Сімейна група компаній DVE першою в Україні почала виготовляти валізи. Історія цього бізнесу почалася в Харкові 1994 року з невеликого швейного цеху. За майже три десятиліття він розрісся до двох фабрик і п’яти брендів: Bagland, Konstar, Have A Rest, Born та Home&Rest.
DVE виробляють близько 200 000 валіз, рюкзаків та сумок на рік, забезпечують матеріалами й фурнітурою понад 800 українських виробників та прагнуть розвивати потенціал українського бізнесу та своїх працівників.
Власники групи компаній DVE Єгор та Аліна Долініни розповідають, як дитяча мрія перетворилась на успішний бізнес і чому Україна невдовзі може стати важливим гравцем на європейському ринку легкої промисловості.
Хотів сумку – отримав фабрику сумок
У дитинстві Єгор Долінін мріяв про універсальну сумку, з якою можна ходити і до школи, і на плавання. Врешті батьки подарували хлопчику сумку з символічним Олімпійським девізом «Швидше, вище, сильніше», в яку поміщалися підручники і спортивна форма.
Пізніше в Єгора з’явилась можливість купити невеликий швейний цех у Харкові, і хлопець обома руками вхопився за цей шанс. «Тоді я не думав про здійснення мрії, та й грошей особливо не було. Але ідея для бізнесу мені здалась хорошою, тому я обміняв подаровану батьком білу «дев’ятку» на цей швейний цех. Дружина й тато не схвалили мій вчинок, тому довелось доводити слушність такої витівки», – згадує Єгор Долінін.
Згодом Єгор переїхав до Києва і придбав фабрику, на якій колись була виготовлена та сама омріяна сумка з дитинства, яка визначила кар’єрний шлях хлопця. Випадковість чи доля – нікому достеменно не відомо. Але тепер на місці цієї фабрики осіла сімейна група компаній DVE – тут знаходиться їхній офіс, шоурум і склади.
Виробництво DVE розташоване в Лебедині на Сумщині, де виготовляють рюкзаки, валізи та сумки всіх брендів компанії. Там само працює і фабрика ґудзиків, яка дісталась Єгору Долініну у спадок від батька. Зараз на ньому виробляють пластмасову фурнітуру та крісла-кокони бренду Home&Rest.
Первістком DVE у далекому 1997-му стала спортивна сумка, що вийшла під брендом Bagland. Потім у виробництво запустили шкільні рюкзаки, а згодом – тканинні валізи, які Bagland почав виготовляти першим в Україні.
«Коли ми познайомилися, Єгор подарував мені валізу, і я уявила, що якось ми приїдемо в аеропорт, а там усі з валізами Bagland», – зізнається співвласниця DVE Аліна Долініна. Завдяки наполегливості та уважному ставленню до запитів клієнтів мрія Аліни також стала реальністю – сьогодні продукцією брендів DVE користуються близько 2 млн українців.
Доступність, дизайн, довговічність
У DVE розуміються й не економлять на матеріалах і фурнітурі. Наприклад, для наплічників замовляють сертифіковані змійки, нитки, стрічки, тканину та фурнітуру, які відповідають вимогам Міноборони. Аби знайти надійних постачальників і партнерів, Єгор 10 років мандрував виставками по всьому світу. Тому сьогодні DVE співпрацює з фабриками, в яких замовляють тканини такі лідери ринку, як Delsey та Samsonite.
«Ми працюємо з виробниками без посередників, виготовляємо багато матеріалів для своїх виробів самі та оптимізуємо процеси на виробництві, що зменшує собівартість товару. Все це робить нашу продукцію якісною і водночас доступною за ціною», – пояснює Єгор Долінін.
Також DVE приділяє істотну увагу естетиці своїх виробів, за яку здебільшого відповідає Аліна Долініна. Команда фахових дизайнерів стежить за світовими брендами і регулярно моніторить фешн-тренди, які втілює у продукції DVE. «До того ж, ми завжди прислухаємося до пропозицій та проблем наших клієнтів і намагаємося розробити та втілити кращі рішення в наступних лінійках продукції», – наголошує Аліна.
Такий підхід продиктував правило трьох «Д», якому DVE слідує вже майже 30 років. У його основі – доступність, дизайн і довговічність, що притаманні виробам усіх брендів групи компаній.
«Оскільки зараз Китай ускладнює умови експорту, невдовзі Європа здійснюватиме повний цикл виробництва на місці. Тому я бачу перспективу в розвитку українського виробництва, адже незабаром воно матиме значний попит на європейському ринку», – переконаний Єгор Долінін.
РІСТ у DVE
Майже 30 років Єгор поєднував ролі генерального директора, маркетолога і менеджера з персоналу. Але нарощення обсягів виробництва і збільшення команди вимагало делегування частини обов’язків. Тому нещодавно DVE найняли фахівців для розвитку брендів, оголосили про створення HR-відділу і почали активно шукати працівників до різних підрозділів.
На переконання Аліни Долініної, HR-відділ життєво необхідний для будь-якого бізнесу: «Адже людьми потрібно займатися – спілкуватися з ними, навчати, мотивувати і створювати конкурентні умови, щоб разом вони йшли до спільної мети й розвивали компанію».
