Заснована в 1959 році, сьогодні компанія Amway є важливим світовим гравцем у сфері здоровʼя та добробуту, займаючись виробництвом дієтичних добавок, косметики, засобів для особистої гігієни та догляду за домом. За даними компанії, у 2023 році обсяг продажів Amway становив $7,7 млрд, що за рейтингом Direct Selling News (DSN) дозволило їй зберігати своє місце як провідної компанії прямого продажу у світі протягом 12 років поспіль. В Україні компанія представлена 20 років, і попри повномасштабне вторгнення, наша країна залишається ключовим ринком для Amway.
Щоб підтримати українських співробітників та партнерів, торік до Києва завітали виконавча директорка Amway ESAN (Європа, Південна Африка, Австралія та Нова Зеландія) Мелоді Накл та глобальний директор з продажів Джон Паркер. «Ми хотіли, щоб наші співробітники, дистриб’ютори та клієнти зрозуміли: підтримка Amway з боку корпорації та родин-засновників – не просто слова, а реальні та відчутні дії. Для нас було важливо бути тут особисто, щоб донести нашу непохитну відданість Україні», – сказала Мелоді Накл. В інтервʼю Forbes BrandVoice вона та генеральний директор «Amway Україна» Дмитро Тютченко розповіли про підтримку українців під час війни й поділилися досягненнями за минулий рік.
Історія Amway
Засновники Amway – друзі та ділові партнери Джей Ван Андел і Річард ДеВос, які зареєстрували підприємство в 1959 році у місті Ейда, штат Мічиган, США. Сьогодні компанія є одним із найбільших гравців у Health & Wellbeing індустрії. Серед найпопулярніших брендів Amway – Nutrilite™, Artistry™ та енергетичні напої XS™, які реалізуються виключно через незалежних підприємців Amway.
У 2003 році представництво Amway зʼявилося в Україні. Продукція компанії швидко здобула популярність завдяки високому попиту на товари категорій «Здоровʼя» та «Добробут».
Люди – на першому місці
Місія Amway – допомагати людям жити кращим і здоровішим життям. Це стосується не лише продукції, а й людей, з якими співпрацює компанія. Сьогодні в Україні зареєстровано близько 130 000 незалежних підприємців Amway, з них майже 70% жінки. Із початком великої війни в компанії чітко розставили пріоритети: спочатку безпека співробітників, а потім бізнес-процеси. «Кожен член команди повинен насамперед дбати про власну безпеку та безпеку своєї родини. Це охоплює дотримання всіх протоколів безпеки, особливо під час повітряних тривог», – каже Мелоді Накл.
«Я працюю в компанії вже 14 років і можу підтвердити, що наші цінності – партнерство, чесність, значущість людини, її досягнення, особиста відповідальність та вільне підприємництво – є головними в нашій роботі по всьому світу. І ми бачимо, як ці цінності демонструє наша команда в Україні».
Працівникам компанії запропонували переїхати до однієї з найбільших штаб-квартир Amway, розташованої у Кракові. «Ми винайняли їм житло, забезпечили особистими речами – налагодили справжню систему, щоб працівники та їхні родини, які виїжджали з України, отримували все необхідне. Багато хто був із дітьми, тож наші офіси стали для них ігровими майданчиками у перші дні», – ділиться Мелоді Накл.
Наразі більшість співробітників повернулася до України, де продовжує вести операційну діяльність. Тим, хто залишився в Україні, в компанії надали пряму фінансову допомогу і досі дбають про їхнє психологічне здоровʼя. «Ми розуміємо, що війна впливає на ментальне здоровʼя, тож хочемо переконатися, що всі наші співробітники впораються з цим», – запевняє Мелоді Накл.
Ще одним прикладом підтримки зареєстрованих партнерів Amway та української команди став приїзд виконавчої директорки Amway ESAN Мелоді Накл та глобального директора з продажів Джона Паркера до Києва минулого року. Цей візит дав змогу топменеджерам по-справжньому відчути вплив війни на українські сімʼї. Впродовж візиту вони побачили райони, які найбільше постраждали від війни. «Наша відданість Україні тільки посилилася після того, як ми побачили стійкість і силу українського народу. Це просто вражає! Ми на власні очі побачили та усвідомили жахливі масштаби війни і вплив, який вона має на людей, – розповідає Мелоді Накл. – Водночас я дуже рада, що особисто побачила свою команду. Людей, які щодня працюють над тим, аби забезпечити безперервність роботи бізнесу за цих неймовірних обставин».
Дбаючи про українських споживачів та зареєстрованих партнерів Amway, у компанії всіма силами забезпечують принцип безперервності бізнесу. «Люди потребують нашої продукції сьогодні більше, ніж будь-коли, їм потрібен дохід від нашої продукції. Тому ми докладаємо багато зусиль, щоб забезпечити належний потік продукції в Україну з Європи, а в деяких випадках навіть надзусиль», – запевняє Мелоді Накл.
Вагома гуманітарна допомога
Amway опікується не лише власними співробітниками й партнерами: компанія вже проінвестувала понад $400 000 у соціальні проєкти. З них $100 000 пішло на ремонт Бородянської дитячо-юнацької спортивної школи, яка зазнала чималих руйнувань унаслідок атаки російськими ракетами, а також на закупівлю спортивного обладнання та форми для учнів. «Коли ми були в Україні, то мали можливість побачити, як діти радіють новій формі», – каже Мелоді Накл про учнів спортивної школи, які разом зі своїми батьками обрали складний шлях – відновлювати своє життя після окупації в Бородянці і будувати все з нуля.
