У часи невизначеності й великих потрясінь важливо адаптуватися до змін і швидко приймати рішення. McDonald’s завжди був орієнтований на розвиток, що неможливо без людей, які несуть культуру змін. Як кожен зміг підтримати себе і стати опорою для своїх близьких, а також одне для одного в команді та для десятків тисяч українців, яким потрібна була допомога?
Це можливо завдяки чотирьом якостям – гнучкості мислення, стійкості, допитливості та вмінню будувати зв’язки. Спеціально розроблена для компанії модель ключових компетенцій дає змогу виявляти ці властивості та розвивати їх.
Гнучкість мислення
Застосовувати професійний досвід у нових незвичних ситуаціях.
Як проявляється?
McDonald’s завжди дбав про людей. 24 лютого піклування набуло іншого наповнення. Без жодних вагань компанія заради безпеки працівників і клієнтів негайно закрила ресторани та зосередилась на підтримці та збереженні команди.
Зокрема, у McDonald’s продовжили в повному обсязі виплачувати зарплату, забезпечили співробітників медичним страхуванням, а також створили фонд допомоги працівникам, пораненим внаслідок обстрілів.
Разом з усією країною тисячі працівників компанії відразу почали волонтерити, робити все можливе, щоб швидше повернутися до звичного життя й улюбленої роботи. На відкриття чекали і багато клієнтів, для яких можливість прийти в ресторани стала ознакою повернення до нормального життя.
Але відновлення роботи ресторанів після вимушеної тривалої перерви рівноцінне відкриттю нових закладів, а надто під час війни. Команда прийняла виклик: у компанії розробили безпекові процедури, налагодили логістику, підтримували партнерів і разом шукали альтернативні рішення для постачань продукції, виробництво якої постраждало від військових дій. Відключення електроенергії стимулювали шукати і впроваджувати нові рішення для підтримки роботи критичного обладнання.
Завдяки зусиллям усієї команди сьогодні в Україні відкрились і працюють понад 70% ресторанів McDonald’s.
Стійкість
Не ховатись перед викликами та адаптовуватися до нових обставин, при цьому підтримувати енергію й оптимізм.
Як проявляється?
Стійкість у дії – це відкрити ресторани для відвідувачів після кількамісячної перерви у часи війни. Завдання не з легких, але не для McDonald’s, адже компанія може покластися на кожного свого співробітника.
Аби відновити роботу, McDonald’s в Україні запровадив розширені правила безпеки в кожному ресторані. Зокрема, під час повітряних тривог ресторани закриваються, щоб працівники та відвідувачі могли перейти в найближче укриття. У цей час команда повинна оперативно видати вже оплачені замовлення, зупинити виробничі процеси та вимкнути обладнання перед закриттям.
Завдяки правильно організованим процесам і злагодженій роботі співробітники відпрацювали процедуру до бездоганності: середній час евакуації становить 10 хвилин.
Працівники відчувають, як гості з розумінням і вдячністю ставляться до вимушених перешкод і запроваджених правил безпеки. Неодноразово після закінчення повітряної тривоги відвідувачі зустрічали команди ресторанів оплесками. Це мотивує працівників, адже вони відчувають свою потрібність.
Уміння будувати зв’язки
Налагоджувати стосунки з оточенням на основі довіри й поваги.
Як проявляється?
З перших днів повномасштабного вторгнення компанія і люди McDonald’s допомагали громадам. З ресторанів, до яких був доступ, і складів передали в місцеві адміністрації понад 700 т продуктів, а також стаканчики, серветки тощо.
Сотні працівників долучились як волонтери до проєктів, створених спільно «Фундацією Дім Рональда МакДональда» і McDonald’s. Працівники і ресторанів, і офісу скооперувалися та розділили обов’язки. Кожен доклав у нових умовах ті навички й знання, які зазвичай застосували у роботі, – налагоджували співпрацю з лікарнями, фондами й організаціями, які потребували підтримки, організовували закупівлі, відбирали постачальників і продукцію, перевіряли постачальників на відповідність вимогам якості, організовували доставку і передавали допомогу.
Так проєкти швидко запрацювали як добре налагоджений механізм. Завдяки віддачі працівників українські родини, переселенці з прифронтових і звільнених територій та інші, хто цього потребують, отримали понад 185 000 наборів продуктів першої необхідності. А державні лікарні мають життєво важливе медичне обладнання: 200 вакуумних апаратів, що є сучасним рішенням для лікування навіть найтяжчих мінно- вибухових ран і вважається «золотим стандартом» у медичній допомозі, та 420 вакуумних аспіраторів, які використовують під час хірургічних операцій.
Допитливість
Прагнути до навчання, розвитку і нового досвіду.
Як проявляється?
Усі директори ресторанів McDonald’s в Україні, а також третина співробітників центрального офісу починали свою кар’єру як працівники закладів. Деякі директори ресторанів доросли до своєї посади менше ніж за три роки в компанії – таке під силу тільки допитливим і амбітним. У McDonald’s не змушують вчитися, а створюють умови, за яких люди самі прагнуть дізнаватися нове і вдосконалюватися. Курси з менеджменту, розвитку професійних навичок і лідерських якостей розроблені для працівників ресторанів та офісу. Кожен співробітник може самостійно формувати навчальну програму відповідно до власних кар’єрних планів і вподобань.
Допитливість допомагає працівникам McDonald’s і поза роботою, особливо коли це стосується добрих справ. Так співробітникам-волонтерам вдалося розібратися в абсолютно новій для себе галузі медичного обладнання: з’ясувати, які бувають вакуумні пристрої, для чого потрібні ВАК-апарати й вакуумні аспіратори, проаналізувати ринок і постійно спілкуватися з лікарями, аби закупити та передати лікарням саме те, що необхідно.
McDonald’s – це бізнес про людей і для людей, де плекають лідерство у кожному працівникові. Саме це дає змогу командам McDonald’s навіть у скрутні часи шукати та знаходити можливості, втілювати малі й великі ідеї та, зрештою, зберігати першість на ринку, щоб надавати бездоганний сервіс і радувати українців їхніми улюбленими стравами.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.