З Піднебесної до України. Як Smart Trek полегшує життя підприємців, беручи на себе закупку та доставлення товарів з Китаю /надано пресслужбою
Категорія
BrandVoice
Дата

З Піднебесної до України. Як Smart Trek полегшує життя підприємців, беручи на себе закупку та доставлення товарів з Китаю

5 хв читання

надано пресслужбою

Китай залишається найпопулярнішою країною, з якої українці імпортують товари: у 2023-му сума імпорту звідти сягнула $10,4 млрд. Але міжнародна торгівля в таких масштабах супроводжується купою ризиків. Головні серед них – доставлення неякісного товару, не в тій кількості або не тієї моделі, яку було замовлено. Процес повернення продукції назад з України до Китаю часто виявляється надто дорогим і малоефективним. Зняти головний біль підприємця щодо пошуку надійного китайського постачальника та транспортування товару взялась команда Smart Trek. Вже пʼятий рік вона надає повний комплекс послуг – від замовлення товарів у Китаї до отримання їх в Україні – та бере на себе вирішення будь-якої проблемної ситуації під час цього процесу. В результаті клієнт отримує перевірений вантаж з повним пакетом документів. Про те, як працює Smart Trek – в експлейнері Forbes BrandVoice 

Smart Trek

Логістична компанія Smart Trek

Про компанію Smart Trek

Smart Trek заснована у 2019 році, надає повний спектр послуг: від пошуку товарів безпосередньо у китайських виробників та постачальників до організації доставки товару в Україну з повним митним оформленням. 

Компанія працює з усіма категоріями товарів, включаючи технологічне обладнання, текстиль, одяг, аксесуари, взуття, автозапчастини, меблі, мобільні телефони тощо. Виконує понад 6000 успішних запитів на рік.  

У Smart Trek є два офіси – в Китаї (працює 12 людей), та в Одесі (50 співробітників). До кінця 2024 року планують відкрити офіс у Києві. 

Ядро клієнтів – малий та середній бізнес, власники магазинів і підприємств, баєри. Наразі у компанії понад 1000 постійних партнерів. 

Обʼєм відвантажених товарів становить: 

  • 900 тонн на рік морем (збірні морські перевезення LCL); 
  • 400 тонн на рік авіа (збірні комерційні перевезення).
Smart Trek

Команда Smart Trek

Українська компанія хоче замовити товари в Китаї, але власники побоюються, що отримають неякісну продукцію. Яку гарантію дає Smart Trek?

Ми діємо у межах домовленості та фіксуємо все в договорі. Якщо людина – власник підприємства та замовник товарів – дає чітке технічне завдання, то жодних проблем зазвичай не виникає. В нас була ситуація, коли замовнику прийшов цілий контейнер тремпелів (вішалка, плічка для одягу) на суму $90 000. Виявилось, що на них було три ланки, а замовнику потрібно було чотири. Тобто замовляючи товар, він забув сказати нам про таку важливу умову. Але ми знайшли рішення і частково компенсували клієнту гроші за незадовільний товар.  

Якщо продукція приходить з грубим дефектом, наша задача – отримати 100%-ву компенсацію у постачальника. Наприклад, нещодавно українські волонтери замовили за нашою допомогою 100 касок для військових. Товар прийшов, але з неправильним кріпленням під навушники. Використовувати каски було неможливо, ми довели це постачальнику та повернули клієнту всі гроші. Ситуації бувають різні, але ми фіксуємо документально, що працюємо не тільки як логістична компанія, а як постачальник, що бере на себе вирішення всіх питань з приводу якості отриманого товару. Підприємці цінують це і повертаються до Smart Trek знову.

Є тільки технічні характеристики і фото обладнання, яке потрібно замовити для потреб однієї української компанії. Чи можете ви знайти надійного постачальника в Китаї за цими даними?

У 90% випадків це так і працює. Замовнику варто лише показати нам фото або сказати, що саме йому потрібно, з урахуванням всіх важливих деталей, і ми досить швидко знайдемо постачальника. Наші співробітники тільки за останній час розібрались в різновидах інверторів, сонячних панелей та радіотехнічного обладнання. Іноді ситуації вимагають настільки глибокого занурення у тему, що ми на аутсорсі підключаємо сторонніх технічних спеціалістів. 

Зазвичай ми досить швидко знаходимо оптимального постачальника: того, в кого якісніший товар за мінімальною ціною. Ми також несемо повну відповідальність за надійність китайських постачальників. За п'ять років відпрацювали власний алгоритм роботи з ними. Перш за все, запитуємо документи, дозволи та ліцензії, якщо такі мають бути. По-друге, просимо наших співробітників у Китаї перевірити компанію фізично, можливо, навіть зʼїздити в її офіс чи на склад. Надійний постачальник має знати відповіді на всі запитання щодо товару, а також за нашим запитом – надсилати фото продукції під різними ракурсами. Ми маємо чітко зрозуміти, на якому товарі виробник спеціалізується, бо якщо у нього 100+ різних найменувань, то, скоріш за все, це не виробник, а перекупник. 

