Представники компаній WOG, VARUS і громадської організації Help People розповідають, як корпоративна соціальна відповідальність (КСВ) в Україні під час повномасштабної війни з модного напрямку перетворилась на добровільне внесення.
Евакуація постраждалих із зони бойових дій, безкоштовна заправка волонтерських авто, придбання безпілотників для сил оборони, прихисток біженців із «гарячих точок» – це далеко не всі задачі, які представники бізнесу і громадських організацій вирішують з першого дня повномасштабного вторгнення. Компанії реалізують низку благодійних проєктів. Як тільки завершують один, активно долучаються до наступного.
Така позиція бізнесу цілковито відповідає очікуванням громадян. Нещодавнє дослідження Gradus Research підтверджує, що майже половина споживачів (44%) віддають перевагу тим брендам, які підтримують армію. Бо українцям важливо, щоб бізнес розділяв їхні цінності й прагнення до перемоги.
Геннадій Карлінський, директор з маркетингу мережі АЗК WOG: «Наші ініціативи мають бути щирими, відвертими й завзятими».
До великої війни WOG мав продуману КСВ-стратегію, що реалізовувалася роками. 24 лютого 2022 року змінило все. WOG сфокусувався на чотирьох напрямах.
Рятувати своїх. Ми отримували безліч запитів про допомогу, тож мали швидко сконцентруватися. WOG спрямував зусилля на забезпечення пальним тих, хто рятує життя – вивозить поранених військових, цивільних із «гарячих точок»; доставляє ліки та продукти. Проєкт назвали «Пальне, що рятує життя». Наразі системно підтримуємо кілька десятків фондів.
Бути там, де потрібні. Ми завжди знали, що в бізнесу роздрібних продажів пального потужна соціальна складова, особливо це проявилося в часи війни: не зупинитись, заправляти військових навіть віддалено, пожежні, «швидкі», бізнес, який мав продовжувати працювати. Це стало наріжним каменем.
Під спільним знаменником. Сьогодні суспільство вимагає від бізнесу системної роботи в інтересах держави; не декларацій, а конкретних дій та вимірних результатів. Такий запит бачимо й від наших співробітників. Споживачі очікують, що бренди поділятимуть їхні цінності й займатимуть чітку позицію в системі координат «свій – чужий», особливо це помітно в українському ритейлі.
Бери і роби. «Швидкі» для ЗСУ – з фондом С. Притули, пожежна в Херсон – з «Українськими вогнеборцями», ударні БПЛА – з фондом А. Хливнюка, генератори – з МОЗ, пальне для волонтерів спільно з компанією Visa, обладнання для дитячих операційних – із фондом «Твоя опора» – таких проєктів десятки. Наразі ініціативи прописані до лютого 2024-го. Все завдяки синергії персоналу, споживачів та партнерству бізнесу й благодійних фондів.
Марина Паніна, фінансова директорка мережі VARUS: «Важливе відчуття причетності до спільної мети всіх українців – наближення перемоги»
Сьогодні український бізнес дійсно приділяє більше уваги КСВ, адже ми всі розуміємо, що досягти нашої перемоги можна лише спільними зусиллями й допомагаючи один одному.
Варто згадати, коли Київ прийняв перший удар і з міркувань безпеки ми змушені були зачинити деякі магазини, наші пекарі готові були все одно виходити на роботу, щоб випікати людям хліб. Наші співробітники самоорганізовувалися для допомоги іншим.
Переживши шок перших днів повномасштабного вторгнення, наша компанія, як і більшість українських бізнесів, зробила допомогу державі одним із головних пріоритетів. Процес гуманітарної допомоги в цей період був стихійним і неконтрольованим, але ми оперативно реагували на більшість запитів, які до нас надходили, як від волонтерів і громадських організацій, так і від держави.
