Фінтех-група EasyPay працює на українському ринку понад 15 років та є системно-важливим об’єктом платіжної інфраструктури України. За даними компанії, через платіжний сервіс EasyPay за 2023 рік українці здійснили понад 120 млн транзакцій на загальну суму більш ніж 100 млрд грн. Бренд об’єднує мережу з 23 000+ активних платіжних терміналів по всій Україні, власний застосунок та сайт, а також розробляє спеціалізовані платіжні рішення для українських компаній
EasyPay неодноразово демонструвала свою стійкість перед кризами. З початку повномасштабного вторгнення компанія продовжує інвестувати в розробку сучасних платіжних рішень та вивела на ринок новий продукт для оплати проїзду в транспорті – E-Pass. Про історію створення, про те, як працює E-Pass, переваги впровадження рішення в українських містах і як це допоможе в розвитку Smart City в Україні розповів засновник та CEO EasyPay Олексій Авраменко.
Розкажіть, що таке E-Pass, навіщо він потрібен і як працюватиме в реальному житті?
В основі E-Pass перш за все лежить автоматизована система обліку оплати проїзду (АСООП), відома також як електронний квиток. Простими словами це можливість мешканцям сплачувати за проїзд будь-яким зручним та доступним способом – готівкою, банківською карткою, транспортною або пільговою карткою, і всі ці оплати за проїзд обліковуватимуться в єдиній інформаційній системі міста.
За допомогою нашого E-Pass міста зможуть:
- автоматизувати облік оплати проїзду як в комунальному, так і приватному транспорті міста;
- сформувати гнучкий тарифний план для жителів (разовий квиток, квиток вихідного дня, проїзний на місяць або квартал тощо);
- додати пільгові картки, зокрема для ветеранів, пенсіонерів, студентів та учнів, осіб з інвалідністю тощо;
- налаштувати дію тих чи інших тарифів у різні дні та години (наприклад, обмежити певні категорії в користуванні транспортом у час пік, щоб регулювати пасажиропотік);
- нараховувати різноманітні бонуси та кешбек за оплату проїзду мешканцям міста (часто, заохочуючи містян користуватися транспортом не в пікові години) тощо.
Як у вас з’явився транспортний напрям і чому вирішили розвивати його, тим більше в такий непростий час?
Створення власного рішення електронного квитка E-Pass стало цілком еволюційним кроком для EasyPay. З 2015 року ми спільно з іншими комерційними компаніями допомагали впроваджувати електронний квиток у різних містах України.
За цей час ми встигли попрацювати з усіма рішеннями АСООП, які існують на ринку, набули практичного досвіду і накопичили власну експертизу. Ми бачили й знаємо, як інтегруються ті чи інші рішення, які з них стають ефективними та приживаються в містах, а які – не працюють і закриваються. Також зрозуміли, чого не вистачає для покращення роботи всіх цих рішень.
Так, у 2019 році ми вирішили створити власне рішення АСООП, яке б повністю задовольняло сучасні потреби мешканців міст. Щоб прискорити процес розробки, ми купили базовий вихідний код та почали його вдосконалювати під сучасні вимоги. На жаль, у прагненні зробити найкращий продукт і втілити побажання міст, нам довелося повністю переробити цей код. У процесі доопрацювання ми зрозуміли, що потреби в купівлі не було. Але хто не робить, той не помиляється. Врешті-решт нам вдалося зробити рішення, якого прагнули, адаптувати його під найсучасніше програмне обладнання та найголовніше – функціонал продукту дає змогу використовувати E-Pass для впровадження концепції Smart City, яку сьогодні втілює наше Міністерство цифрової трансформації.
Крім того, у нашому рішенні АСООП ви знайдете найкращі європейські практики. Тому що у «доковідні» часи команда EasyPay часто їздила в інші країни, щоб перейняти їхній транспортний досвід і дослідити ринок. Із самого початку ми орієнтувалися не лише на розробки, доступні в Україні, а й на те, що пропонує світовий ринок.
Як саме ваше транспортне рішення впливатиме на розбудову Smart City в Україні?
Як я вже говорив раніше, E-Pass – це електронний квиток, який забезпечує облік надання цифрових послуг населенню. І не обов’язково це мають бути лише послуги з оплати проїзду. Рішення дає змогу інтегрувати в нього й інші сервіси, наприклад: оплату паркування, харчування дітей в школах, вхідні квитки в музеї/кінотеатри/фестивалі. Тобто будь-які послуги, де присутня валідація.
