Moneyveo /надано пресслужбою
Категорія
BrandVoice
Дата

«Розвиваємо стратегії, які допомагатимуть не тільки нам, а й усьому ринку», – CEO Moneyveo Сергій Сінченко

5 хв читання

Сергій Сінченко, CEO Moneyveo. Фото надано пресслужбою

У листопаді 2013-го в Україні видали перший небанківський споживчий кредит онлайн. Першопрохідником стала заснована напередодні компанія Moneyveo. Протягом наступного десятиріччя вона не тільки масштабувала бізнес, а й стала законодавцем трендів на ринку небанківського кредитування. CEO Moneyveo Сергій Сінченко згадує шлях компанії, розповідає про принципи управління, ділиться секретами успіху та баченням майбутнього ринку.

Цього року Moneyveo відзначає десятиріччя. З чого починався шлях компанії?

Ідея бізнесу належить Михайлу Лизанцю, який у 2013-му створив стартап на стику кредитування та IT. Назву компанії він підібрав за допомогою генератора брендів, який запропонував поєднати англійське слово money (гроші) та іспанське veo (розумію). Перший логотип, який прослужив Moneyveo п’ять років, Михайло намалював у Photoshop. Спочатку над проєктом працювала невелика група людей, а в 2020-х штат перевищив 500 осіб.

Що саме стало запорукою успіху компанії?

Це як питати, чому наша футбольна команда завжди на вершині турнірної таблиці. Тут не просто комбінація вдалих гравців і відмінної стратегії гри, хоча вони вкрай важливі. Це потужний командний дух, ефективна злагоджена взаємодія та бажання вигравати. Ми намагаємося задовольняти фінансові потреби клієнтів і аналізуємо світові ринки в пошуку нових ідей. Прагнемо випередити очікування споживача, тому наш сервіс виходить за рамки фінпослуг і часом ми допомагаємо в питаннях, не пов’язаних із нашою сферою.

Наша мета – абсолютна фінансова інклюзія, тобто створення можливості надання фінансових послуг всім, хто має таку потребу.

Під час війни ми запровадили в контакт-центрі програму «Почуй серцем». Її принцип – у кожному запиті намагатися чути не просто клієнта, а насамперед – людину. Звідси кейси закупки військової амуніції, сертифікатів на одяг для новонароджених, допомога у виданні книг і багато іншого. Ця орієнтація на клієнта є інтегральною частиною Lean-філософії, яку ми сповідуємо в компанії. 

Також дотримуємося важливого принципу, який полягає в уникненні токсичних людей, що розповсюджують неконструктив і занепад – як всередині компанії, так і з партнерами. Цей принцип є базисом для створення атмосфери творчості, цілісності та стійкості, і це дає змогу адаптуватися до будь-яких умов. 

Як можна оцінити внесок компанії в розвиток ринку небанківського кредитування в Україні? Можливо, певні продукти або послуги ви запропонували першими?

Найважливішим є вклад компанії у формування сталої фінінклюзії в Україні. Moneyveo завжди задавала тренди на ринку: стандарт швидкості прийняття рішень у видачі кредитів; видача ознайомчого кредиту для нових клієнтів під 0,01% на день; довгостроковий кредитний продукт.

Також зауважу, що в Україні до появи закону, який регулює колекторську діяльність, були проблеми з «чорними» колекторами. Стандарти, запропоновані в цьому законі, були імплементовані в Moneyveo з 2018 року в кодексі професійної етики колекторів. Тобто у відповідь на потреби ринку ми поділилися своїм досвідом.

У 2019-му ми почали впроваджувати GDPR (європейський регламент про захист даних), першими отримали сертифікат, що підтверджує найвищі стандарти безпеки платіжних карток – PCI DSS.

Тобто Moneyveo була і продовжує бути рушієм позитивних змін у галузі небанківського кредитування. Часто спостерігаємо, як інші гравці дублюють наші рекламні акції – і нас це мотивує. Ми готові працювати над розвитком стратегій, які допомагатимуть не тільки нам, а й усьому ринку. Додам, що за десятиріччя наша компанія отримала більше 50 нагород. Нещодавно сервіс Moneyveo увійшов до каталогу перспективних IT-проєктів Incredible Tech. І це також дуже важливо не лише для нашої компанії, бо відкриває нові можливості й перспективи для розвитку всього українського ринку фінтех.

Moneyveo

Сергій Сінченко, CEO Moneyveo, на церемонії вручення нагороди «Людина року»

А як за 10 років трансформувався ринок небанківського онлайн-кредитування в Україні?

Відбулася масштабна цифрова трансформація. Онлайн-кредитування стало доступним широкому колу, у тому числі людям із низьким рівнем доходу. Зараз можна спостерігати зростання конкуренції. І хоча певна частина компаній не змогла працювати в умовах повномасштабної війни, попит скоротився до 50–60% від довоєнного. Водночас споживачі стали більш обізнаними й відповідальними щодо фінансових зобов’язань. 

