Лоран Дюпуш, голова правління UKRSIBBANK BNP Paribas Group, розповів про низку проєктів, реалізованих спільно з «Дія.Бізнес» та Mastercard і спрямованих на підтримку бізнесу в Україні.
Після адаптаційного періоду до викликів війни банки дедалі більше фокусуються на підтримці малого й середнього бізнесу. Ця підтримка набуває різних форм: від запровадження вигідних програм кредитування та нових диджитал-сервісів до освітніх проєктів та менторства.
Бізнес переживає складний період: попри адаптацію постійно виникають нові виклики, а в компаній та підприємців змінюються потреби. В UKRSIBBANK BNP Paribas Group впевнені, що гібридний підхід до співпраці допоможе найкраще зрозуміти клієнтів, забезпечити для них більш релевантні рішення й експертизу та допомогти їм зростати попри кризу.
Малий та середній бізнес є критичним драйвером економіки України. В часи війни підприємці та менеджери проявили неймовірну резильєнтність, адаптивність та наполегливість. Банки, своєю чергою, швидко реагували на нові виклики й потреби, пропонували потрібні та вчасні рішення, щоб підприємці могли зберегти бізнес.
Проте першою й найбільш очевидною потребою бізнесу все ще залишається можливість безперебійно продовжувати роботу. Компанії реорганізували свої процеси, розглянули запасні плани з релокації тощо, але продовжують готуватись до нових викликів – відключень електроенергії, до прикладу.
Банк пропонує всі необхідні сервіси та послуги як у відділеннях, так і віддалено через інтернет-банкінг
Зростає також потреба у фінансовому менторстві, експертизі та нетворкінгу для більш впевненого виходу на ринок. Аби допомогти підприємцям знаходити відповіді на свої запитання, UKRSIBBANK BNP Paribas Group із Mastercard відкрили спеціальні консультаційні зони в центрах «Дія.Бізнес», де кожен підприємець може отримати інформацію про фінансові рішення для розвитку свого бізнесу. Такі консультаційні зони вже працюють у Тернополі, Ужгороді, Кривому Розі, Полтаві, Одесі. Попереду нові міста.
Лоран Дюпуш був присутній на відкритті тристороннього партнерства UKRSIBBANK BNP Paribas Group із «Дія.Бізнес» та Mastercard у Тернополі та спілкувався з місцевими підприємцями. «Для нас це новий, більш персоналізований спосіб комунікації з бізнесом. Ми сподіваємося на посилення співпраці з підприємцями та розширення кількості локацій підтримки підприємців», – зазначає голова правління банку.
Мета регіональних центрів «Дія. Бізнес» – пожвавити підприємницьку спільноту та стати освітнім й нетворкінговим хабом, де місцеві підприємці могли б прозоро обмінюватись досвідом і навчатись. Банк надає компаніям та менеджерам фінансову експертизу, що допомагає краще зрозуміти побудову бізнесу з перспективи фінансового планування, консультує підприємців щодо можливостей розвитку.
Можливість особисто спілкуватися та обмінюватися досвідом із малим і середнім бізнесом по всій країні – це підхід, який не лише допомагає підприємцям поглибити фінансову експертизу й розвинути бізнес, а й дає змогу банку краще зрозуміти та обслуговувати клієнтів у цьому сегменті.
«Фінансист», до прикладу, – одна з освітніх програм, яку куруватимуть UKRSIBBANK BNP Paribas Group разом із Mastercard. У межах ініціативи експерти ринку проводитимуть серію освітніх зустрічей із підприємцями як у центрах, так і на онлайн-порталі «Дія.Бізнес».
Дискусії будуть присвячені фінансовим та бізнес-темам і передбачатимуть формат відкритого спілкування. Це довготривала стратегія, спрямована на розвиток бізнес-спільноти та зміцнення фінансової грамотності власників бізнесу.
«Протягом кількох подій стало зрозуміло, що підприємців цікавить досить широкий діапазон питань: від стратегії та маркетингу до фінансового регулювання. Інтерес виникає до питань торгівлі, імпорту та експорту, транзакцій, оплати через термінали, власний капітал, інвестиції тощо», – пояснює Лоран Дюпуш.
У нас є всі інструменти та інфраструктура, щоб допомогти підприємцям пройти цифрову трансформацію
Для банку такий формат дає можливість зрозуміти потреби клієнтів, розробити релевантні рішення та запропонувати більш гнучкий підхід. В UKRSIBBANK BNP Paribas Group вважають, що час постійних рішень давно минув, у пріоритеті має бути безперервна комунікація з клієнтами та переоцінка релевантності банківських сервісів і продуктів згідно з їхніми змінними потребами.
