аптеку мережі у Львівській області, звернувся до нас за дослідженням ринку. У результаті співпраці з ним я став частиною команди «Подорожника» і залишаюся в цій родині досі.

Команда «Подорожника»

Команда «Подорожника»

За останні кілька років мережа «Подорожник» помітно розширила присутність у містах і селах України, наростила впізнаваність серед українців і стала ближчою до кінцевого споживача. Стрімке зростання відбулося за п’ять років – за цей час відкрилося понад 1000 аптек. Сьогодні в нашій базі дані 18 млн клієнтів, ми обслуговуємо щомісяця понад 4 млн людей, а річний виторг мережі перевищує 23 млрд грн. Як нам вдалося так розвинути мережу й отримати довіру українців?

  • По-перше, «Подорожник» формує доступність стандартизованих фармацевтичних послуг для усіх і кожного. Наша команда прагне, щоб і в селі, і в обласному центрі, і в столиці клієнти мали доступ до однаково якісних лікарських засобів.
  • По-друге, компанія завжди на зв’язку, швидко і детально спілкуючись із клієнтами на різних майданчиках: на вебсайті, у додатку, у чатботі.
  • По-третє, ми відкриваємо нові аптеки так, щоб захопити якнайбільше клієнтів у пішохідній доступності. Наші аптеки працюють максимально близько до тих, кому потрібно терміново придбати ліки.
  • По-четверте, компанія впроваджує сучасні технології, модернізуючи процес надання послуг.
Аптечна мережа «Подорожник»

Аптечна мережа «Подорожник»

Аптечна мережа «Подорожник»

Аптечна мережа «Подорожник»

Попередній слайд
Наступний слайд

У 2011 році усі аптеки мережі є відкритими, без скла на вітринах. Чому? Бо «Подорожник» вирішив бути по-справжньому доступним до клієнтів – це прояв довіри до них. А в 2017-му було автоматизовано процес запуску аптек: від пошуку приміщення до моменту відкриття.

«Подорожник»

З 2011 року усі аптеки мережі «Подорожник» є відкритими, без скла на вітринах

«Подорожник»

Усі аптеки мережі «Подорожник» є відкритими, без скла на вітринах

«Подорожник»

Усі аптеки мережі «Подорожник» є відкритими, без скла на вітринах

Попередній слайд
Наступний слайд

Нинішню диджиталізацію «Подорожника», якщо оцінювати за 10-бальною шкалою, можна відзначити п’ятьма балами. Компанія може набрати 6–7 балів, та навряд чи 9 або 10, і не тому, що немає бажання. Річ у тім, що нові технології з’являються стрімко, і навіть впроваджуючи їх найшвидшими темпами, бізнес не йтиме з ними в ногу. Модернізація – це марафон тривалістю у весь життєвий цикл бізнесу. До того ж технології безмежно дорогі. Приміром, роботи-продавці в аптеках – суперсучасна річ, але їх придбання, доставка та обслуговування набагато дорожчі, ніж робоче місце людини. Ще один приклад: «Подорожник» встановив у низці аптек сучасне відеоспостереження, щоб аналізувати поведінку клієнта в залі. Це колосально дороге обладнання, тому ми можемо встановити його лише у кількох аптеках. Однак що стосується безшумних інверторів на заміну гучним генераторам, то вони уже встановлені у понад 130 аптеках, і надалі їх число зростатиме.

Зараз, з висоти багаторічного досвіду у компанії й безпосередньо на посаді СЕО всієї мережі, можу виокремити три ключові бізнес-уроки для швидкого і якісного розвитку будь-якого підприємства:

  1. Спочатку «хто», а потім «що». Щоб розпочати успішний бізнес, потрібно зібрати «свою» команду. Треба сформувати кістяк колективу й делегувати професіоналам ключові завдання, а потім думати над модернізацією та розширенням.
  2. Не зважайте на інших, можна досягти всього, навіть якщо конкуренти вважають, що це не так. Головне – повірити й захотіти. «Подорожник» стартував із мізерних можливостей у межах Львова: 10 аптек і 179-й рядок у рейтингу компаній України, тоді як у деяких конкурентів на старті налічувалося по 300 аптек. Але ми повірили, захотіли, змогли поставити цілі та досягли їх. Зараз під брендом «Подорожник» відкрито понад 2060 аптек, у яких працює близько 12 000 людей.
  3. Не боятися й аналізувати. Щороку масштаб компанії змінюється, її реалії й проблеми – теж, тож команді треба зберігати енергію й силу, щоб продовжувати розвиток попри все. Необхідно аналізувати помилки й запитувати себе: «А що можна і варто було зробити краще?». До того ж не треба ігнорувати чужий досвід і класні кейси.
«Ми будемо стандартом фармацевтичної галузі». СЕО аптечної мережі «Подорожник» Тарас Коляда про стрімкий розвиток, цінності й місію компанії /Фото 1