Також на ринку впроваджено більш жорстку регуляцію, що стало болісним, але необхідним кроком. Регулятором ринку небанківського кредитування став НБУ, і все більше нормативів та вимог до діяльності компаній вводиться для забезпечення захисту прав споживачів та стабільності ринку.

Можливо, рушієм деяких змін стала саме ваша компанія?

Ми були першими на нашому ринку, хто запровадив високі стандарти соціальної відповідальності. Практично з перших років діяльності Moneyveo опікується дитбудинком у Ворзелі, якому надаємо не тільки фінансову допомогу. Взяли участь у проєкті будівництва нового приміщення для проживання онкохворих дітей «Дача» від БФ «Запорука».

Військовим Moneyveo допомагає з 2018 року. Оперативному командуванню «Північ» ми надавали оргтехніку та обладнання для звʼязку. З 2020-го фінансово підтримуємо БФ «Відродження захисників України», метою якого є надання медичної допомоги та реабілітаційних послуг нашим воїнам. В 2022 році масштабували існуючі благодійні та соціальні ініціативи в окремий КСВ-проєкт Help by Moneyveo. Наша компанія перерахувала на ЗСУ понад 15 млн грн, закупила певну кількість одиниць техніки, постійно і системно відправляє медикаменти, екіпірування та оснащення на фронт тощо.

Війна стала важким випробуванням для бізнесу. Які кроки допомогли подолати ці виклики вашій компанії?

З початку повномасштабної війни ми на кілька місяців припинили видачу нових кредитів, але не зупинили сервіс консультування та підтримки. До другої половини квітня 2022 року скасували нарахування процентів за кредитами. Повернення нарахувань починалося зі знижки в 90%, потім – 70% і так далі. Щоб утримати лідерські позиції, доповнили продуктову лінійку інструментами для подолання складних економічних умов. Зокрема, запропонували Trend – класичний довгостроковий кредит на строк до пів року, який погашається за ануїтетною схемою. Продукт має на меті здешевити вартість кредиту для тих, хто планує користуватись коштами тривалий строк. 

Значну увагу приділяємо кібербезпеці, щоб забезпечити 100% захисту конфіденційних даних клієнтів та запобігти можливим зовнішнім загрозам.

На основі методології Lean-мислення ми започаткували програму Moneyveo Continuous Improvement System, суть якої полягає у створенні максимальної цінності для клієнта за мінімізації ресурсів, часу і зусиль. Під час війни це особливо актуально.

Ну і головне – збереження команди. Це найцінніший ресурс будь-якої компанії, а в технологічній компанії – просто безцінний! 

Десятиріччя – важлива віха у розвитку бізнесу. Як плануєте відзначити цю подію?

Ми відмовилися від святкувань і спрямували увагу на тих, хто цього потребує, передали українським воїнам 50 fpv-дронів вартістю понад мільйон гривень. Наразі отримуємо від них відео, як наші дрони знищують окупантів.

Moneyveo

Moneyveo передали українським воїнам 50 fpv-дронів вартістю понад мільйон гривень.

Дітям, що лікуються в Інституті раку, вирішили додати позитивних емоцій та надії, показавши, що мрії справді можуть здійснюватися. Тож придбали індивідуальні подарунки, які малеча собі замовила.

Moneyveo

Дітям, що лікуються в Інституті раку, Moneyveo придбали індивідуальні подарунки.

А для клієнтів протягом листопада надаємо знижки й спеціальні пропозиції в їх сумарному еквіваленті до 1 млн грн.

Чи є у компанії план розвитку на наступне десятиріччя, і якими є найближчі завдання?

Наразі наш горизонт планування – до трьох років. Moneyveo націлена на досягнення ще вищої продуктивності та якості обслуговування, не втрачаючи при цьому гнучкості в управлінні. Прагнемо залишити за собою лідерство на ринку й збільшити свою частку. 

Для забезпечення ефективності маємо перейти від функціонального управління до процесного підходу, покращувати крос-функціональну взаємодію, максимально залучати персонал до прийняття рішень. 

Moneyveo працюватиме над операційною ефективністю і планує розвивати цифрові технології, автоматизацію процесів та оптимізацію витрат, удосконалювати захист особистих даних.

Які трансформації надалі переживатиме ринок небанківського кредитування та фінтеху в Україні?

Оскільки ринок вже досяг насиченості, подальше зростання буде сповільнене. Але плануємо шукати нові можливості для зростання. Ми ретельно оцінюємо потреби наших клієнтів, а отже, маємо обмежену цільову аудиторію. Незважаючи на це, віримо у значне зростання протягом 2–3 років. 

Фінтех продовжуватиме еволюціонувати під впливом технологічних, регуляторних та соціальних змін, щоб забезпечити більше можливостей для фінансової інклюзії. Все більше компаній надаватимуть фінпослуги через онлайн-платформи та мобільні застосунки. Мені також хотілося би, щоб ринок небанківського кредитування в Україні почав більше допомагати малому бізнесу ефективно управляти своїми операціями, як це відбувається в США. Ми теж прагнемо розширити наші послуги на цей сегмент.

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.