- Важливою темою є диджитал- та цифрові сервіси, бо це не лише внутрішні операції компанії, а й інтеракції з клієнтами. Часто компанії бояться переходити на цифрові рішення, проте розуміють, що не зможуть працювати без них у довготерміновій перспективі. Особливо у воєнний час, коли потрібно бути максимально гнучкими. Роль банку в цьому питанні – надати всю потрібну інформацію і допомогти підприємцям із цифровими рішеннями.
- Зокрема, кілька років тому банк розробив онлайн-застосунок для підприємців UKRSIB business, з онлайн-доступом до всіх сервісів. Серед інших проєктів, які ще в розробці, – електронний POS-термінал, який буде доступний на смартфоні. Крім того, банк продовжує інвестувати в диджитал-онбординг для малого та середнього бізнесу.
- Мультиканальний підхід передбачає доповнення традиційних банківських операцій диджитал-опціями, а не повною їх заміною. В UKRSIBBANK BNP Paribas Group вважають, що клієнт має мати вибір, як йому зручно отримати банківські послуги – через банківське відділення чи в застосунку онлайн.
«Ми адаптувались до ситуації дуже швидко, щоб ефективно обслуговувати наших клієнтів, і змогли вчасно знайти безпрецедентні рішення для безпрецедентних проблем. Після таких змін неможливо повернутись до попередніх способів роботи, і я хотів би, щоб така потужність, продуктивність та залученість стали постійними. Тому ми працюємо над впровадженням нового майндсету», – пояснює Лоран.
Також банк підтримує ініціативу Women in business, мета якої – допомогти жінкам-підприємицям у реалізації бізнес-планів та амбіцій. Такі проєкти мають велике значення під час війни, адже жінки опинились у нелегкому економічному становищі.
Банк планує і надалі підтримувати соціальні та бізнес-ініціативи та співпрацювати з Мінцифри для посилення можливостей малого і середнього бізнесу в Україні.
Курс на цифрову трансформацію став загальною тенденцією останніх років: під час локдауну це дало змогу представникам МСБ переформатувати діяльність, знайти нові шляхи залучення та взаємодії з клієнтами, а під час війни – це можливість продовжувати працювати й масштабуватися, у тому числі на ринки інших країн.
«Упродовж багатьох років компанія Mastercard всіляко підтримує український бізнес. Зокрема, ми запускаємо спеціалізовані фінансові продукти, рішення та ініціативи, які допомагають підприємцям у розвитку власної справи. З початком війни задля додаткової підтримки ми на два місяці скасували в Україні міжбанківську комісію за безготівкові розрахунки.
Для тих підприємців, які вимушено опинилися за кордоном, разом із Міністерством цифрової трансформації України ми запустили консультаційний центр «Дія.Бізнес» у Варшаві й далі – розширили співпрацю для підтримки центрів «Дія.Бізнес» в Україні разом із Мінцифрою та UKRSIBBANK BNP Paribas Group. Ми й надалі будемо використовувати свою технологічну експертизу, інновації та цифрові рішення, щоб допомагати бізнесам зростати», – пояснює Анна Онищенко, віцепрезидентка по роботі з клієнтами Mastercard в Україні та Молдові.
- Згідно з дослідженням Mastercard SME Index, диджиталізація характерна для більшості представників малого та середнього бізнесу в Україні – 70% використовують цифрові канали продажів. Власні сайти, соціальні мережі та месенджери дають змогу вибудовувати стратегію розвитку в нових умовах та успішно взаємодіяти зі споживачем.
- Так, для 39% працюючих підприємств цифрові канали приносять їхньому бізнесу понад половину всіх замовлень. Навіть під час повномасштабної війни кількість бізнесів, що приймають оплату за товари чи послуги у безготівковій формі, зростає. Загалом сьогодні 87% діючого бізнесу приймають оплату в безготівковій формі – через POS-термінал, на банківський рахунок або за допомогою цифрових сервісів.
- Також представники українського малого та середнього бізнесу проявляють зацікавленість і до новітніх платіжних технологій – кожен десятий уже приймає оплати за товари та послуги криптовалютою, а 24% – планують у майбутньому.
Розуміючи потреби та очікування підприємців, Mastercard спільно з партнерами запускає спеціальні фінансові продукти, технології, сервіси та ініціативи, які спрямовані на розширення можливостей МСБ задля їхнього подальшого розвитку та масштабування, зокрема й поза межами України. Сьогодні 28% працюючих підприємців вже продають свої товари чи послуги за кордон, а 21% – планують розширювати географію продажів у майбутньому.
Серед найбільш пріоритетних країн для пошуку нових споживачів більш ніж половина опитаних МСБ називають Польщу (61%).
За даними дослідження Mastercard, 49% підприємців вважають, що українські IT-послуги матимуть найбільший попит на міжнародній арені. Серед інших потенційних українських бестселерів – український дизайнерський одяг (28%) та крафтові продукти (26%).
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.