Історія холдингу охоронних підприємств SHERIFF розпочалася 21 рік тому. Першим офісом компанії стала звичайна шкільна радіорубка, а основною послугою – сторожова охорона обʼєктів: шкіл, лікарень і поліклінік у Києві. За 10 років SHERIFF запустив охоронну сигналізацію, приєднавши перші 150 квартир. А сьогодні в компанії вже 40 000 обʼєктів під охороною у 10 обласних центрах України. Попри повномасштабну війну, кількість клієнтів продовжує зростати: завдяки трансформації компанії із суто В2С-орієнтованої на консалтинго-сервісну, з орієнтацією як на МСБ, так і великі національні мережі
«Наше завдання – закривати будь-які питання, пов’язані з безпекою, «в одному вікні». Це послуги з охорони обʼєктів, розмінування, інкасації, заправки вогнегасників, встановлення систем пожежної та охоронної сигналізації, розробка проєктів і подальший супровід», – каже засновник холдингу охоронних підприємств SHERIFF Дмитро Стрижов. Про підхід до управління компанією, інновації та міжнародну експансію – в інтерв’ю Дмитра Forbes BrandVoice.
Нові підходи
Традиційно топменеджмент компаній охоронної сфери – це колишні співробітники силових відомств, проте в SHERIFF це не так. Чому?
Саме тому, що у SHERIFF не так, ми швидко розвиваємося. Методи роботи колишніх силовиків я зрозумів, ще коли в юності підробляв охоронцем, мені вони не сподобалися.
Здобувши економічну освіту та заснувавши SHERIFF, я передусім орієнтувався на клієнта, ринковий попит, продукт та інноваційність. Відповідно до цього і будував процеси в компанії. Зараз ми постійно тестуємо гіпотези, запускаємо інновації, застосовуємо нові підходи – цим і відрізняємося від конкурентів.
Які інновації ви запустили за останній рік?
У 2023-му ми створили мобільний додаток MySheriff, що дає змогу приєднатися до охорони без встановлення додаткового обладнання – його вже завантажили понад 16 000 українців. У нашій команді – 10 розробників, ми є резидентами «Дія. Сіті».
Крім того, SHERIFF – одна з перших компаній в Україні, яка отримала ліцензію Національного банку України не тільки на перевезення, а і на перерахування готівки. Фактично ми працюємо за моделлю світових СІТ-компаній – тих, що на підставі ліцензії надають послуги інкасації. Можемо взяти гроші умовного кафе чи перукарні та самостійно внести на рахунок клієнта. Для цього у нас є спеціальна техніка: кеш-центри та броньовані авто. У США та Європі СІТ-компанії вже давно перебрали на себе функцію кеш-логістики, тож банківська інкасація, яка досі діє у нас в країні – пережиток минулого.
Ще одна інновація – мобільні станції заправки вогнегасників. Раніше клієнт мав сам приїжджати або кудись передавати, щоб заправити вогнегасники, а тепер ми приїжджаємо до нього, що під час війни стало особливо актуальним. Серед наших клієнтів – АТ «Укрзалізниця» та ПАТ «Райффайзен Банк». Ми прагнемо, щоб з нами було комфортно працювати. Сьогодні ми закриваємо всі потреби щодо безпеки – від наклеювання бронеплівки на вікнах до побудови чотирьох рубежів захисту будинку чи офісу.
У SHERIFF вже два роки функціонує Advisory Board – консультативна рада. Які переваги такої схеми управління?
Колись ми брали участь у зніманні програми «CEO на один день» з Олегом Гороховським. Він зробив короткий чекап компанії та дав рекомендації щодо покращення процесів – загалом десь 50 пунктів. За півтора року ми виконали 30 із них, і я зрозумів, наскільки це корисно – отримувати консультацію від експертів. У Advisory Board кілька функцій: по-перше, затверджувати стратегію розвитку SHERIFF і слідкувати, щоб топменеджмент дотримувався її; по-друге – захищати компанію від неправильних рішень, бо власник і СЕО не завжди мають рацію; по-третє – вести SHERIFF до вартості в понад $100 млн.
