Олександр Одуха, Senior VP, Delivery в Intellias
Категорія
Партнерський матеріал
Дата

Мобільний офіс: як автівка стає повноцінним робочим місцем. Колонка Олександра Одухи, Senior VP, Delivery, Intellias

4 хв читання

Олександр Одуха, Senior VP, Delivery в Intellias

Сучасна робота в корпоративному секторі давно перестала асоціюватися з самим лише офісом. Люди працюють вдома, в коворкінгу чи кав’ярні з улюбленим фільтром. А термінові наради часто проводять з автівки. Саме вона має всі шанси стати наступним робочим місцем, що пропонує комфорт офісної роботи без прив’язки до офісу. 

Робота в русі ближча, ніж здається 

Багато хто з нас почав працювати з автівок задовго до пандемії СOVID-19. Сучасна автівка має все необхідне для роботи. Це і швидкісний 5G-інтернет, і вбудовані інформаційно-розважальні системи з інтерактивними екранами та мікрофонами, а також нове покоління програмного забезпечення, як-от Apple CarPlay та Android Auto. Утім, робота в автівці здебільшого потребує синхронізації зі смартфоном або дорівнює сидінню з ноутбуком на колінах.

Чому автовиробники не створюють кращих умов для корпоративного спілкування? Ми, звісно, говоримо не про мітінг-руми на задньому сидінні, а про доступні та ефективні рішення для проведення дзвінків у Skype, Zoom, Teams чи Google Meet, які пропонують таку ж зручність, як і вже звичні нам смартфони чи ноутбуки. Розгляньмо, що відбувається на ринку.

Ситуація на ринку 

Лише в березні 2023-го Microsoft розробила інтеграцію Microsoft Teams, застосунку для корпоративного спілкування, яким щомісяця користуються 320 млн користувачів, із вбудованою системою Apple CarPlay. Така інтеграція дає можливість приєднуватися до дзвінків з автомобіля, використовуючи застосунок Teams на смартфоні. Щодо інтеграції Teams з Android Auto, то вона запланована тільки на лютий 2024-го. Та навіть ця інтеграція покриває лише базові функції: прийняти дзвінок та провести нараду. Про такі важливі функції, як поділитися екраном, переглянути учасників наради чи синхронізуватися з календарями, на жаль, не йдеться.

Мобільний офіс: як автівка стає повноцінним робочим місцем. Колонка Олександра Одухи, Senior VP, Delivery, Intellias /Фото 1

Робота в автівці для більшості все ще дорівнює сидінню з ноутбуком на колінах

Що роблять автовиробники?

Автовиробники вже програють цифрові перегони таким компаніям, як Apple, Google та Android. Якщо вони не почнуть змінювати свою бізнес-модель, за кілька років ті самі Apple чи Google можуть почати виготовлення базових моделей авто. Вони фокусуватимуться на програмному забезпеченні, а не на хромованих дисках, та матимуть непогані шанси завоювати авторинок на багато поколінь уперед.

Деякі автовиробники вже почали роботу над власним програмним забезпеченням, яке дасть змогу ефективніше використовувати автівку як мобільний офіс. Наприклад, Mercedes-Benz почала співпрацю з Webex та інтегрує їхню платформу у свої автівки. Така інтеграція дає можливість розпізнавати та перетворювати голосові повідомлення у текст під час зупинки авто. Інший приклад – партнерство Ford і Cisco, результатом якого стало впровадження додатка для телеконференцій WebEx у Ford AppLink, що дає користувачам змогу приєднуватися до телеконференцій, не відпускаючи керма. Це позитивна тенденція і демонстрація потенціалу, який можуть розвинути автовиробники, щоб вдовольнити потреби користувачів

Чим програмне забезпечення автівки краще за інтеграцію зі смартфоном

Власні інтегровані рішення мають низку переваг для користувачів порівняно з використанням гаджетів у дорозі. По-перше, автівки оснащені якіснішими мікрофонами та аудіосистемами, які набагато краще передають звук, ніж персональні пристрої, якими ми користуємося в автівці. Деякі виробники вже випускають машини з динаміками, що мають функцію активного заглушення шуму, що дуже допомагає під час телеконференції. Крім того, мікрофони автівки дають можливість усім пасажирам брати участь у розмові.  

