Філософія лідерства McDonald’s стверджує: усі працівники компанії мають потенціал лідера, який можна розвивати. Тож, що більшого прагнеш і швидше опановуєш нове, то швидше досягатимеш карʼєрних вершин у компанії
Від співробітника ресторану до керівної посади в офісі – реальні кар’єрні кейси у McDonald’s. Як компанії вдається плекати таланти, котрі стають новими лідерами і починають ухвалювати масштабні стратегічні рішення? Які інструменти цьому сприяють?
🍔 Кар’єрний компас. З першого дня роботи новачку доступна Кар’єрна мапа. Вона описує можливості зростання від будь-якої позиції в ресторані. Це підказки, що допомагають рухатися вгору: необхідне навчання, лінки на навчальні ресурси, компетенції, які співробітники мають опанувати, щоб відкрити двері до нових досягнень.
Дмитро Корбут
операційний директор McDonaldʼs в Україні
Для кожного, хто працює в McDonald’s, відкриті усі можливості для кар‘єрного зростання, адже ключ до успіху – це розвиток потенціалу наших людей. Ми пишаємося тим, що 41% офісних співробітників починали свій шлях як працівники ресторанів. Я, наприклад, прийшов працювати у ресторан у 2003 році, у 2010-му долучився до команди офісу і за девʼять років обійняв позицію операційного директора. Ми завжди відкриті для талантів і шукаємо їх як усередині компанії, так і поза нею.
Інший інструмент – Модель лідерства BEST – підказує, як саме рухатися і які компетенції потрібно опанувати для отримання нової посади. Тобто Модель лідерства BEST окреслює якості, що компанія очікує бачити від співробітників у роботі та спілкуванні з колегами і клієнтами.
Для усіх працівників, які мають високий потенціал кар’єрного зростання, у компанії існує BEST Action Plan – шаблон для розвитку їхньої компетенцій та майстерності. Спершу вони проходять оцінку потенціалу, і для тих, хто отримує найвищі бали, складається персональний план розвитку, який дає змогу компанії зосередити ресурси на ефективному розвитку працівників з найвищою результативністю.
🍔 Швидке зростання. Компанія зацікавлена у розвитку працівників, тож створює для цього відповідну екосистему. Так, у 2024 році McDonald’s в Україні запустив шестимісячну програму JUMP – пришвидшений розвиток для менеджерів середньої ланки: від керівників відділів і лідера зміни – до посади директора ресторану. З майже 300 аплікантів було відібрано 30 учасників, які по закінченню навчального курсу опанують усі необхідні навички для подальшого підвищення.
Олександра Осійська
директорка ресторану McDonaldʼs у Львові
McDonald’s дає змогу будувати кар’єру швидко. Починаючи свій шлях у компанії з працівниці ресторану в 18 років, вже в 23 я доросла до позиції директорки ресторану. Все це можливо навіть без попереднього досвіду, бо McDonald’s надає всі перспективи для розвитку належних навичок у процесі роботи та навчання у компанії.
🍔 Диджитал-інструменти. Цифровий бік взаємодії компанії зі співробітниками базується на трьох китах: Workplace – комунікаційній соцмережі для співробітників, FRED – бібліотеці навчальних ресурсів, CAMPUS – системі управління навчанням.
- Workplace – внутрішня соцмережа, яку компанія, серед іншого використовує для навчання та розвитку працівників: там публікують анонси класів, діляться корисними матеріалами, розповідають про можливості карʼєрного зростання тощо. Платформа показує високу ефективність і залученість працівників, вона інтуїтивно зрозуміла, адже розроблена Meta й її інтерфейс подібний до Facebook. Окрім навчального контенту, Workplace використовується і для інших завдань: компанія ділиться зі співробітниками новинами, мотиваційними програмами, бенефітами тощо.
- FRED – це керівництво для підготовки наставників, виробничі посібники та навчання для поліпшення обслуговування.
- CAMPUS містить навчальні відео і модулі для розвитку професійних навичок. Цьогоріч система поповнилася ШІ, який аналізує сильні сторони співробітника та пропонує йому індивідуальний контент.
🍔 Рівні можливості. Усі співробітники McDonald’s мають однакові можливості для розвитку. Цьому допомагає система навчання, спрямована на створення безбар’єрного середовища. У 2023-му McDonald’s оновив освітній процес, що дало змогу співробітникам з вадами слуху, яких у компанії 150+, максимально інтегруватися у команди та розвивати кар’єру.
Також до семінарів зі співробітниками почали залучати перекладача жестової мови. Після дводенного курсу, де учасники вчилися управляти зміною, розставляти пріоритети, спілкуватися з клієнтами і колегами та створювати комфортну атмосферу, двоє співробітників здобули керівні позиції у ресторанах.
🍔 Підтримка. McDonald’s розробив тренінги з підтримки співробітників у різних ситуаціях. Це програми щодо ненасильницького спілкування, відновлення навичок після тривалої відсутності (наприклад, після декретної відпустки), підтримка ментального здоров’я співробітників (розпізнавання ПТСР після тестування свого психічного стану і професійна анонімна допомога за потреби); курс управління стресом. Нині майже 400 співробітників McDonald’s служать у ЗСУ, тож для решти команди компанія впровадила курси коректної взаємодії з ветеранами, щоб підтримати їхню реінтеграцію у цивільне життя та повернення на посади, які вони обіймали у McDonald’s до своєї мобілізації.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.