DVE не гають часу: вони вже зайнялися підвищенням кваліфікації своїх працівників і нещодавно відправили команду бренду пройти курс зі стратегічного маркетингу.
Також DVE розробили власний корпоративний кодекс РІСТ, який включає чотири цінності: Результативність, Ініціативність, Сміливість і Турбота. Усі працівники та менеджмент групи компаній втілюють ці цінності у своїй щоденній роботі та у ставленні один до одного і до своїх клієнтів.
Аліна – за красу, Єгор – за результат
Раніше Аліна працювала в агросфері, а коли пішла в декрет, узялась за маркетинг Bagland, потроху модернізуючи і оживляючи бренд. Аліна почала робити акцент на візуальній складовій, розвивати соціальні мережі й займатись позиціюванням бренду. Практичному Єгорові такий підхід був незрозумілим, а зайві витрати на маркетинг здавалися даремними. Але поворотним моментом в історії DVE став бренд Have А Rest, який підтвердив: привабливий продукт і вдалі фотографії роблять бізнес набагато прибутковішим.
За словами засновників, Have А Rest став драйвером змін у їхньому бізнесі та змінив досвід подорожей для тисяч українців. Бренд співпрацює з українськими зірками, долучається до благодійних проєктів та створює колаборації з LITKOVSKA, Masha Reva, а також Givenchy та Kiehlʼs.
DVE турбується про навколишнє середовище і рухається в напрямку sustainable fashion. Прикладом втілення екосвідомості стала колаборація Have A Rest із KSENIASCHNAIDER, в межах якої створили лінійку валіз із переробленого пластику й стокових деталей та запчастин, які зазвичай утилізують.
«Валізи не продаються, треба робити крісла»
Під час пандемії COVID-19 про подорожі довелося забути – продажі брендів DVE впали на 80%. Проте Єгор швидко знайшов альтернативу – крісла-кокони, що користувалися популярністю серед українців, які хотіли розвіяти карантинну рутину.
Так з’явився Home&Rest – бренд товарів для оселі, який є одним із новачків в родині DVE. Цього року Home&Rest планує запустити виробництво домашніх органайзерів та ємностей, а згодом – садових і дитячих меблів.
Наступним випробуванням для DVE стало російське вторгнення в Україну. «У березні 2022-го ми повністю закрили виробництво, і я навіть не сподівався, що нам вдасться його відновити, – згадує Єгор Долінін. – Але вже за місяць ми повернулись до роботи: придбали додаткове обладнання, найняли більше працівників, автоматизували виробництво і почали шити військові рюкзаки».
Поєднавши технології Bagland і якість матеріалів власного виробництва Konstar, вони розробили тактичні наплічники, що відповідають стандартам ЗСУ і сертифіковані Міністерством оборони України. Сьогодні потужності DVE дають можливість відшити 30 000–40 000 наплічників на місяць – рекордний обсяг серед українських виробників.
Швидко перелаштувавши виробництво відповідно до потреб ринку, DVE не лише не здали позиції, але й наростили обороти, адже за часи війни бренд Konstar виріс утричі, ставши одним із ключових виробників матеріалів для військової амуніції й, зокрема, тактичних рюкзаків. «Для нашого бізнесу це період можливостей. Зараз ми шукаємо людей у команду, розвиваємо бренди й закладаємо платформу для майбутніх проєктів», – говорить Аліна Долініна.
DVE як відповідальний бізнес
У DVE вірять, що гарні вчинки – це те, на чому побудований будь-який відповідальний бізнес. Тому компанія піклується про своїх співробітників та бере участь у соціальному житті країни.
Навіть до благочинних проєктів DVE підходить креативно, регулярно співпрацюючи з Благодійним фондом «Твоя опора». Приміром, бренд Have A Rest випустив благодійні валізи Ultra Violet. Крім того, що вони стильні, 50% від вартості цих продуктів спрямовують на допомогу дітям із важкими патологіями розвитку. Люди охоче підтримали проєкт, тому за рік DVE вдалося зібрати близько 1,5 млн грн, які врятували 21 дитяче життя.
Крім виготовлення тактичних наплічників, DVE всіляко допомагає українській армії. У межах проєкту Help Ukraine. No war! група компаній зібрала понад 150 000 грн на закупівлю медикаментів, харчів продовольчих товарів для ЗСУ.
З вірою у щасливе майбутнє України DVE підтримує молоді таланти. Єгор Долінін уже багато років опікується харківським басейном, де він тренувався в дитинстві. DVE щороку виступає спонсором змагань і дарує учасникам спортивні сумки Bagland. Також DVE допомагають Будинку культури в Лебедині, де розташоване їхнє виробництво, зокрема, підтримує місцевий танцювальний гурт, а також закуповує необхідну техніку й проводить ремонт у будівлі.
Не байдужі у DVE і до чотирилапих друзів: у межах благодійного проєкту #pawsintheair бренд Have A Rest випустив спеціальну лінійку валіз із зображенням тварин. 50% коштів від їх продажу перераховують до фонду допомоги безпритульним тваринам Happy Paw.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.