Про клієнта і корпоративну культуру мережі «Подорожник»

Корпоративна культура «Подорожника» рухлива, бо постійно змінюється: з приходом у колектив нових людей, розширенням, впровадженням нових технологій і вдосконаленням стилю обслуговування. Пройшовши шлях від регіональної до національної, подолавши десятки викликів, компанія просто не могла залишитися такою, як 20 років тому. Щороку вона інша, однак має незмінну основу, сформовану ціннісними орієнтирами й метою.

Учасники платформи можливостей для молоді «Подорожник START»

Учасники платформи можливостей для молоді «Подорожник START»

«Подорожник» не боїться помилятися, бо вважає, що необхідно випробовувати на практиці усі ідеї, які видаються цікавими.

Разом із тим ми в компанії пам’ятаємо, що головне – слідувати місії надання людям фармацевтичної опіки і допомагати їм бути здоровими.

Багато співробітників мережі на роботі й поза нею роблять більше, ніж від них очікується – є випадки, коли вони рятують життя перехожим. Працівники «Подорожника» завжди небайдужі, адже робота в сфері охорони здоровʼя накладає відповідальність, яку вони виправдовують. Про надійність і мужність фармацевтів «Подорожника» свідчить і їхня активність на початку повномасштабної війни. Тоді під обстрілами працівники відкривали аптеки в Києві й області, у Запоріжжі, Дніпрі, Херсоні, Миколаєві, Харкові, на Сумщині, Полтавщині, Чернігівщині, навіть там, де ворог тимчасово окупував території. Вони розуміли, що мають працювати, адже місцевим життєво необхідні ліки. Пізніше ми відзначили кожного з таких працівників. 

Колектив «Подорожника»

Колектив «Подорожника»

Фаховий фармацевт в Україні може заробляти $1000 на місяць – такі зарплатні є в мережі «Подорожник», але плануємо їх збільшувати. Ми будуємо комфортну екосистему і даємо гідний рівень доходу. Це необхідно, щоб фармацевти мали ресурс і природну мотивацію допомагати людям, а також знали, що матимуть за це увагу, шану і заохочення від роботодавця.

Колектив «Подорожника»

Колектив «Подорожника»

Про соціальну відповідальність під час війни й плани на майбутнє

«Подорожник» долучається до підтримки військових, які боронять Україну. Перший вектор допомоги – закупівля за кордоном на початку великої війни медичних евакуаційних авто, а пізніше – позашляховиків. Другий вектор – закриття великих і дрібних запитів від військовослужбовців, чиї дружини є працівницями «Подорожника».

Медичні евакуаційні авто для військових від «Подорожника»

Медичні евакуаційні авто для військових від «Подорожника»

Медичні евакуаційні авто для військових

Медичні евакуаційні авто для військових від «Подорожника»

Медичні евакуаційні авто для військових

Медичні евакуаційні авто для військових від «Подорожника»

Медичні евакуаційні авто для військових

Медичні евакуаційні авто для військових від «Подорожника»

Медичні евакуаційні авто для військових

Медичні евакуаційні авто для військових

Медичні евакуаційні авто для військових

Медичні евакуаційні авто для військових

Попередній слайд
Наступний слайд

Третій вектор – співпраця з благодійними фондами, зокрема з Фондом Сергія Притули, «Повернись живим», Фондом Руслана Шостака, «Україна в огні», а також підтримка «Ліги нескорених». На це «Подорожник» щомісяця виділяє у спеціальний фонд допомоги сталу суму в межах кількох мільйонів гривень.

Віктор Легкодух, колишній військовий, якого підримує «Подорожник»

Віктор Легкодух, колишній військовий, якого підримує «Подорожник»

З початку повномасштабної війни ми втратили на сході України понад 100 аптек. Однак, попри все, не зупиняємо розвиток. Завдяки економічній моделі і грамотному підходу «Подорожник» розширяється: мережа інвестує доходи в розширення, додаючи до цього кредитні кошти. Тож компанія продовжить відкривати нові аптеки й удосконалювати сервіс. Є сенс припустити, що через 10–15 років «Подорожник» буде міжнародною публічною компанією, яка гідно конкурує з найбільшими компаніями світу в сегменті фармацевтичного ритейлу.

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.