«Перетворюємо навчання на корисну звичку». Засновник платформи мікронавчання FeelGrow Андрій Філатов про запуск продукту, ключові помилки на старті та вихід на прибутковість
Категорія
BrandVoice
Дата

«Перетворюємо навчання на корисну звичку». Засновник платформи мікронавчання FeelGrow Андрій Філатов про запуск продукту, ключові помилки на старті та вихід на прибутковість

4 хв читання

FeelGrow – освітня платформа мікронавчання, яку створив український підприємець Андрій Філатов. Мобільний застосунок пропонує навчальний контент і супровід ШІ-ментора, аби користувачі могли систематично здобувати нові знання та навички за 15 хвилин на день. Продукт орієнтований на англомовний ринок: США, Велика Британія, Австралія, Канада. Основна аудиторія – засновники бізнесів та люди, які прагнуть розпочати власну справу.

Після запуску нової версії в листопаді 2023 року FeelGrow вийшов на прибутковість. Кількість користувачів зросла на 50% і досягла 18 500 людей. Але, за словами Андрія Філатова, це тільки початок, адже наразі реалізовано лише 10% запланованого функціоналу. В інтерв’ю Forbes BrandVoice він розповів, як продукт змінювався протягом більш ніж 20 ітерацій, що зумовило успіх останнього релізу та до яких цифр прагне компанія в довгостроковій стратегії.

Як і коли виникла ідея FeelGrow? Який вигляд мала перша версія продукту?

Ще 2017-го я почав організовувати власну систему управління продуктивністю, цілями та фінансами. Тоді з’явилася ідея створити застосунок у форматі habits tracker, який допомагатиме запроваджувати нові звички та практики – як для особистісного розвитку, так і для бізнесу.

У той час я займався Affiliate-маркетингом, і у мене ще не було достатньо ресурсів для розробки продукту. Але з початком повномасштабної війни ми з партнером припинили наш проєкт. За ці пʼять років я назбирав певні заощадження, тож вирішив, що час братися за вивчення ринку, пошук команди та реалізацію FeelGrow.

Перша версія застосунку називалася AEER, ми випустили її в App Store півтора року тому – одразу на англомовний ринок. Застосунок давав можливість керувати всіма основними сферами життя: від деталізації цілей та планування завдань – до обліку фінансів і самоосвіти. Я вважав: якщо це цінно та корисно для мене, то задовольнятиме потреби й інших людей, які прагнуть розвитку.

Надалі продукт пройшов понад 20 ітерацій. Як він змінювався?

Після запуску MVP ми побачили, що найбільший попит має розділ, присвячений освіті. Тому вирішили розвивати саме цей напрям. Замовляли навчальний контент в американських авторів, експериментували з різними форматами. Певний час навіть думали, що будемо конкурувати з Udemy, Coursera та іншими гігантами галузі. Але зрештою зрозуміли, що перспективною є ніша мікронавчання – короткі відео чи тексти, які дають змогу вчитися щодня. Ми перетворюємо навчання на корисну звичку: людина має вільні 15–20 хвилин – і витрачає їх на освіту, а не стрічку соцмереж.

Водночас протягом низки ітерацій трансформувалося моє бачення портрета клієнтів. Я зрозумів, що «люди, які прагнуть розвитку», – надто широка цільова аудиторія. Тож ми сфокусувалися на власниках бізнесів, а також тих, хто прагне розпочати свою справу. Фактично повернулися до початкової ідеї, адже я задумував продукт під власні потреби як підприємця. 

Також після глибинних інтерв’ю з користувачами ми змінили назву застосунку. AEER виявився невдалим варіантом: люди не могли його запам’ятати та вимовити, наприклад, щоб порадити друзям. Тоді як назва FeelGrow якнайкраще описує цінність продукту – відчуття постійного зростання.

Яка команда працює над застосунком?

Ще на етапі ідеї я звернувся до свого товариша, власника ІТ-компанії. Він запропонував технічну реалізацію, першу версію продукту розробляли три програмісти та UX/UI-дизайнер. На позиції проєктного менеджера був Павло Гриневич, який згодом став СТО FeelGrow.

Згодом до команди доєднався CFO Володимир Кривенко. Зараз працюємо у складі сімох людей, кожен з яких має більш ніж 10-річний досвід у своїй спеціальності. Не «роздувати» штат допомагають ШІ-інструменти. Якби не API інтеграції з багатьма сервісами по ШІ, нам знадобилося б щонайменше 20 контент-менеджерів, а так з усім справляються два фахівці.