На $300 000 закупили медичне обладнання для другого відділення опікової травматології Київської міської клінічної лікарні №2. А саме операційну лампу, пристрій для гідравлічного очищення ран, інфузійну помпу, операційний стіл, наркозно-дихальний апарат, столик анестезіолога і транспортувальне ліжко. Тобто загалом переобладнали малу операційну кімнату. Також надали допомогу Полтавській третій клінічній лікарні, Київській клінічній лікарні швидкої медичної допомоги, Паліативному відділенню Київської міської дитячої лікарні №1 та іншим медичним закладам.
У 2024 році Amway планує виділити додаткові кошти на новий проєкт підтримки медичної сфери – облаштування перевʼязувальної кімнати в Лубнах Полтавської області. Через постійні обстріли Росії українським лікарням усе ще потрібно додаткове обладнання для забезпечення належних умов для поранених пацієнтів, зокрема тих, котрі дістали мінно-вибухові травми.
Крім того, у співпраці з Європейською Бізнес Асоціацією Amway надала гуманітарну допомогу лікарням, дитячим будинкам, притулкам та волонтерам, забезпечивши засобами гігієни та дієтичними добавками Nutrilite близько 10 закладів та майже 800 дітей у восьми українських регіонах.
Вихід з російського ринку
Компанія зупинила діяльність на ринку країни-агресора 1 липня 2022 року. І попри те, що це значно вплинуло на економічні показники, в Amway впевнені: продовження діяльності в Росії є неможливим через економічні, технологічні, організаційні та операційні обставини. «Наш відхід з Росії став першим випадком, коли Amway за всю свою 65-річну історію пішла з якогось ринку. Це було дуже складне рішення для нас», – розповідає Мелоді Накл.
Важливе для країни підприємство
Попри війну, показники продажів продукції Amway в Україні зросли на 34,4% у 2023-му порівняно з продажами Amway в Україні у 2022 році – компанія завершила 2023 рік із результатом продажів більш як у 1,172 млн грн. А сума податків, яку Amway сплатила до бюджету України, становила 251 млн грн.
«Однак як корпорації, так і державні органи мають робити більше. Через війну, що триває, компанії в Україні стикаються зі значними проблемами, як-от перебої в ланцюгах постачання, брак робочої сили та регуляторна невизначеність, – зазначає виконавча директорка Amway в Європі, Південній Африці, Австралії та Новій Зеландії Мелоді Накл. – Регуляторним органам украй важливо запровадити стимули та механізми захисту інвестицій для приватних компаній в Україні, адже ці дії можуть допомогти забезпечити стабільність і зростання українського бізнесу та суспільства, і ми готові зробити свій внесок на цьому шляху».
Орієнтир – на здоров'я
Минулого року кількість покупців Amway в Україні збільшилась на 20%, у середньому продукцію компанії купує понад 30 000 клієнтів щомісяця. У результаті загальна сума винагород незалежним підприємцям Amway становила понад 360 млн грн. «Той факт, що наша бізнес-модель так добре працює в цифровому форматі навіть у найскладніші часи, також є додатковою перевагою для тисяч незалежних підприємців Amway та клієнтів на ринку», – запевнила Мелоді Накл.
Топменеджери компанії впевнені: людям важливо дати надію. А найкращий спосіб це зробити – вивести на український ринок нові продукти, які вже з'явилися в Європі. «Ми ретельно обмірковуємо, як це зробити, дотримуючись принципів безпеки та безперервності, – балансуємо між усіма складовими. І ви знаєте, це працює. Ми вдячні, що українська команда почувається захищеною завдяки Amway. Це дає нам можливість не просто спостерігати з-за кордону за українським ринком, а й розуміти його зсередини», – говорить Мелоді Накл.
За словами Дмитра Тютченка, генерального директора Amway в Україні, через війну багато українців змінили споживчі звички і стали більш вибірковими у своїх покупках. Імпульсивних покупок поменшало, українці дедалі частіше обирають продукти, які поліпшують якість їхнього життя. Натомість помітно зріс попит на товари категорій «Здоров’я» та «Добробут». Загалом, за оцінками експертів, люди по всьому світу почали більше інвестувати у власне здоровʼя – ринок wellness сьогодні оцінюють у $368 млрд. Тож наша мета – стати на ньому сильним гравцем в Україні.
Найближчим часом Amway готує запуск нових продуктів. Зокрема це старт нової енергетичної програми Nutrilite™ та оновлений продукт «Nutrilite™ Комплекс Омега-3». «Ми прагнемо створювати лише високоякісні продукти, які сприятимуть здоровʼю та добробуту нашої спільноти. Сьогодні ця спільнота налічує понад 1 млн дистриб'юторів і ми плануємо досягти 1 млрд споживачів по всьому світу», – поділився Дмитро Тютченко. А Мелоді Накл доповнює його думку:
«Разом ми продовжимо долати перешкоди та ставати сильнішими, ніж будь-коли, інвестуючи в майбутнє країни через ефективні соціальні проєкти, інноваційні рішення для здоровʼя та добробуту, а також створюючи можливості для ведення бізнесу для тисяч українців».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.