У перші дні військових дій ми переказали 2,5 млн грн фонду «Повернись живим» на допомогу армії і створили гуманітарний штаб VARUS. Його метою була продовольча підтримка всіх, хто потребує допомоги під час війни: допомога ЗСУ, військовим шпиталям, силам територіальної оборони, мешканцям міст, що знаходяться в облозі, та забезпечення продуктами харчування і водою мешканців Києва, що ховалися від обстрілів у метрополітені Києва. За перші 30 днів війни було оброблено запитів більше, ніж на 10 млн грн.
Пізніше ми офіційно приєдналися до проєкту United24, започаткованого українською владою, і тепер на постійній основі виступаємо його донатором. Це надає нам відчуття причетності до великої загальної справи – наближення нашої перемоги! Загалом із початку повномасштабного вторгнення мережа VARUS уже задонатила 23 млн грн на ЗСУ та допомогу дітям. І щомісяця ця сума зростає.
Також VARUS підтримує проєкт «Дитинство без війни», у межах якого проводиться евакуація з України до Туреччини дітей, позбавлених батьківського піклування, чи тих, які опинилися у складних життєвих обставинах. Головна місія – евакуювати якомога більше дітей і забезпечити їхнє проживання в Туреччині до завершення війни. Просто купуючи акційні товари в супермаркетах мережі, наші клієнти долучаються до спільної доброї справи.
Українці охоче беруть участь у багатьох ініціативах, спрямованих на допомогу ЗСУ і дітям. І, приймаючи рішення, де купити продукти на вечерю чи заправити авто, ми всі звертаємо увагу на соціальну відповідальність компанії і саме туди поїдемо наступного разу. Для наших людей важливо, що бізнес розділяє їхні цінності й помножує їхні невеликі внески більш вагомою допомогою. Оскільки наші співробітники, постачальники і клієнти є проєкцією суспільства, вони також залучені до всіх цих процесів.
Олексій Воронін, засновник ГО Help People: «Бізнес і громадські організації мають об’єднувати зусилля»
Після початку повномасштабного вторгнення бізнес в Україні робить сильний акцент на соціальну складову. Підприємства полишають конкуренцію й об’єднують зусилля.
Наприклад, мені довелося зупинити свій бізнес із доставки автомобілів й переформатувати діяльність у громадську. Власним транспортом наша команда розпочала евакуацію людей. А колишні конкуренти надавали для цих потреб свій транспорт, гроші та інші ресурси.
Згодом ми побудували хаб у Дніпрі зі станцією техобслуговування, гуманітарним складом й хостелом, де ВПО не тільки знаходять прихисток, а й мають можливість працювати. Тобто ми намагаємося створити екосистему й надати біженцям не лише притулок, а й працевлаштування, й саме в таких проєктах бачимо перспективу.
Завдяки спрацьованості команди нам вдалося оперативно розвернути діяльність у Херсоні після підриву дамби, щоб рятувати людей, тварин, годувати, обігрівати, розселяти… Так, станом на 18 червня ми вивезли з підтоплених регіонів 1524 людини, з них 209 – діти. Це також стало можливим завдяки простим українцям, малому і великому бізнесу. Наприклад, на евакуацію людей із Херсону та сіл, які опинилися затопленими через створену РФ техногенну катастрофу, мережа АЗК WOG передала для заправки наших авто та човнів 2000 л пального, а компанія Mitsubishi Motors в Україні перевела 500 000 грн. Також вдячні донорам Nova Ukraine, Libereco, Aurum grup, які активно долучилися до місії порятунку. Загалом, цей кейс є черговим доказом, що українці – непереможні.
Зараз ми прагнемо залучити великий бізнес, для якого маємо виступати своєрідним компасом, що вказує напрямок найкращого докладання зусиль у благодійній сфері. Ми маємо допомогти бізнесу бути корисним суспільству й таким чином збільшити його вагомість в очах клієнтів. Адже українці відчувають потребу робити внесок в нашу перемогу, а купівля товарів і послуг у компаній з потужними програмами соціальної відповідальності надає відчуття долучення до цієї важливої мети.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.