Наш Board складається з п’яти членів. На чолі – Тарас Кириченко, який має 20 років досвіду в корпоративному управлінні, він також є членом наглядової ради компанії NOVA. Серед інших учасників – Олександр Колб, засновник і генеральний директор Promodo, Сергій Кондратенко, незалежний експерт у сфері IT, працював у Rozetka.ua та Fozzy GROUP, Надія Васильєва, незалежна директорка наглядових рад з досвідом виходу на міжнародні ринки, і я, Дмитро Стрижов.
Бізнес для ветеранів
У 2020-му ви запустили франшизу на охоронну сигналізацію. Як розвивається цей напрям?
Завдяки франшизі SHERIFF відкрився у пʼяти містах України, але з початком великої війни й погіршенням економічного стану ми призупинили продаж франшизи: франчайзі потрібно було вкласти близько 5 млн грн у справу і працювати два роки, щоб вийти на точку беззбитковості. Тож ми вирішили відкривати офіси самостійно, без залучення франчайзі, й за останні два роки зробили це у восьми містах України.
Але натомість у другому кварталі 2024 року ми разом з Державним центром зайнятості запускаємо проєкт «Безпековий бізнес для ветеранів», який передбачатиме безкоштовне навчання ветерана справі монтажу охоронної сигналізації та систем відеоспостереження на базі академії Ajax і навчального центру SHERIFF. Після навчання ветеран зможе пройти практику в нашій компанії, у результаті чого стати сертифікованим партнером SHERIFF. Через державну грантову програму він матиме змогу закупити необхідний інструмент та організувати бригаду монтажників. Так ветеран отримає професію, а SHERIFF – сертифікованого партнера холдингу у будь-якому місті України.
З початком війни SHERIFF став надавати послуги з розмінування. Де набираєте команду саперів? Як влаштовано навчання?
Знайти професіональних саперів, які б працювали в тилу – дійсно складне завдання. Тому ми створили профтех заклад, де навчаємо таких фахівців. Окрім того, експерти з розмінування команди SHERIFF разом із НАК і Міністерством економіки розробляють навчальний стандарт «Демінер гуманітарного розмінування». Нещодавно ми підписали меморандум про партнерство з англійською компанією CleanLand DEMINING SOLUTIONS, що передбачає навчання наших спеціалістів професії та стандартам гуманітарного розмінування. На черзі – такі самі меморандуми з японською і французькою компаніями.
Міжнародна експансія
Як змінилися фінансові показники компанії за останні три роки?
У сфері охоронної сигналізації наш сукупний дохід за цей час виріс на 57%. Якщо у 2020 році він складав 160 млн грн, то у 2023-му виріс до 252 млн грн. У період з кінця лютого до кінця травня 2022 року ми втратили близько 4000 клієнтів – через окупацію міст, закриття бізнесів, відтік людей за кордон. Але до кінця року виросли на 5500 клієнтів, бо запустили програми лояльності.
А що з виходом на міжнародні ринки?
Завдяки експертизі Advisory Board ми прийшли до висновку: в європейських країнах та США ефективно працює поліція, тому послуга, наприклад, SHERIFF SOS навряд чи буде там потрібна.
Натомість ми плануємо запустити за кордоном сервіс для родичів людей із деменцією, який допоможе відстежувати, чи в безпеці їхні близькі, та надавати інший супровід. Наша головна мета – продовжувати виконувати місію компанії «Робити світ, з яким ми взаємодіємо, безпечнішим, а життя клієнтів SHERIFF – менш тривожним». А якщо виміряти успіх бізнесу в цифрах: до 2030-го ми плануємо стати компанією, вартість якої становитиме понад $100 млн. Розуміємо, що завдяки міжнародній експансії це можна зробити швидше.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.