По-друге, сучасні автівки можуть підтримувати стабільне інтернет-з’єднання в русі. Авто може забезпечити кращий зв’язок як під час зупинки, так і на швидкості, ніж це здатен зробити смартфон або планшет.

Такі беззаперечні переваги мають вагоме значення для людей, які багато часу проводять на онлайн-зустрічах.

Щодо інших робочих завдань, як-от написання листів, тут досі краще працює ноутбук на колінах. Для написання довгого листа потрібна концентрація та час на редагування. Навіть якщо в автівці є програма розпізнавання голосу на основі штучного інтелекту, надиктувати та відредагувати лист під час руху поки що дуже складно.

Безпека роботи в автівці

Питання безпеки в мобільному офісі складне та багаторівневе. Наприклад, деякими функціями мобільного офісу можна користуватися лише тоді, коли автівка стоїть на місці або під час увімкненого автопілота. Такі обмеження викликають жваві дискусії. Чи відрізняється спілкування з іншими пасажирами під час руху від участі в онлайн-нараді? Якщо люди повсякчас спілкуються в автівці, можливо, варто радше думати, як зробити цей процес безпечнішим, ніж просто забороняти його?

Інше важливе питання – це безпека даних. Якщо автівка стає мобільним офісом, то ми маємо захистити корпоративну конфіденційну інформацію. На щастя, для безпеки даних у мобільному офісі ми можемо використовувати ті самі інструменти, які захищають програмне шифрування у застосунках на телефоні чи ноутбуці.

Офіс у авто – це еволюція, а не революція. Ми лише видозмінюємо досвід користування наявними програмами, а не вводимо щось докорінно нове.

Мобільний офіс: як автівка стає повноцінним робочим місцем. Колонка Олександра Одухи, Senior VP, Delivery, Intellias /Фото 2

Ми маємо лише інтегрувати програмне забезпечення в автівки, як колись зробили це зі смартфонами

Ціна питання

Головними запоруками можливості роботи в автомобілі є фізичне обладнання та програмне забезпечення. Щодо першого, то сучасні авто вже обладнанні всім необхідним – екрани, набір мікрофонів, динаміки. Тобто ми маємо лише інтегрувати програмне забезпечення в автівки, як колись зробили це зі смартфонами.

Інтеграція – це не роки роботи, якщо співпрацювати з досвідченими інженерами в галузі автомобільного софта. Почати треба з розуміння, що офіс в авто – це просто ще один користувацький сценарій для програмного забезпечення.

Тож ціна створення мобільного офісу зовсім не захмарна. Більш вагомим є питання домовленості між великими бізнесами, такими як автовиробники, та представниками бізнес-екосистеми (Microsoft, Zoom та інші).

Що чекає на нас у майбутньому? 

Якщо говорити про найближче майбутнє, автономне водіння може підштовхнути розвиток офісу в автомобілі. Невдовзі водіям не потрібно буде керувати автівкою, і вони зможуть повністю зануритися у робочі задачі. А отже, виробники будуть змушені переосмислити дизайн авто та ергономіку салону. Можливо, скоро у нас з’явиться опція каршерінгу з функцією коворкінгу, і ми зможемо працювати разом в автівці, як у вагоні потягу.   

Офіс в авто – вже реальність. За рік чи два покращиться зручність та з’являться нові офісні функції.

Чи потрібно буде платити за додаткову комплектацію або купувати підписку на новий функціонал, буде залежати від партнерства автовиробників із техногігантами, як-от Google та Apple. В одному можна бути впевненим – працювати та спілкуватися люди не припинять, як і користуватися цифровими технологіями. Отже, їхні потреби та бажання покращувати умови праці та життя мають бути враховані – вдома, в офісі, в авто, всюди.

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.