Хто інвестував у FeelGrow? Чи залучали зовнішнє фінансування?

Продукт розпочався з моїх власних вкладень протягом 2022 року. 

У 2023 ми залучили $150 000 від ангел-інвестора Віталія Неботова, що дало змогу оновити продукт та вийти на прибутковість.

Розкажіть про оновлення продукту в листопаді 2023-го. Завдяки чому воно вийшло успішнішим за попередні ітерації?

У новому релізі ми відмовилися від ідеї закрити всі потреби користувачів одразу й сфокусувалися на головному функціоналі – мікронавчанні. Спростили продукт, прибрали зайві екрани, розробили чітке позиціонування. Відтак ми обіцяємо релевантний контент у тих сферах, які цікавлять людину. 

Весь контент упакований у 15-хвилинні курси: гайди, біографії видатних людей, резюме книг тощо. Наприклад, користувач прагне розпочати бізнес на Amazon. Тоді ми рекомендуватимемо йому контент та практичні завдання з онлайн-продажів, а задля мотивації запропонуємо біографію Джеффа Безоса. 

Додаткова цінність – ШІ-ментор, який відповідає на запитання користувачів, враховуючи контекст і пройдені людиною курси. Ми постійно тестуємо різні API-інтеграції та додаємо промпти, щоб покращувати ШІ-складову продукту та робити освітній контент максимально персоналізованим.

Як влаштована монетизація платформи? На які показники вдалося вийти?

Ми пропонуємо Freemium-підписки. Усі інструменти продуктивності, як-от управління фінансами, трекер звичок чи ведення ділового щоденника, є безплатним. Освітній контент за підтримки ШІ-ментора доступний за місячною чи річною передплатою. 

Після запуску останнього релізу протягом листопаду ми отримали понад 8000 завантажень. У такий спосіб за підсумками місяця вийшли на ревеню $18 000 і $10 000 MRR. Весь прибуток ми реінвестуємо в розвиток, зокрема в маркетинг.

Наразі маємо гарний ретеншн та зростання органічного трафіку – це показники, що продукт подобається користувачам. Ми навіть на деякий час потрапили до топ-200 освітніх застосунків у США. Маємо понад 500 оцінок в App Store, середній бал – 4,8 із 5.

У застосунку є спеціальний блок для підтримки українських військових зі стартом власного бізнесу. Як прийшли до цієї ідеї?

Наш ангельський інвестор Віталій Неботов є співзасновником проєкту «Майбутнє сьогодні». Саме він запропонував запустити на нашій платформі навчання для військовослужбовців. Контент розробляла їхня команда. Курс заточений безпосередньо під українське законодавство і включає різні інструкції: як розпочати бізнес, зареєструвати компанію, отримувати гранти тощо.

Для українців доступ до FeelGrow є безплатним, і так буде й надалі, щонайменше протягом наступних кількох років. 

Яка у вас стратегія майбутнього розвитку продукту?

Протягом 2024 року будемо набирати критичну масу користувачів, прагнемо вийти на 100 000 платних підписок. Покращуватимемо поточну версію застосунку, зокрема вдосконалюватимемо ШІ-інструменти, аби зробити продукт ще більш персоналізованим і генерувати якісніший навчальний контент.

Також плануємо залучити венчурні інвестиції за участь у частці компанії при оцінці від $10–15 млн. Позаяк ми забезпечуємо операційну роботу завдяки власному прибутку, додаткові гроші потрібні для розширення команди та виходу на новий рівень.

На наступному етапі я бачу FeelGrow як платформу не лише для мікронавчання, а й для більш ґрунтовної освіти. Приблизно за рік ми підключатимемо вебплатформу та інтегруватимемо туди експертів. Наразі консалтинг – перспективний напрямок edtech-ринку, і ми претендуємо на його частку. 

Водночас ринок стрімко змінюється, тому ми ставимо за мету бути гнучкими й адаптуватися до потреб нашої аудиторії. Можливо, невдовзі ШІ-технології запропонують нам ще ширші можливості, про які ми ще не підозрюємо. Тож будемо стежити за інноваціями в освітньому секторі й впроваджувати найкращі з них.

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.