E-Pass – це фактично готовий інструмент для цифровізації послуг. Адже він поєднує в собі саму технологію білінгу, що інтегрується майже з будь-якою послугою, та інфраструктуру EasyPay, яка забезпечує місце для взаємодії та комунікації міста з його жителями.
Коли і в якому місті ви плануєте запустити E-Pass?
Як комплексний продукт для оплати проїзду E-Pass ще тільки виходить на ринок. Хоч ми вже й виграли тендер в одному з українських міст і розпочали процес інтеграції АСООП в транспортну інфраструктуру, про повноцінний запуск і результати зможемо розповісти згодом.
Але з точковими рішеннями, які є складовими нашого електронного квитка, ви точно вже стикалися в різних містах. Станом на зараз стратегічними партнерами EasyPay за напрямом оплати транспорту є вже 16 міст України (Київ, Львів, Івано-Франківськ, Чернівці, Запоріжжя, Вінниця, Тернопіль та інші). Оборот за 2023 рік становить понад 490 млн грн і продовжує зростати. Сюди входять різні сервіси: від разової оплати проїзду по QR-коду до продажу та поповнення транспортних карток у наших платіжних терміналах.
Нещодавно співзасновник monobank Олег Гороховський опублікував новину, що в застосунку також з’явився сервіс для оплати проїзду і вони активно залучають міста до співпраці. Чи є цей продукт конкурентним для вас і які ваші ключові відмінності?
Я слідкую за ринком і радий, що напрям транспортного білінгу розвивається та з’являються нові рішення. Ми навіть розглядаємо ідею, щоб у рамках нашої АСООП дати можливість іншим гравцям підключати свої платіжні методи, наприклад, оплату за QR, яку зробив monobank. Дійсно, зручно та прогресивно, але це лише вершина «айсбергу». Ніша і продукт автоматизованої системи обліку оплати проїзду значно ширші і складніші. Ми шлях надання точкових сервісів вже пройшли й результатом цього стало комплексне рішення E-Pass, яке ми плануємо пропонувати та інтегрувати в міста.
Перевага EasyPay на ринку в тому, що це єдина структура, яка має повністю інтегровану систему білінгу. Ми надаємо весь функціонал для впровадження платіжного рішення, в який входить:
кастомізація продукту під конкретні потреби міста;
закупка та встановлення валідаторів;
дистрибуція карток онлайн/офлайн;
підтримка пасажирів через наш власний контакт-центр та проведення інформаційних, маркетингових кампаній;
підтримка продукту після запуску – як технічна, так і інформаційна.
Як впровадження E-Pass вплине на життя пересічного мешканця міста і які перспективи розвитку цього продукту?
За останні роки ми всі відчули вплив цифровізації на якість нашого життя. Значно зручніше отримати необхідну довідку в Дії або відкрити ФОП зі смартфона, ніж стояти кілька днів у черзі та заповнювати купу паперів. Так само з E-Pass. Це готова технологія на базі нашої власної системи білінгу, з якою легко оцифрувати будь-які локальні послуги й швидко впровадити модель Smart City без зайвих витрат для бюджету міста (на розробку, тестування, побудову інфраструктури і т.д.). Мешканець матиме всі необхідні йому сервіси в одному застосунку в смартфоні.
Війна лише підкреслила, що працювати з інфраструктурою міст потрібно вже зараз. Ми бачимо тенденцію до зростання кількості пільговиків (ветеранів, людей з інвалідністю тощо), міграції населення до більш безпечних регіонів, збільшення навантаження на наявну інфраструктуру і разом з тим відсутність в міських бюджетах ресурсів на модернізацію тощо. Крім того, застаріла інфраструктура в більшості випадків є неприбутковою та повністю або частково субсидованою державою.
E-Pass – комплексна технологія, яку міста можуть використовувати для вирішення цих проблем і покращення якості життя в них. Зокрема, побудувати комунікацію між міськими установами та його мешканцями, задовольнити потреби різних груп населення (студентів, пенсіонерів, ветеранів, школярів тощо), а також створити джерело фінансових надходжень у бюджет з прозорою системою обліку.
Олексій Авраменко
CEO EasyPay
Перспектива розвитку E-Pass не має обмежень, тому що цифровізація проникатиме в наше життя все більше і більше. І я вірю, що Україна майбутнього – це цифрова держава, де сервіси та послуги існують для людей, а не навпаки. Але як підприємець я знаю, що майбутнє починається з прийнятого рішення та зробленої вже сьогодні дії. Тож продовжуємо робити свою справу, створювати корисні технології й запрошуємо всіх до співпраці.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.