Шість років тому на місці покинутого столичного мотоциклетного заводу, між метро «Дорогожицька» і «Лук’янівська», зʼявився інноваційний парк UNIT.City. Там, де десятки років виробляли відомі мотоцикли «Киянин» і «Дніпро» з «люлькою», тепер почали створювати ідеї та технології. За заснуванням проєкту стояла команда підприємця Василя Хмельницького.
Мета була амбіційною: обʼєднати талановитих спеціалістів, надати їм доступ до сучасної інфраструктури та ресурсів і створити умови для розвитку проєктів. Засновники прагнули побудувати в Україні інноваційний кластер, здатний конкурувати з кращими технологічними центрами світу.
Прототип майбутньої української «кремнієвої долини» складався з невеликої центральної площі, одного бізнес-кампусу (В8), IT-академії U2, івент-простору UNIT.Core, лабораторії дослідження, UNIT.Cafe та спортивного хабу.
Першим резидентом технопарку стала безкоштовна школа програмування UNIT Factory, а сьогодні UNIT.City нараховує вже 130 компаній-«мешканців» – серед них і редакція Forbes Ukraine. Чому для роботи обрали саме UNIT? Як допомагає працювати атмосфера інноваційності? Та чого все ще не вистачає технопарку?
Екосистема UNIT.City: за модним словом – реальні показники
На офіційному сайті UNIT.City технопарк називають «екосистемою, що сприяє розвитку інноваційного підприємництва та досліджень». Іншими словами, це не просто скучний офісний центр з однотипними кабінетами. UNIT.City – це сучасна розвинена інфраструктура, яка надає резидентам лабораторії, конференц-зони й інші ресурси для роботи та співпраці. Ось що сьогодні вміщує парк:
- 10 бізнес-кампусів та коворкінг;
- три лабораторії – FabLab, Sensorama, Innovation DTEK;
- 130 компаній-резидентів, серед яких: Samsung, Bolt, DTEK, AJAX, Helsi, Snap, Forbes, Robota.ua, Tripmydream, 28 Software, USAID, BBDO та багато інших;
- UNIT.Home – житлова частина, де можна не тільки працювати, а й жити.
Територія у 25 га призначена для бізнесу, навчання, відпочинку та життя. Всього інноваційний парк вміщатиме 30 000 фахівців і створить майже 3000 робочих місць.
«Потенціал парку реалізовано на 45–50%»
Два роки тому в Forbes Ukraine змінився головний редактор – на цю посаду прийшов Борис Давиденко. «На той час редакція вже мала офіс в UNIT.City, і це мені здалося логічним, – каже Борис. – Forbes другої реінкарнації – інше видання, ніж було у 2010–2013 роках. Тоді українська економіка трималась на олігархах, а на обкладинках журналу були Ахметов, Жеваго, Порошенко та Коломойський. Герої нового Forbes – Конотопський з Ajax, засновники «Нової пошти», Андрій Здесенко з «Біосфери» тощо. UNIT.City набагато більше підходить для другого Forbes і нового покоління підприємців, ніж якби це був пафосний бізнес-центр із золотими вензелями».
Борис Давиденко проводить в технопарку 70–80% часу. Зізнається: крім переваг UNIT.City – абсолютної архітектурної естетичності та зручного розташування – бачить також і недоліки: «По-перше, це звукоізоляція. Тут іде будівництво і часто відбуваються різні події, вони досить шумні, що може заважати. По-друге, хочеться якогось різноманіття їжі. Коли два роки тут майже живеш, то вже детально знаєш меню кожного з двох місцевих ресторанів. Але це офісний центр, а не Food Market. Доставка рятує».
Головне, що, на думку головного редактора Forbes, відрізняє UNIT.City від інших локацій, – це вайб, атмосфера. Середній вік резидентів тут сильно менший за 30 років. Це молоді, прогресивні, красиві люди. «Я з багатьма знайомий, – каже Борис Давиденко. – Дехто робить неймовірні технологічні речі. Вони вміють дивувати: декілька разів, коли молоді підприємці розповідали про свої плани, я зі снобізмом редактора ділового ЗМІ думав: якісь дурниці. А потім ці проєкти злітали та ставали суперпопулярними додатками у світі. Можна сказати, молоді стартапери UNIT.City виховують мене та розширюють світогляд».
Володимир Федорін, редактор-засновник Forbes Ukraine, згадує, як під час зимових блекаутів UNIT.City став центром незламності з безперебійним світлом, теплом та інтернетом. «Чудове і комфортне місце для роботи, – продовжує Федорін. – UNIT.City знаходиться недалеко від центру, зручно їздити навіть на метро, можна пройтися та подумати, поговорити по телефону».
Але засновник Forbes Ukraine впевнений: зараз потенціал технопарку реалізовано лише на 45–50%. «На мій погляд, це нормальний розвиток. Моя метафора цього тижня – щоб девʼять жінок народили разом дитину за один місяць. Цей вислів показує, що навіть якщо ти сконцентруєш майже необмежні ресурси, то все одно не зможеш перетнути певні натуральні обмеження. UNIT.City розвивається, набуває дедалі більше переваг, зокрема через щільність контактів».
Акселератор для стартапів
В UNIT.City підприємці-початківці мають доступ до навчання, менторства та фінансової підтримки. Програми акселерації допомагають стартапам розвиватися швидше й успішніше – технопарк співпрацює з інвесторами та венчурними фондами, сприяє пошуку фінансування для проєктів.
Один з таких акселераторів – NEST, перший в Україні безкоштовний фізичний простір зі щоденним доступом для стартапів. Ніяких коштів або частки стартапу за участь у NEST UNIT.City не бере. Простір збудували за $310 000 за підтримки каліфорнійського університету Берклі та його менторів. NEST був створений для підтримки та розвитку стартапів, а також технологічного підприємництва в Україні.
NEST об’єднує в собі:
- акселератор та інкубатор;
- місце зустрічей і платформу для залучення інвестицій;
- HR-хаб і «місток» на західні ринки для талановитих українців, які мають власний якісний продукт.
Окрема програма NiNJA, Японія та національна агенція JICA у 2021 році офіційно стали партнерами акселератора та проінвестували на трек навчання з роботою на азійський ринок. Це був своєрідний успіх, тому що до програми офіційна делегація з Японії приїжджала до UNIT.City та вкладала свій досвід. І, звичайно, була вражена рівнем українських стартапів. Цього року UNIT перепідписав контракт та відновлює програму.
Крім фізичної інфраструктури, відбудови акселераторів, офісних кампусів для корпорацій і ландшафту інноваційного парку, в UNIT.City приділяють величезну увагу створенню особливої «атмосфери інновацій». Тут проводять безліч подій, хакатонів і зустрічей та всіляко сприяють обміну ідеями та новим знайомствам заради майбутніх проєктів.
Одним словом: ви можете прийти сюди невпевненим стартапером, а вийти – акулою бізнесу. І це тільки на перший погляд здається жартом.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.