Smart Trek

Зазвичай Smart Trek досить швидко знаходить оптимального постачальника

Уявимо: підприємець має свого постачальника в Китаї, але організація доставки з цієї країни забирає багато часу і сил. Чи можете ви взяти на себе тільки доставлення продукції?

Так, це одна з наших послуг. Вона може включати також додаткову перевірку товару: коли наш спеціаліст при отриманні відкриває кожну коробку і надсилає замовнику фотозвіт. Але навіть якщо ця послуга не включена, то ми в Smart Trek все одно поверхнево оглядаємо продукцію: відкриваємо одну коробку з 10-ти і переконуємось в наявності належного товару. 

Вибір способу доставки – авіа чи морським шляхом – завжди за замовником. Зазвичай це залежить від типу товару і того, наскільки терміново він потрібен. Авіа доставляємо в середньому за два тижні, морем – приблизно за три місяці. Вартість транспортування літаком у 10 разів вища за морське перевезення. Наразі повітряним шляхом найчастіше перевозять товари військової категорії, генератори, портативні зарядні станції, павербанки тощо. Під час транспортування всі наші коробки мають спеціальне маркування. Навіть якщо якась з них загубиться, ми швидко знайдемо її і доставимо в Україну. На митному терміналі наші спеціалісти слідкують за всім процесом: контролюють, щоб працівники митниці нічого не пошкодили, – а потім відправляють товар далі по Україні.  

У одного з підприємців є важлива умова – потрібно отримати повернення ПДВ зі всього процесу доставки товару. Чи можете ви надати відповідні документи?

Так, ми даємо повний пакет документів. Припустимо, компанія хоче закупити товару на суму $10 000. При цьому наша комісія становитиме 10%, тобто $1000. Замовник переводить гроші за товар – ми його закуповуємо. У цьому випадку претендувати на повернення ПДВ з суми в $10 000 буде неможливо, бо це гроші для закупівлі валюти та розрахунків за кордоном. Але з тієї тисячі доларів комісійних, які замовник нам перераховує, він може повернути ПДВ. Далі товар їде до місця призначення. Загальний тариф за доставку, припустимо, теж $1000. З них вираховується сума доставки до території України (наприклад, $700), а від вартості доставки по Україні ($300) також можна повернути ПДВ. Отже, згідно договору комісії та при митному оформленні вантажу клієнт автоматично отримує повернення ПДВ на свій рахунок. А також має можливість повернути імпортний ПДВ після завершення митного оформлення в Україні. 

Smart Trek

Команда Smart Trek

Уявимо звичайного українця (не ФОП), який наразі робить ремонт і хоче замовити велику кількість товарів з Китаю, щоб здешевити процес. Чи може він стати клієнтом Smart Trek?

Так, це також можливо за договором поставки з відстрочкою. Ми все привозимо, оформлюємо на свій ФОП та продаємо замовнику. Мінімальна комісія за повний спектр послуг – 10% від суми замовлення, але не менш ніж $100. 

Кількість логістичних компаній на ринку України невпинно росте. У чому ваші конкурентні переваги?

По-перше, нас відрізняє швидкість. На пошук та прорахунок вартості товару ми беремо один день, а на прорахунок вартості доставки – годину. По-друге, ми суттєво заощаджуємо гроші підприємців, які є нашими замовниками. Наприклад, власник магазину сантехніки хоче ввести нову позицію в свій асортимент. Ми все організовуємо: знаходимо товар, прораховуємо вартість, домовляємось про ціну з постачальником, закуповуємо валюту, а потім і сам товар, перевіряємо і доставляємо його в Україну. Це в рази вигідніше і менш енергозатратно, ніж робити все самостійно. По-третє, ми несемо відповідальність за якість товару і будь-які проблемні ситуації вирішуємо безпосередньо з постачальниками. Клієнту ні за що не потрібно переживати – всі ризики ми беремо на себе. 

До кінця року плануємо ввести нову послугу з медійного розвитку, що також виділятиме нас серед конкурентів. Допомагатимемо нашим замовникам реалізовувати товар через соцмережі. Наша глобальна мета – стати компанією номер один, яка доставлятиме товари з Китаю – як для фізичних, так і юридичних осіб. Щоб у кожного українця, коли він тільки про це подумав, першим спала на думку назва Smart Trek

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.